Тема. Пори року Мета




НазваТема. Пори року Мета
Дата конвертації07.01.2014
Розмір69.7 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Тема. Пори року

Мета: формувати, систематизувати, узагальнити знання дітей про сезонні зміни в природі.

Попередня робота – робота з формування уявлень про сезонні явища – екскурсії, художнє читання, розглядання картин, малювання, пізнавальні бесіди, спостереження тощо. Проте не рідко завершальні узагальню вальні бесіди мають переважно репродуктивний характер: запитую-відповідайте. На нашу думку, на цих заняттях важливо не лише систематизувати, узагальнити знання дітей про сезонні зміни в природі, а й зберегти, підтримати в них відчуття, пов’язані зі сприйманням, милуванням красою природи. І ще одне. Упевнені, що такі бесіди бувають кориснішими, якщо вихователь використає не урочний тип їх організації, а спільно з дітьми реалізує творчий проект, у процесі виконання якого діти максимально активно засвоюватимуть навчальну інформацію. Пропоную провести серію узагальнювальних занять, результатом яких стане створення разом з дітьми – Музею осені – збереження всього, що нагадуватиме нам про цю чудову пору року.

  • Діти, ви замислювались над тим, чому восени так часто йдуть дощі,

чому плаче Осінь? Коли я запитала в Осені, вона нам пояснила, що жалкує за тим, що час дуже швидко минає, скоро і зовсім скінчиться осіння пора та почнеться холодна зима, а від осені й сліду не залишиться, ніщо про неї не нагадуватиме. Справді, шкода, що кожного дня на деревах стає все менше листя, квіти зів’яли, комахи засинають, ховаються в щілини, а птахи відлітають у вирій. Зрозуміло, за чим сумує Осінь.

  • І тоді, любі друзі, я вирішила вам запропонувати одну цікаву ідею. Але

спочатку скажіть, чи були ви коли-небуть в музеї? Так, в музеї зберігають та показують різні дивовижні речі, твори мистецтва, потрібні, щоб люди милувалися ними. Давайте з вами створимо музей Осені, щоб зберегти в ньому все, що нагадуватиме нам про цю дивовижну пору року. У музеї всі цікавинки виставляють у різних залах. Давайте, ми теж створимо кілька зал – художню, загадкову і навіть казкову. Згодні? Тоді – за роботу!

Для оформлення музейної зали можна відвести будь-який куточок кімнати, наприклад – підвіконня. Наш творчий проект «Музей Осені» складно обмежити тільки стандартними заняттями, робота триває протягом дня і навіть кількох. Послідовність спільних дій може бути такою: обговорення змісту на організованих заняттях-бесідах – розподіл доручень (хто що робитиме) – виконання (спільні практичні дії) – оформлення (під керівництвом дорослого загального вигляду виставки) – коментування (діти розповідають про створене батькам, іншим дорослим, обмінюються враженнями).

^ Портрет – пейзаж – натюрморт (художня зала)

Ви правильно визначили: музей – це колекція творів мистецтва, які ретельно збирають, зберігають та показують людям для краси. У нашому музеї теж буде багато краси, адже осінь – одна з найчарівніших пір року. У художній залі музею містяться твори живопису. Пригадайте, що зображують на портреті; пейзажі; натюрморті? Так, портрет – це зображення якоїсь особи. Ви вже здогадалися, хто головні персонажі Осені? Хто восени з’являється частіше? Дощ, вітер, хмари, їхні портрети ми і намалюємо для нашого музею.

  • Щоб уявити, а потім намалювати кольоровий портрет осіннього вітру

Та дощу, послухайте спочатку вірш.

Вітер плаче, вітер віє

Дощ осінній дрібно сіє.

Жовкне листя, в’януть квіти,

Скрізь калюжі по налито.

Сумно вітер виє.

Гілочки лама.

Плачуть хмари сиві –

Сонечка нема.

Катерина Перелісна

  • Що спільного ви помітили в усіх цих віршах? Так, сумний настрій.

  • Як ви зрозуміли, осінній дощ іде часто, рясно. Що по це свідчить? І калюжі, і пожовкле листя, і почорнілі дерева. Якого кольору фарби візьмете – яскраві, блискучі, світлі чи сірі, холодні, похмурі?

  • Пригадайте, якими словами говориться у вірші про дощ, що він робить? Дрібно сіє, калюжі наливає, хмари плачуть. Розкажіть, якби ви це намалювали?

  • Послухайте вірша про дощик та скажіть, у ньому розповідається про літній дощик чи про осінній?

Як люблю я танцювати,

Дріботіти і скакати,

Молоточком наче б’ю,

Із цеберця наче ллю.

  • Як ви здогадалися, що літній? Цей дощик сумний чи веселий? Доберіть інші слова, щоб сказати про такий дощик.

Намалюйте на одній половинці аркуша дощик, що танцює, а на другій осінній дощик, який дрібно сіє мокроту.

  • Давайте складемо портрет осіннього дощика за допомогою слів. Який він? Дощ неможливий без хмар, важких, дощових, суворих. Не забудьмо і про них.

  • Осінній вітер теж не схожий на літній вітер-пустунець. Пригадайте, яким ви запам’ятали літній вітерець? Тепленький, приємний, легкий, ніжний. Саме тому, літній вітерець ви малюватимете світлими кольорами.

  • Осінній вітер зовсім не такий. Послухайте його поетичний портрет, що він сам про себе розповідає.

І ношусь я, і літаю, топчу луки і поля.

Жовті трави пригинаю, лист зриваю із гілля

То скирти, стоги розношу, то у сурми, загуду,

То в безсиллі заголошу і до лану припаду …

  • Як на вашу думку, яким голосом розповідає про себе осінній вітер. Давайте пограємо. Ставайте по кімнаті вільно. Хтось, кого ми виберемо, буде осіннім вітром. А решта буде, різними деревами, квітами, хмарками, травою. Вітер дмухатиме на все, що на землі. А ви не тільки розкажіть, що з вами відбувається, а ще й за допомогою рухів, жестів, міміки покажіть, що відчуває осіння природа.

  • Доберіть слова, щоб сказати про осінній вітер, який він. Розкажіть що вітер робить у садках; у полі; на вулицях.

Можна запропонувати дітям створити портрет трьох осінніх місяців: вересня, жовтня, листопада. Ознайомлення з прислів’ями, їх заучування допоможе дітям краще усвідомити їхні особливості.

  • Осінній портрет ми з вами, любі друзі, створили. Бачу, що Джмелику він теж сподобався. Добре, якщо в нашому музеї буде також осінній натюрморт.

Натюрморт – це зображення різних предметів, речей. В осінньому – тих речей, що стосуються осінньої природи, погоди. Тож давайте спочатку їх пригадаємо. А щоб легше було це робити, згрупуємо їх до купи.

Цю спільну діяльність можна організувати двома способами. По-перше, розділити дітей на кілька команд, запропонувати кожній команді обрати для себе певну тематичну групу. Потім з купи предметних карток, які вони спочатку розглянуть, назвуть, команди відберуть лише свої. Друга частина спільної діяльності – обговорення результату, представленого командою дітей.

Другий спосіб – кожна команда отримує великий аркуш паперу, олівці або фломастери та завдання намалювати на ньому слова певної групи. Спочатку діти обговорюють між собою слова, а потім їх малюють. Якщо діти вміють писати, вони можуть підписати свої малюнки.

Осінній одяг (куртка, плащ, шапка, шарф, печатки, светр, комбінезон).

Осіннє взуття (гумові чоботи, черевики, ботинки).

Осінні речі (парасолька, плащ).

Осінні овочі (капуста, картопля, морква, буряк, цибуля).

Осінні фрукти (яблука, груші, сливи, кавуни).

Осінні явища (дощ, туман, холод, хмари, листопад).

  • А тепер спробуємо створити словесний осінній натюрморт.

  • Осінній пейзаж теж нам хотілося б залишити в музеї. Перш ніж ви,

наші любі друзі, почнете малювати, я запропонувала б вам відтворити його у своїй уяві. Краще скористатися для цього словами, тобто розповісти, як і що ви збиралися малювати. А ще уявити красиву картингу осінньої природи допоможе лірична поезія Катерини Перелісної. Спробуйте передати кольорами тривогу берізки, холодний вітряний день.

Ой, шумить холодний вітер.

А берізка гілочками аж гуде,

Жовте листячко тріпоче коси

Де-не-де.

  • Другий вірш поетеси зовсім інший за настроєм – лагідно-ніжний. Пейзаж, на вашу думку, теж повинен бути повільним, спокійним.

Золота осінь

Де не глянь, навколо –

Килим кольористий,

Віти напівголі,

Небо синє, чисте.

Метушні немає,

Тиша й прохолода.

Осінь золотая

Тихо-ніжно ходить.

  • Можливо, дітлахи, у вас уже є осінні пейзажі, які ви раніше малювали або знайшли в журналах? Тоді залишається вибрати із них найкращі і пояснити всім чому саме цей пейзаж заслуговує бути експонатом у нашому музеї?

  • Огляньте нашу художню залу. Тепер тут є осінній портрет, натюрморт, пейзаж. Така краса! Отже, може не сумувати, що нічого не залишиться на згадку.

«Де ти, Осінь, заховалась у казках?» (казкова зала)

  • У нашому музеї Осінь залишиться не тільки в малюнках, віршах, розповідях. Якщо уважно придивитися, можна переконатися, що вона заховалася у наших улюблених казках. Треба тільки її там розшукати. Давайте разом спробуємо. Пригадайте казку та, можливо, у згадці про врожай, погоду, осінні явища ви і знайдете осінь.

  1. ^ Казка Івана Франка «Ріпка». Пам’ятаєте, як починається казка? Ріпка виросла велика: «Зразу така, як мишка, а потім, як буряк, потім, як кулак, потім, як два, а наприкінці стала така, як дідова голова». Чим були зайняті герої казки, що вони робили? Коли це буває? Тепер здогадалися, де Осінь заховалася? (Врожай ріпи збирають восени).

  2. ^ Українська народна казка «Івасик Телесик». Пригадайте, в яку біду потрапив Івасик? Так, до відьми в полон. Перехитрив Івасик Відьмову дочку Оленку, сховався на яворі. Ось послухайте, я вам зараз нагадаю, як це було. «Побачила відьма хлопчика, та почала явора гризти; гризе, гризе та зубами клацає. Бачить Івасик, що непереливки, аж тут дивиться летять гуси. Він до них: - Гуси, гуси, лебедята. Візьміть мене на крилята. Та понесіть до батенька. А в батенька їсти-пити, і хороше походити. А вони кажуть: - Нам ніколи, нехай тебе задні візьмуть. – Так і полетіли». Діти, здогадалися, де Осінь заховалася, про яке осіннє явище згадується в цій казці? (Птахи летять у теплі краї).

  3. ^ Українська казка «Колосок». Пам’ятаєте півник-трудівник знайшов колосок, а потім його обмолотив, а потім відвіз зерно до млина та намолотив борошна, і нарешті пиріжки напік. Ви теж вважаєте, що це відбувалося наприкінці літа та на початку осені? Отже, виходить, що казка ця також осіння.

  4. Українська казка «Пан Коцький». Звичайно, ви добре пам’ятаєте історію, як лисичка побралася з котом та назвала його паном Коцьким. Тоді ви легко знайдете Осінь в цій казці, якщо пригадаєте, з яких осінніх дарів звірі приготували котові частування.

Схожі:

Тема. Пори року Мета iconТема. Пори року в гостях у дошкільнят Мета
...
Тема. Пори року Мета iconТема: Seasons and Weather. Repetition. Мета
Обладнання: ноутбук, сd диск, плакат «Пори року», тематичні малюнки, опорні картки, сигнальні картки,дидактичний матеріал для повторення...
Тема. Пори року Мета icon3. З'єднай пори року І їх прикмети на Поліссі
З'єднай пори року І їх прикмети на Поліссі: а літо- д дощова; б Зима- е тепле, вологе; в весна- є прохолодна
Тема. Пори року Мета iconУрок мислення «Вересневі дивинки» Тема
Мета: розширити знання учнів про характерні ознаки осені в живій та неживій природі. Збагачувати словниковий запас дітей. Розвивати...
Тема. Пори року Мета iconТ ема: Моя родина – це вся Україна. Мета
Сильними будуть родина, рід, сім’я, — міцною буде й наша ненька Україна. Тому, сьогодні на заході метою кожного з вас буде запам’ятати...
Тема. Пори року Мета icon«Пори року. Осінь»
Формувати звукову сторону мовлення, зв'язне мовлення за картиною І. Левітана «Золота осінь»
Тема. Пори року Мета iconУрок 1 «Осінь спати захотіла, землю листом застелила »
Матеріали та обладнання. Музичний запис А. Вівальді «Пори року. Осінь»; ілюстрації осіннього лісу; зошит з розвитку мовлення
Тема. Пори року Мета icon«Степ. Фантазія. Дійсність»
З північного боку, біля нашої школи – степ. Який він гарний у всі пори року, але найяскравіший навесні І влітку. Весь устелений різнобарвним...
Тема. Пори року Мета iconКонкурсно-розважальна програма До Дня закоханих «Ми зможемо!»
Вед. 2 Надворі іще метуть заметілі, сипле сніг, але у серця вже постукала весна. Кохання не боїться холоду І розквітає будь-якої...
Тема. Пори року Мета iconЯкі типи погоди переважають у вашій місцевості кожної пори року?
Багаторічний режим погоди. Погода може різко змінюватися впродовж навіть кількох годин. Клімат також змінюється, але ду­же повільно...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка