Робота над різними типами текстів




Скачати 73.63 Kb.
НазваРобота над різними типами текстів
Дата конвертації01.04.2013
Розмір73.63 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Автор: Глей Ганна Костянтинівна, вчитель – методист початкових класів

Шевченківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Броварського району

Українська мова

2 клас

Розділ ІІ: знання про мову, мовні вміння

Тема. Робота над різними типами текстів

Мета: формувати вміння розрізняти тексти-описи, тексти-розповіді та тексти-міркування; знаходити у різних текстах елементи розповіді та опису; доповнювати текст міркуванням;

розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу та зосередженість при виконанні завдань; фонематичний слух;

виховувати старанність та охайність при письмі; бажання активно працювати на уроці; бережливе ставлення до природи.

^ Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник «Українська мова», картки з завданнями, таблиця «Типи текстів», малюнки для словникового диктанту, загадки.

^ Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав і стих дзвінок.

Починається урок.

Всі за парти посідайте

Працювати починайте.

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати маєм дружно та уміло.

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

  1. Хвилинка каліграфії

  • Відкрийте зошити, запишіть сьогоднішнє число, «Класна робота». Щоб завжди красиво й правильно писати треба про хвилинку каліграфії не забувати. Сьогодні ми запишемо з’єднання букв з апострофом.

мя пя ря

  1. Малюнковий словниковий диктант

  • Уважно розгляньте малюнки, запишіть слова, що є назвами предметів на даних малюнках. Будьте уважні та старанні при письмі.

(М’яч, м’ята, пам’ятник, п’ять, п’явка, реп’ях, пір’я, бур’ян, подвір’я.)

  • Прочитайте слова. Визначте, скільки звуків позначає буква я після апострофа? (Два звуки: й а)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учні

  1. Вправа «Мозковий штурм»

  • Яка найменша одиниця мовлення? (звук)

  • Зі звуків складаються… (склади)

  • Склади утворюють… (слова)

  • Зі слів складаємо… (речення)

  • З речень складається… (текст)

  • З яких речень складається текст? (Речення повинні бути розміщені в певному порядку)

  • Які складові кожного тексту? (Зачин, основна частина, кінцівка)

IV. Повідомлення теми, мети та задач уроку

- На минулому уроці ви ознайомилися з тим, які бувають тексти. Сьогодні ми з вами будемо вчитися визначати типи текстів; визначати в текстах елементи опису, розповіді, а також будуватимемо міркування. Ви будете розгадувати цікаві загадки, працювати в парах над різними видами текстів.

^ V. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу

1. Робота над таблицею «Типи текстів»

- Розгляньте уважно таблицю. Прочитайте назви текстів, які ми розглядатимемо.


Типи текстів

Текст-опис

Текст-міркування

Текст-розповідь




  • Як ви думаєте, що таке текст-опис? (Це текст, у якому щось описується або когось описують.)

  • А що має бути в тексті-розповіді? (Розповідь про якусь людину чи тварину.)

  • А в якому тексті розмірковують про щось, пояснюють якесь явище? (У тексті-міркуванні.)

  1. Робота з підручником

  • Відкрийте підручник на сторінці 54. Знайдіть вправу 108. Прочитайте поданий у вправі текст.

На полі не вщухають жнива. Там гуркочуть і гуркочуть комбайни. Вони йдуть один за одним і своїми крильми перелопачують густий, добре вистояний хліб.

До комбайнів підлітають машини. Зерно ллється в кузов густим потоком і виблискує на сонці чистим золотом.

  • Як ви думаєте, який це текст? (Це текст-розповідь)

  • Про що розповідається в цьому тексті? (Про збір урожаю.)

  • Прочитайте зачин тексту. (На полі не вщухають жнива.)

  • Запишіть кінцівку даного тексту. (Зерно ллється в кузов густим потоком і виблискує на сонці чистим золотом.)

Фізкультхвилинка

Щож, мабуть, прийшла пора

Всім нам відпочити.

Хочу на фізкультхвилинку

Учнів запросити.

Станьте рівно, усміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться,

В різні боки нахиліться.

Покружляли, потяглися

Й до роботи знов взялися.

^ VI. Застосування учнями дій і знань з метою засвоєння вивченого матеріалу

  1. «Працюємо разом»

  • На дошці записаний текст. Прочитайте його уважно. Спробуйте визначити, який це текст: опис, розповідь чи міркування?

Біля школи виростає новий дім. Підйомний кран робить, мов працьовитий журавлик. Своїм дзьобом на довгій шиї подає робітникам цілі стіни з вікнами і дверима. Шкода, що у цього журавлика крил немає.

От би змайструвати йому крила! Був би крановертоліт!

(Це текст-розповідь з міркуванням)

  • Зачитайте міркування. (Шкода, що у цього журавлика крил немає.

От би змайструвати йому крила!)

  • Як би ви закінчили це міркування? (Як легко було б будувати нові оселі.)

  1. Робота в парах

  • Ви отримали конверти з завданнями. Відкрийте ці конверти, прочитайте завдання. Підготуйте відповідь на кожне запитання. Яка пара учнів швидко й правильно виконає ці завдання?

(Завдання для першого ряду)

На паркані сиділи горобці. Раптом налетів яструб. Він схопив горобця. Ми закричали на хижака, але було пізно.

Яструб зі здобиччю зник за садком.

Запитання: який це текст: опис, розповідь чи міркування? (Це текст-розповідь.)

Прочитати зачин та кінцівку тексту. (На паркані сиділи горобці. Яструб зі здобиччю зник за садком.)

(Завдання для другого ряду)

У сови на старість очі, ніби фари,

Круглі, здоровенні,отакі страшенні!

А у пташки, у синички, очки зовсім невеличкі:

Намистиночки маленькі, отакенькі!

  • Який це текст: опис, розповідь чи міркування? (Це текст-опис)

  • Дайте заголовок даному віршу (Різні очі, очі та очки)

(Завдання для третього ряду)

Каштан і сосна стояли поряд. На сосні росли хвоїнки і шишки, а на каштані – листя і великі, блискучі, коричневі насінини в зелених сорочках, схожі на їжачків.

  • Який це текст: опис, розповідь чи міркування? (Це текст-розповідь з елементом опису)

  • Дайте заголовок даному тексту (Каштан і сосна)

  1. Робота над загадками

  • Прочитайте та відгадайте загадки. Визначте, це опис чи розповідь?

  1. Зелена, а не гай,

Біла, а не сніг,

Кучерява, а без волосся.

(Берізка. Це текст-опис)

  1. Стоїть на дорозі

На одній нозі.

Шапочку має,

Та нікого не вітає.

(Гриб. Це текст-розповідь)

  1. Що це Женя сховав у кишеню?

Кругле, наче м’ячик,

Кинеш – а не скаче.

На дотик – гладеньке,

На смак – солоденьке?

(Яблуко. Це текст-опис)

  1. Що біжить без спочину,

Не стає ні на хвилину,

Не старіє, не вмирає,

А все нищить, забирає?

(Час. Це текст-розповідь)

  1. Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є,

І не ходить, не гуляє,

А у лігво залягає.

(Ведмідь. Це текст-розповідь)

  1. Маю жовтий вусок,

Запашний колосок.

Буде з мене мука

Й паляниця м’яка.

(Пшениця. Це текст-опис)

  1. Така я велика, що й краю не маю.

Лежу собі тихо, нікого не займаю.

Тільки мені добрі люди

І день, і ніч топчуть груди.

(Дорога. Це текст-розповідь)

  1. Є у лісі хата,

В ній кімнат багато.

Тут живе отара

Добрих санітарів.

Ти цю хату не чіпай –

Санітарам спокій дай.

(Мурашник і мурахи. Це текст-розповідь)

  • Запишіть слова-відгадки.

(Берізка, гриб, яблуко, час, ведмідь, пшениця, дорога, мурашник і мурахи)

  1. «Заверши речення»

  1. Ремези сплели в гіллі

Рукавичку-хату…

Скоро-скоро вже малі будуть________!

Не скрадайтеся ніхто –

Навіть і скраєчку.

Птахи кидають _________,

Як торкнеш_________!

(пташенята, гніздо, яєчка)

  • Прочитайте виразно вірш. Це розповідь, опис чи міркування? (Це розповідь)

  1. Кожній квітці навесні

Кольорові сняться сни:

Кульбабі сняться________,

Тюльпанові - __________.

І дуже-дуже голубі

Дзвіночку лісовому.

Бузку_____ сняться сни,

Волошці - _________,

Ромашці – срібні від роси,

Фіалці - ________.

(Золоті, червоні, бузкові, волошкові, фіалкові)

  • Прочитайте виразно вірш. Визначте, який це текст? (Це текст-опис)

^ VII. Підсумок уроку

  • Прочитайте даний текст.

Є в нашій мові коротке, але напрочуд тепле слово «дякую». Чи часто ми користуємося ним, особливо в їдальні? Цілий день кухар стоїть біля плити, готує сніданки та обіди. А ми нерідко забуваємо сказати одне – єдине слово. А може воно б зняло з людини втому, підняло настрій?

  • Визначте, який це текст? (Це текст-міркування)

  • Завершіть дане міркування (Не забувайте дякувати людям за їхню працю!)

  • А я дякую вам за співпрацю.

  • Чи сподобався вам урок? Якщо сподобався, приніс вам задоволення і ви раділи від результатів своєї роботи та роботі товаришів по класу, зобразіть на полях зошита ставлення до нашого уроку за допомогою смайлика.




  • Якщо цей урок був для вас звичайним і не порадував вас, намалюйте смайлик ось так!



  • А якщо вам не сподобався урок з певної причини, ваш смайлик мабуть буде таким! Але ви обов’язково поділіться зі мною своїм нещастям!


VIII. Інструктаж до виконання домашнього завдання

  • Відкрийте щоденники, запишіть завдання додому: сторінка 58, вправа 115

  • Прочитайте уважно завдання 1, 2

(Прочитай текст. Закінчи усно розповідь. Добери заголовок і запиши)

Тварини – друзі людини. Від них можна багато чого навчитися.

Побачили якось діти, як мурашка з трудом тягнула до мурашника галузку. Їй стала допомагати інша мурашка. За нею – друга, третя…



Схожі:

Робота над різними типами текстів iconРобота з файловою системою: створення каталогів, перегляд, копіювання,...
Файлова система – це загальна структура, що визначає в ос найменування, зберігання І розміщення файлів. Різними типами файлових систем...
Робота над різними типами текстів iconТема заняття
Особливості перекладу текстів українською мовою. Комп’ютерний переклад текстів. З. 08. Зп. Р. 01. 06. 03
Робота над різними типами текстів iconВідкритий Міжнародний Університет Розвитку Людини «Україна»
Завдання: Знайти 20 фрагментів газет з різними типами помилок (за вересень – грудень). Зробить аналіз – тип помилки І виправлений...
Робота над різними типами текстів iconВивчення конструкції І дослідження
Мета роботи: Зняти зовнішні характеристики одно- І двох-напівперіодних випрямлячів з різними типами фільтрів при їх роботі на активне...
Робота над різними типами текстів iconТема 4: Технологія комп’ютерної обробки інформації
...
Робота над різними типами текстів iconМодель школи життєвої компетентності
Чим глибша прірва між різними типами імам, потрібними для життя І тими, що подаю їм школою, тим менший вплив школи на майбу І їй...
Робота над різними типами текстів iconТипи ортостатичних реакцій діастолічного артеріального тиску та функціональні...
Вивчено зв'язок між різними типами ортостатичних реакцій (ОР) діастолічного арте
Робота над різними типами текстів iconГоловний редактор журналу «Довідник секретаря та офіс-менеджера»
Як правило, інформаційна присутність досягається за допомогою реклами та різноманітних pr-текстів, які готує та розповсюджує організація....
Робота над різними типами текстів iconУрок №9. Тема
Тема: Інтерфейс користувача операційної системи. Базові поняття операційної системи Windows. Елементи вікон налаштування параметрів...
Робота над різними типами текстів icon“Складання казкових текстів за методикою трвз
На вебінарі розглядалася сутність теорії рвз,її інтеграція у шкільну програму, методи та прийоми її застосування. Крім того було...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка