Скачати 14.43 Kb.
|
— Скажи мені, Бджоло, чого ти така дурна? Чи знаєш ти, що плоди твоєї праці не стільки тобі самій, як людям корисні, а тобі часто і шкодять, приносячи замість нагороди смерть; одначе не перестаєш через дурість свою збирати мед. Багато у вас голів, але всі безмозкі. Видно, що ви без пуття закохані в мед. — Ти поважний дурень, пане раднику,— відповіла Бджола.— Мед любить їсти й ведмідь, а Шершень теж не проти того. І ми могли б по-злодійському добувати, як часом наша братія й робить, коли б ми лише їсти любили. Але нам незрівнянно більша радість збирати мед, аніж його споживати. До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити, навіть купаючись у меду, для нас найлютіша мука. Сила: Шершень — се образ людей, котрі живуть крадіжкою чужого і народжені на те тільки, щоб їсти, пити і таке інше. А бджола — се символ мудрої людини, яка у природженому ділі трудиться. Багато шершнів без пуття кажуть: нащо сей, до прикладу, студент учився, а нічого не має? Нащо, мовляв, учитися, коли не матимете достатку?.. Кажуть се незважаючи на слова Сіраха: «Веселість серця — життя для людини» — і не тямлять, що природжене діло є для неї найсолодша втіха. Погляньте на життя блаженної натури і навчітеся. Спитайте вашого хорта, коли він веселіший? — Тоді,— відповість вам,— коли полюю зайця.— Коли заєць смачніший? — Тоді,— відповість мисливець,—коли добре за ним полюю. Погляньте на кота, що сидить перед вами, коли він куражніший? Тоді, коли всю ніч бродить або сидить біля нори, хоча, зловивши, й не їсть миші. Замкни в достатку бджолу, чи не помре з туги, в той час, коли можна їй літати по квітоносних лугах? Що гірше, ніж купатися в достатку і смертельно каратися без природженого діла? Немає гіршої муки, як хворіти думками, а хворіють думки, позбавляючись природженого діла. І немає більшої радості, аніж жити за покликанням. Солодка тут праця тілесна, терпіння тіла і сама смерть його тоді, бо душа, володарка людини, втішається природженим ділом. Або так жити, або мусиш умерти. Старий Катон чим мудрий і щасливий? Не достатком, не чином тим, що йде за натурою, як видно з Ціцеронової книжечки «Про старість»... Але ж розкусити треба, що то значить—жити за натурою. Про се сказав древній Епікур таке: «Подяка блаженній натурі за те, що потрібне зробила неважким, а важке непотрібним». |
![]() | Урок гра урок захист творчих робіт учнів висновки список використаних... Використання засобів інформаційних технологій навчання під час розв’язання стереометричних задач обчислювального характеру | ![]() | Украинский русский Хоча, ні – каяття було вже, це воно гнало її кудись у безвість, кудись подалі від місця її безголов’я І сорому. І одна думка настійливо... |
![]() | Моя люба зоря ронить в серце мені, Наче сльози, проміння тремтяче,... «Моя люба зоря ронить в серце мені, Наче сльози, проміння тремтяче, Рвуть серденько моє ті проміння страшні… Ох, чого моя зіронька... | ![]() | Моя люба зоря ронить в серце мені, Наче сльози, проміння тремтяче,... «Моя люба зоря ронить в серце мені, Наче сльози, проміння тремтяче, Рвуть серденько моє ті проміння страшні… Ох, чого моя зіронька... |
![]() | 10 клас (обов'язкова література) Франко. «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Безмежнеє поле…», "Ой ти, дівчино, з горіха зерня”, "Чого являєшся мені... | ![]() | І. С. Нечуй-Левицький. „Кайдашева сім’я” Франко. Поезії „Гімн”, „Ой ти, дівчино, з горіха зерня”, „Чого являєшся мені у сні?”, „Декадент”, „Розвивайся ти, високий дубе”.... |
![]() | Тематичний план Кількість годин Назва розділу Лекції Самостійна поза аудиторна робота І семестр Франко. Поезії. „Гімн”, „Ой ти, дівчино, з горіха зерня”, „Чого являєшся мені у сні?”, „Декадент”, „Розвивайся ти, високий дубе”.... | ![]() | Чи знаєш ти літературу? Нарешті я прийшла до вас, мої дорогі… Ох, І далекий же мені довелося подолати! Думаю, що ви зможете мені допомогти |
![]() | Я прокинувся від того, що мені стало прохолодно… Ще зі заплющеними... Зазвичай він коротко казав: «фас!» Та я, хоч І розумів що це означає (певне, я був розумним собакою),та не подававши виду, продовжував... | ![]() | Природа й населення Стародавнього Єгипту За допомогою карти подумай І скажи: ”Чому Єгипет розташований лише вздовж течії Нілу?” |