Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема




Скачати 53.12 Kb.
НазваУрок мислення «Вересневі дивинки» Тема
Дата конвертації11.07.2013
Розмір53.12 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Урок мислення « Вересневі дивинки»

Тема. Вересневі дивинки.

МЕТА: розширити знання учнів про характерні ознаки осені в живій та неживій природі. Збагачувати словниковий запас дітей. Розвивати спостережливість, уміння бачити і чути красу осінньої пори. Продовжувати роботу над розвитком мислення школярів. Виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: шкільне подвір’я.
ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина

Учитель:

Проспівав веселий дзвінок, -

Починається незвичайний урок

З Божої ласки, маминої казки

З щирого старання

Гомінких пісень

Добрий день вам, діти!

Добрий день!

  1. ^ Основна частина

Учитель: Діти, велика й прекрасна наша Україна. Ми дуже любимо її. Кожна будова, доріжка, деревце, квіточка невід’ємна частина її природи, її багатства і краси. У різні пори року приваблива земля. Як би не змінювала своє вбрання для нас вона залишається дорогою і рідною. Ось і сьогодні ми з вами вийшли в куточок краси, щоб ще раз поспілкуватися з природою, побачити її красу в цю пору року. А як називається вона, ви дасте відповідь відгадавши загадку.

Учитель:

Хто вона, ота красуня

В золотім намисті,

Що без пензля і без барв

Скрізь малює листя

На деревах листя те

Так блищить, мов золоте

  • Хто ж це? (осінь)

  • Давайте запросимо цю красуню до нас на урок.

Діти:

Осінь, осінь!!!

В гості тебе просим!

З щедрими хлібами

З високими снопами

З листопадом і дощем

З перелітним журавлем.

(Виходить дівчинка Осінь і хлопчик Вересень)
Осінь:

Добрий день, у добрий час!

Рада, діти, бачить вас

Не сама до вас прийшла

^ Я вам гостя привела

Учитель:

  • Діти, як ви гадаєте з ким завітала до нас Осінь? (з вереснем)

  • Чому саме з вереснем мандрує осінь?

Осінь … Скільки поезії в цьому золотаво сонячному слові і скільки радості й тихого смутку. Можливо хтось прочитає вірш про осінь.
Діти:

Красуня осінь, славна чарівниця

Милуємось з її краси

Які веселі фарби! Подивіться!

Поклала осінь на ліси й гаї

Осінь наша, осінь, -

Золота година

Неба ясна просинь

Пісня журавлина

Бабиного літа

Довгі білі коси

І дорослі й діти

Люблять тебе осінь.

Учитель: Як ви вже напевно здогадалися, що на сьогоднішньому уроці ми з вами заглянемо в осінь.

  • Діти, яка осінь? (чарівна, золота, щедра, багата, урожайна, тепла, холодна, працьовита)

  • Як можна по-різному сказати про прихід осені до нашого краю? (завітала, прилетіла, заглянула, підкралася)

  • З чим завітала до нас осінь? (з холодними ранками, щедрим урожаєм, золотим зерном, сумним пташиним співом, соковитим виноградом, запашними яблуками і грушами)

  • З якими кольорами приходить до нас ця красуня? (червоним, жовтим, зеленим, багряним)

Учитель: У осені є ще один колір – пурпур. Хто пояснить, що це за колір?

^ Учень: Пурпур – це темно-червоний, або яскраво-червоний колір з фіолетовим відтінком.

Учитель: Осінь завітала до нас з вереснем. А чому вересень вереснем назвали? (у цьому місяці починає квітувати рясноцвітий верес). А чи знаєте ви, що вересень колись називали сівень. Чому? (бо у цьому місяці розпочинали сіяти озимину). А ще називали цей місяць – ревун, хмурень. Українська ж його назва походить від слова «врасень» - іній.

  • Який місяць вересень? (погожий, сумний, щедрий, сонячний, прохолодний,)

Учень:

У вересня щедра рука.

- Заходьте! – він з двору гука.

І яблука трусить з гілок,

І сипле в портфелі сливок,

Солодкий зрива виноград –

І кожен з нас вересню рад.

Бо щедра, ой щедра рука

У вересня-садівника.

Учитель:

- Діти, яке вересневе сонечко?

- Як змінилося небо після літа?

- Яким стало повітря? Коли ми це відчуваємо?

- Чому не чути веселої пташиної пісні в саду?

- Чи всі пташки відлетіли в теплі краї?

- Хто знає які пташки вже відлетіли? Які залишились? Чому?

- Чому вони не співають?

- Які звуки можна почути в природі восени?

- Які зміни відбулися з деревами?

- Які дерева не змінили свого вбрання?

- Що ви можете сказати про трав’янисті рослини?

Діти, придивіться до цього чудового квіткового розмаїття. Які квіти зібралися у дружньому колі?

  • Чому саме ці квіти зустрічають нас в цьому куточку краси?

  • Яких квітів тут найбільше? (чорнобривців)

Учень:

В капелюшок пишний вбрався

І морозу не злякався

Невеличкий цей сміливець

Золотавий чорнобривець.

  • Як ви гадаєте чому їх так назвали?

Учениця. Бабуся розповідала мені таку легенду. У давнину українські майстри – чоботарі шили надзвичайно гарні жіночі чобітки, які мали яскраво-червоні халяви та чорні голівки. Називали такі чобітки «чорнобривцями». Подібність цього взуття до суцвіття квітки і дало їй таку назву.

  • Діти, а хто чув іншу назву цих квітів? (жовтяки, бархатки, оксамитки).

  • Як ви гадаєте чому їх так називають?

  • На що схожі чорнобривці?

  • Скільки квіток на одному кущику?

  • Якого кольору пелюсточки у чорнобривців?

  • Де ростуть чорнобривці?

  • У кого вдома є ці гарні квіти? Де вони у вас ростуть?

  • Чим вони розмножуються?

  • Які ще бувають чорнобривці?

Чорнобривці це рослини – охоронці. Вони захищають городні рослини від шкідників. Тому господині дуже часто саджають ці квіти на городі.

  • Діти, як ви вважаєте, чи завжди чорнобривці росли на українській землі?

Батьківщина чорнобривців – Мексика. Але вони з’явились у нас так давно, що ми вважаємо їх корінними українськими квітами. Ми не можемо уявити свої квітники без чорнобривців. Для нас ця квітка материнства, доброти, щедрості. І мабуть недарма цю квітку любив В.О. Сухомлинський. Любив квіти, любив і пісню. Давайте разом заспіваємо пісню про чорнобривці. (звучить пісня «Чорнобривці», сл. М.Сингаївського)

  • Чи пахнуть чорнобривці? Який у них запах?

  • Хто прилетів до квіток? Чому?

  • А хто ще любить поласувати квітковим нектаром?

Діти, уявіть себе маленькими казкарями і спробуйте скласти казочку. Працювати будемо в групах.

Група «Осені» - складатиме казочку на вільну тему, але щоб був зв'язок з темою сьогоднішнього уроку.

Група «Вересня» - складатиме казочку за початком: «Був теплий сонячний вересневий ранок…» Цим двом групам допомагатимуть листочки-підказки. А третя група працюватиме зі мною. Ми складемо казочку за запитаннями.

  1. Підсумок.

Учень.

Як гарно тут красою милуватись,

Вітання кожній квітці посилать.

Мені хотілося б над ними нахилитись

Не для того, щоб рвать або ж зрізать

А щоб побачити хороші квітів лиця

І добре їм своє обличчя показать.

- Ось і закінчився наш урок. Про що ви дізнались? Чого навчилися?

Діти, сьогодні ми відкрили і прочитали ще одну сторінку великої книги Природи. Тож давайте запам’ятаємо, що ми повинні щиро поважати і любити природу – це невмируще джерело краси, натхнення і здоров’я.

Дома напишіть казочку про осінь, вересень, осінні квіти, намалюйте малюнок.




Схожі:

Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок розвитку мислення 2-3 клас Тема. Логічні вправи, цікаві задачі. Підсумок за чверть
Мета. Активізувати мислення дітей. Сприяти розвитку уваги, пам'яті, швидкості мислення учнів, розвивати логічне мислення. Сприяти...
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок 1 Тема. Вступний урок. Види та типи ліній. Малювання шахового орнаменту в квадраті
Ознайомити дітей з видами та типами ліній; навчити їх зображувати; створювати орнамент із геометричних фігур; користуватися лінійкою...
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок №4 Тема: книги англійських та американських письменників
Розвиваюча – розвивати в учнів логічне мислення, догадку. 3 Виховна – виховувати потребу в причетності до світової культури
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок №4 Тема. Створення списків
Мета уроку: навчити учнів створювати списки в текстовому редакторі Word; розвивати пам'ять, увагу, мислення; виховувати працелюбність,...
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок №1 Тема. Суміжні кути
Мета. Розкрити зміст поняття суміжних кутів; розвиток пізнавальних здібностей, творчого мислення; виховувати увагу учнів, старанність;...
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок Тема. Основи, їх склад І назви. Класифікація основ
Методи І прийоми:ігрові елементи, критичне мислення, робота на дошці, самостійна робота, робота з картками
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок 1 тема. Омоніми
Мета: сформувати уявлення про омоніми; виробити вміння відрізняти омоніми від багатозначних слів; розвивати логічне мислення, зв’язне...
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Урок мислення «Вересневі дивинки» Тема iconУрок тема: Розв’язування задач І вправ підвищенної складності. Комбінаторика
Мета: Активізувати пізнавальну діяльність учнів, формування вміння міркувати, аналізувати І робити висновки, розвивати творчі здібності...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка