№
з\п
| Тема уроку
| Дата
|
Відтворення простих форм лінією, плямою, в об’ємі ( 9 годин)
|
| Вступ. Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче
мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Тематичне завдання: «Що я люблю малювати»
|
|
| Форми навколишнього світу. Різноманітність форм предметів довкілля. Прості геометричні форми: площинні та об'ємні. Тематичне завдання: «Прапорці та повітряні кульки»
|
|
| Засоби створення форми. Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми. Графічні матеріали та інструменти. Прийоми роботи графічними інструментами. Тематичне завдання: «Сяє ясне сонечко»
|
|
| Виражальні можливості ліній. Види і типи ліній. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Тематичне завдання: «Пригоди Лінії та Крапки»
|
|
| Елементарні засоби компонування простих форм. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Тематичне завдання: «Святковий салют»
|
|
| Силуетна форма. Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. Тематичне завдання: «Повітряні змії»
|
|
| Силуетна форма. Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів. Тематичне завдання: «Рибки в акваріумі»
|
|
| Прості форми в об'ємі. Передавання простих форм в об'ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном. Тематичне завдання: «Равлик на листочку»
|
|
| Прості форми в об'єми. Передавання простих форм в об'ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном. Тематичне завдання: «Овочів та фрукти»
|
|
^
|
| Композиція (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). Тематичне завдання: «Осіннє дерево»
|
|
| Простір. Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу). Тематичне завдання: «Хатинка під горою»
|
|
| Основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування фарбами, пензлями, палітрою. Тематичне завдання: «Три веселих гноми»
|
|
| Спектральні кольори. Ознайомлення зі спектральними кольорами та їх послідовністю. Розбіл і замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів. Тематичне завдання: «Веселка»
|
|
| Групи теплих та холодних кольорів. Ознайомлення з групами «теплих» і «холодних» кольорів. Тематичне завдання: «Синє небо, синє море»
|
|
| Декор. Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. Тематичне завдання: «Святкова ялинка»
|
|
| Витинанка. Витинання як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох осей симетрії. Тематичне завдання: «Чарівні сніжинки»
|
|
^
|
| Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта
зображення. Тематичне завдання: «Снігуронька».
|
|
| Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Тематичне завдання: «Веселий сніговик»
|
|
| Особливості зображення складної форми на основі простих форм. Порівняння розмірів форм та їхніх складових частин. Тематичне завдання: «Тварини»
|
|
| Виражальні можливості ліній (актуалізація знань). Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви. Тематичне завдання: «Їжачок-хитрячок»
|
|
| Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку. Тематичне завдання: «Снігопад»
|
|
| Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів. Тематичне завдання: «Казкові птахи»
|
|
| Створення засобами кольору певного за характером виразного образу. Тематичне завдання: «Квітка для мами»
|
|
| Елементарне поняття про гармонію споріднених кольорів. Тематичне завдання: «Весняна галявина»
|
|
| Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. Тематичне завдання: «Дивовижні метелики»
|
|
^
|
| Цілісність форми. Особливості створення складної форми на основі простих форм
в об’ємі. Тематичне завдання: «Домашні улюбленці»
|
|
| Зображення в об’ємі птахів, тварин з урахуванням пропорцій. Узгодження основної форми з елементами декору. Тематичне завдання: «Дивовижний птах»
|
|
| Поняття про будову людини, порівняння частин тіла за формою та розміром. Тематичне завдання: «Веселий клоун»
|
|
| Складові частини будівлі. Визначення основного характеру форми будівлі. Тематичне завдання: «Житло гномів»
|
|
^
|
| Розширення уявлень про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору. Тематичне завдання:
«Прикрашаємо торт»
|
|
| Поняття візерунка та орнаменту. Спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту. Тематичне завдання: «Український рушник»
|
|
| Створення декоративного образу із суцільного ш матка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору. Тематичне завдання: «Писанка»
|
|
| Поняття ори гамі як виду художньої роботи з папером. Тематичне завдання: «Кораблик»
|
|
| Резервний урок. Тематичне завдання: «Кольорові крапанки»
|
|