Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів»




Скачати 66.29 Kb.
НазваТопильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів»
Дата конвертації29.03.2013
Розмір66.29 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы



Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»


Підготувала вчитель

початкових класів

О.М.Дернова

Мета: формувати в учнів поняття «природа», «охорона природи»,

«Червона книга України», вчити дітей розрізняти живу і неживу природу; ознайомити їх зі значенням природи в житті рослин, тварин, людей, з правилами бережної поведінки в навколишньому середовищі; виховувати любов до природи; почуття відповідальності за збереження природи.

Обладнання: «Червона книга України»; ілюстрації рослин і

тварин, занесених до Червоної книги України; таблиці, на яких зображені рослини, тварини, люди, предмети неживої природи та предмети, зроблені людьми; загадки, вірші.
Дивлюсь я на небо та й думку гадаю,

Що ми після себе на світі лишаєм?

Ліси наші гинуть, нема більше рік,

Пташки покидають край рідний навік…

Не чисте повітря, у ґрунті нітрати,

І слово «Чорнобиль» нам страшно згадати.

А щоб на світі не стало біди,
Шануйте природу усюди й завжди.


  • У статті 66 Конституції України записано: «Кожен зобов’язаний не заподіяти шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки».

Гра «Мікрофон»

  • Чому, на вашу думку, виникла потреба охороняти природу?

  • Що загрожує природі?

  • Яке найбільше багатство нашої країни?

Все найдорожче в людини одне: серце – одне, життя – одне, мама – одна, Вітчизна – одна. Без Вітчизни людина, немов дерево без коріння.

Природа споконвіку не шкодує нам нічого, несучи щедро всі свої дари. А від нас просить лише одного: щоб до неї люди були добрими, навчилися любити і оберігати її.

Пам’ятайте, діти, що тільки ваше добро збереже чарівний світ природи, а, отже, і життя на Землі. Нехай тільки добром будуть сповнені ваші серця.

Творіть добро скрізь і завжди!

Бережіть природу, любі діти,
Я до цього все життя вас закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,
Той у грудях серденька не має.

А якщо немає його в грудях,
До природи він байдужим буде.

Пам’ятаємо це і я, і ти,

Маємо у серці зерна доброти.

Ці зернята будуть проростати,
Спів почуєте душі своєї,
Про природу станете ви дбати,
Вірним другом будете для неї.

Все те найкраще, що дає нам природа, залишається у нашому серці на все життя. Згадайте, які чудові ліс, синє небо, прозоре озеро, спів пташок. Природа – це скарбниця найрізноманітніших багатств.

Багато добрих справ робить ліс для людини.

  • Що дає нам ліс? (меблі, ліки, фарби, папір)

Зупинка 1

А головне ліс дає нам кисень. Якщо людина може прожити без їжі більше місяця, без води – 5 днів, то без кисню – не більше 3 хвилин.

Куди ступиш – всюди маєш.
Хоч не бачиш, та вживаєш.

Якщо чисте – то прозоре,
Якщо хімія – то горе.

Ви знаєте, що повітря забруднюють фабрики, заводи, різні гази, чад. Забруднене повітря часто стає причиною захворювання органів дихання – бронхів, легень. Гази, чад підвищують стомлюваність організму, послаблюють пам’ять, увагу, погіршують настрій.

Що ж нам робити?

Як тут здоровим бути?
Яких заходів потрібно вжити?

Дерева я раджу вам садити:
Акації, ясен, ліс сосновий,

Бузини і вільхи буйне море.

І повітря очищають

Й Землю рідну прикрашають.

Ще й ялини і модрини,
Вони голки мають

І повітря очищають.

Тож садіть кущі й дерева

В них здоров’я і краса,
Й ліки кращі для життя.

Всі ми любимо природу, та чи завжди шануємо її вроду. Пригадалася мені сумна історія, яка відбулася насправді.

У березневий день її зрубали… Із зникненням лісів зникають рослини і тварини. Зникнення одного виду рослин може привести до зникнення до 30 видів тварин. До Червоної книги України занесено 541 вид рослин і 382 види тварин. Вони потребують особливої охорони. Серед них 66 видів птахів. За останні 350 років на Землі зникло 150 видів птахів.

Учень. Прошу вас, із берези ви соку не точіть,

Ви краще їй сестричку зелену посадіть.

Ви краще їй птаківню поставте на гілках,

Щоб прилетів до неї друг лісу – добрий птах.

Учениця. Пам’ятай же ти, людино!

Коли будеш воду пить,

Що дерева також плачуть,

Що і гілці теж болить.

Помилуйсь на кожну гілку,

Полюби і ліс, і гай,

А сокиру, ножик, пилку

Краще дома залишай.

Учень. Ми посадимо липи, клени,

Буде все село зелене.

Ми посадимо тополі,

Хай вони зростають по волі.

Ми обсадимо школу бузками,

Прикрасимо клумбу квітками.

Хай ростуть дерева й квіти,

Хай будуть здоровими діти!

Дерева зростатимуть з нами,

Шелестітимуть тихо гілками.

Хай же шумить тополина,

Хай цвіте, розквіта Україна!

Дуже добре, що ви знаєте, як зберегти природу, як врятувати її. І, можливо, в майбутньому ви придумаєте таке, що примножить, а не знищить природу.

У нашій країні вже прийнято ряд різних законів:

1980 рік – видано Червону книгу України;

1981 рік – закон «Про охорону і використання тваринного світу»;

1982 рік – закон «Про охорону навколишнього середовища».

Гра «Закінч думку»

^ НЕМАЄ ЛІСУ – ПОСАДІТЬ!

МАЛО ЛІСУ – БЕРЕЖІТЬ!

БАГАТО ЛІСУ – НЕ ГУБІТЬ!

Зупинка 2.

Прекрасна рідина,
Без запаху й смаку вона.

Життя без неї неможливе,
Корисна і завжди важлива.

Оазис там, де є вона,

А де нема – пустеля дика.

- Яке значення має вода в життя, в природі?

На жаль не всі розуміють цінність води, забруднюють річки та озера, засипають джерела та ставки.

Обговорення ситуації (ст. 24 № 6 2007, вірш)

97% води на Землі – це солона вода. Але для мешканців планети потрібна прісна вода. Вона в льодовиках Антарктиди, Арктики, Гренландії, у підземних водах. І ці запаси приховані від людей. Великої шкоди завдають стічні води, токсичні речовини, атомні електростанції. Вони виснажують й отруюють джерела прісної води.

Відновлення чистої води в природі триває 300-400 років. Існує думка, що вся система річок, джерел – це артерії Землі: вода тече по них так само, як кров у тілі людини.

Людино! Запам’ятай назавжди: вода – це життя на Землі. Економ і бережи її – ми на планеті не одні!

Світ природи надзвичайно цікавий. Якщо ми будемо берегти його, він відкриє для нас свої таємниці.

^ ЧИ ЗНАЄШ ТИ?

  • Мурашка тягне жука у 10 разів важчого від себе.

  • Комар за секунду 594 рази махає крильцями.

  • Щоб бджолі зібрати 1 кг меду, їй треба облетіти 10 млн. квітів, а це 50 тис. вильотів.

  • Слон чує запах за 5 км.

  • Папір гниє в лісі 2-3 роки, консервна банка – 50 років, поліетиленовий пакет – 200 років, скло – більше 1000 років.

  • Діти, то які висновки робимо?

Фізхвилинка-тренінг

    1. Якщо ви смітите на вулиці – почухайте носик.

    2. Якщо ви не смітите на вулиці, біля школи – підстрибніть 3 рази.

    3. Якщо ви або ваші рідні спалюєте сухе листя у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.

    4. Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.

    5. Чи розмовляють у вашій родині про екологічні проблеми нашого села? Якщо так – підніміть руки.

    6. Чи болить у вас душа, коли бачите зламану гілку або молоденьке деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.

    7. Якщо хочете дружити, дбати про природу, допомагати їй – то потисніть один одному руки!

Гра «Слідопит»

  • Молодці! Я бачу, що ви любите свій край, природу і не завдасте їй болю. А зараз ми проведемо гру «Слідопит»

        • Якого птаха називають лікарем лісу?

        • Яке дерево не скидає листя?

        • З якої рослини виробляють олію?

        • Яка основна ознака птахів?

        • Чиї пташенята не знають своєї матері?

        • Який птах найшвидше літає?

        • Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві?

        • Які птахи не сідають на землю?

        • Яких тварин називають «лісовими інженерами»?

        • У якої тварини восени народжуються малята?

        • Який лісовий мешканець сушить гриби на дереві?

        • Найменший птах нашої місцевості?

        • Куди бігти зайцеві зручніше – згори чи вгору?

        • За що встановили пам’ятник голубу в Парижі?

Презентація «Загадки»

  • Я бачу, що ви готувались. Молодці! А зараз для відпочинку загадки-жарти.

    1. Яка голка не тоне в морі?

    2. На яке дерево сідає ворона під час зливи?

    3. Який ключ літає?

    4. Чи може струс назвати себе птахом?

    5. Коли людина буває зайцем?

Підсумок

  • Що ви робитимете, коли на ваших очах ламатимуть гілки, бігатимуть по квітниках?

  • Як чинитимете, коли ваші рідні або друзі рватимуть конвалії або підсніжники з цибульками?

Пам’ятайте, діти, що тільки ваше добро збереже чарівний світ природи, а, отже, і життя на Землі. Нехай тільки добром будуть сповнені ваші серденька. Творіть добро скрізь і завжди!

Презентація «Вірші»

Йду садом, полем, а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави.

Я скажу їй: «Зеленій, живи!»

Коли лісом буду я іти,
Теж посію зерна доброти.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб віки жили у мирі й щасті.

А тепер підніміть ручки вгору. Підставте долоньки Сонечку і відчуйте його тепло. Давайте всі разом намалюємо картину.

Схожі:

Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconБілопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа...
Білопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад №3
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconБілопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа...
Білопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад №3
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconІнформація про заклад
Йосипівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconШаровечківський навчально-виховний комплекс
Дошкільний навчальний заклад, загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Школа української І польської культур
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconНовоселицький навчально-виховний комплекс,, дитячий навчальний заклад-загальноосвітня...

Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconВсеукраїнський конкурс
Гуляйпільської районної ради Запорізької області Комсомольський навчально-виховний комплекс здійснює освітню діяльність з 1936 року....
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconДосвіду
Шевченківського навчально-виховного комплексу "Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів" Звенигородської...
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» icon«він був як зірка осяйна на синіх небесах глибинних»
Моринського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Звенигородської районної...
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconСаморозвиток учителя – необхідна умова професійного становлення
Миронова Ірина Михайлівна, учитель математики Топильнянського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня...
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І ііі ступенів» iconУроках англійської мови Актуальність досвіду
Созонівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-III ступенів – дошкільний навчальний заклад»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка