Скачати 45.36 Kb.
|
Урок з української мови
Тема: «Прикметник» Учитель: Руда І. А. Урок української мови 3 клас Тема: Загальне поняття про прикметник. Мета: розширювати знання учнів про прикметник; вчити визначати прикметник за запитаннями, значенням і роллю в реченні. Розвивати спостережливість, пам'ять, увагу. Виховувати бережне ставлення до природи, її багатств. Обладнання: таблиця «Прикметник», картки, схеми. Урок – дослідження ^ І. Організація класу - Сьогодні у нас не просто урок української мови. Ми, на сьогоднішньому уроці будемо працювати у творчій дослідницькій лабораторії. Ви спробуєте себе у ролі юних дослідників української мови. Отже у нас сьогодні урок – дослідження. - Досліджувати означає виясняти, пізнавати, розглядати, знайомитись. - Сьогодні на уроці я бажаю вам бути впевненими, творчими, активними, спостережливими. - Для гарної роботи, потрібно дещо пригадати. ІІ. АОЗ «Мозкова атака»
- Отже, ми з’ясували, що вже знаємо. Сьогодні ми продовжимо здобувати нові знання. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. - На яке питання відповідає словникове слово? До якої частини мови відноситься? - Як ви вважаєте, якою може бути тема нашого уроку? Тема уроку …
^ Апельсин, бензин, вокзал, директор, кишеня, коридор, радіо, очерет, верба, зима. (перевірити, оцінки. Додаткові питання) - Які слова зайві? Чому? Як їх можна перевірити? (наголосом) - Доберіть до слова зима слова, що відповідають на питання яка? - До якої частини мови відносяться ці слова? (прикметники)
- Спробуємо це дослідити. Вправа 83. с. 38 Робота за підручником. Читання вірша, знаходження слів, які означають ознаки предметів - Доведіть, що прикметники все – таки потрібні в мові. (прикметники потрібні для кращого розуміння висловлювання, для милозвучності мови …) ^
1 група - доберіть синоніми до слів: Ввічливий - … Сумний - … Сміливий - … 2 група – доберіть антоніми до слів: Солодкий - .. Світлий - … Новий - … М'який - … 1 група – Скласти речення, з'ясувати чим виступає в реченні прикметник? ^ - Назвати підмет та присудок, усно встановити зв'язок слів у реченні. Чим виступає прикметник? 2 група – Скласти речення, з’ясувати чим виступає в реченні прикметник? ^ - Отже, чим виступають прикметники в реченні? Яким можуть бути прикметники? (синоніми, антоніми). - Дослідимо правило. (робота з таблицею) Прочитайте, скажіть, що з прочитаного ми вже знаємо? Чого не сказали? Що ви можете додати? - Як змінюються іменники, зв’язуючись у реченні з іншими словами? (закінчення) - Зараз ми дослідимо чи змінюються прикметники, зв’язуючись з іншими словами. *^ словосполучення Червоний мак – нема (чого? Кого?) Мудра сова – Кольорова веселка – Міцний горіх – Солодкий мед – - Чи змінилися прикметники, чи залишилися незмінними? Що змінилося? (змінилися разом з іменниками, змінились закінчення) - Отже прикметники пов’язуючись з іншими словами, змінюють свої закінчення. - А зараз ми пограємось у гру «Мовна мозаїка». Що таке мозаїка? - У класі є цифри з кольоровою фігуркою, оберіть фігуру, що вам найбільше подобається і підійдіть до неї. Ви об’єдналися у групи. - Ми пограємо у мовну мозаїку, вам потрібно дослідити і пояснити значення слів. 1 група – ^ Жорстокий –безжалісний, нещадний, незвичайно суворий. 2 група – Пиріг – печений виріб із тіста з начинкою. Ошатний – гарно, святково одягнений. - Поясніть, що означають ці слова. (кожна група) Подивіться, на записані слова. Що ви помітили? ( прикметники, антоніми, синоніми) - Яке слово зайве? Чому? (іменник). Яке це слово? (словникове) Як потрібно писати?
ІІІ. Підсумок уроку
На завершення виконайте ще одне невеличке завдання. У мене на столі є слова, виберіть з них ті, які найбільше підходять до нашого сьогоднішнього уроку. (вибирають кілька дітей) Цікавий, веселий, незвичайний, пізнавальний, червоний, смішний, малий, чудовий, мудрий, успішний. - Бажаю вам бути мудрими, розумними досягати гарних успіхів у навчанні. ІY. Домашнє завдання Правило сторінка 3., вправа 86. |
![]() | Урок з української мови 4-б клас Тема : Подорож до зимового лісу ... | ![]() | Урок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення... Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Прикметник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень... |
![]() | Урок української мови 3 клас Тема: Слова, що мають кілька значень Мета: формувати поняття про багатозначність слів в українській мові, тренувати вміння правильно вживати багатозначні слова в мовленні;... | ![]() | Урок української мови Клас: 4 Підготувала вчителька вищої категорії... Показати їх роль в народних прислів'ях. Розвивати в учнів активне мовлення, культуру мовлення, формувати вміння вибирати з ряду синонімів... |
![]() | Лопушенська зош І-ІІІ ступенів Зимовий урок з груповою формою роботи... Мета Закріпити й активізувати знання учнів про прикметник, його граматичні категорії шляхом виконання цікавих завдань | ![]() | Урок української мови у 4 класі Тема уроку «морфологічний паспорт прикметників»; удосконалювати уміння працювати в групах, вести діалог |
![]() | Методичні рекомендації щодо проведення та перевірки дпа з української мови в 11 класі Мону за посібником: «Збірник переказів для державної підсумкової атестації з української мови. 11 клас» (укл. Шелехова Г. Т., Новосьолова... | ![]() | Лекція №2 Тема лекції Студенти повинні: знати правописні правила української мови; вміти використовувати правила орфографії сучасної української літературної... |
![]() | Урок з української літератури. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко... Тема. Література рідного краю № Валентина Коваленко. Повість «Вовчик». Проблема сирітства в українській державі | ![]() | Ступені порівняння прикметників Прикметник частина мови, що виражає... Прикметник частина мови, що виражає ознаку,якість або власність предметів І відповідає на питання який ? |