Уроку




Скачати 90.14 Kb.
НазваУроку
Дата конвертації25.12.2013
Розмір90.14 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Тема уроку. Океани Землі

Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям океани, їх розміщенням на карті півкуль; розкрити значення океанів для людини, вчити дітей працювати з географічною картою; розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з додатковою літературою; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль, узгоджено працювати в групах; виховувати дбайливе ставлення до природи, до водного середовища, захоплюватися величчю природи.

Обладнання: карта півкуль, контурні карти, малюнки тварин та рослин океанів, карти для груп, ребус, мультимедійна дошка, слайди, портрет Магеллана.

^ Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І.Організаційний момент

Сядьте, діти всі рівненько

Усміхніться всі гарненько,

Настрій в подорож візьмемо,

Й мандрувати розпочнемо.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень

  • Яка пора року господарює? (В природі господарює осінь.)

  • Який місяць осені? (Жовтень.)

- Яка тривалість дня і ночі?

- Яким стало небо?

- Який дме вітер?

- Чи випадали опади протягом тижня?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Фронтальне опитування "мозковий штурм".

- Що називається географічною картою?(Географічна карта - це зменшене зображення на якій-небудь площині окремих частин земної поверхні або всієї земної кулі.)

- Яким кольором на глобусі чи карті зображують сушу? (Зеленим, коричневим, жовтим)

- Що таке материк? ( Материки - це великі ділянки суходолу, оточені з усіх сторін водою.)

- Скільки материків є на Землі? Назвіть їх.

- Що ж спільного і відмінного між материками? (Спільне: материки - це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; різняться материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні та їх співвідношенням, природою.)
2. Індивідуальне опитування (презентація доповідей про материки).

- Відгадайте загадки про материки та презентуйте цей материк.

а) Цей материк - найбільший континент,

Колиска багатьох цивілізацій.

І рідна матір більш двох сотень націй,

Ми з вами теж на ньому живемо. ( Євразія).

(презентація материка)

б) Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк - улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)

(презентація материка)

в) Тут живуть великі кенгуру,

Їдять коали зелень соковиту.

Цей материк в південній кулі і тому,

Коли у нас зима, тут літо. ( Австралія)

(презентація материка)

г) Там не жили ніколи люди.

Цей материк льодами вкритий,

На карті білий, хто помітив? ( Антарктида)

(презентація материка)

д) Там дивні рослини,там міднії гори.

А річка тече, широченна , як море. ( Південна Америка)

(презентація материка)

ж) Відкритий був він випадково-

Той світ, що називають Новим. ( Північна Америка)

(презентація материка)

3. ^ Робота з картками за варіантами.

І варіант (Записати назви материків, розміщених у східній півкулі)

У східній півкулі знаходяться материки Північна та Південна Америка, Антарктида.

ІІ варіант (Записати назви материків, розміщених у західній півкулі)

У західній півкулі знаходиться Євразія, Африка, Антарктида, Австралія.

IV. Актуалізація опорних знань.

Зверніть увагу на карту півкуль. Дайте відповіді на запитання.

- Який колір переважає на карті? На карті переважає синій колір. Що ним позначають? Ним позначають водний простір .

- Чого ж більше води чи суші? Більше води.

* Уточнення вчителя.

Як визначили дослідники і вчені, що води більше у 10 разів. Деякі дослідники навіть вважають, що нашу планету доцільно було б назвати не Земля, а по-іншому. А от як саме, нам необхідно з’ясувати на уроці.
V. Повідомлення теми і мети уроку

1. Постановка проблемної ситуації

- Щоб дізнатися про що ми будемо говорити на уроці, вам потрібно відгадати ребус. Океан

- Отже, сьогодні ми поговоримо про водну частину нашої планети – Світовий океан, його значення для людини і Земної кулі.

- Чи хтось може пояснити, що таке Світовий океан?

- Світовий океан – це виняткове творіння природи, колиска життя на Землі, місце, де знаходяться різноманітні ресурси.

Довгий час океанічні глибини були недосяжними для людини. Минув час, люди створили спеціальні машини, пристрої, що допомагають вивчати морські глибини. Але навіть у наш час вчені більше знають про поверхню Місяця, ніж про поверхню дна Світового океану. Для того щоб краще вивчати океани, почала швидко розвиватися молода, цікава наука – океанологія. Ця наука вивчає різні явища і процеси, що відбуваються у Світовому океані.

2. Розповіді учнів.

Світовий океан, який займає майже 70% поверхні нашої планети, має великий вплив на клімат і живу природу материків. Деякі дослідники навіть вважають, що нашу планету треба б було називати планетою Океан, а не планетою Земля. Отже, Світовий океан дуже важливим для всього живого на Землі.

По-перше, водорості та інші рослини океану виділяють до атмосфери половину кисню з усього об’єму, що надходить з планети Земля.

По-друге, океан зберігає тепло планети, регулює температуру моря і суші.

По-третє, Світовий океан відіграє велику роль у збереженні постійного клімату Землі, у визначенні погоди на нашій планеті.

А ще Світовий океан годує людей, дає їм різноманітні будівельні матеріали та корисні копалини. Отже, всі водойми і те, що там живе Ії є Світовий океан.

3. Робота в групах.

Творче завдання.

- Уявіть, що на нашій планеті раптом зник Світовий океан. Залишилися суцільна суша. Обговоріть у групі своє припущення і закінчіть думку.

1 група

Водорості та інші рослини океану виділяють до атмосфери… (половину кисню з усього об’єкту, що надходить з планети Земля)

^ 2 група

Океан зберігає… (тепло планети, регулює температуру моря і суші).

3 група

Світовий океан відіграє велику роль у зберіганні… (постійного клімату Землі, у визначенні погоди на нашій планеті).

- Молодці, ви гарно впоралися з завданням.

4.Пояснення учителя.

- Робота з картою півкуль. Світовий океан розділений материками на частини, які називаються океанами. На Землі є 4 океани: Північний льодовитий, Індійський, Атлантичний, Тихій.

- Чи зможе хтось показати їх на карті.

- А чи знаєте ви, яка вода у океані прісна чи солона?

Вода в океанах солона. Якби, наприклад, випарити солі, розчинені в океанічній воді, то вони вкрили б дно Світового океану шаром завтовшки 60 м, а суму – 153 м.

- Якими океанами омивається кожен материк. Північна Америка – Північно-Льодовитий океан, Атлантичний, Тихий океан, Північна Америка – Атлантичний, Тихий океан, Африка - Атлантичний, Індійський океан, Євразія – Північний Льодовитий океан, Атлантичний, Тихий океан, Індійський океан, Антарктида, Тихий і Атлантичний океани.
VІ. Фізкультхвилинка.
VІІ. Первинне закріплення вивченого матеріалу

1. Робота з підручником в групах.

- Діти, відкрийте підручники на ст.100-101 природа океанів. Прочитайте 1 частину розділу та підготуйте по 2 запитання.

Запитання 1 групи

  • Які риби водяться в Атлантичному океані? (В Атлантичному океані водяться акули, летюча риба, риба тунець, морські черепахи.)

  • Чому водорості в океанах мають різний колір: зелений, бурий, червоний? (На глибині до 100 м, куди сягає сонячне проміння, живуть зелені водорості. Нижче – бурі, а ще нижче - червоні.)

^ Запитання 2 групи.

  • Кого можна зустріти у Північно-льодовитому океані? (Водяться раки, медузи, риба: оселедці, тріска, камбала, окунь морський. На островах існують колонії моржів і тюленів, пташині базари. На кризі живуть білі ведмеді, рідкісні кити.)

  • У якому океані найбагатший рослинний і тваринний світ? (У Тихому океані.)

Запитання 3 групи

  • Чому у Індійському океані «зацвітає» вода? (Від великої кількості мікроскопічних зелених водоростей).

  • Які риби і тварини водяться у Тихому океані? (Оселедці, сардини, скумбрія, сайра, лососі, тріска, є велетенські краби, морські черепахи і змії. Живуть кити, тюлені, моржі, котики.)

2. Робота з контурними картами. Самостійна робота.

- Діти, а тепер попрацюємо з контурними картами. Позначте на них океани.

3. Розповідь вчителя про відкриття океанів.

- Діти, хто знає, хто з мореплавців здійснив першу кругосвітню подорож, яка була найзнаменитішою в історії великих географічних відкриттів? Магеллан. Подивіться на портрет цієї сміливої людини. Без неї не вивчали б цю тему і ми. Він заперечив твердження, що Земля тримається на трьох слонах, китах та черепасі.

У червні 1519 р. п’ять кораблів під командуванням Магеллана залишили Португалію, перетнули Атлантичний океан і досягли Південної Америки, де зазимували. Навесні кораблі продовжили свій шлях. І у жовтні увійшли у вузьку протоку, яка пізніше була названа ім’ям Магеллана. Через місяць кораблі експедиції вийшли в невідомий океан. Була чудова, без вітру, спокійна погода, і Магеллан назвав його Тихим.

Довго тривало це плавання, кораблі пройшли Індійський океан, обігнули Африку, увійшли в Атлантичний океан і закінчили свою подорож через три роки у своєму рідному порту. Із п’яти кораблів і 265 мореплавців залишився один корабель «Вікторія» і 17 моряків.

Так закінчилася перша кругосвітня подорож. Головний результат: було доведено,що Земля має форму кулі. Експедиція з’ясувала, що океани займають більшу площу, ніж суша.

4. Показ слайдів «Життя в океанах»

- Ми говоримо, що в кожному океані є свій живий світ.
http://cikavo.com/images2/2010/07/07/img_1304826710.gif
http://webmandry.com/images/stories/2011/12/gorvul/5.jpg

лучшие фотографии морских обитателей c:\users\юра\desktop\0005-005-korally.jpg
виды морских обитателей http://www.fresher.ru/images6/o-tvaryax-morskix/20.jpg

VІІІ. Закріплення та узагальнення матеріалу.

1. Гра “Допоможіть тваринам потрапити додому”

- Діти, тепер ми поселимо кожну з тваринок у океан. Спочатку Тихий, потім Північно-Льодовитий, Індійський та Атлантичний.
http://www.vokrugsveta.ru/img/cmn/2006/07/24/004.jpg http://russian-travels.ru/foto2/animals/text/img/117.jpg
http://www.1zoom.ru/prev2/267/266043.jpg http://rareart.at.ua/_ph/37/655618330.jpg
c:\users\юра\desktop\0007-007-kity.jpg http://wallpage.ru/imgbig/wallpapers_40661.jpg

2. Гра «Перевір свої знання».

Північний Льодовитий океан Індійський океан

Тихий океан Атлантичний океан
1) Океан – крихітка (Північний Льодовитий океан)

2) Найбільший океан (Тихий)

3) Який океан з’єднує Європу та Північну Америку (Атлантичний)

4) Найтепліший океан (Індійський)

5) Найсолоніший океан, за міфами тут жив титан Атлант (Атлантичний)

6) Омиває 50 країн світу. Його називають Великий або … (Тихий)
4. Розповідь вчителя про необхідність збереження чистоти водного простору.

Світовий океан дуже багатий скарбами, проте його багатства людство використовує не по-господарському. Так, у ньому зменшилась кількість китів, моржів, морського котика, камбали, морського окуня.

Тваринний і рослинний світ дуже потерпає від забруднення. Підприємства зливають відходи. До 10 млн. тонн нафти потрапляє в океан, а це – мертва вода. Відомий вчений-мандрівник Тур Хейєрдал зазначав: «Загибель океану – це смерть всієї нашої планети».

Люди Землі об’єдналися у своїх діях за збереження водного простору і проголосили 10-річчя з 2005-2015 рік – десятиріччям «Води для життя» і закликають всіх жителів планети взяти участь в охороні та збереженні води.

ІХ. Підсумок уроку.

Технологія “Незакінчене речення”:

- На Землі води у … разів більше, ніж суші.

- Я дізнався ...

- Я навчився...

- Мені запам’яталося…

Я впевнена в тому , що ви будете справжніми господарями на Землі!

Дякую вам за плідну працю , ви дуже добре потрудились.
Х. Домашнє завдання

Працювати над текстом «Океани Землі».

Дізнатися з літератури:

- Чому вода в океанах солона?

- Корали істоти чи рослини?
Бебіна Валентина Іванівна, вчитель початкових класів Балаклійської загальноосвітньої школи I-III ступенів №6, Харківської області

Схожі:

Уроку iconСамоаналіз уроку вчителем
Яке місце уроку в темі, розділі, курсі? Як він пов'язаний із попе­редніми, на що в них опирається? Як він працює на наступні уроки,...
Уроку iconПлан-конспект уроку алгебри (11 клас)
Запропоновані форми роботи підтримують інтерес учнів до уроку. Наведена технологічна карта дозволяє творчому педагогу надати власному...
Уроку icon2. Урок відносно самостійна ланка у системі навчання
Схеми аналізу уроків за різними аспектами. Орієнтовна схема комплексного аналізу уроку. Орієнтовні схеми аналізу уроків відповідно...
Уроку iconПсихолого-педагогічні та техніко-гігієнічні вимоги до сучасного уро­ку
Точне І творче виконання програмно-методичних вимог до уроку; чітке визначення типів уроку І його місце в темі, бачення особливостей...
Уроку iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Уроку icon«Цілепокладання й планування як реалізація управлінських функцій...
За яким алгоритмом відбувається аналіз уроку мови? Що слід обов’язково тримати в полі зору, готуючись до уроку?
Уроку iconТема уроку: трансформатор (11 клас) Мета уроку
Обладнання уроку: трансформатор лабораторний (36/42В), джерело змінної напруги вс-24, мультиметр dt-830B (або інший), з’єднувальні...
Уроку iconТема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку
Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення...
Уроку iconТема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку
Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальні уявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основних...
Уроку iconТема уроку: «Приготування перших страв». Мета уроку
Мета уроку: поглибити І закріпити знання учнів при приготуванні перших страв, дотримання правил техніки безпеки, санітарних вимог,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка