Тема: Природа навколо нас




Скачати 71.22 Kb.
НазваТема: Природа навколо нас
Дата конвертації31.03.2013
Розмір71.22 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
2 КЛАС

Екскурсія до лісу
Тема: Природа навколо нас
Мета: Розширити знання дітей про рослинний і тваринний світ, закріпити поняття про живу і неживу природу, формувати уявлення про взаємозв’язки в природі; розвивати пізнавальні інте; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, як до рідного дому, бажання охороняти іпримножувати її багатства і красу.
Обланання:

Хід екскурсії
І Організація учнів до екскурсії. Цільовий інструктаж з техніки безпеки

1 Від школи до місця проведення екскурсії і назад рухатися колоною по двоє. Перша і остання пара несе червоний прапорець.

2 Під час руху не відставати від групи і не галасувати.

3 Не брати до рук незнайомих предметів.

4 Не збирати і не куштувати ніяких ягід.

5 Не ламати в лісі гілки, не топтати квіти, не рвати рослин.

6 Не пустувати біля води.

7 Не кидати в озеро сміття.

8 Не гратися з сірниками і не розводити вогнищ.

9 Не смітити і не кричати у лісі.

10 Не руйнувати мурашників і гнізд пташок.
ІІ Мотивація і актуалізація опорних знань.

1 Всупна бесіда вчителя, повідомлення теми і мети екскурсії

ЗУПИНКА 1 « Лісова галявина»

  • Діти, ми прийшли до лісу. На цій лісовій галявині ми побачимо і почуємо багато цікавого. Прислухайтесь, будь ласка, до голосу природи. Що ви чуєте? Кого бачите? ( Відповіді учнів)

  • Перш ніж ми підемо далі , ми проведемо невеличку гру « Так чи ні». Я буду називати дію, а ви відповідайте « так» або « ні».

  • В лісі можна:

  • милуватися красою природи;

  • ловити метеликів;

  • рвати квіти корінням;

  • огороджувати мурашники;

  • підгодовувати пташок;

  • обдирати кору з дерев;

  • спостерігати за лісовими мешканцями;

  • ловити жаб, вужів, комах;

  • ламати гілки й молоді дерева;

  • розорювати гнізда пташок;

  • збирати суниці, малину, ожину;

  • галасувати і бігати;

  • саджати дерева, кущі, квіти.

  • А зараз , діти, подивіться довкола. Що ви помітили?

  • Правильно, мурашник. Давайте підійдемо тихенько до нього. Подивіться уважно, чи ви не наступили на « мурашину стежку»?

  • Відгадайте загадку

Є у лісі хата

В ній кімнат багато.

Тут живе отара

Добрих санітарів.

Ти цю хатку не чіпай –

Санітарам спокій дай. ( Мурашник)
ЗУПИНКА 2 « Мурашник»

  • Поспостерігайте за мурашками. Чим вони займаються?

( Учні - інформатори розповідають про мурашок)
1 учень. Мурашник – це складна споруда. Тисячі мурах будували її. Унизу розташовані підземні лабіринти з величезною кількістю ходів і камер. В цих камерах знаходяться яйця, личинки, а також самка, яка відкладає яйця. Більшість жителів мурашника – безкрилі робочі мурахи. Вони виконують усю основну роботу: годують личинок, самку, шукають їжу. Ще вони виносять на повітря личинок і чистять їх вусиками. Коли личинка обернеться в лялечку, вони допомагають ї розірвати капшучок, щоб було легше звідти вилізти молодій мурашці.

2 учень. Кожна мурашка має своє завдання. І рухаються вони не безладно, а стежками. Є мурашки – «розвідники». Знайшовши здобич, вони повертаються в мурашник і всім про це сповіщають. Щоб не заблукати, вони за собою залишають пахучий слід. І тому дуже легко знаходять здобич – бо йдуть

«мурашиною стежкою».



3 учень. А ще є мурашки – « воїни». Вони охороняють і оберігають свій дім від ворогів. Вони дуже дружні в роботі і завжди допомагають один одному.

Є і мурашки - « скотарі». Ці мурашки розводять попелиць, які виділяють солодке біле молочко, а мурашки його дуже люблять.
4 учень. Муршки ніколи не мають вихідних: прибирають, виносять сміття, доглядають своїх діток, заготовляють корм на зиму. За 1 добу мурашина сім’я знищує 10-30 тис. комах – шкідників лісу.

Взимку в мурашиній хаті теплр, чисто і ситно. Але якщо мурашки відчують небезпеку, то зразу ж переходять на інше місце і там будують нове житло. Своїх діток мурахи переносять на спині. І якщо їх не турбувати, то мурахи в своєму мурашнику на одному місці можуть знаходитись 100 років.



  • Після такої цікавої розповіді ми багато дізналися про мурах і мурашники, тому будемо берегти і охороняти цих санітарів лісу.



ЗУПИНКА 3 « Екологічна»

  • Ми зупинилися біля могутнього дерева, як воно називається? ( Дуб)

  • А хто нам розповість проце дерево?


5 учень. Це могутнє дерево заввишки буває 20-40 м, з міцнимигілками, товстим стовбуром, живе дуб 500 – 1000 років. Його недарма називають патріархом наших лісів. Молодий дубок за рі виростає лише на 50 см. Його деревина дуже цінна. А дубові плоди – жолуді є дуже добрим кормом для свиней, а листя – для дубового шовкопряда.
6 учень.

Людське життя неможливе без рослин і тварин. Недарма ж їх називають зеленими друзями та нашими братами меншими. Рослинизабезпечують наше повітря киснем, а з допомогою своїх цілщих властивостей лікують різні хвороби. В давнину люди повністю залежали від природи. Але з часом вплив людини на природу стає дедалі помітнішим і негативним. Це призвело до загибелі багатьох видів рослин і тварин. Проблема екології на даний час є найважливішою в світі.
7 учень. Довідкове бюро.

- Екологія - це наука, яка досліджує середовище існування живих істот, враховуючи людину.

- Щогодини зникає 5-6 видів рослинного чи тваринного світу.

- Щохвилини знищується понад 50 га лісу.

- За 350 років з планети Земля зникло 94 види птахів і 46 видів савців.

- Щохвилини знищується 50 тон родючого грунту.

- охвилини в атмосеру виділяється понад 12 тис. тон вуглекислого газу.

- А чи знаєте ви, щ 1 га лісу вбирає 250 кг вуглекислого газу і виділяє 200 кг кисню.
8 учень. Сьогодні Україна одна з екологічно «брудних» країн. Тому люди повинні пам’ятати і дбати про чистоту повітряного океану.

Повітря нам потрібне всім:

І дорослим, і малим.

Мені, тобі, звірятку, птащці,

Листочку, квіточці, комашці.
- Тож давайте не будемо засмічува ліси, бездумно їх вирубувати, бо вони легені нашої планети. Давайте насаджувати нові парки, ліси, засаджувати місця вирубки молодими деревцями. І тоді всі ми будемо дихати чистим повітрям. А якщо не будемо засмічувати річки, озера, інші водойми – матимемо можливість купатися в чистій воді.

9 учень. Відгадайте загадки:

  • Роботи я багато маю

Всіх на світі напуваю. ( Вода)


  • Знає мене істота кожна,

Без мене дихати не можна. ( Повітря)


  • Босоніж по мені стрибай,

Здоров’я й сили набирай. ( Земля)


  • Хоч трава я дуже гірка

З мене користь неабияка. ( Полин)


  • Яка рослина лікує серце? ( Конвалія)


ЗУПИНКА 4 « Лісові мешканці»

- А зараз поговоримо прот лісових мешканців.
10 учень. Їжачок – найвідоміший лісовий мешканець. Його здатність згортатися у клубок оберігає тваринку від деяких ворогів. Розгорнути їжачка не під силу навіть дорослій людині. Лише вода може примусит його розгорнутися. Цю вразливість використовує лисиця. Вдень їжаки сплять, а вночі полюють на плазунів, гризунів, комах. В кінці вересня їжаки знаходять невелику западину під коріням дерев, або зариваються в листя і засинають до квітня місяця. А ще їжачки люблять дикі грушки, яблучка та грибочки.
ЗУПИНКА 5 « Галявина розваг»

- А зараз ми зупинилися на « Галявині розваг». Пограймося в гру « Знайди свій кущ». Клас ділиться на 3 команди. Кожній команді дається папірець з назвою куща. По команді всі біжать до своїх кущів. Перемагає та команда, яка першою зібралася біля свого куща.
ЗУПИНКА 6 « Пташина».

- Сонячнимивесняними днями особливе пожвавлення помітне серед птахів. Вони так чудово співають. Хто може розрізнити серед цього хору голос знайомої пташки. Розкажіть про неї. Але перш ніж почати спостерігати за пташками, треба обов’язково припинити розмови і причаїтися.

Гра – змагання.

І команда називає зимуючих птахів.

ІІ команда – перелітних птахів.
ЗУПИНКА 7 « Лісове озерце»

- Ось ми підійшли до лісового озера. Погляньте, яке вон гарне. Хто нам розповість. Як треба поводитись на берегах водойм?
11 учень. Не можна смітити. Не можна кидати у воду різні сторонні предмети. Не виливати у воду шкідливих і отруйних речовин. Треба чистити водойми, що заростають, щоб купатися у чистій воді.
- Діти, а кого ви бачите у воді біля берега? ( Жаб і жабенят)

- Роздивіться їх уважно. Бачите, які у них очі, це їх головний орган чуттів. Жаба бачить тільки те, що їй потрібно. Якщо муха летить швидко і жаба не може встигнути її язиком, вона її просто не бачить. Тінь від хмарки вона теж не помічає, а от тінь від пташки змушує її поспіхом сховатись. Нерухому муху жаба теж не помічає. Жаби дуже корисні тварини. Вони знищують безліч шкідників луків і городів. У жаб задні кінцівки довші, ніж передні, тому вони добре стрибають.
ІІІ Підсумки екскурсії

- Де ми були на екскурсії?

- Що нового ви дізналися?

- Які зміни в природі ви помітили?

- Що треба робити, щоб зберегти красу природи? ( Відповіді учнів)

- Після нашої екскурсії кожен з вас має пам’ятати, що необхідно бути ввічливими гостями лісу – і тоді вам відкриється неповторна краса рідної природи.
ІV Домашнє завдання

  1. Вдома зробити гербарій із зібраних листочків і рослин.

  2. Намалювати малюнки про ваші враження від екскурсії.

  3. Написати коротенькі творипро те, що ми нового побачили і почули на екскурсії.

- І на завершення нашої екскурсії послухаємо учнів, які розкажуть про те, як треба ставитись до природи, дбати про її збереження та примножувати багатства рідного краю, щоб наша планета Земля ніколи не зазнала екологічного лиха.
Вмійте природу любити,

Всі ви їй друзями станьте.

Кожній комашці радійте,

Кожну стеблинку плекайте.
В полі, у лісі, над яром,

Квіти, дерева і трави.

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.
Оберігайте повсюди

Річку й ромашку у гаї,

Все це окрасою буде

Нашого рідного краю!

Схожі:

Тема: Природа навколо нас iconПрирода навколо нас. Жива І нежива природа. У природі все пов’язане
Обладнання: зошит з друкованою основою для 2 класу «я І україна», схема «Природа», схеми ланцюжків живлення, три скриньки з написами...
Тема: Природа навколо нас iconПрирода навколо нас. Жива І нежива природа. У природі все пов’язане
Автор Йовенко Надія Іванівна, вчитель початкових класів Шевченківської зош І – ІІІ ступенів Броварського району
Тема: Природа навколо нас iconУроку з «Я І Україна». Тема: Що таке природа?
Мета: : закріпити поняття природа, нежива природа, жива природа формувати уявлення про моральну, естетичну, пізнавальну, валеологічну,...
Тема: Природа навколо нас iconТема тижня
Тема: Бесіда «Жива та нежива природа, яка нас оточує.» Експеримент: «Порівняймо пісочок І грунт». Д/г. «Допоможемо квіткам»
Тема: Природа навколо нас iconРослини І тварини потребують нашого захисту. Будемо природі друзями
Природа чарує нас своєю красою. Вона викликає радість, здивування, а інколи-смуток. Природа дарує нам продукти харчування, допомагає...
Тема: Природа навколо нас iconПоза межами болю повість-поема
Це був злочин, якого люди І природа допустилися на нас І який І нас приневолив стати злочинцями супроти духа людства
Тема: Природа навколо нас iconТема: Як переживати сімейні кризи?
Коли їдеш по всьому світу, по різних країнах, та І в наших місцях, ми бачимо багато людей навколо нас: заміжніх – одружених
Тема: Природа навколо нас iconII. природа взимку. Практична робота. Спостереження за формою сніжинок за допомогою лупи
Тема V. Природа влітку. Екскурсія до будинку природи (відділ природи краєзнавчого музею)
Тема: Природа навколо нас iconКомпетентність дошкільника у сфері Природа
Природа не має ні початку, ні кінця, вона безкінечна у просторі й часі, перебуває у безперервному русі, змінах. Отже, у цьому сенсі...
Тема: Природа навколо нас iconТема. Відповідальність за свої вчинки. Оповідання «День народження». Мета
Людина – частина природи, її вінець. Саме від нас, людей, залежить, якою буде природа завтра, через рік, через десятиліття. Людина...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка