Уроку




Скачати 257.67 Kb.
НазваУроку
Дата конвертації29.03.2013
Розмір257.67 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Тема уроку: Вправи на застосування способу додавання і віднімання чисел частинами.
Мета уроку:закріплювати уміння додавати числа частинами; учити учнів самостійно розв’язувати приклади користуючись знаннями, як побудовано натуральний ряд чисел, вмінням користуватись числовим відрізком; вправляти у розв’язанні задач;

розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; прищеплювати любов до математики; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги

Обладнання: ілюстрації до казки «Колобок», ілюстративний матеріал до завдань, підручник.

Хід уроку

І. Організація класу
Учитель. Любі діти! У наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Учні. Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку
- Діти, ви любите казки?
- Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі?
- А зараз я прочитаю вам віршик, а ви здогадайтеся з якої це казки.
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений, -
Я від бабки втік,
Я від дідки втік,
Той від тебе втечу!...
- От сьогодні ми і здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку і змінимо кінець казки на щасливий.

ІІІ. Робота над темою уроку
- Спекла баба увечері Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.

1. Усний рахунок

  • Діти, полічіть зірочки від 1 до 10, від 10 до 1;
    - від 4 до 8, від 9 до 3;
    - назвати сусідів числа 6,3;
    - назвати попереднє число до 4,9;
    - які числа стоять між числами 5, …, 7, 8, …, 9;

Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі.
- гра „Мовчанка”
















Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка

б)гра „Заблукало число”


1, 2, 8, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10

в)каліграфічна хвилинка
- Запишіть ряд чисел. Намагайтеся цифри писати каліграфічно.
- Обміняйтесь зошитами , виберіть цифру , яка написана найкраще і намалюйте над нею корону.
Ось по цій числовій доріжці ми вийшли на лісову галявину. А назустріч, хто ж це поспішає?
Раптом бачить: з-за тернинки
Вигляда якась тваринка.
Вушка довгенькі, кожушок сіренький
Хто це, діти? (Зайчик)
Так, це побігайчик.
- Він вже зустрічався з колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання.
- Розкласти вісім морквинок у три корзини
- Молодці, виконали завдання зайчика.

( 1+1+6, 2+3+3, 5+2+1…..)
^ 2. Вивчення нового матеріалу
- Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?
Вовк до школи не ходив,
Вовк уроки не учив,
Не читав і не писав,
І по нотах не співав,
Тож нічого він не знав.
- А якщо він нічого не знає, то хоче хоч подивитись і перевірити, як ви вмієте обчислювати приклади
5 + 4+2 =
10 – 4 - 3=
(по лінійці)
- Робота за підручником. Завдання 2-4(усно).

3. Записати відповідні приклади
Вовчик сидів на першій поділці числового відрізка. Він зробив чотири стрибки праворуч і 2 стрибки ліворуч. На якій поділці опинився вовчик. 1+4-2=

5+2-3= 6-4+5= 9-7+2=

4. Фізкультхвилинка
Ми з вами трішки потрудились

І , мабуть, ви уже втомились.

Тепер настав час відпочинку,

Ми проведем фізкультхвилинку. (Музична пауза)

^ 5. Розв’язування задач
- Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам, вкаже, де знайти Колобка?
Взимку ляже спати
Дядько волохатий,
Лиш тоді устане,
Як весна настане. (Ведмідь)
-А він покаже нам доріжку до Колобка тільки тоді, коли ми доведемо йому, що вміємо розв’язувати задачі.
а) Розв’язування задач - віршів
Посадив ведмідь в садочку
Шість берізок, два дубочки.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати.
Та не може полічить.
А ну, всі допоможіть.
(6 + 2 = 8)

Їжак по гриби пішов,
вісім рижиків знайшов.
6 грибів поклав в корзину.
Скільки залишились на спині?
(8 – 6 = 2)

Білка - мама, білченя
По горіхи йдуть щодня,
А зриваючи горіхи,
Білченя сказало тихо:
-Ось чотири, ось це п’ять,
Як же їх порахувати?
(4 + 5 = 9)

Десять стиглих зерен сої
Хом’ячок у нірку з поля
За щоками наносив,
З них чотири зранку з’їв,
Лишок перегодом з’їсть.
Скільки в нього зерен?
(10 – 4 = 6)
б) складання та розв’язування задач
- З яких частин складається задача?
- Давайте розв’яжемо задачі у підручнику №5,6

6. Фізкультпауза

Руки на парту, пальці в кулак.
Зробимо вправу ми, діточки, так!
Пальці стискаємо і розтискаємо
Будемо вправу ми з вами кінчати,
Буде нам легше тепер працювати.
^ 7. Самостійна робота - розв’язування прикладів
- Вже чується ,наче, пісенька Колобка. З ким йому залишилося зустрітися? Відгадайте.
У темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
Як зовуть її?
(Лисиця)
- Поки колобок котиться по дорозі, співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо їй з’їсти Колобка .
- Лисичка пропонує виконати самостійну роботу – розв’язати приклади.
Я Лисичка , я сестричка,
Не сиджу без діла.
Ось завдання з додаванням:
Ви рішайте сміло
- Як розв’яжете приклади, Колобок – ваш!

10 – 5 + 2 = 10 – 6 + 4 =
8 – 3 – 3 = 2 + 0 + 6 =
6 – 1 + 4 = 9 – 4 – 4 =
7 – 2 + 3 = 6 + 2 – 4 =
4 + 5 + 1 = 5 + 3 – 6 =

(два учні біля дошки, решту в зошитах)
ІІІ. Підсумок уроку
- Молодці, діти, ви допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне дружити. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці.


  • А тепер порахуємо колобків, які ви отримали за свою роботу.

  • У кого 10 колобків? 9?......


Зараз пролунає дзвінок

І закінчиться урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам друзі.

















^ Весна днем красна

Мета: вчити дітей захоплюватися красою оживаючої природи. Розвивати пізнавальні інтереси, вміння помічати зміни в довкіллі. Виховувати любов до природи і бережне ставлення до неї.

(Зала, де проводиться свято, прибрана квітами, віночками, дитячими малюнками, на яких зображена весна. На стіні зображені птахи, які повертаються до своїх гнізд. Лине музика, звучить спів пташок. Вибігають малі діти, вони весело сміються, піднімають галузки із землі і підкидають угору.)

Хлопчик 1.

Привіт! Привіт, пташечко!

На тобі на гніздечко, а мені на щастячко.
Дівчинка 1.

На тобі на гніздечко, а мені на втіху,

Щоб людей і пташок обминало лихо.
Дівчинка 2. А нащо ви так робите? Навіщо галузки підкидаєте?
Хлопчик 2. Так треба. Коли перший раз побачиш лелек або журавлів, що повертаються з вирію додому, то треба галузки підкидати, щоб пташки бачили, що ти радієш їхньому поверненню. А якщо саме твою галузку вони візьмуть для свого гніздечка, ти будеш щасливий цілий рік.
Дівчинка 2. Чудово! А я й не знала. Треба і мені пташкам побажати добра. А що сказати?
Дівчинка 1. Кажи, що серце підказує.

Дівчинка 2.

Цю галузку візьміть, вам треба багато,

Щоб у вашім гнізді вивелись пташенята.
Хлопчик 1. От і ти тепер птахів зустріла і добра їм побажала. Добре, що птахи повернулися, тепер уже справжня весна настала. Тепло прийшло, день побільшав, зацвіли квіти.
Хлопчик 3. Ви вже птахів зустріли. А ми теж ідемо на луг весну зустрічати, погратися, розважитися. Ходімо з нами!
Дівчинка 2. Весну ми вже раніше зустрічали, пам'ятаєш? Тоді ми всі з пряниками у вигляді пташок виходили, а тепер просто свято весни зробимо, бо так гарно і радісно навкруги, що співати хочеться, і давайте поспіваємо, потанцюємо, вірші почитаємо, пограємось.
Дівчинка 3. А давайте тут і поспіваємо, а тоді на луг підемо, а може, і до лісу. Бо в таку весняну днину в лісі дуже гарно. Та й різні дива там молена побачити, якщо добре придивитися, прислухатися...
Хлопчик 2. Твоя правда. Може, щось і побачимо.
Хлопчик 1. Давайте заспіваємо. Моя мама каже, що стільки пісень, є в українців, нема більше в жодного народу в цілому світі. Уявляєте?

^ ПІСНЯ 4 КЛАС (2)

1Яке чарівне небо стало,

У нім така ясна блакить.

А щире сонечко заграло -

І веселіше стало жить.
2.Розквітли проліски блакитні,

Фіалки ніжні зацвіли.

А хмарки, білі і тендітні,

У синім небі попливли.
3.Весна у край наш прилетіла

Чарівна, радісна, ясна.

І кожна пташечка зраділа,

Бо принесла тепло весна.
4.Побільшав день і більше світла,

І радості немає меж!

Ось квітка сонечком розквітла,

Весні радіють люди теж.
5.І звірі ті, що взимку спали,

Прокинулись уже від сну.

Із нір своїх повиповзали,

Щоб стріти радісну весну.
6.Вона тепло усім дарує,

Всіх закликає до життя.

Погляньте, як земля квітує,

Зимі немає вороття!

7.І вже пташки, усім відомо,

Із вирію летять до нас.

Всі повертаються додому,

Бо пташенят ростити час.
8.Летять метелики на квіти,

Прокинулись від сну джмелі.

Теплу і сонцю раді діти,

І все радіє на Землі.
9.Ну, як же в світі не радіти,

Коли тепло, ясна блакить

А очі всім милують квіти,

Це чарівна і дивна мить.
10. Бо стільки радості і світла,

Побільшав, потеплішав день.

Земля від квіт рясних розквітла,

А в небі - тисячі пісень!
ПІСНЯ 1 КЛАС. Вийди, вийди, сонечко (7)
Дівчинка 1. Аж співати хочеться! Бо навесні всі співають, особливо пташки. Ось послухайте! (Лине спів пташок у запису. (3)) Давайте і ми заспіваємо!
Хлопчик 2. А тепер - усі в танок! Я люблю "Веснянку" водити.
^ (ВЕСНЯНКА (5)
Дівчинка 2. А чи не час нам у весняний ліс податися, щоб зустрітися з дивом, що про нього ти говорила, адже краще від тебе ліс ніхто не знає? От ти нам усім і покажеш ті дива, а то ми без тебе і не побачимо самі...
Дівчинка 4. Що ж, дива можливі, звичайно, тільки ви обіцяйте мені ось що: поводитися у лісі тихо, не бігати, не галасувати, нічого там не ламати, не нищити. Бо ліс і всі його мешканці дуже не люблять, коли поводяться не так, як треба. Ліс терплячий, як і вся природа, та може і наказати тих, хто поводиться погано. Домовилися?
^ Усі разом. Обіцяємо гарно поводитись у лісі.
(Завіса опускається, змінюється декорація. Ліс. Великі дерева, квіти, де-не-де гриби, пеньки, що на них сидітимуть діти. Лине тиха музика, завіса відкривається, на стежку виходять діти.)
^ 1.Чарівний ліс! Дерева і трава,

І диво-квітка зіркою зогнить.

Ти покажи нам, ліс, свої дива

Хоч на хвилинку, на коротку мить!

2.Я дуже хочу в казці побувати,

Бо ліс - це диво, загадка жива.

А гарно ж як! Аж хочеться співати,

Та й все у лісі і цвіте, й співа.
3.У лісі місце є для дива й дум,

Для загадок, казок і пісень.

А кажуть, тут живе Зелений Шум

І хазяйнує навесні щодень.
4.А ти не віриш? Шум Зелений є!

Поглянь навколо, добре придивися.

Він між гіллям і по траві снує,

Ти лиш прислухайся, на хвильку зупинися..,
(Наростає шум (6). На сцені з'являється чарівний персонаж у зеленому вбранні, що розвівається при кожному рухові ~ це Зелений Шум. Він звертається до дітей.)
Зелений Шум.

Зелений Шум! Зелений Шум! Це - я!

Бо йде весна - тепер пора моя.

Я одягаю зеленню гілля,

В зелених килимах усі поля!

Зелене листячко розкритися спішить,

Зелений світ так поспішає жить,

Бо сонечко нам шле своє тепло,

Щоб радісно на всій землі було.

І я лечу, видзвонюю в гіллі,

Щоб стало зелено і гарно на землі,

Шуміти в лісі по кутках я став,

Щоб хтось весну чарівну не проспав.

За це і звуть мене Зелений Шум,

Бо проганяю зиму я й холодний сум.
Кожному з вас я подарую зелені гілочки. Вони не прості, а чарівні, ми їх посадимо в оцей горщик, щоб вони проросли на цій землі і стали великими деревами, тоді стане на нашій землі більше лісів, і буде ще гарніше! (садять гілочки.)

Дякую вам, діти, що мене згадали,

^ Та час до роботи, я прощаюсь з вами,

Зелень роздавати полечу лісами.

(Під музику(6) Зелений Шум вилітає зі сцени.)

Дівчинка 4. Ну, як вам Зелений Шум?
Діти. А він і справді є!
Хлопчик 1. А от Лісовичка, мабуть, нема, його просто вигадали... Чи не так?

(Вибігає Лісовичок - маленький хлопчик у кумедному одязі із зображенням дерев, квітів...)

Лісовичок. І хто не вірить, що я є? А-я-яй! І не соромно? А я ж господар цього лісу! Ти не дивися, що я маленький. Це я лише на вигляд такий, а сила у мене така, що весь ліс на мені тримається. Колене деревце, кожний кущик, звір і пташка - все під моїм контролем. Але мене не кожен може побачити, бо я з'являюся лише добрим, таким, що люблять свою рідну землю. А ви, діти, любите свою землю? Бо немає нічого кращого, ніж рідна земля. Від неї у людини життя і сила. Це запам'ятайте! Оскільки вже я до вас прийшов, то порадуйте мене своїми піснями. Я дуже люблю дитячі співи.

(Діти виконують пісню.)( Шивко, Живодьор, Бойко, Крива) ( 4)

Лісовичок, Чудово співаєте! А може, ви ще й загадки вмієте відгадувати?

^ Діти. Вміємо!

Лісовичок. Тоді слухайте:

1. І шумить, і гуде, але з місця не йде.

Віддалік, мов стіна, і проходу нема.

Але от навесні там лунають пісні,

А повітря таке чисте, свіже, п'янке! (Ліс)

2. Що повітря очищає, вдень від спеки захищає,

Ще й од вітру в час негоди, є частинкою природи? (Дерево)

3. Влітку - зелений, квітучий, співучий,

Іноді він загадковий і дивний.

Стане у пору осінню чарівний, (Ліс)

4. За пеньком тут недалечке

Побудоване містечко,

А до нього сто доріг.

В жителів по шість є ніг! (Мурашник)

5. Навесні веселить, влітку холодить,

Восени годує, а взимку гріє. (Дерево)

6. Чим більше кілець, тим старший жилець. (Дерево)

Молодці, діти, і загадки відгадали, і співати вмієте. І природу ви також любите, тому я за вас спокійний. Зростаєте ви добрими і мудрими людьми. А мені час іти, пора весняна - роботи багато. Кажуть правду люди, що весняний день рік годує. Прощавайте, а про мене пам'ятайте! (Під музику йде зі сцени.)(8)

Дівчинка 4. Ну, що тепер скажете? Чи не схоже все це на казку?

Хлопчик 2. Ще й як схоже! Але зовсім не страшно. У казці буває страшно, а тут - ні!

Дівчинка 2. От якби ще Мавку лісову побачити! Я уявляю її такою гарною, із зеленим волоссям, у зеленому вбранні... Кажуть, що вона саме в цю пору прокидається...

Дівчинка 4. Ой, не знаю... Чи не забагато ти хочеш? Погляньте, здається, всі ваші бажання збуваються! І справді, казковий сьогодні день!

(Із-за дерев до дітей виходить Мавка у гарному зеленому вбранні, із зеленим волоссям.)(Музика 10)

Мавка. Доброго вам дня, любі діти! Ви стоїте на чарівній галявинці, тому і бажання ваші збуваються. Нема нічого дивного, бо щороку навесні є один такий день, коли на цій галявині відбуваються дива. А ви саме в цей день і прийшли сюди, тому потрапили в казку. Це означає, що ви добрі і в серці кожного з вас є любов до природи і до краси навколишнього світу. А я Мавка лісова. Я прокинулася, бо вже весна, сонечко зігріло все навкруги, зацвів наш чарівний ліс, задзвенів піснями. А ми з вами теж підхопимо чарівну мелодію весни і заспіваємо своїх пісень. Чи не так?

(ПІСНЯ 1 і 5 клас клас) (9)

Мавка. Дякую, ви мене порадували своїми ніжними голосочками, дуже гарно ви співаєте. А чи не час нам весну закликати на чарівну галявину, бо незабаром скінчиться час чарівної казки на цій галявині? Тому треба поспішати. А щоб її запросити, треба всім узяти участь у складанні вірша про весну. Що ж, будемо складати вірш?

^ Діти. А як? Ми не вміємо...

Мавка. Та ні, діти, ви вмієте! Я вас навчу. Я буду складати вірш, а останнє слово другого рядочка будете добирати в риму. Домовились? Починаймо!

^ До нас іде весна чудова,

Весела, світла,... (веселкова).

Скрізь стало радісно і світло,

Все навкруги нараз ... (розквітло).

І світить сонечко згори

На поле, ліс і на ... (двори).

Зазеленіло зразу всюди,

Беруться до роботи ... (люди).

Бо й приказка така існує -

Що день весняний рік ... (годує)!

І от весна іде по краю:

Уже фіалка... (зацвітає),

І скоро сад увесь розквітне,

Бо гріє сонечко ... (привітно).

Весна багато вже зробила:

Всю землю дощиком ... (умила),

І квіти всюди зацвіли,

Щоб рідний край пташки ... (знайшли).

Така в весни велика сила -

Вона чудова, гарна,... (мила).

Усі ми любимо весну,

Привітну, теплу,... (осяйну).

Прийди до нас, весна чарівна,

Прекрасна,радісна і... (дивна)!

Ми скажем добрих слів багато,

Приходь, весна, до нас на ... (свято)!

Мавка. А тепер подивіться, хто до нас іде.
(Виходить дівчина в одязі весни: у довгій гарній сукні, у вінку зі стрічками, на сукні квіти і в руках також квіти.)(10)
Весна. Доброго вам дня! Я - Весна! Принесла вам тепло, щоб світла доля була, світла-сонечка до віконечка, зілля-квіточок - це для діточок. Гарно ви мене зустрічаєте, вірші разом для мене складаєте. Гадаю, і піснями порадуєте мене на святі. З вами радо я теж заспіваю!
(Діти виконують пісню котики.)

Весна. Гарна пісня у вас, дякую.
Весна. Ось я квіти вам дарую! Кожна рослинка приходить у світ для добра, тільки треба любити і вивчати цей чарівний світ, і тоді ви зрозумієте багато цікавого та незвичайного. Запам'ятайте! Кожна людина приходить у світ творити добро. Настав вже час нам прощатися, бо сонечко на захід повернуло, а роботи ще чимало. Нехай щастить вам, любі діти! Я була дуже рада зустрічі з вами.

Діти. І ми дякуємо тобі, Весно, що ти прийшла до нас і принесла стільки щастя і радості.

(Весна стає посередині, а всі діти стають навколо неї і водять хоровод.)

Ой весна-весна, світлим днем красна,

^ Оживила світ, нам даруєш цвіт,

Голосні пісні, теплі дні ясні,

Ще й рясні дощі, щастя й радощі.

Любимо тебе й небо голубе,

На траві росу і дзвінку красу.

І чарівний цвіт, веселковий світ,

Бо як ти ідеш, - всім життя даєш.!

(Весна іде, а діти залишаються. Вони сідають на пеньочки і розмовляють.)

Хлопчик 3. От так дивина, ото казка! Ніколи не вірив, що таке може бути, що побачу живу Весну, розмовлятиму з нею, як з людиною!

Дівчинка 2. А Мавка, а Лісовичок, а Зелений Шум!

Дівчинка 4. У потрібний час ми потрапили на чарівну галявину і до нас прийшла казка. Це тому, що у наших серцях живе любов до природи, до цієї землі, де ми живемо. Таке трапляється дуже рідко, але нам пощастило.

1.Весна чарівна і живе в ній казка,

Тепло, любов та материнська ласка.

^ А ще висока синява небес

І є багато радості й чудес!
2.А на травичці виграє роса,

У кожній квіточці своя краса.

І ночі зоряні, чарівні світлі дні,

Ліси зелені дорогі мені.

.

3.Пташині хори і рясні луги,

І вод весняних повні береги.

Квіток барвистих весняний розмай -

Це Україна наша, рідний милий край!
4.Це Дніпропетровщина - дорога земля,

Усе тут рідне: ліс, степи, поля.

На батьківській землі дорога в світ ясна,

А по землі до нас іде весна.
Щастя і добра (12)

(Свято закінчується піснею, що її виконують усі учасники і гості. Гостям діти вручають квіти та сувеніри, виготовлені своїми руками.)







  1. Вітаєм всіх вас в нашій школі

І з вами поділитися готові:

Своїми творчими знаннями,

які ми здобуваєм разом з вчителями.

  1. Працюють дружно в нашій школі

Аж вісімнадцять творчих вчителів:

Два методисти, старший вчитель, ще і відмінник є освіти в нас.

А поряд з мудрістю і досвідом

Працює молодь – вищий клас.

  1. Вони дають міцні знання нам,

Ведуть у світ краси й добра.

Щоб ми росли на радість людям,

Вкраїну нашу, щоб прославили сповна.

  1. Для розвитку талантів тут працює

Музична школа і гурток вокальний.

А інформацію черпаєм з інтернету,

Про людства всі досягнення та

Ще й про будь-яку планету.

  1. Є краєзнавчий в нас музей усім знайомий,

Він навіть в Києві відомий.

Досліджуємо рідний край, людські здобутки

І все нотуєм для науки.

  1. Ідальня і медичний кабінет,

Бібліотека і тринадцять кабінетів-

Це все для нас, щоб ми учились

Знання щоб здобували, не лінились.

  1. Тут дізнаємось чому дощ іде,

А уночі - яскраве сонце де?

Як звуть країни, гори і моря?

Що таке космос і що таке зоря?

Усім нам хочеться цей світ пізнати,

Тому девіз у нас: «Ми хочемо все знати!»

  1. Тому ми й ростемо щасливі,

Розумні, творчі й трішки галасливі.

Ми знаємо, що зможемо усі

Висот до знань й науки досягти.

  1. Ми вас чекали, гості дорогі,

На вас – невтомні трударі.

Удома ви - чудові поварі,

Ви співаки і режисери,,

Читці, ведучі, актори, як на сцені,

Порадники і душ ви лікарі,

А одним словом:

Всі: Учителі!

  1. Ви служите дітям у храмі науки

І мудрість, і розум пронизує вас,

А усмішка й ласка розтоплять і камінь.

Все дітям та школі, і ніщо про запас.

  1. Тож хай в житті вам радість буде

І звучать в серцях пісні.

Дай вам Боже, гості наші,

Многих, добрих, славних літ.

Пісня « У школі рідній ми ростем»





^ ТРЕНІНГ ІЗ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК

Завдання тренінгу:

  • розширення можливостей установлення контакту в різних ситуаціях спілкування;

  • відпрацьовування навичок розуміння інших людей, себе, а також взаємин між людьми;

  • опанування навичок ефективного слухання;

  • активізація процесу самопізнання та самоактуалізації;

  • розширення діапазону творчих здібностей.

1. ЗНАЙОМСТВО. Вправа «Ми схожі?»

Спочатку учасники довільно переміщаються кімнатою і ка­жуть кожному, кого зустрінуть, дві фрази, що починаються зі слів: «Ти схожий на мене тим, що...», «Я відрізняюся від тебе тим, що...»

Наприкінці вправи тренер просить учасників поділитися своїми враженнями від знайомства та резюмувати схожості, закріпивши позитивний фон вправи.

^ 2. ВСТАНОВЛЕННЯ ПРАВИЛ

Правила тренінгу

  • Умійте слухати одне одного. Це означає необхідність дивити­ся на того, хто говорить, і не перебивати його. Коли хтось замовкає, наступний учасник, який бере слово, може стисло повторити те, що було сказано попереднім учасником, перш ніж розпочати викладати свої думки. Для того щоб приверну­ти увагу до того, хто виступає, можна використовувати який- небудь предмет (наприклад, невеличкий м'ячик), який під час дискусії (або обговорення) переходитиме з рук у руки. Під час виступу одного з учасників решта повинні зберігати мов­чання.

  • Кажіть по суті. Іноді учасники відволікаються від теми, що обговорюється. Замість того щоб позбавляти таких учасників слова, ведучому дискусії необхідно сказати щось на зразок: «Я не зовсім розумію, як це пов'язано з нашою темою. Чи не могли б Ви пояснити, що мається на увазі?»

  • ^ Виявляйте повагу. Відвертість у висловлюваннях з'явиться тільки тоді, коли учасники засвоять, що можна не погоджу­ватися із чиєюсь думкою, але неприпустимо оцінювати інших людей лише на підставі висловлених ними думок.

  • Закон «нуль-нуль» (про пунктуальність). Усі учасники по­винні збиратися до встановленого часу.

  • Конфіденційність. Те, що відбувається під час заняття, зали­шається між учасниками.

  • Правило «стоп». Якщо обговорення якогось особистого досві­ду учасників стає неприйнятним або небезпечним, той, чий досвід обговорюється, може припинити обговорення теми, сказавши: «Стоп».

  • Кожний говорить за себе, від свого імені. Необхідно говорити не «Усі вважають, що...», а «На мою думку...» та ін.

3. ОЧІКУВАННЯ.

Берег сподівань – берег звершень

Очікування записують на човниках. На аркуші паперу – річка. Човники прикріплюють на березі сподівань. Наприкінці тренінгу сподівання, що справдилися, переносять до берега звершень.

^ 4. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ГРУПОВОГО ОБГОВОРЕННЯ

Що таке етика спілкування?

Що означає спілкуватися неетично (на різних рівнях взаємин у школі: учень, колега, адміністрація)?

Якими є складові етичного спілкування?

^ 5. ГРА «СТИГМА»

Тренер за допомогою учасників складає список та фіксує його на дошці. Далі кожен з учасників має оцінити себе за кожною з характеристик та визначити шляхи власного вдосконалення.

Для проведення цієї вправи тренерові необхідно мати шпильки для волосся двох кольорів (на одну менше від кількості учасників), одна шпилька має бути іншого ко­льору. Наприклад: якщо у групі 20 учасників, то 10 шпи­льок можуть бути синіми, 9 — червоними і 1 — зеле­ною.

Ведучий інструктує учасників: «Від цієї хвилини буду говорити лише я. Ви маєте заплющити очі». У цей час тренер прикріплює шпильки учасникам і дає сигнал розплющити очі. Завдання учасникам: «Вам необ­хідно об'єднатися у дві групи відповідно до тієї нової ознаки, яку ви отримали. Розмовляти не можна». Учас­ники мають об'єднатися у дві групи за кольором шпи­льок. Одна людина залишається зайвою («стигматизованою»).

Запитання для групового обговорення:

ІЦо ви відчували під час виконання цієї вправи?

Як ви поводилися і яку поведінку інших Ви помі­тили?

Після завершення вправи обов'язково потрібно наголоси­ти на тому, що це просто гра й попросити всіх учасників групи сказати щось приємне тому, хто виконував роль «стигматизованого ».

Дуже важливо обговорити, як відбувався процес стигма­тизації під час виконання вправи. Аналіз переживань «стигматизованих» та дій тих, хто «стигматизують». Учителям слід зрозуміти, в якій небезпеці опиняються учні, якщо педагог виділяє одного з учнів серед інших, навішує «ярлики» тощо.

6. РУХАНКА

Трамвай довіри

Об′єднати учасників у пари (за кольором). Перший учасник із закритими очима, другий – ведучий, кладе першому руки на плечі. Пари рухаються таким чином, щоб уникнути зіткнення з іншими учасниками.

^ 7. ЗАВДАННЯ «ВИПРОБОВУВАЧ»

Групу об'єднують у мікрогрупи по 3-5 осіб у кож­ній («Молекули»). Учасникам групи повідомляється, що вони є «конструкторами», їхнє завдання — побудувати таку конструкцію, щоб уцілів «випробувач», якого розміщено всередині.

«Випробувач» — сире куряче яйце.

Матеріали: 40 пластикових трубочок, 40 см стрічки на паперовій основі.

Час для конструювання — 20 хвилин.

Випробування проводить найвищий з учасників. Під керівництвом ведучого він мас впустити кожну кон­струкцію з простягнутої руки.

Аналіз вправи сфокусований навколо способу прий­няття рішень та розподілення функцій у команді.

8. ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ведучого про невербальні канали комунікації:

  • очі та контакт за допомогою погляду;

  • обличчя та експресія обличчя;

  • жести;

  • пози;

  • тактильні відчуття (доторкання);

  • дистанція під час спілкування.

^ 9. ВПРАВА «ДИСКУСІЯ»

Призначення: формування паралінгвістичних і оптокінетичпих навичок спілкування; удосконалення взаєморозуміння партнерів зі спілкування на невербальному рівні.

Учасники тренінгу об'єднуються в трійки (за назвами квітів). У кожній трійці розподіляються обов'язки. Один з учасників — це «глухий та ні­мий»: він нічого не чує, не може говорити, але бачить, жести­кулює; другий учасник — «глухий та паралітик»: він може роз­мовляти та бачити, але не може жестикулювати; третій учас­ник — «сліпий та німий»: він здатний тільки чути й показу­вати.

Усій трійці гравців пропонується завдання — наприклад, домовитися про час, місце та мету зустрічі, не порушуючи умов виконання своєї ролі.

На вправу відводиться 15 хвилин.

^ 10. ЗВОРОТНИЙ ЗВ′ЯЗОК

Учасникам тренінгу пропонується продовжити речення: «Основи спілкування полягають в…» (умінні слухати, уникати конфліктних ситуацій, дотриманні етики спілкування іт. д.). Сподівання, що справдилися, учасники тренінгу переміщують до берега звершень.

^ 11. ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ

Учасники стають у коло, передають один одному квітку і висловлюють добрі побажання, або слова подяки.

ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

Начальник відділу освіти Директор Вербуватівської

^ Юр’ївської райдержадміністрації неповної середньої школи

____________О.В.Біла ____________С.П.Свінцова








Дата проведення : 22.03.2013р.

Місце проведення: Вербуватівська НСЗШ

^ ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

Начальник відділу освіти Директор Вербуватівської

Юр’ївської райдержадміністрації неповної середньої школи

____________О.В.Біла ____________С.П.Свінцова




Назва заходу

Час

Відповідальний

1.

Реєстрація учасників семінару

8.30-8.55

Зайко О.М.

2.

Привітання учасників. Візитка школи. Оголошення плану роботи семінару

8.55—9.05

Свінцова С.П.

3

Екскурсія до шкільного історико-краєзнавчого музею.

9.05 – 9.20

Ситник Г.М.


4.

Урок математики в 1 класі

« Вправи на застосування способу додавання і віднімання чисел частинами.»

9.25-10.00

Кусакіна О.О.

5.

Тренінг «Формування комунікативних вмінь і навичок»

10.15-10.50

Стеценко Л.Л.

5.

Свято «Весна днем красна»

 10.50-11.25

 Свінцова С.П.

Ситник В.Я.

6.

Теоретична частина. "Оновлення змісту початкової освіти на основі впровадження нового Державного стандарту початкової середньої освіти,нових програм та планів."

11.25—12.25

Онищук А.М.

8.

Підведення підсумків семінару. Обмін думками

12.25-12.45

Зайко О.М.

Схожі:

Уроку iconСамоаналіз уроку вчителем
Яке місце уроку в темі, розділі, курсі? Як він пов'язаний із попе­редніми, на що в них опирається? Як він працює на наступні уроки,...
Уроку iconПлан-конспект уроку алгебри (11 клас)
Запропоновані форми роботи підтримують інтерес учнів до уроку. Наведена технологічна карта дозволяє творчому педагогу надати власному...
Уроку icon2. Урок відносно самостійна ланка у системі навчання
Схеми аналізу уроків за різними аспектами. Орієнтовна схема комплексного аналізу уроку. Орієнтовні схеми аналізу уроків відповідно...
Уроку iconПсихолого-педагогічні та техніко-гігієнічні вимоги до сучасного уро­ку
Точне І творче виконання програмно-методичних вимог до уроку; чітке визначення типів уроку І його місце в темі, бачення особливостей...
Уроку iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Уроку icon«Цілепокладання й планування як реалізація управлінських функцій...
За яким алгоритмом відбувається аналіз уроку мови? Що слід обов’язково тримати в полі зору, готуючись до уроку?
Уроку iconТема уроку: трансформатор (11 клас) Мета уроку
Обладнання уроку: трансформатор лабораторний (36/42В), джерело змінної напруги вс-24, мультиметр dt-830B (або інший), з’єднувальні...
Уроку iconТема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку
Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення...
Уроку iconТема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку
Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальні уявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основних...
Уроку iconТема уроку: «Приготування перших страв». Мета уроку
Мета уроку: поглибити І закріпити знання учнів при приготуванні перших страв, дотримання правил техніки безпеки, санітарних вимог,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка