Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом




Скачати 144.34 Kb.
НазваУроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом
Дата конвертації03.03.2013
Розмір144.34 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Відділ освіти Криворізької РДА

Червонозабійнницька СЗШ

c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1638.jpg



c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1594.jpg

Вчитель: Погонець Л. М.

с.Черовне

2012рік

Тема уроку: З любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом

Мета: перевірити, як діти засвоїли матеріал з теми; навчати виразно інтонувати і переказувати твори; вдосконалювати навичку читання; розвивати зв'язне мовлення учнів; прищеплювати любов до рідної природи.

Обладнання: портрети письменників; роздатковий матеріал (картки з прізвищами та іменами письменників);; тести); малюнки дітей до улюблених творів; магніти; виставка книжок.

Тип уроку—усний журнал.

^ ХІД УРОКУ

І. Організація класу. Очікування. c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1591.jpg

- У вас у кожного на парті лежить квіточка. Напишіть на ній, що ви очікуєте він нашого уроку і прикріпіть до деревця. В кінці уроку ми перевіримо, чи справдились ваші сподівання.

c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1592.jpg


c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1593.jpg

ІІ. Оголошення тами і мети уроку.

Під музику дівчинка читає вірш.

Ой, як гарно в моїм краю!

Як то гарно в моїм краю:

Тече річка в темнім гаю,

Ростуть квіти золотаві

і пишні шовкові трави.

Соловейко там співає...

Ой, як гарно в моїм краю !

Розгадавши цей кросворд, ви взнаєте ключове слово цього розділу. (Земля).

1.Автор вірша «Спасибі людям, що зростили ліс». (Познанська).

2. Хто написав вірш «Квітень»? (Ткаченко).

3. Доповни рядки вірша: «Їх серцем сприйми, не байдуже

І … власну створи!» (музику).

4.У творі Ю. Старостенка «Ходить така чутка» розповідається про … (соловейка).

5. Як називається оповідання Василя Чухліба про пригоди на березі синьоокої Десни? (Деснячки).http://0

c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1598.jpgc:\users\yj\desktop\урок читання\img_1596.jpg






1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






















3.

 

 

 

 

 

 










4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 













  • Рідна земле, Україно! З весни і до пізньої осені в буянні квітів і трав твої ліси, твої розлогі луки. Вклоняється матері-землі стиглий колос на твоїх полях, медом наливаються плоди в садах твоїх. І гордо постають у світанкових росах твої зелені гори.

Наша рідна земля, українська природа оспівана багатьма письменниками.

Сьогодні на уроці ми підіб'ємо підсумок за розділом «З любов'ю до рідної землі». Повторимо твори, з якими знайомилися у розділі, ще раз звернемо увагу на красу рідної землі. Будемо закріплювати навички виразного читання, розвивати мовлення.

Працювати будемо групами. За кожне правильно виконане завдання, ви будете оримувати квіточки, у якої їх буде більше, та група і переможе. Кожна група отримає свою назву, а для цього треба відгадати загадки: c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1616.jpg

Він маленький, він біленький,

Має ніженьку тоненьку,

із-під снігу виглядає,

Про весну він сповіщає.

^ Учитель показує картку,

на якій написано: НИПІДКСНІЖ.

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку.

^ Напис на картці: ЛІПРОСОК.

Білі дзвіночки висять, гойдаються.

Як називаються?

Напис на картці: ВАКОНЯЛІ.

Учитель роздає зображення відповідних квітів.

  • Це багаторічні цибулинні рослини. Цих квітів залишилося мало, вони занесені до Червоної книги України. Бережіть їх!

Тепер давайте пригадаємо правила роботи в групі.

Правила роботи в групі

    1. Працювати дружно.

    2. Відповідати чітко.

    3. Не перебивати.

    4. Поважати думку кожного.

    5. Виконувати завдання вчасно.

III. Повторення й осмислення навчального матеріалу.

«Мозковий штурм».c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1594.jpg

  • Як ви зрозуміли назву розділу? Які картини природи рідного краю постають у вашій уяві під час читання розділу?

  • Твори яких жанрів прочитали?

  • Назвіть авторів і їхні твори, які найбільше вам припали до душі. Поясніть свій вибір.

  • Знайдіть продовження рядків, пригадайте назву і автора вірша:

"Хтось немов з гармати вдарив..." ("Грім", М. Познанська),

"Підпливають верби кучеряві..." ("Квітень", В. Ткаченко);

"Мій друже, ходімо із дому..." ("Мелодії природи", С. Жупанин)

"Ось вони на землю впали..." ("В небі жайворонки в 'ються ", О:Олесь).

"Ну та й музика з тебе!" ("Весняний вітер ", Є. Горева).

  • Я пропоную сьогодні погортати сторінки усного журналу і розширити свої знання із цієї теми.

^ Перша сторінка має назву «Знайомі незнайомці».

Гра «Поєднай».

Спочатку давайте поєднаємо прізвища письменників c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1608.jpg

з іменами і впишемо відповідні букви до

цифр (в зошитах).

1)

Чередниченко

а)Микола

2)

Олесь

б) Василь

3)

Вінграновський

в) Дмитро

4)

Познанська

г) Марія

5)

Гоголь

д) Микола

6)

Чухліб

є) Олександр

Відповіді: 1 в, 2є, За, 4г, 5д, 6) б.

З кожної групи по два учні називають

повні імена письменників.




Бліцопитування.

  • Швидко назвіть твори цих письменників, які ми вивчали у розділі.

1 група:

Дмитро Чередниченко — «Рідні краєвиди»;

Олександр Олесь — «В небі жайворонки в'ються»;

Микола Вінграновський — «Грім»;

2 група:c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1612.jpg

Марія Познанська — «Грім»,

«Спасибі людям, що зростили ліс»;

Микола Гоголь — «Чудовий Дніпро»;

3 група:

Василь Чухліб — «Деснячки».

Валентина Ткаченко – «Квітень»

Юрій Старостенко – «Ходить така чутка»

  • Чому сторінка названа «Знайомі незнайомці?»


Гра «Зашифроване речення»

  • Розберіть «зашифроване» речення і скажіть з якого твору.

  • 1 група

  • лоМа кийЯ Птха леДотить до рединиСе праДні. (Микола Гоголь «Чудовий Дніпро»)

  • 2 група

  • На резіБе пʼятаХло моженоЗне далиПопа на сокПі. ( Василь Чухліб «Деснячки»)

  • 3 група

  • Ти єшЗна, що льшеБі каТ не ритьсяПовто. (Дмитро Чередниченко «Рідні карєвиди»)


Друга сторінка журналу — «Ну ж бо, відгадай».

Гра «Єралаш»c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1614.jpg

(вірш М. Познанської «Грім»)

Рядки вірша розділені на 2 частини: перші слова кожного рядка написані зліва, а продовження – справа на окремих аркушах. Смужки переплутані. Завдання: розкласти смужки правильно, щоб кожна була на своєму місці за змістом прочитаного, виразно прочитати утворений вірш.

Зелен гай

Стали темними,

Стихла вся

Вітер трави

Задрімали,

Луки і

і синя річка

як нічка.

земля.

не колише,

сплять у тиші

поля.

Раптом в небі,

Хтось немов

То озвався

Дощові упали

Від дощу

листячком

там, де хмари,

з гармати вдарив:

грім!

бризки.

шумлять берізки

своїм.



І, злякавшись

Стрепенувся

Коник-

Грав на скрипочку

Щиру пісеньку-

Обірвав


громовиці,

на травиці

стрибунець.

він зранку,

веснянку.

гравець.


^ Третя сторінка нашого журналу — «Живе слово».

Гра «Відновіть вірш»

  • Сьогодні розцвіли квіти і закрили половину букв у вірші Лесі Мовчун «Химерний мухомор». Відновіть вірш, користуючись шифром.

1 групаc:\users\yj\desktop\урок читання\img_1632.jpg

Мухомор - не без химер:

Замість моху взяв мохер.

2 група

Мухоморчику – хлопчині

Сплів мохерову шапчину.

3 група

Хором, миром мухомори

Про химерника говорять.

c:\users\yj\desktop\media\image1.jpegc:\users\yj\desktop\media\image1.jpeg


c:\users\yj\desktop\media\image1.jpeg

Фізкультхвилинка

c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1619.jpgc:\users\yj\desktop\урок читання\img_1618.jpg

Четверга сторінка журналу — «Художня галерея».

  • Ми читали з вами, як письменники з любов'ю описують своє ставлення до рідної землі.c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1620.jpg

  • Погляньте на ці картини — з якою любов'ю художники за допомогою, фарб передають красу рідної землі!

  • Ви теж створили вдома малюнки, присвячені цій темі. Давайте розглянемо їх.

Діти прикріплюють свої малюнки за допомогою магнітів до дошки.

  • Відгадайте, до яких творів малюнки.

c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1625.jpg

c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1623.jpg

П'ята сторінка нашого журналу — «Квіткова лотерея».

Гра «Хто швидше»
Виконай завдання за 1 хвилину. Випиши назви рослин з вірша Марії Познанської «Спасибі людям, що зростили ліс».

c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1629.jpgc:\users\yj\desktop\урок читання\img_1628.jpg

c:\users\yj\desktop\media\image1.jpeg

(проліски, фіалки, дуби, конвалії, берези, ялини)

Гра «Зайві речення»

  • Для наступного завдання вам дається 30 с. Відшукайте речення, що не стосується змісту вірша і прочитайте правильно.

(вірш «Акровірш» В. Довжик)

Розкривають очі квіти:

«Ой, що діється на світі!»

Сонце встало, припікає,

Налив грозою грім яри,

А з трави роса зникає.

(зайвий рядок – налив грозою грім яри)
^ Гра «Будьте уважними»
З-поміж букв заховалися слова з вірша Степана Жупаниан «Мелодії природи». Знайдіть їх і підкресліть олівцем. Будьте уважні.

СПРОАЕЛПРИРОДИВАПРНШІ (природи)

САТРЕНИХОРОВОДИІЬВЬБАН (хороводи)

ЧСММЕЛОДІЇЦЄЖКЄЕГЬЮХН (мелодії)

ПРОРКЕСТРИВЕНЛЮЬТДЛДЖЄ(оркестри)

ВУДПРЛОДЗВІНКАЙЦКАПРР (дзвінка)
^ Гра «Складіть вірш»

Дітям даються смужки , на яких окремі рядки з вірша.

Завдання: учні повинні правильно скласти і прочитати вірш, назвати його автора і назву.

1 група

День у квітні довше сонцем квітне.

Сніг розтав на вигрітій землі.

Малюки на ручаї блакитні

Паперові носять кораблі

. («Квітень» Валентина Ткаченко)

2 група

Грім жив у хмарі і згори

Він бачив: хто що хоче:

Налив грозою грім яри,

умив озерам очі.

(«Грім» Микола Вінграновський)

3 група

Вітрові грім сміявся:

- Ну та й музика з тебе!

Он яку кобзу маєш,

Тільки не чуть, як граєш! («Весняний вітер» Євгенія Горева)
^ Гра «Встанови кордони слів»c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1612.jpg

З кожної групи 1 учень працює біля дошки.

1 учень:c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1634.jpg

Наосоннітрохизазеленілозасвітивсвоїзолотізірочкипідбіл.

2 учень:

Агенуліскузаголубілипроліскизайнялисяфіолетомгострішоломирясту.

3 учень:

Пересвистуютьсяшпакивитинаєкрутіколінцядріздзаливаєтьсяспівом зяблик.

^ Шоста сторінка журналу «Тестування».

Ви гарно працювали на уроці, тепер, як завжди наприкінці теми, ми пишемо тестування. Тому остання сторінка нашого журналу і має таку назву. Діти пишуть тести за вибором учителя.

  1. Про який місяць ідеться в цих рядках?

І безлиста розцвіла ліщина,

загляда сережками в потік.

Заквітчатись поспіша вільшина...

Ліс — неначе весняний квітник...

а) Про травень;

б) про березень;

в) про квітень.

2. У тексті «Ходить така чутка...» розповідається про

а) ...жайворонка;

б) ...солов'я;

в) ...журавля.

3. Дійовими особами вірша «Весняний вітер» є...

а) ...вітер, грім;c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1635.jpg

б) ...вітер, дощ;

в) ...вітер, сонце.

4. Картина А. Куїнджі називається ...

а) ...«Місячна ніч на Десні»;

б) ...«Місячна ніч на Дінці»;

в) ...«Місячна ніч на Дніпрі».

5. Головний герой твору «Деснячки» — це...c:\users\yj\desktop\урок читання\img_1636.jpg

а) ...Вадько;

б) ...Валерка;

в) ...Тимко.

6.Слова "...тебе зачаровує небесний переливчастий дзвіночок — висить угорі на невидимій ниточці" з оповідання "Рідні краєвиди" співзвучні віршу ...

а)"Мелодії природи";

б)"В небі жайворонки в'ються";

в) «Грім".

IV. Підсумок уроку.

  • Про що ми говорили на уроці, чого навчилися? (Відповіді учнів.)

  • Я сподіваюся, ви будете справжніми господарями своєї землі, де б ви не жили.

Пропоную закінчити наш урок піснею про рідну землю, про Україну.

  • Чи справдились ваші очікування? Якщо так, хай квіточка квітне на деревці.



Схожі:

Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУрок формування вмінь І навичок ( формування мовної компетенції)...
Назарія Яремчука, його вклад в українську культуру, розвивати почуття патріотизму, виховувати любов до рідної землі, української...
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconПосвята в козачата
Мета. Прийняти учнів 2 класу в члени Козацької Республіки школи, розширити знання про славних захисників рідної землі – козаків;...
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУроку
Мета уроку: ознайомити учнів з життям І творчістю О. П. Довженка,простежити умови формування світогляду письменника, визначити тематику...
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУрок географії в 6 класі. Тема уроку: Літосфера. Внутрішня будова Землі
Обладнання: підручник, атласи, схема «Внутрішня будова Землі», карта півкуль, мультимедійна дошка
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУроку Урок 4 Тема. Вплив міжнародних відносин на землі України в першій третині ХІХ ст
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми вг «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУрок трудового навчання
Розвивати спостережливість, вміння порівнювати, визначати подібність та відмінність у будові квітів. Виховувати любов до рідної землі,...
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУрок №7 Тема. Підсумковий урок за темами: «CorelDraw» та «Турбо Паскаль»
Для чого призначений інструмент Вільна форма?Як його використати. Продемонструйте
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУрок 15 Тема. Підсумковий урок з тем: «Модульcrt розгалуження І вибір», та
Будь-яка програма, записана на мові Паскаль, завжди закінчується службовим словом
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Уроку: з любовʼю до рідної землі. Підсумковий урок за розділом iconУрок подорож для учнів 1-4 класів
Мета. Закріпити знання дітей про рідне Закарпаття, його природу, працю людей, народні звичаї. Виховувати любов до рідної землі, мови,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка