Уроку




НазваУроку
Дата конвертації25.12.2013
Розмір80.9 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок

Бебіна Валентина Іванівна, вчитель початкових класів Балаклійської загальноосвітньої школи I-III ступенів №6, Харківської області.
Тема уроку. Гори. Карпатські гори.

Мета уроку: продовжити формування поняття «гори»; розкрити залежність природи від висоти гір; ознайомити з характерними особливостями Карпатських гір: географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом, корисними копалинами, працею людей; розвивати мислення, спостережливість, уяву, увагу, уявлення про навколишній світ; виховувати любов до Батьківщини, бережне ставлення до природи.

Обладнання: фізична карта України, фотографії із зображенням Карпатських гір, ілюстрації рослин і тварин, презентація «Українські Карпати», мультимедійне обладнання.

^ Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку

І. Створення емоційно-позитивного настрою на занятті. Привітання.

Доброго ранку, Україно моя.

Доброго ранку рідна земля.

Доброго ранку люди Землі.

Доброго ранку шановні вчителі.

ІІ. Підсумки фенологічних спостережень.

– Надаємо слово синоптику. А що нам підказує народний календар?

  • Щиро дякую за повідомлення. Погода сприятлива. Отже, подаруйте один одному усмішку, всім гарного настрою і добрих корисних справ.

III. Актуалізація знань, умінь і навичок учнів

  • Гра «Угадай природну зону».

I варіант. Викликані до дошки учні отримують картку з назвою природної зони. Ніхто не знає, яка зона попалася іншому. За п'ять хвилин кожний з відповідаючих повинен записати на аркуші паперу слова, які асоціюються в нього з цією зоною (тільки окремі слова: географічні назви, корисні копалини, назви рослин, тварин і т. д.). Потім слова зачитуються. Клас повинен визначити, про яку природну зону йдеться. Виграє той, хто точніше дібрав слова.

II варіант. Викликані учні, так, щоб не чули інші, отримують назви однієї й тієї самої зони. Далі вони добирають слова, як і в І варіанті. Під час зачитування однакові слова закреслюються. Виграє той, у кого залишиться більше слів.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.

– Перед нами фізична карта України. На ній назви численних міст, річок, височин. Все це – наш рідний край, що зветься Україною. Краса нашої батьківщини давала і дає натхнення поетам, композиторам, художникам, які оспівували її у своїх творах, зображали на полотнах. Куди б не поїхали ми, скрізь приваблює і зачаровує нас природа своєю неповторною красою. Багато захоплених відгуків заслужила природа одного із куточків нашої країни, куди ми з вами сьогодні відправимося в якості дослідників і туристів. А куди саме помандруємо, вам допоможе дізнатися кросворд.
V. Повідомлення теми і завдань уроку.

– Сьогодні ми здійснимо подорож до Карпат. Карпатські гори, які знаходяться території України, називають Українськими Карпатами. Отож, ми побуваємо на найвищій вершині Карпатських гір, вивчимо рослинність Українських Карпат, дізнаємось про тваринний світ, а також про працю людей, їх відпочинок.

описание: images
VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Практична робота.

– Знайдіть на фізичній карті України Карпатські гори. Визначте, в якій частині України вони знаходяться.

– Покажіть їх на карті.

– Позначте їх місцезнаходження на своїх контурних картах.

– Яка найвища вершина? Назвіть її висоту. (Гора Говерла, 2061м).

^ 2. Асоціативний кущ «Гора»

3. Робота з підручником.

– Розгляньте схематичний малюнок гори, поданий у підручнику (с. 131).

– Давайте простежимо: як змінюється рослинність від її підніжжя до вершини?

описание: karpaty-1_6_png описание: 4063467_db4047d7 описание: zakarpattya20090918083243

а) б) в)


а) у підніжжя Карпатських гір ростуть листяні ліси;

б) вище ростуть мішані ліси;

в) на схилах – хвойні ліси;

г) на вершинах Карпатських гір – трав’янисті рослини.
г)

а) Інтерактивний метод “Прес”

– Поміркуйте, чому так відбувається. Висловіть свою думку, чи змінюється
тваринний світ від підніжжя до вершини? Чому?

б) Робота в парах. Читання статті «Гори».

– Ми можемо в цьому переконатися, прочитавши статтю з підручника (с. 130-131).

в) Висновок. Відповіді на запитання.

– Як змінюється температура повітря залежно від висоти?

– Чому влітку біля підніжжя гір спекотно, а на високих вершинах лежить сніг?

– Чому чим вище піднімаєшся в гори, то рослинність стає біднішою?

^ 3. Повідомлення кореспондентів «Довідкового бюро».

Назва Карпатських гір підходить від слов'янського «Арбат», тобто «хребет». Українські Карпати – гори, середні за висотою. Утворені кількома гірськими хребтами. А між ними розкинулися мальовничі долини.

Клімат Карпат теплий і вологий. Карпатські гори – це місце в Україні, де випадає найбільше опадів: дощів – навесні і влітку, снігу – взимку. Весною сніг довго лежить на вершинах гір, але з часом тане під променями сонця. Після дощів і танення снігу вода потоками збігає з гір у долини й часто спричиняє повені. З гір тече безліч струмків і річок. Карпати – місце в Україні, де найбільше річок. Серед них Дністер, Тиса, Прут, Черемош. Вони багатоводні й використовуються для водопостачання, виробництва електроенергії.

Карпати – місце в Україні, де найбільше лісів. 20% всіх лісів зосереджено саме в Карпатах. Тому Карпати і називають «лісистими», і «зеленими». Характерна риса Карпат – плавні контури хребтів, м'які відтінки зелені гірських схилів, вкритих лісами майже до самих вершин і оповитих блакитним серпанком.

Рослинність в горах змінюється від підніжжя до вершини. Тому біля підніжжя росте листяний ліс, в якому є дуби, граби, бук, липи, клени, ясени, вільха. Вище – мішаний ліс. В ньому вже з'являються і хвойні дерева: ялиці, ялини європейські (смереки). Тут можна зустріти кущі малини, ожини, шипшини, ліщини, багато лікарських рослин, грибів. Ще вище – ліс стає хвойним. У ньому ростуть смереки, ялиці, модрини. Хвойні ліси змінюються чагарниками, а за ними розкинулися гірські луки – полонини. Вони вкриті різними трав'янистими рослинами.

Клімат тут холодний. Не кожна рослина може вижити. Але пристосувалися до її умов чорниця, брусниця, оситняк, осока, біловус.

Фізкультхвилинка.

^ 4. Робота в групах.

– А тепер пропоную вам побувати в ролі дослідників.

Завдання для учнів І групи.

– Виписати назви звірів і птахів, що мешкають у Карпатах.

Завдання для учнів ІІ групи.

– Виписати назви плазунів, земноводних, риб, що мешкають на цій території.

– Крім підручника, ви можете користуватися додатковою літературою.

Завдання для учнів ІІІ групи.

– Карпати багаті на корисні копалини. Які саме корисні копалини тут добувають?

Завдання для учнів ІV групи.

– Господарська діяльність населення Карпат.

Перевірка роботи груп.
^ 5. Розповідь учителя (продовження).

Фауна і флора України – національне багатство, наші безцінні скарби. Багато уваги приділяється зараз питанням охорони та поновлення фауни і флори. Деякі тварини і рослини вже занесені в Червону книгу. Серед них саламандра плямиста, тритон карпатський, ропуха зелена, полоз лісовий, мідянка звичайна, айстра альпійська, едельвейс, сосна європейська кедрова. (Демонстрація ілюстрацій). І цей перелік можна продовжити.

описание: http://serg-klymenko.narod.ru/other_world/photo/ukraine.karpaty-2008/img_3968_small.jpg описание: http://osvita.ua/doc/images/news/262/26299/1.gif описание: http://img-fotki.yandex.ru/get/6507/123576511.1e/0_f0953_a40176cb_l.jpg
описание: полоз лісовий, ескулапів (zamenis longissimus (laurenti, 1768)) описание: мідянка звичайна (coronella austriaca laurenti, 1768) описание: http://fitoapteka.org/images/foto/308/2.jpg
описание: едельвейс описание: сосна кедрова (сосна кедрова європейська) (pinus cembra l.)

У 1968 році створено Карпатський державний заповідник. Карпатський природний національний парк. Крім них є Джурджинський, Свидовецький, Брадульський, Кузийський заказники, заказники Синевірське озеро, Служниця.
^ 6. Перегляд презентації «Українські Карпати».

– Діти, кому сподобались ці гори і хто з вас хоче побувати серед цієї краси? (відповіді дітей)

– Що ж, на вашу думку, приваблює туристів сюди?
VI. Узагальнення і систематизація знань учнів. (Рефлексія).

І етап

Тестування.

  1. Гори, розташовані на заході України:




а) Карпатські

б) Кримські

в) Уральські



  1. За висотою Карпати є:




а) низькими

6)середніми

в) високими.


3. Найвища вершина Карпатських гір:


а) г. Джомолунгма

б) г. Роман-Кош

в)г. Говерла


4. Висота г. Говерли:


а) 2061 м

б) 1000м

в) 5061 м


5. У Карпатах течуть річки:


а) Десна, Івотка

б) Дністер, Тиса

в) Дніпро, Сейм


6. Річки Карпат мають течію:


а) швидку, бурхливу

б) спокійну, повільну


7. У Карпатах знаходиться озеро:


а) Синевір

б) Свитязь

в) Турське


8. Карпатська рівнина називається:


а) яйла

б) пасовища

в) полонина


9.У Карпатах ростуть рослини:


а) смерека, бук, модрина

б) суничне дерево, троянди


10. До Червоної книги занесені такі рослини Карпат:

а) малина, ожина б) нарцис вузьколистий, едельвейс, в) клен, липа



  1. Тільки в Карпатських лісах мешкає:



а) орел

б) білка карпатська

в) заєць




  1. До Червоної книги занесений:

а) тритон карпатський б) їжак в) гриф

Перевірка: 1-а; 2-б; 3-в; 4-а; 5-б; 6-а; 7-а; 8-в; 9-а; 10-б; 11-б; 12-а.

^ II етап

Бесіда

– Наша заочна подорож закінчується.

– Пригадайте, по яких горах ми подорожували?

– Що цікавого ви запам'ятали про ці гори?

– Чим займаються люди цієї місцевості?

– Що найбільше сподобалось вам на уроці?

– Про що хотіли б ще дізнатися на наступному уроці?

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я дізнався …

Сьогодні на уроці я навчився …

Сьогодні на уроці я намагався …

Найкраще мені вдалося …

VII. Домашнє завдання. Відповісти на запитання до статті на с. 130-134. Намалювати гірський пейзаж (за бажанням).


Схожі:

Уроку iconСамоаналіз уроку вчителем
Яке місце уроку в темі, розділі, курсі? Як він пов'язаний із попе­редніми, на що в них опирається? Як він працює на наступні уроки,...
Уроку iconПлан-конспект уроку алгебри (11 клас)
Запропоновані форми роботи підтримують інтерес учнів до уроку. Наведена технологічна карта дозволяє творчому педагогу надати власному...
Уроку icon2. Урок відносно самостійна ланка у системі навчання
Схеми аналізу уроків за різними аспектами. Орієнтовна схема комплексного аналізу уроку. Орієнтовні схеми аналізу уроків відповідно...
Уроку iconПсихолого-педагогічні та техніко-гігієнічні вимоги до сучасного уро­ку
Точне І творче виконання програмно-методичних вимог до уроку; чітке визначення типів уроку І його місце в темі, бачення особливостей...
Уроку iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Уроку icon«Цілепокладання й планування як реалізація управлінських функцій...
За яким алгоритмом відбувається аналіз уроку мови? Що слід обов’язково тримати в полі зору, готуючись до уроку?
Уроку iconТема уроку: трансформатор (11 клас) Мета уроку
Обладнання уроку: трансформатор лабораторний (36/42В), джерело змінної напруги вс-24, мультиметр dt-830B (або інший), з’єднувальні...
Уроку iconТема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку
Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення...
Уроку iconТема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку
Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальні уявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основних...
Уроку iconТема уроку: «Приготування перших страв». Мета уроку
Мета уроку: поглибити І закріпити знання учнів при приготуванні перших страв, дотримання правил техніки безпеки, санітарних вимог,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка