У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож




Скачати 107.04 Kb.
НазваУ хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож
Дата конвертації20.05.2013
Розмір107.04 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Торезька загальноосвітня школа І – ІІ ступенів № 22

У хворобі щастя не буває,

лише в здоров’ї щастя є.
Гра – подорож.

Інтегрований урок з основ здоров'я та читання.

Проведено: Сидоренко О. Л.


2010 н. р.

Тема уроку. У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є.

Мета уроку: - ознайомити дітей з умовами, що сприяють формуванню, збереженню та зміцненню здоров’я; познайомити з життєвим та творчим шляхом Лесі Українки;

- формувати бажання вести здоровий спосіб життя;

- сприяти розвитку спостережливості, вміння аргументувати власну точку зору, стимулювати бажання її висловити; збагачувати образне мислення; розвивати мовлення учнів, фантазію, естетичні почуття;

- виховувати гігієнічну культуру, ціннісне ставлення до свого здоров’я; шанобливе ставлення до природи; створити позитивну атмосферу під час спілкування.
Обладнання. Книжкова виставка «Треба знати, як здоровим стати».

Ілюстрації за темою уроку.

Таблиця настрою.

Сніговичок.

Алфавіт.

Портрет Лесі Українки.

Роздатковий матеріал.
Тип уроку. Урок формування та застосування умінь та навичок.
Форма проведення.

Гра – подорож.

Інтегрований урок з основ здоров'я та читання.
Проведено.

Сидоренко О. Л.

І. Організаційний момент.

Сідайте, любі, у дружнє коло.

На урок цікавий

Зібрались ми знову

Й про найдорожче, що є у людині,

Сьогодні ми поведемо розмову.

Але спочатку про ваш настрій

Я б хотіла знати,

Щоб, за потреби, змогла і я, і друзі

Вам допомагати.

Вправа «Промінець любові».

По руках учнів передається, починаючи від вчителя, промінець любові за допомогою потискання долоньки та посмішки.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні ми з вами повторимо правила збереження свого здоров'я, а також познайомимось з віршем видатної української поетеси Лесі Українки «Мамо, іде вже зима…»

Проблемне питання.

- В кінці уроку дайте відповідь на запитання: « Чому, на вашу думку, об’єднанні в один урок здавалося б дві різні теми: Здоров'я людини та вірш Лесі Українки «Мама, іде вже зима…»?

ІІІ. Основна частина. (Частина І)

- Дорогі діти, зараз ми вирушаємо в подорож до чарівної казкової країни. Там світить лагідне сонечко, повіває вітерець-пустунець, чисте прозоре повітря, не їздять машини, немає великих заводів, жителі радісні, бадьорі і щасливі ...

Чому? Тому що живуть вони дотримуючись одного правила. Спробуємо і ми його прочитати.

Гра «Шифрувальники»

На дошці запис прислів’я “ У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є” із зашифрованими окремими словами.

Завдання учням: користуючись пронумерованим українським алфавітом (цифровим кодом 27,3,20,22,20,2,13 і 10,6,20,22,20,3,14) прочитати зашифровані слова (“хворобі”, “здоров’ї).

Бесіда

  • За яким же правилом живуть жителі чарівної країни? («У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є»)

Сьогодні ми дізнаємося, що роблять жителі країни, щоб бути здоровими, і, звичайно, зустрінемося з ними.

  • Як ви вважаєте, чому без здоров’я не матиме людина щастя? (Аргументовані відповіді дітей)

  • Жителі казкової країни починають свій день, як і всі люди, як і ви.

  • Як саме? (Можливі варіанти: прокинулися, прибрали ліжко, зробили зарядку, вмились)

  • А хто сьогодні зробив все саме так? ( Учні піднімають руки)

Як ви вважаєте, чи всі такі чемні і слідкують за чистотою? Діти, то що є запорукою здоров’я жителів чарівної країни?

Давайте трішечки розімнемося та напишемо вислів: чистота – запорука зоров’я, але не ручкою, а... носиком і плечима. Учні “пишуть” в повітрі носиком слово “чистота”, а плечима – “запорука здоров’я”

- Ми не тільки запам’ятали перше правило здоров’я, але й згадали друге правило.
^

Кожен день по розпорядку


Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс,

Намотай собі на вус.

- А хто сьогодні зробив зарядку? Мені приємно, що ви дружите зі спортом. А я бачила, як котик поводиться після сну: спершу підтягується, витинає передні лапки, потім задні (така в нього зарядка). І тільки тоді починає новий день.

- То яке ж друге правило здоров’я жителів країни? (Очікувані відповіді учнів: робити зарядку, займатися спортом)

На вашу думку, що дає людині силу для праці , заняттям спортом? (Очікувані відповіді: правильне харчування, дотримання режиму дня)

- Так, щоб бути сильним і здоровим, потрібно їсти і пити. А чи буде правильно, коли я їстиму лише, наприклад, овочі та фрукти? Чому? (Аргументовані відповіді учнів)

Гра “Корисно чи ні” (в парах).

Перед вами – хатинка, до якої ведуть дві стежки. Той правильно виконає завдання, хто буде уважним.

^ Учитель називає твердження. Якщо учні згодні з ним – роблять “крок” червоним клубочком по доріжці в напрямку до хатинки, якщо ні – зеленим клубочком

Твердження:

  1. Корисно їсти багато разів на день.

  2. Корисно пити свіже молоко.

  3. Корисно з’їсти з цим молоком безліч смачних тістечок.

  4. Корисно сідати до столу з хорошим настроєм.

  5. Корисно їсти дуже швидко.

  6. Корисно їсти різноманітну їжу.

  7. Корисно вживати вітаміни.

  8. Корисно з’їсти велике, смачне..., але немите яблучко.

  9. Корисно їсти в один і той же час.

  10. Корисно знати, як правильно харчуватися.

Підбиття підсумків гри

- Що ж, любі, продовжується наша подорож чудовою країною, де господарює Здоров’я. Після того, як жителі зроблять зарядку, смачно поїдять, дотримуючись правил чистоти, вони підуть ... погратися. На вашу думку, весела гра і хороший відпочинок зміцнюють здоров’я?

Давайте і ми пограємося: зліпимо сніговика.

Гра “Зліплю сніговика”

З паперу вирізано окремі частини сніговика. Діти “ліплять” його, виконуючи завдання вчителя

Завдання учням:

  1. Щоб отримати для складання сніговика велику кулю, назвіть зимові рухливі ігри.

  2. Щоб отримати для складання сніговика середню кулю, скажіть, що можна зліпити зі снігу.

  3. Щоб отримати для складання сніговика голову, пограємо у гру «Вірю – не вірю».

Вчитель розповідає маленькі небилиці. Діти усі разом відповідають “Вірю” або “Не вірю”

Небилиці:

  • Андрійко пішов грати в сніжки у травні місяці.

  • Він дуже гарно відпочив.

  • Граючись з братиком у піжмурки заховався так, що знайшли його аж через 2 роки.

  • Хлопчик дуже любить гратися.

  1. Щоб отримати для складання сніговика ручки, дайте відповідь на такі запитання:

    • Який одяг зручний для гри взимку?

    • На чому можна взимку кататися?

  1. Щоб отримати для складання сніговика носик, назвіть, які овочі корисно їсти, щоб мати міцне здоров’я?

  2. Щоб отримати для сніговика відерце, розкажіть, як можна одягнути сніговика.

^ Вчитель підводить підсумки

- Чи піднявся у вас настрій після гри?

Хороший настрій також допомагає зберігати здоров’я.

Асоціативний кущ.

Перед вами символ зими – сніжинка. Вона красива, витончена, приваблива, але може бути і загрозливою для вас. З чим у вас асоціюється слово сніжинка.

Зима розваги сніжки бурульки




Сніжна баба сніжинка свята



Мокрі ноги Канікули відпочинок хвороби

- А тепер виберіть собі взуття, у якому, на вашу думку,можна грати на вулиці взимку.



ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

  1. Якщо сьогодні гарно виспались – пострибайте.

  2. Якщо забули вмитися – присядьте.

  3. Якщо почистили зуби – посміхніться і потріть носика.

  4. Якщо не розчесали волосся – погладьте себе по голівці.

  5. Якщо вам прикро, погано, коли бачите бруд навколо – покладіть руку на серце.

  6. Якщо зарядка і заняття спортом допомагають бути здоровим і додають вам бадьорості – обійміть себе міцно.

ІV. Основна частина (Частина ІІ)

- Щедро обдарована природою наша Земля. Природа – це джерело здоров'я і радості, краси людської душі. Вона наш вірний друг, неоціненне багатство. А чи замислювалися ви, яке місце людини у природі? (відповіді учнів)

Продовжуючи нашу подорож по чарівній країні ми з вами познайомимось з віршем Лесі Українки «Мамо, іде вже зима…»

1. Біографічні відомості про поетесу.

1871 рік для української літератури дуже знаменитий. Цього року народилася Леся Українка, що згодом за словами Івана Франка, стала чи не наймужнішим поетом на всю Україну.

Народилася Леся Українка 25 лютого в Новгород – Волинському, в славній родині Косачів (Лариса Петрівна Косач - Квітка).

Батько Лесі – Петро Антонович Косач був людина освічена й для свого часу передова, а натурою лагідна та добра.

З боку матері рід (Драгоманових)сягає в бурхливі часи козацьких війн з турецько-татарськими загарбниками. Лесина мати палко кохалася в мистецтві, невтомно збирала його зразки: різні орнаменти, тканини, вишиванки, а також пісні, казки тощо. Вона була свого часу видатна письменниця і друкувалася під прізвищем Олени Пчілки.

Зі всіх шістьох дітей, що були в Косачів (два сини і четверо дочок), Леся найбільше вдалася в батька: і вродою, і характером, і звичками. Обидва вони були однаково лагідні та безмежно добрі, стримані, терплячі, однаково наділені виключною силою волі. Вони обоє були поблажливі в ставленні до інших, але не до себе, важко уявити,

щоб вони зробили щось таке, що вважали за нечесне. Їм були огидні

жадоба, зажерливість, користолюбство тощо.

Була в них ще одна спільна риса: вони надзвичайно цінували людську гідність.

Грамоти Леся навчилася дуже рано. Коли їй було чотири роки, вона вже дуже добре володіла читанням. А через рік Леся самостійно писала коротенькі листи до своєї бабусі в Гадяч та за кордон до дядька Михайла Драгоманова.

Дуже рано почала Леся знайомитися з народною творчістю: піснями та художніми виробами. Мати возила дітей до різних сіл та містечок. Там вона зачаровано слухала веснянки, які селяни співали бодай чи не всім селом. Діти, а особливо Леся, сприймали це все з великим захопленням.

Навесні 1882 року родина Косачів перебралася на постійне проживання до села Колодяжного, що недалеко повітового містечка Ковеля. Тут поліська народна стихія заполонила Лесю і на якийсь час повністю її поглинула. В цьому селі Леся за допомогою свого брата Михайла виконала дуже цінну роботу: записала від різних людей дуже

багато пісень. Перед текстами кожної пісні наклеєна була стрічка нотного паперу з нотами мелодії тієї пісні.

До десяти років Леся росла і розвивалася, як і всі діти. Була радісна, весела, любила співати й дуже добре танцювала із братом "козака". Коли їй виповнилося 5 років, батьки купили їй фортепіано. Вона не тільки успішно вчилась грати, а й сама бралася складати музичні твори. Любила Леся й серйозну роботу – господарчу. Вона завжди мала свій квітник і город, сама його обробляла й доглядала. Зовсім маленької – в 6 років – навчилася шити і вишивати, а згодом навіть взялася мережити батькові сорочку.

Та скоро сталося велике горе, що потім невідступно, рік у рік, день і день аж тридцять два року, до останнього подиху, переслідувало й тихенько її мучило. Ось як розповідає її сестра Ольга:

"… 6 січня 1881 року в Луцьку Леся пішла на річку Стер подивитися як святять воду і в неї дуже померзли ноги. Скоро потому, і від того, як тоді і думали, вона заслабла. У неї так почала боліти нога права, що вона незважаючи на те, що й тоді була дуже терпляча, але плакала від болю. Її лікували різними способами: ваннами і масажами, і нога через деякий час перестала боліти і не боліла кілька років. Але від тої пори – це початок Лесиної, як вона сама жартуючи називала "тридцятирічної війни" з туберкульозом. В той час, коли не боліла нога, почався туберкульоз у китиці лівої руки, вилікуваний операцією восени 1883 року.

Хвора рука позбавила Лесю можливості стати піаністкою. Після руки знову почала боліти нога, туберкульоз прокинувся у легенях, а після залікованих на Карпатах та в Італії легенів на туберкульоз заслабли нирки. Хоча, як хоробро і витривало вела війну Леся, однак туберкульоз, зірвавши їй здоров'я, звів її у передчасну могилу…"

Що інтенсивніше наступала хвороба, то непоборнішим ставав дух, незламнішою воля і жадоба до життя. Не раз про це заявляла і сама поетеса. Так у чудовому творі "Contra spem spero"("Без надії сподіваюсь") вона пише:

Гиньте, думи, ви, хмари осінні!

Тоне тепер весна молода!

Чи то так ужалю, голосінні

Проминуть молодії літа?

Ні, я хочу крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Жити хочу! Геть думи сумні!

Ці слова Леся Українка написала в свої дев'ятнадцять років, коли

свідоме життя її тільки починалось. Знаючи, що воно буде для неї

тяжке, і, можливо, коротке, вона твердо поклала – іти тільки вперед,

тільки з оптимістичною вірою в майбутнє і бадьорою вогнистою піснею.

2. Первинне сприймання вірша.

- Послухайте вірш. Визначте дійових осіб.

3. Читання вірша учнями.

Колективно з’ясовують, що вірш побудований у формі діалогу: розмови матері й дитини.

4. Вибіркове читання.

- Як поетеса описує прихід зими? Чому одна пташина не полетіла у вирій? Чому пташка співає?

- Як ви гадаєте, яку пташку побачила дитина? Доведіть рядками вірша, що саме про горобчика розпитувала дитина.

- Як дитина називала пташку? Які пестливі слова вживає у своїй мові мати? Про що це свідчить?

- У яких словах вірша висловлено головну думку?

- Як по іншому можна назвати цей вірш?

5. Словесне малювання.

- Які картини ви уявили, читаючи цей вірш? Які фарби використали б ви, роблячи до нього ілюстрацію? Якою ви уявляєте маму? А дитину?

V. Заключна частина

- Я сподіваюсь, що сьогоднішня подорож усім нагадала, що здоров’я кожної людини – в її руках.

- Дайте відповідь на запитання поставлене на початку уроку: « Чому, на вашу думку, об’єднанні в один урок здавалося б дві різні теми: Здоров'я людини та вірш Лесі Українки «Мама, іде вже зима…»?

- Згадайте біографію Лесі Українки. Що спричинило хворобу поетеси?

- Як вона долала цей недуг?

- Погляньте на нашу книжкову виставку

“Треба знати, як здоровим стати”.

^ Короткий огляд виставки, презентація книг

- Діти, хто ж із вас хоче бути здоровим? Для чого вам це потрібно? Давайте нагадаємо правило, за яким живуть у чарівній країні (У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є). Скажемо його по-різному, звернувшись за допомогою до таблиці настрою (Із сумом, злістю, байдужістю, весело). Чи змінився у вас настрій під час подорожі?

Любі діти, пам’ятайте, що найбільше багатство людини – здоров’я! Робіть зарядку, вмивайтеся, стежте за чистотою вашого тіла, більше бувайте на свіжому повітрі.

І тоді чистота вашого тіла в поєднанні з чистотою вашої душі дасть добрий результат – здоров’я і людяність.



Схожі:

У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож iconЩо таке щастя?
Як ви розумієте слова Дівчинки: «Щастя у кожного своє: який ти, таке й твоє щастя»?
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож icon1. Привіт, шановні гості! Здоров’я, щастя, сміху! Веселе свято на порозі І нам І вам на втіху. 2
Діти! Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож до Країни здоров’я І розкриємо таємниці про те, що потрібно робити для того щоб зберегти...
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож iconУрок розвитку зв’язного мовлення Тема: Твір роздум на морально етичну...
Обладнання: таблиці: «Структура твору-роздуму», «Формула щастя», «Острови наших мрій»; пам'ятки: «Як писати твір», «Типові недоліки...
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож icon2008 – 2009 н р. “Найбільше щастя в житті – здоров’я”
Відомо, що здоров’я дорослої людини формується з дитинства. Здоров’я дітей – найцінніше надбання цивілізованого суспільства. Воно...
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож iconКам'янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для слабочуючих...
Матуся. Доброго ранку, донечко! Вітаю тебе з днем народження! Бажаю здоров’я міцного, щастя рясного, лагідних ранків І чистих світанків!Проміння...
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож iconОрганізація здоров’язберігаючої діяльності початкової школи
Здоров'я нації в наш час розглядається як показник цивілізованості держави, що відбиває соціально економічне становище суспільства....
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож iconКонкурс малюнків
До речі, лелеку І зараз вважають птахом долі, вісником щастя та достатку. Люди вірять, що в хату, на якій птахи збудують гніздо,...
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож iconЗагальноосвітня школа І-ІІІ ст №14
Ми не цінуємо те, що маємо, І плаче­мо за тим, що втратили. Щастя жити — величезне благо. Потрібно щодня дякувати за щастя жити,...
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож iconКам'янська спеціальна загальноосвітня школа- інтернат для слабочуючих...
Ніколи не будуть забуті імена тих, хто в тяжкий для нашої країни час здійснив неповторні подвиги, хто не пощадив самого життя заради...
У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож iconКам'янська спеціальна загальноосвітня школа- інтернат для слабочуючих...
Ніколи не будуть забуті імена тих,хто в тяжкий для нашої країни час здійснив неповторні подвиги,хто не пощадив самого життя,заради...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка