Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку




Скачати 36.86 Kb.
НазваТема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку
Дата конвертації13.03.2013
Розмір36.86 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі

Цілі уроку: пояснити, що саме вивчає хімія; показати міс­це хімії серед наук про природу; пояснити цілі й завдання хімії; сформувати знання про роль хімічної науки в розвитку народного господар­ства, житті людини; сформувати в учнів поняття про хімію, предмет вивчення хімії, діалектико-матеріалістичний світогляд, найбільш загальні поняття про закони природи; повторити відо­мості про речовини та хімічні елементи, вивчені в курсі «Природознавство».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: розповідь учителя, фронтальна евристична бесіда.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.

^ ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальні уявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основних цілей уроку.

^ II.Вивчення нового матеріалу

Що вивчає предмет «хімія»? (Евристична бесіда)

— З чого складається земля під нашими ногами, сонце над головою, будинки, машини, рослини й наше власне тіло?

Озирніться, і ви легко нарахуєте десятки, а то й сотні речовин, не схожих одна на одну.

Візьмемо наші підручники й зошити: вони виготовлені з паперу, картону, друкарської фарби, клею. Столи й парти зроблені з дерева, покриті фарбою, лаком, склеєні столярним клеєм. На стінах — крей­да, шпалери, що приховують вапно штукатурки і цеглу. Тут, у класі, ми знайдемо скло віконне і лампове, мідь і гуму електропроводів, по­рцеляну патронів, чорнило, фарби різних кольорів, пластмасу і по­ліетилен.

— Спробуйте самі назвати предмети, що так чи інакше не пов'язані з хімією.

У лісі, на вершині гір, на дні морському — усюди ви знайдете без­ліч хімічних речовин. Різних видів матерії можна нарахувати десятки мільйонів. Одних тільки коштовних каменів набереться на землі сотні. Барвників, природних і штучних, існує десятки тисяч.

А яка розмаїтість властивостей панує серед цієї безлічі хімічних ре­човин! Одна має неймовірну твердість, інша може бути розчавлена слаб­кою рукою дитини. В однієї речовини смак солодкий і ніжний, інша об­пікає язик вогнем. Є речовини прозорі, блискучі, матові, брудно-сірі, сніжно-білі.

— Наведіть приклади розмаїтості властивостей речовин.

Є речовини, які не замерзають і залишаються рідкими за температу­ри -250 °С, а є й такі, що не плавляться і залишаються твердими навіть у вогні електродуги. На іншу речовину не діє ні жар, ні холод, ні вог­кість, ні пекучі кислоти. А до іншої речовини досить доторкнутися, і від теплоти рук вона розлітається вщент, з полум'ям і вибухом.

У природі все перебуває у вічному русі. Тисячі перетворень постій­но відбуваються з речовинами: Одні речовини зникають, а замість них з'являються інші.

— Спробуйте запропонувати такі перетворення з навколишнього
життя, що належать до хімічних. (Згоряння палива, гниття органічних ре­човин, іржавіння заліза, скисання молока)

На вигляд ця нескінченна зміна незліченної кількості речовин від­бувається начебто без будь-якого порядку, але насправді це не так. Люди вже давно здогадалися, що за надзвичайною розмаїтістю природи при­ховуються єдність і простота. Було доведено, що всі тіла містять у собі ті . самі найпростіші складові частини, які одержали назву «елементи».

Елементів зовсім небагато. Але вони здатні з'єднуватися один з од­ним у незліченних комбінаціях і сполученнях. Звідси й така надзвичай­на різноманітність речовин, що зустрічаються на землі.

— Наведіть приклади такої гармонії у природі?

(Алфавіт, що містить 32 літери, складає всі слова нашої мови, поеми та вірші, повісті й казки. У музиці поєднання тих самих семи нот і тонів
народжують тисячі мелодій)


Елементи були виявлені не відразу. Багато які з них відомі людям із давніх часів, але минули століття, поки зрозуміли, що це справді еле­менти, а не складні речовини.

— Які ви можете назвати хімічні елементи?

(Учні називають хімічні елементи, з якими познайомилися під час ви­вчення курсу «Природознавство».)

І навпаки, деякі складні речовини тривалий час приймали за елемен­ти, тому що хіміки не знали, що їх можна розкласти. А деякі елементи так рідко траплялися на шляху людини або так приховалися від її очей, що відшукати їх коштувало величезних зусиль. Пошуки елементів вели­ся вченими сотні років. Багато праці було докладено при цьому, багато виявлено1 розуму й винахідливості. А ми маємо вивчити це за 4,5 року.

Хімія — це наука про речовини та їх перетворення.

Хімія не лише копіює природу, наслідує її, а і з кожним роком усе більше починає перевершувати її. Народжуються тисячі й десятки тисяч речовин, не відомих природі, з властивостями, дуже корисними та важ­ливими для людини.

Перелік добрих справ, які робить хімія, воістину невичерпний. Адже всі прояви життя супроводжуються величезною безліччю хімічних про­цесів. Пізнати суть життєдіяльності без хімії, без знання її закономір­ностей неможливо. Хімія годує нас, одягає, взуває, надає блага, без яких неможливо сучасне цивілізоване суспільство.

III. Закріплення нового матеріалу

Що вивчає наука хімія?

Наведіть приклади знайомих вам речовин, що мають різні властивості.

IV. Підбиття підсумків

V. Домашнє завдання

Прочитати параграф і відповісти на запитання.

Творче завдання. Підготувати розповідь з теми «Яким було б життя, якби люди не знали хімії».


Схожі:

Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconКалендарне планування 7 клас (1 год )
Вступ (3 год). Вступний інструктаж з Т. Б. під час занять з хімії Хімія — природнича наука. Хімія в нав­колишньому світі. Короткі...
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку icon«Хімія – наука, що загубить чи врятує світ ?»
...
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconУрок- гра «Хімія та екологія»
У суспільстві панує дуже низька культура хімічних знань. Саме через це ми зараз говоримо про екологічну катастрофу, що насувається....
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconМетодичні рекомендації щодо вивчення хімії в 2011-2012 н р. На вивчення...
...
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconПозакласний захід
Мета: ознайомити учнів 5–х класів з предметом «хімія»; пояснити, що саме вивчає ця наука, як вона пов’язана з екологією; розкрити...
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconТема. Розмаїтість речовин. Метали й неметали Цілі уроку
Цілі уроку: ввести поняття про різноманіття речовин; дати початкову класифікацію елементів на метали
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconУроку: Мій дім моя фортеця?
Міжпредметні зв’язки: біологія, економіка, екологія, основи здоров’я, інформатика, хімія, фізика
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconТема. Речовини. Чисті речовини та суміші Цілі уроку
Цілі уроку: повторити відомості про речовини, суміші та їхні властивості; навчити учнів розрізняти фізичні
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconМетодичні рекомендації до лабораторних робіт з дисципліни «Хімія»...
...
Тема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку iconБіологія наука про живу природу. Рослинний світ — складова частина природи. Мета
Тема. Біологія наука про живу природу. Рослинний світ — складова частина природи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка