Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета




Скачати 45.61 Kb.
НазваТема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета
Дата конвертації31.01.2014
Розмір45.61 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Тема: «Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1).

Мета: Формувати уявлення про «ґрунт», «родючість», дослідити склад ґрунту. Розвивати спостережливість, увагу. Виховувати зацікавленість до дослідницької діяльності, бережливе ставлення до природи (Слайд 2).
Обладнання: Ребус, схеми, склянка з водою, грудочка ґрунту, нагрівач, скло, таблиця «Шари земної поверхні»
Хід уроку
І. Організація класу (Слайд 3)

Дзвоник дзвонить, не стихає,

Школярів усіх скликає.

Сядьте зручно, усміхніться

І на мене подивіться.

Зробимо в науку крок –

Починаємо урок.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Природничий диктант (Слайд 4)

  1. Водяна пара – це вода в рідкому стані. (Ні)

  2. Перетворення води з одного стану в інший відбувається в природі рідко. (Ні)

  3. Вода у природі постійно рухається. (Так)

  4. Для того, щоб зберегти воду чистою, на підприємствах будують очисні споруди. (Так)

  5. Більшу частину на Землі складає солона вода морів і океанів. (Так)

  6. Людям потрібна прісна вода. (Так)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

– Розгадай ребус. У ньому зашифровано те, про що піде мова сьогодні на уроці (в ребусі зашифровано слово «грунт». (Слайд 5)

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про грунт та з чого він складається.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Ґрунт можна провіряти з тоненькою плівкою, що вкрила сушу нашої величезної планети. Але без цієї «плівки» не було б на суші ні рослин, ні тварин, ні людей. Чому? (Учні висловлюють свої думки)

Уявіть собі, що ґрунту раптом не стало. А значить не зможуть жити на Землі люди. Ось чому говорять, що ґрунт дорожчий золота. Без золота люди змогли б прожити, а без ґрунту – ні.

  1. Робота з таблицею. (Слайд 6)

– Розгляньте таблицю. Чи схожий цей малюнок з тим, що ви спостерігали, коли були біля яру? Ви бачили кілька шарів землі, різних за кольором і товщиною. Верхній шар – темного кольору. Під ним залягає світлий шар піску. Потім глини. Ще нижче – каміння.

Верхній пухкий, родючий шар землі, в якому ростуть рослини, називається ґрунтом.

  • Чому ґрунт має темний колір?

  • Так, ви пам’ятаєте, що основна частина ґрунту – перегній. Опале листя, рештки відмерлих рослин і тварин повільно перегнивають. Утворюється перегній. Перегній чорного кольору. Від нього ґрунт набуває темного забарвлення. Перегній містить поживні речовини, необхідні для росту і розвитку рослин.

  1. Практична робота. Проведення дослідів.

З чого складається ґрунт?

Дослід 1. (Слайд 7)

Вкиньте грудочку ґрунту у воду.

Спостерігай: з неї виходять бульбашки повітря.
Дослід 2. (Слайд 8)

Нагріваємо ґрунт на вогні, тримаючи над ним голодне скло.

Спостерігай, як на склі з’являються краплини води.
Дослід 3. (Слайд 9)

Продовжуємо нагрівати ґрунт.

Спостерігай: над ним з’являється димок. Відчувається запах паленого перегною. Порівняй колір ґрунту до прожарювання і після нього. Як він змінився?


Дослід 4. (Слайд 10)

Прожарений ґрунт покладемо у склянку з водою і розмішаємо. Поставимо на деякий час, щоб вода відстоялася і стала прозорою.

Спостерігай: на дно склянки осяде шар піску, а над ним буди шар глини. Порівняй їх за кольором.
Дослід 5. (Слайд 11)

У вогнетриву чашку наллємо зі склянки трохи відстояної води і нагріватимемо її до повного випаровування.

Спостерігай: на дні чашки залишилося трохи білої речовини. Це мінеральні солі. Вони були в ґрунті. Потім розчинилися у воді. Після випаровування води перетворилися на маленькі кристалики.



  1. Самостійне складання схеми «Склад ґрунту».

(Слайд 12)


V. Фізкультхвилинка. (Слайд 13)

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть,

І спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони,

Щоб були опорою.

Плесніть кілька раз,

За роботу, все гаразд.

  1. Робота за підручником. Самостійне опрацювання статті «Охорона ґрунту», (Ст. 103-104)

  • Яке значення має ґрунт у природі?

  • Для чого люди використовують ґрунт?

  • Яке значення має ґрунт для людини?

  • Чому руйнується ґрунт?

  • Як треба охороняти ґрунт?

VІ. Закріплення нового матеріалу.

  1. Тестування. (Слайди 14, 15)


VII. Підсумок уроку. (Слайд 16)

  • Що таке ґрунт?

  • З чого складається ґрунт?

  • Як треба охороняти ґрунт?

  • Який вид роботи на уроці сподобався вам найбільше?

VIII. Домашнє завдання. (Слайд 17)

Опрацювати с. 101-104, дати відповіді на питання. Підготувати повідомлення про заходи щодо збереження ґрунтів.



Схожі:

Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconТема: Ґрунт. Склад ґрунту. Різноманітність ґрунтів. Практична робота...
Мета: Поглибити та конкретизувати знання учнів про екологічні системи,розширити знання про ґрунт,його склад,властивості, ознайомити...
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconУкраїна Приватне підприємство «Агротехкомплект» Борона дискова з...
Бдф-2,4 бдф. 00. 00. 000.ІЕ. Під час експлуатації при розворотах обов’язково виглиблювати робочі органи з ґрунту для запобігання...
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconТема: „Циклічні переходи. Цикл з передумовою For”. Мета
Мета: Навчальна: Дати дітям початкове уявлення що таке цикли, для чого вони потрібні
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconУрок 6 Тема: Довкілля рослин. Пристосування рослин до різних умов існування
Сонце, повітря, ґрунт, дощ, комахи, птахи, звірі, люди чим вони є по відношенню до дуба? (довкіллям)
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconТема: „Одновимірні масиви”. Мета
Мета: Навчальна: Дати дітям початкове уявлення що таке масиви, для чого вони потрібні
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconТема: „Багатовимірні масиви”. Мета
Мета: Навчальна: Дати дітям початкове уявлення що таке масиви, для чого вони потрібні
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconТема: „Цикл з передумовою While. Цикл з постумовою Repeat Until”. Мета
Мета: Навчальна: Дати дітям початкове уявлення що таке цикли, для чого вони потрібні
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconЗалік №2 екологія 12 кл
Для яких груп тварин ґрунт є проміжним середовищем, між водним та наземно-повітряним
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета icon"Літосфера, гідросфера (укр.)"
Забруднення пов’язане з проникненням в ґрунт І розмноженням в ній небезпечних для людини організмів
Тема: Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт. Охорона ґрунту (Слайд 1). Мета iconКроссворд по предмету "Екологія (укр.)"
Забруднення пов’язане з проникненням в ґрунт І розмноженням в ній небезпечних для людини організмів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка