Здорова дитина: групи здоров'я, оцінка фізичного та нервово-психічного розвитку




Скачати 31.87 Kb.
НазваЗдорова дитина: групи здоров'я, оцінка фізичного та нервово-психічного розвитку
Дата конвертації06.08.2013
Розмір31.87 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Здорова дитина: групи здоров'я, оцінка фізичного та нервово-психічного розвитку

Ми живемо в умовах, коли чинники несприятливого впливу на стан здоров'я людини значно активізувались через екологічні, економічні й соціальні кризові явища. Рівень здоров'я будь-якої нації визначається станом здоров'я дітей, які є індикатором піклування суспільства про своє майбутнє. Заходи з охорони здоров'я дитячого населення полягають в антенатальній охороні плода (антенатальний, або перед пологовий, патронаж), патронажі новонароджених та дітей першого року життя, диспансеризації дітей дошкільного і шкільного віку.

 

Основну роботу з диспансерного обслуговування здорових дітей з моменту народження і до вступу в дошкільний заклад та школу проводять дільничний педіатр чи сімейний лікар разом із медичною сестрою і лікарями-фахівцями. Діти дошкільного віку, які відвідують дитячі колективи, перебувають під диспансерним наглядом лікарів-педіатрів і медичних сестер дошкільних закладів, які разом з лікарями інших фахів здійснюють систематичний контроль за розвитком дітей, появою відхилень у розвитку та стані їхнього здоров'я.

Диспансеризацію дітей шкільного віку здійснюють шкільні лікарі-педіатри разом із медичними сестрами та лікарями-фахівцями шляхом проведення планових оглядів, під час яких особливу увагу надають режиму дня, харчуванню, гігієнічному вихованню школярів, своєчасному проведенню профілактичних щеплень, оздоровчих заходів, ранньому виявленню захворювань, диспансерному спостереженню за дітьми з різною патологією.

 

Під час профілактичних оглядів дітей проводять комплексне оцінювання стану їхнього здоров'я. При цьому беруть до уваги такі показники:

- функціональний стан органів і систем;

- стійкість і реактивність організму;

- рівень і гармонійність фізичного, нервово-психічного (додатки 8—11) і статевого розвитку;

- наявність хронічної (у тому числі природженої) патології.

 

Дільнично-територіальний і сімейний принципи надання педіатричної допомоги дають змогу створити оптимальні умови для безперервного спостереження за дітьми одними і тими ж медичними працівниками, що забезпечує можливість точніше оцінювати стан здоров'я і розвиток дітей у динаміці з урахуванням умов, у яких живе й виховується дитина, оскільки від них залежать подальше здоров'я і формування особистості дитини. З огляду на це успіх роботи медичної сестри багато в чому визначається контактом з батьками.

У поліклініках щорічно складають план проведення профілактичних оглядів дітей. Для цього все дитяче населення, яке перебуває під спостереженням поліклініки, ділять на такі групи:

  • новонароджені;

  • діти першого, другого і третього років життя;

  • діти дошкільного віку в організованих дитячих закладах;

  • діти дошкільного віку, які не відвідують дошкільних закладів;

  • школярі до 15 років;

  • підлітки 15—18 років.

Диспансеризацію проводять протягом усього року.

Огляд дітей дошкільного віку проводять навесні, диспансеризацію дітей віком 7 років, які йдуть до школи, — влітку, школярів — восени. Перед оглядом проводять лабораторні дослідження.

Антенатальна профілактика. У комплексі заходів з охорони здоров'я дітей важливе значення має антенатальна профілактика (антенатальний, або перед пологовий, патронаж, заняття з вагітними, профілактика захворювань новонароджених), яку проводять разом акушери-гінекологи, педіатри чи сімейні лікарі і медичні сестри.

Обов'язки дільничного педіатра чи сімейного лікаря і дільничної медичної сестри з антенатальної профілактики такі:

  • своєчасне проведення антенатального патронажу;

  • контроль за виконанням вагітною призначень акушера гінеколога і терапевта під час антенатального патронажу.

Диспансеризація дітей першого року життя. Перший рік життя дитини має вирішальне значення для забезпечення і збереження здоров'я надалі. У цьому віці ще недосконала адаптація окремих органів і систем до умов зовнішнього середовища, внаслідок чого часто виникають різноманітні захворювання. Завданнями профілактичних оглядів дітей першого року життя є організація правильного режиму і раціонального вигодовування, профілактика рахіту, анемії, інфекційних захворювань, раннє виявлення і лікування природженої патології та інших недуг. Протягом першого року життя здорова дитина повинна бути оглянута медичним працівником поліклініки 14 разів, а також хірургом, ортопедом, офтальмологом, невропатологом. Медична сестра відвідує дитину вдома раз на місяць.

Результати спостереження відображають в етапних епікризах (у З, 6 і 9 міс). Наприкінці першого року життя після огляду й обстеження дитини (загальний аналіз крові і сечі, аналіз випорожнень на яйця гельмінтів, антропометричні вимірювання, проведення профілактичних щеплень) педіатр чи сімейний лікар складає детальний епікриз, накреслює план оздоровчих заходів на наступний період.

Схожі:

Здорова дитина: групи здоров\Завдання фізичного виховання можна згрупувати в наступні з групи
Мета фізичного виховання витікає з основного завдання виховання, яке полягає в необхідності підготувати всебічно розвинутих, активних...
Здорова дитина: групи здоров\Вступ
Всесвітньої організації охорони здоров’я (вооз) в основі якого лежить принцип глибокої єдності фізичного, психічного та соціального...
Здорова дитина: групи здоров\Підготували: Н. Коваленко, Л. Обжелян Провела: Стасишин О. В
Про здоров'я існує багато мудрих думок І висловлювань. Адже здоров'я людини — най­вища цінність. За визначенням вооз, «здо­ров'я...
Здорова дитина: групи здоров\Хто такі діти з особливими потребами: відмінності розвитку та навчальної...
Діти з особливостями (порушеннями) психо­фізичного розвитку мають відхилення від нор­мального фізичного чи психічного розвитку, зу­мовлені...
Здорова дитина: групи здоров\Медико-соціальні аспекти здоровя населення. Роль сімейного лікаря...
Перспективні технології розвитку здоровя, профілактичне харчування, «Школи здоровя». Оцінка поширеності факторів ризику в розвитку...
Здорова дитина: групи здоров\Рекомендації районної конференції педагогічних працівників
З метою поліпшення якості дошкільної освіти, створення умов для збереження фізичного, психічного, духовного здоров’я дитини, виховання...
Здорова дитина: групи здоров\   Період життя дітей від 6-7 до 11 років називають молодшим шкільним...
Період життя дітей від 6—7 до 11 років називають молодшим шкільним віком. При визначенні його меж враховують особливості психічного...
Здорова дитина: групи здоров\Значення режиму для фізичного стану дитини
Правильний режим, крім цього, сприяє правильному функціонуванню внутрішніх органів дитини, забезпечує її врівноважений, бадьорий...
Здорова дитина: групи здоров\Урок №4 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Рівень фізичного розвитку...
Тема: Рівень фізичного розвитку підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків І дівчаток. Практична робота№2 «Визначення рівня...
Здорова дитина: групи здоров\Проблемні теми роботи днз міста
Забезпечення оптимального фізичного та психічного розвитку дітей через творче використання ефективних технологій
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка