Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета




Скачати 72.54 Kb.
НазваТема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета
Дата конвертації01.01.2014
Розмір72.54 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы



Тема: Як змінюється життя комах і риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?».

Мета: - поглибити знання школярів про явища в живій природі;

- формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті комах і риб, уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи, робити висновки;

- формувати потребу в пізнанні природи, проведенні спостережень за комахами восени;

- розвивати кмітливість, спостережливість, мислення;

- виховувати бережливе відношення до природи.

^ ХІД УРОКУ

І. Психогімнастика.

Вчитель: Яка чарівна пора року осінь. Перегляньте відео-слайд-шоу «Листопад» та переконайтеся у цьому.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Відкриття поетичної картинної галереї Матінки Природи.

Осінь, осінь, листопад.

Жовте листя стелить сад.

За моря в краї далекі

Відлетіли вже лелеки.

Хмари небо затягли,

Віє вітер з-за гори,

Ходить осінь листопадом,

Жовте листя стелить садом.

2. Бюро погоди.

- Добрий день! З вами бюро погоди.

- Ось і настала пізня осінь. Сонечко гріє слабко, не так весело.

- Небо вкрите хмарами. Часто ідуть дощі.

- Дні стали коротші. Незабаром настане зима.

- Нехай проблеми та незгоди не роблять нам в житті погоди.

- Хай вам щастить і будьте здорові.

3. Прогноз погоди в Нападівці.

Стан неба

Опади

Хмарність

Температура повітря

Вітер

4. Перевірка домашнього завдання.

Міні-інтерв’ю «При підготовці до уроку я дізнався…»

5. Тест «Як тварини готуються до зими?»

1. Птахи відлітають у теплі краї тому, що…

  • холодно

  • немає чого їсти

2. Чому зайці змінюють забарвлення шерсті?

  • бо так тепліше

  • так вони не помітні на снігу

3. Які з перерахованих тварин роблять запаси їжі на зиму?

  • білка, миша, бобер

  • заєць, лисиця, вовк

4. Яких звірів називають «коморами»?

  • їжака, ведмедя

  • бобра, лисицю

6. Звукова загадка

Вчитель: Про кого розповідається у вірші?

Зажурилась бджілка,

Що робити має?

Бо у полі жовкнуть квіти

Де медок збирає.

Де медок збирала,

Де вона гуляла.

Там ті квіти, ясні квіти

Осінь притоптала.

І зима надійде,

Вкриє гори й доли.

Хто заплаче за квітками,

Як не тії бджоли?

7. Загадка-гра «Хто це?»

а) Має хвіст, та не літає,

Має рот – не розмовляє.

Можна вудкою спіймати

І загадку відгадати.

б) Водою їхали пани,

Убрані в срібні жупани –

Лата на латі.

Панам радіють

У кожній хаті.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

IV. Робота над новим матеріалом.

1. Хвилинка фантазування на основі власних спостережень дітей.

Завдання: Які комахи ви бачили влітку?

2. Робота зі слайдом.

Вчитель: Впізнайте комах та назвіть їх.

3. Робота з таблицею «Де живуть комахи?».

c:\users\mari\pictures\вошаа.jpgc:\users\mari\pictures\блоха.jpgc:\users\mari\pictures\клоп.jpgc:\users\mari\pictures\тарган.jpgc:\users\mari\pictures\ведмедка.jpg0_7e28b_21933025_xxl.png0_b2a8b_cee0328c_orig.pngc:\users\mari\pictures\коникк.jpgc:\users\mari\pictures\водомірка.bmpc:\users\mari\pictures\жук-плавунець.jpg


0_7a869_ac85abb6_xl.png

4. Робота з таблицею «Чим живляться комахи?»

c:\users\mari\pictures\коник.jpgc:\users\mari\pictures\попелиця.jpgc:\users\mari\pictures\вошаа.jpgc:\users\mari\pictures\блоха1.jpg0_7a869_ac85abb6_xl.png


c:\users\mari\pictures\хрущщ.jpg

5. Створення проблемної ситуації.

Чому восени зникли комахи?

Як же комахи готуються до зими?

6. Відео-пояснення учителя.

1 слайд: Метелик білан капустяний гине, але його гусінь перетворюється у лялечку і зимує, приклеївшись до паркану, дерева.

2 слайд: Кропив’янка і лимонниця, згорнувши крила, ховається в дупла, під кору дерев і сидять там до весни.

3 слайд: Мурахи восени ховаються в глибоких підземних норах мурашника, ретельно закривши усі входи, збиваються у великий клубок і нерухомо перезимовують.

4 слайд: Жук-сонечко восени шукає затишне місце для зимівлі: під корою старих пеньків, під опалим листям.

5 слайд: Оси та джмелі, коли настають холоди, вся сім’я гине, залишаються в хованках лише молоді самці.

6 слайд: Мухи й комарі ховаються в затишні місця на горищі, у віконні рами, у підвали, погреби.

7 слайд: Колорадський жук закопується в ґрунт і перезимовує там.

8 слайд: Хрущі гинуть, а ось їхні личинки, які вилупилися з яєць, зимують у ґрунті.

Вчитель: Отже, комахи заздалегідь готуються до зими, бо не зможуть взимку знайти собі їжі. Одні комахи відкладають яйця і гинуть. Інші шукають схованки на зиму: ховаються в опалому листі, під кору дерева, шпаринках будинків, трухлявих пеньків, зариваються в ґрунт. Там вони чекатимуть до весни.

^ V. Музична фізкультхвилинка від Лунтика.

VI. Бесіда про життя риб восени.

1. – Поміркуйте, якою стає вода у водоймах восени порівняно з літом – теплішою чи холоднішою.

– Поміркуйте, чи залежить життя риб від температури води у водоймах?

2. Робота з підручником с. 57

Завдання:

– Про що розповідається у тексті?

– Чому восени погано клює риба?

– Які риби активно плавають восени в холодній воді?

3. Цікавинки.

– В окуня тіло коротке, спина – темно-зелена, по боках є темні смужки. Черевні плавці та хвіст у нього яскраво-червоні. Окунь живиться дрібною рибою,рачками, личинками бабок. Восени окуні збираються у табуни і зимують на дні водойм.

– У щуки видовжене тіло, великий рот з гострими зубами. Це хижа риба. Живе понад 20 років. Забарвлення плямисте. Спина темніша, в черевце – світліше. Зимують щуки табунами на дні водойм.

– У сома велика голова, велика паща з кількома рядами дрібних загнутих всередину зубів. Має двоє вусів на верхній щелепі та чотири вусики – на нижній. Очі в сома дуже маленькі. У нього немає луски, тіло вкрите слизом. Довжина тіла сомів може сягати 5 м., вага – 300 кг у віці 80-100 років. Полює на риб, може нападати на водоплавних птахів і дрібних звірів.

4. – Які риби збираються на дні водойм у глибоких зимувальних ямах, зарившись у мул. (Короп, лящ, сом).

5. Робота в зошитах з друкованою основою. С. 24.

VII. Міні-проект «Як готуються до зими бджоли?»

1. Відеоперегляд «Пасіка».

Розповідає пасічник Дерев’янчук Михайло Васильович.

2. Робота в парах.

Завдання: знайдіть у тексті інформацію про те, як бджоли готуються до зими. Обговоріть їх.

Інформація. Дикі бджоли живуть у дуплах, а свійські – у вуликах, зазвичай сім’ями. У бджолиній сім’ї одна матка і багато робочих бджіл. Матка відкладає яйця, а робочі бджоли чистять і охороняють вулик, будують з воску соти, вигодовують личинок, збирають пилок і нектар з квітів.
Восени ці комахи замазують усі щілини у вулику і щільно скупчуються. Вони майже не рухомі. Живляться медом. Завдяки цьому в них виділяється тепло. Відтак у вулику підтримується температура до 20 градусів тепла. Люди утеплюють вулики і підгодовують бджіл сиропом, який варять із цукру і води.

^ VII. Інтерактивна вправа «Ти мені – я тобі».

Ти мені - я тобі-

Цікава дуже гра.

Сьогодні час її настав,

Прийшла її пора!

До неї готувались ви

Усі заздалегідь

Хто ж виграє сьогодні з вас?

Кому так пощастить?

(Картки для гри).




ІХ. Підсумок уроку.

1. Завдання для друга природи.

Перевірте народні прикмети:

  • Якщо в листопаді з’явилися комахи – зима буде теплою.

  • Великі і високі мурашині купи восени – на сувору зиму.

  • Восени довго не зникають мухи – осінь буде затяжною і сніг ляже пізно.

2. Оцінювання (за допомогою смайликів).

Дуже добре!

Добре!

Потрібно ще попрацювати!

Х. Домашнє завдання.

1. – С. 56-57. Прочитати, розглянути малюнки, дати відповіді на запитання. Виконайте 3 завдання в зошиті.

2. Завдання для друга Природи:

– Поспостерігай за поведінкою комах восени.

ХІ. Хвилинка милування природою.

Фотоетюд «Осінь в Нападівці».


Схожі:

Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconТема. Вивчення зовнішньої будови та поведінки риб
Мета: ознайомитися з особливостями зовнішньої будови риб та їх поведінкою, виявити риси
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconЗначення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб
Учитель. На минулому уроці ми з вами говорили про різноманітність кісткових риб та їх роль у водних екосистемах. Щоби перейти до...
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconМета: закріпити знання учнів про зміни в лісі восени, про підготовку...
Зала прикрашена осінніми листочками, букетами квітів, пеньочками І гілочками дерев — імітація лісу
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconПроект «Ми – за здоровий спосіб життя» Мета
Мета: Формування навичок здорового способу життя, негативного ставлення до куріння, алкоголю, наркотиків
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconТема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета
Мета. Закріпити вміння дітей самостійно складати розповіді (зокрема казки), передаючи діалог дійових осіб; поповнити словниковий...
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconУважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих...
Зазначте, які напрямки руху води з розчиненими цукрами переважають в різний час у рослин, які ростуть в помірних широтах?: а восени...
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconОголошено переможців конкурсу міні-грантів «Підтримка ініціатив в...
Ни з початку 2008 року реалізує проект «Підтримка ініціатив в місцевих громадах Черкаській області». В рамках реалізації завдань...
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconМіжнародний проект „Громадянська освіта Україна”
Програма міні-грантів для підтримки позакласної роботи з розвитку демократії у загальноосвітніх навчальних закладах
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета iconМіжнародний проект „Громадянська освіта Україна”
Програма міні-проектів для підтримки позакласної роботи з розвитку демократії у загальноосвітніх навчальних закладах
Тема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета icon«Бд ж ола мала, а й та працю є»
Мета: Збагачувати знання дітей про роль бджоли в природі, виховувати любов до прекрасного
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка