План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень




Скачати 68.73 Kb.
НазваПлан відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень
Дата конвертації28.03.2013
Розмір68.73 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок


План відкритого уроку розвитку мовлення

в 4 класі

Твір – опис на основі власних спостережень

та творів В. Сухомлинського

lnd123

^ Учитель початкових класів

Данілова О. І.

Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема: Твір – опис на основі власних спостережень та творів В. Сухомлинського

Мета: - Закріпити, систематизувати й узагальнити знання учнів про текст, його будову;

  • вчити писати твір за спостереженням, добираючи різноманітні художні засоби для передачі свого ставлення до даної пори року;

  • розвивати спостережливість, увагу, допитливість, збагачувати мову, словниковий запас;

  • виховувати любов до природи, бажання більше знати і вміти для опису явищ природи.

Обладнання: відеозапис «Пори року», фонограма пісні «Осінь», фотовиставка, «Довідник», твір В. Сухомлинського «Золотокоса», картки з диференційованими завданнями.

^ Підготовча робота: екскурсія в природу, фото сесія, свято «Осінь на порозі», малюнки учнів, знайомство з творчістю В. О. Сухомлинського.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Починаємо наш урок

^ На фоні слайдів про В. Сухомлинського учитель розповідає:

Жив на світі Учитель. Він був середнього зросту, худорлявий; каштанове волосся відкривало високе чоло. Але головним на його обличчі були очі – карі, променисті, то лагідні, замріяні, то вимогливі, запитальні, а то й усміхнені, жартівливі.

Учитель за покликанням душі, він учив маленьких і великих школярів грамоти, математики, історії. Але більш за все він хотів навчити дітей думати, відчувати, радіти й сумувати, не лише своїм власним радощами й печалями, а й зайчика і синички, верби і тополі, місяця і вітру, всієї нашої землі.

Він хотів, щоб цей світ увійшов у душу маленької дитини, проріс чуйністю, добротою, дбайливістю, відповідальністю і людяністю.

  • Хто здогадався, як звали цього вчителя? (відповіді дітей)

  • От і сьогодні, мої діти, ви доторкнетесь до думки і слова Василя Олександровича Сухомлинського, до його веселкового казкового світу, який він хотів перенести у ваші душі і серця.

  • Свою школу він називав школою під Голубим небом або школою Радості. Уроки він часто проводив на природі, у шкільному саду. Ми ж с вами спробуємо наблизитися до цієї обстановки, ось чому так стоять парти в класі. Я хочу, щоб ви бачили очі один одного, відчували настрій своїх друзів.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогоднішній урок - урок зв’язного мовлення. Я прошу вас слідкувати за своєю мовою, чітко висловлювати свої думки, давати повні відповіді на питання, правильно ставити наголос. І як казав В. Сухомлинський: «Той, хто не знає рідної материнської мови або цурається її, засуджує себе на злиденність душі» Нехай ваші маленькі серця затріпочуть, радісно заб’ються від того, що ви самостійно зможете словом створити красу.

  1. Бо сьогодні на основі власних спостережень та творів В. Сухомлинського, ви будете складати свій твір, твір – спогаду про пору року яка підходить до кінця, але залишила багато спогад про себе. Це осінь. На протязі останніх трьох місяців ми спостерігали за змінами, які відбувалися в природі, накопичували вражень, почуттів від побаченого і пережитого, малювали, вчили вірші, і навіть святкували прихід осені. І ось ця чудова казкова пора закінчується. (відео сюжет про осінь, ученик розповідає віршик)

Осінь золотава вже від нас іде,

Розкидає золото й пурпур де-не-де.

Вітер невгамовний листя обрива,

З ним в повітрі вогкім досхочу кружля.

Вже дерева голі гнуться до землі,

В дощовому небі плачуть журавлі.

Їх тужлива пісня лине, мов завіт,

Сірими дощами умиває світ.

Сірий, дряблий дощик стиха крапотить.

Клин сумний у небі в теплий край летить.

Сонечко заснуло, мабуть до весни,

І зависла хмара на вершку сосни.

Зник поволі з виду журавлиний клин,

Хочеться спинити часу дивний плин.

Та красуня-осінь вже здає права,

Твердою ходою наступа зима.



ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення про текст і художній стиль мовлення.

- Подумайте і скажіть, що нам треба знати, щоб описати цю всю красу? (повторити тему «Текст» за довідниками)

  • Який вид тексту треба створити, щоб описати осінь? (текст-опис)

  • Який стиль мови будемо використовувати? (книжний)

  • Який само «книжний»? (художній)

  • Які слова ми будемо вживати, щоб виразити свій настрій, емоції, почуття до цієї пори року? (емоційно забарвлені)

  • Які засоби використовують автори, щоб передати своє ставлення , до описаних подій, предметів? (епітети, метафори, порівняння, уособлення) (з’являються на дошці)

  • Чим метафори відрізняються від уособлень?

  1. Очікувані навчальні результати.

  • Тепер з’ясуємо завдання, які ставить перед нами сьогоднішній урок. Чого він навчить кожного з нас? (Діти читають записи на дошці)


^ Цей урок навчить мене:



Складати текст на основі власних спостережень

Будувати і записувати текст у певному порядку

Спостерігати, аналізувати, робити висновки



Використовувати художні засоби для передачі своїх почуттів




  • А чому один аркуш залишився пустим? Як ви думаєте? (бо всього передбачити неможна)

ІV. Робота над мовним матеріалом.

  1. Знайомство з оповіданнями В. Сухомлинського.

  • Учитель Сухомлинський теж не був байдужим до цієї чарівної пори року. Про це він розповів в оповіданнях і казках: «Як починається осінь», «Бабине літо», «Що найтяжче журавлям», «Восени пахне яблуками», «Немов крило вивільги», «Дід Осінник» та ін. А зараз ви познайомитесь ще з одним оповіданнями «Золотокоса».


Золотокоса

Коли сонечко стає нижче по небу ходити, в темному лісі прокидається золотокоса бабуся. А люди кажуть: осінь. Вона тихо йде зеленими лугами. Де стане, там на траві залишаються білі кристалики льоду. А люди вранці кажуть: заморозок. Приходить Золотокоса до саду, доторкається до дерева – і листя на ньому стає жовте, червоне, оранжеве… А люди вранці кажуть: золота осінь. А золотокоса бабуся удень ховається в темному лісі. Жде ночі.

Золотокоса

Оповідання читає учень.

  • До якого жанру належить цей твір? Чому?

  • Чи сподобалося вам оповідання? Чим? (підбором слів, схоже на казку)

  • Які почуття виникли у вас?

  • Які ж засоби використав Василь Олександрович? (робота в групах)

  1. Епітети: в лісі темному; кристалики білі; листя червоне, жовте, оранжеве; осінь золота.

  2. Знайдіть уособлення: сонечко ходить

осінь доторкається до дерев

осінь ховається

осінь йде

  1. Знайдіть метафори осінь – золотокоса бабуся

3. Фізкультхвилинка

4. Лексично – стилістична робота.

- Осінь золотокоса торкнулася своєю чарівною паличкою і нашого невеличкого міста. Знайомлячись з творами про осінню красу, ми назбирали цілий «кошик осінніх слів». Давайте скористуємось ним, щоб описати природні явища (Розташувати картки у певному порядку)

Скласти кілька речень.

^ 5. Орфографічна робота

- Слова на які орфограми зустрілися?

(Звернути увагу на слова, які дібрали діти. Звернутися до довідника «Орфографія».)

  1. Повторення пам’ятки для написання твору.

^ V. Самостійна робота учнів.

Диференційовані завдання:

Високий рівень: - Скласти і записати казку за даним початком.

«Побувала золотокоса бабуся і в нашому місті.»

Достатній рівень: - Скласти і записати текст опис за планом.

План

  1. Яка пора року закінчується?

  2. Що відбувалось в природі?

  3. Яким ти бачив небо? Сонечко?

  4. Що сталося з деревами? Листячком?

  5. Чи подобається тобі осінь?

Середній рівень: - Доповнити епітетами текст і записати.

Ось і закінчується … осінь. По небу біжать … хмарки. Пригріває … сонечко.

Похазяйнувала осінь у …, … . Одягла дерева в … вбрання. Притихла … берізка. Клен … стоїть. Тільки дуб стоїть … . Листя вкриває землю … килимом. Вітерець … шурхотить ним, мов грається.

Осінь … пора року!

VІ. Підсумок уроку

  1. Читання кількох робіт учнів.

  2. Повернення до очікуваних результатів. – Чого ще навчились?

  3. Подяка за дбайливе ставлення до рідної мови.

Схожі:

План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconУрок украинского языка в 7 классе Урок з розвитку зв’язного мовлення...
Урок-проект за темою: «Розвиток зв’язного мовлення. Опис зовнішності людини(говоріння)»
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconПлан-конспект відкритого уроку 6-а класі тема
...
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconПлан-конспект відкритого уроку
Мета: Вдосконалювати навички читання та усного мовлення з вивчених тематичних лексико-граматичних одиниць
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconПлан-конспект відкритого уроку із зарубіжної літератури у 5 класі...
«рольова гра»: розкажіть від імені пасербиці про те, як вона почувалася в зимовому лісі
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconУрок розвитку зв’язного мовлення Тема: Твір роздум на морально етичну...
Обладнання: таблиці: «Структура твору-роздуму», «Формула щастя», «Острови наших мрій»; пам'ятки: «Як писати твір», «Типові недоліки...
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconКомишуватська зош І-ІІІ ступенів Розробка відкритого уроку позакласного...
Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, виставка його книг, твори В. О. Сухомлинського
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconПлан-конспектвідкритого уроку у 7-б класі тема
Обладнання уроку: дошка, роздатковий матеріал Handouts,комп’ютер, магнітофон,“Stepping Stones2”, CourseBook, ActivityBook
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconПлан-конспект уроку фізики в 11 класі Контрольна робота з теми «Електричне поле»
Мета уроку: контроль та оцінювання знань, умінь І навичок учнів по вивченій темі
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconПлан конспект уроку із біології тварин у 8 класі на тему: Особливості...
Сформувати поняття про особливості розмноження І розвитку ссавців ознайомити учнів з різноманітними формами турботи про нащадків,...
План відкритого уроку розвитку мовлення в 4 класі Твір опис на основі власних спостережень iconТема: Екологічне виховання учнів на уроках хімії та в позакласний час
Відкритий урок на тему: Розв'язування розрахункових задач на екологічну тематику.(Відвідування І обговорення відкритого уроку вчителя...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка