Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці "Снігова королева" Мета




Скачати 57.95 Kb.
НазваТема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці "Снігова королева" Мета
Дата конвертації16.03.2013
Розмір57.95 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Тема : Історія двох сердець.

Образ Кая - жертви злих чар у казці "Снігова королева"
Мета:

  • вчити пов’язувати між собою вчинки літературних героїв, розуміти їхні мотиви, давати характеристику героям,

  • працювати над розвитком уміння давати розгорнуті відповіді на запитання, вміло використовувати художній текст у відповідях,

  • прищеплювати любов до читання, до художнього слова.


Тип уроку: засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь та навичок.

Обладнання: портрет Г.К.Андерсена; малюнки учнів до казок Г.К.Андерсена; тексти казки «Снігова королева»; презентація до уроку та комп’ютер або мультимедійна дошка для її демонстрування.

^ Методи та прийоми: метод бесіди, міні-вікторини, переказування казки за запитаннями, робота в групах, робота з текстом, опрацювання таблиць, деякі інтерактивні вправи.
^ Хід уроку
Мотивація навчальної діяльності учнів

Діти, ми продовжуємо вивчати творчість видатного данського казкаря Г.К.Андерсена. Тема нашого уроку: Кай – жертва злих чар. Поєднання побутовості й фантастики в казці «Снігова королева». Ми з вами спробуємо зрозуміти, що сталося з Каєм і чи можемо ми вважати його жертвою чаклунства. А також проаналізуємо, які побутові та фантастичні елементи вдалося автору поєднати в казці. Та спочатку з’ясуємо, як добре справилися ви з домашнім завданням та засвоїли попередній урок.

Актуалізація опорних знань. Міні-вікторина.

  • Що ви знаєте про видатного казкаря Г.К.Андерсена та про його Батьківщину?

  • Що є символом Данії?

  • Як данці ставляться до творчості талановитого письменника?

  • Які казки Г.К.Андерсена ви читали?

  • Чого навчили вас ці казки?


Бесіда за запитаннями з елементами переказуванням казки (І оповідання). Давайте пригадаємо, про що розповідається у першому оповіданні казки «Снігова королева».

  • Про яке дзеркало йдеться в першому оповіданні казки? Як воно з’явилося?

  • Хто такий троль?

  • Яку властивість мало «сатанинське дзеркало»? Чому воно розбилося?

  • Якої шкоди наробили осколки дзеркала?

  • Чи сподобалась вам «школа тролів»?


Робота в групах (залежно від кількості учнів, об’єднати їх у групи, оптимальний варіант - по 5 учнів.)

А зараз давайте перевіримо, як уважно ви прочитали казку. Кожна група отримає блок фраз на картках за змістом казки «Снігова королева». Якщо ви були уважними читачами, то легко зможете виправити допущені у фразах помилки.
І варіант

1. Снігова королева попросила троля створити чарівне дзеркало.

2. Кай говорив бабусі, що він подружився б із Сніговою королевою.

3. Герда попросила бабусю спорядити її в дорогу на пошуки Кая.
ІІ варіант

1. Злий троль розбив чарівне дзеркало на мільйони, більйони скалок.

2. Бабуся читала дітям казку про Снігову королеву.

3. Снігова королева тричі поцілувала Кая у щічки.
ІІІ варіант

1. Скалки від дзеркала не скоїли великої шкоди людям.

2. Коли скалки чарівного дзеркала потрапили Каю в очі, він довго хворів.

3. Герда з хорошим настроєм вирушила в дорогу від чаклунки.
Учитель. А далі пригадати події казки та проаналізувати їх нам допоможе перегляд презентації. На кожному із слайдів ви побачите малюнки до казки. Ваше завдання : підібрати назви малюнкам та знайти уривок тексту, до якого його зроблено; дати відповідь на запитання.

^ Робота з текстом (діти дають відповіді на запитання до кожного із слайдів, виразно читаючи уривки з казки та дають назви малюнкам)





Будинки були з’єднані між собою маленьким літнім садочком. Діти любили проводити там свій вільний час улітку.




Діти любили одне одного «як брат і сестра». Вони любили сидіти біля троянд, які вирощували в своєму літньому саду.


Кай обіцяв посадити Снігову королеву на гарячу піч, щоб вона розтала.

Кай надто самовпевнений.





Скалка від «сатанинського дзеркала» потрапила Каю в око та в серце.





Кай став холодним, жорстоким, грубим. Він ображав Герду, передражнював бабусю, насміхався над вадами своїх знайомих.




Герда не змінила свого ставлення до Кая, бо мала добре серце та дуже любила свого «названого брата».



Робота в зошитах. Опрацювання таблиці «Порівняльна характеристика Кая»

- Як ви розумієте слово «жертва»?

  • Чи з власної волі змінився Кай?

  • Чи міг він самостійно, без сторонньої допомоги, стати таким, як був раніше?

Отже, Кай став жертвою чарів Снігової королеви .

Холодної, жорстокої, але красивої жінки. Та краса її була неприродною. Ця краса є штучною. В палаці було порожньо, холодно мертво, але величаво. Серце Кая майже повністю перетворилося на лід. Він пробув у палаці Снігової королеви 2 роки.

^ Аналізуємо казку. «Мозковий штурм» Спробуймо перерахувати, які реальні події та фантастичні елементи тісно переплелися між собою в нашій казці. А тепер згрупуємо усе, що ми перерахували.

^ Розглянемо таблицю.

Учитель.

Андерсен писав легко. Поєднувати побутові речі і фантастичні елементи вдавалося йому напрочуд гарно. Це є однією з причин популярності його творів серед дітей.

«У мене безліч матеріалу для казок, більше, ніж для будь якого іншого виду творчості; іноді мені здається, що кожен паркан, кожна маленька квіточка промовляє: «Подивись на мене, і тобі відкриється історія всього мого життя»».Так говорив сам казкар про свою творчість.

Абсолютно природно, що тварини, рослини чи іграшки в казках являють собою живі індивідуальності, якими він сприймав їх у дійсності.

  • Пригадайте, яких чарівних тварин, птахів, рослин, комах ви зустрічали у казках Андерсена?


Підбиття підсумків уроку. Бесіда за запитаннями.

  • Якою стане людина, втративши здатність бачити та робити добро? Чи варто боротися за таку людину?

  • Чому кажуть, що є люди з холодним або кам’яним серцем?

  • Як ви вважаєте, чому саме такий епіграф я підібрала до нашого уроку? Як ви його розумієте?

«Мікрофон». Який висновок для себе ви зробили із сьогоднішнього уроку?




Оцінювання учнів

Домашнє завдання. Читати 5, 6, 7 оповідання казки «Снігова королева».

Підготувати запитання до казки.

Намалювати малюнки до казки (за бажанням).

Додаткове завдання: читати казки Г.К.Андерсена.

Схожі:

Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconУрок №21 Тема: Ганс Крістіан Андерсен. «Снігова королева»
Г. К. Андерсена на прикладі його твору «Снігова королева»; розвивати навички виразного читання, самостійної роботи з книгою, аналізу...
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconТема: Усний переказ казки Г. К. Андерсена "Снігова королева" від...
Тема: Усний переказ казки Г. К. Андерсена "Снігова королева" від імені однієї з дійових осіб
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconТема : Хлопчик та дівчинка. Слідом за Гердою. Випробування на шляху Герди. Мета
Обладнання: портрет Г. К. Андерсена; малюнки учнів до казок Г. К. Андерсена; тексти казки «Снігова королева»; презентація до уроку...
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconАндерсен Г. Вибрані казки. Снігова королева. Соловей. Дикі лебеді
Андерсен Г. Вибрані казки. Снігова королева. Соловей. Дикі лебеді. Нове вбрання короля
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconТема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета
Обладнання: портрет Г. К. Андерсена; малюнки учнів до казок Г. К. Андерсена; тексти казки «Снігова королева»; презентація до уроку...
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета icon1. Прочитати казку Г. Х. Андерсена «Снігова королева»
Прочитати, переказувати зміст оповідань А. П. Чехова «Хамелеон», «Товстий І тонкий»
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconТема: «Час І досі не загоїв рани, цей одвічний біль Афганістану…» Мета
...
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconТема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconЧар.: Я – принцеса Чарівниця, Як під Новий рік годиться, з святом,...
Чар.: Жили були дід та баба. Старі були такі, що аж померли. І залишився на вихованні у няньки та її доньки Марфуші – їх син – дурник...
Тема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці \"Снігова королева\" Мета iconЗустрічаємо Весну
В центрі сцени на великій валізі сидить Зима – дівчина, одягнена як Снігова Королева. Вона уперлася ліктями в коліна, підпирає голову...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка