Павло Тичина "Пам'яті тридцяти"




Скачати 26.99 Kb.
НазваПавло Тичина "Пам'яті тридцяти"
Дата конвертації03.02.2014
Розмір26.99 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Павло Тичина "Пам'яті тридцяти"


На Аскольдовій могилі
Поховали їх -
Тридцять мучнів українців
Славних, молодих...

На Аскольдовій могилі
Український цвіт! -
По кривавій по дорозі
Нам іти у світ.

На кого посміла знятись
Зрадницька рука?
Квітне сонце, грає вітер
І Дніпро-ріка...

На кого завзявся Каїн?
Боже, покарай! -
Понад усе вони любили
Свій коханий край.

Вмерли в Новім Заповіті
З славою святих. -
На Аскольдовій могилі
Поховали їх.

1918


«Пам'яті тридцяти» — громадянська лірика. В основі твору — дій­сний трагічний факт: бій під Крутами 29 січня 1918 року, загибель юних патріотів-українців у боротьбі за вільну Україну проти російської більшовицької навали. Останки забитих юнаків були поховані на дніпровських кручах у Києві

Поезія Тичини глибоко психологічна. Автор тужить, страждає, оплакує борців за волю. Ці почуття передаються й читачам. Авторська оцінка зобра­жуваного в кожному слові, народженому спалахом болю. Автор пророкує:
По кривавій по дорозі Нам іти у світ!


Це означає, що щастя не буде, на крові його не збудуєш. І вибрана дороге — приречена на невдачу, загибель. Пророцтво поета є провідною думкою твору. Життя й смерть, щастя й горе, святість і гріховність, любов і ненависть — усе
поряд. Філософські роздуми над поезію приведуть до думки про вічність люд­ських діянь: ніщо не минає безслідно. І через роки розплата за злочин наздожене того, хто його скоїв. Час є найвищим суддею. «Боже, покарай...» — за хрис­тиянською мораллю лише Бог має право карати. Тому ж насильно нав'язаний шлях і потерпів крах. Молодий поет у 1918 році сказав (прорік) те, що не вда­лося вгледіти політикам. Поезія, як відомо, належить до категорій вічних, бо має здатність передбачити, передчувати. Якщо, звичайно, слова й думки поета поєднані з вічністю. Саме це можна сказати про раннього Тичину...


Аналіз поезії

Сюжетна основа твору — проста. Поховання на Аскольдовій могилі ук- раїнців-воїнів. Проте твір більше емоційний, ніж розповідний. Читач дізна­ється про те, що тридцять воїнів поховали в одній могилі, що вони були молоді й славні, що навкруги буяла чарівна природа... А їх немає не буде вже ніколи. Вони навіки залишили те, що найбільше любили — свою Україну.

Ліричний герой — збірний образ. Це тридцять мучеників. Це — україн­ський цвіт! їхня загибель — початок кривавої дороги. Скільки ще того цвіту загине? Що було далі, ми вже знаємо. Далі був геноцид... Така перспектива думки. Від 1918 року до кінця XX століття.

У поезії «Пам'яті тридцяти» багато символів. Сонце, вітер, Дніпро — символи життя, можливого щастя, радощів, Кривава дорога — нещасливе майбутнє. Символічний і образ Каїна. Те, що загинули дуже юні, а навкруги буяє життя, ще більше загострює усвідомлення такого тяжкого лиха, такої втрати, неприродності смерті. Разом із юнаками загинули і їхні ненароджені діти, онуки, правнуки, яким так і не судилося побачити свою Україну.

Емоційному наснаженню твору сприяють стислі речення, точні вислови, закінченість думки у двох коротких рядках. Вірш короткий, як сплеск болісної розповіді. Розділові знаки: тире, двокрапка, багатокрапка, знак оклику й знак питання (у риторичному запитанні «На кого завзявся Каїн?»), однакове закін­чення й початок твору — усе сприяє створенню відповідного настрою, нарос­танню емоцій. Влучні епітети (славних, молодих, коханий, кривавих) і метафори {сонце квітне, вітер грає, рука посміла знятись) Художньо збагачують твір.

Рима — проста (співзвучні окремі звуки): їх — молодих, цвіт — світ, рука — ріка, покарай — край, святих — їх. Рима увиразнює твір, його емо­ційність, посилює ритм, об'єднує рядки, надає мелодійності, оживляє вірш. Підсилює експресивність твору своєрідність художньої форми: твір не поді­лений на строфи, хоч римування другого й четвертого рядків дало б право на це. Крім того, така побудова твору допомагає автору досягти динаміки, цілісності поезії. Ритм вірша нагадує дихання вкрай схвильованої людини.

У кількох рядках поету вдалося зобразити історичний факт, у якому від­билась епоха. Вірш «Пам'яті тридцяти» є прекрасним витвором мистецтва. Поезія вивищує наші душі. І в цьому її духовно-естетична цінність.

Схожі:

Павло Тичина \"Пам\11 клас (обов'язкова література)
Павло Тичина. "Арфами, арфами ”, "О панно Інно ”, "Ви знаєте, як липа шелестить ”, "Одчиняйте двері…”, "Пам’яті тридцяти”
Павло Тичина \"Пам\Чорнобильські дзвони Сцена закрита. Лунає мінорна музика. На сцену виходить учень І читає вірш
В пам’яті українського народу це день чорнобильського лиха, болю, суму, І забути це й викреслити із нашої пам’яті – неможливо
Павло Тичина \"Пам\Положення про проведення ХI традиційного легкоатлетичного кросу пам'яті жертв тоталітаризму
Змагання проводяться 19 вересня 2010 року в м. Харкові, в районі Меморіалу пам'яті репресованих радянських громадян І полонених польських...
Павло Тичина \"Пам\Проектування спеціалізованих арифметико-логічних пристроїв
У сучасних комп'ютерах часто операнди збері­гаються в пам'яті в доповняльних кодах. Використання доповняльних кодів в операціях додавання...
Павло Тичина \"Пам\Тема: Розробка програм із багатофайлової структурою. Заголовні файли....
Ціль роботи: ознайомитися з написанням програм із багатофайлової структурою, заголовними файлами, вивчити класи пам'яті перемінних...
Павло Тичина \"Пам\Тема: Розробка програм із багатофайлової структурою. Заголовні файли....
Ціль роботи: ознайомитися з написанням програм із багатофайлової структурою, заголовними файлами, вивчити класи пам'яті перемінних...
Павло Тичина \"Пам\Рекомендації вчителям та батькам щодо розвитку пам’яті у дітей молодшого шкільного віку
Варто знати, що розвиток уміння користуватись пам’яттю залежить від того, як забезпечується управління цим процесом. Необхідно створювати...
Павло Тичина \"Пам\Методичні рекомендації вшанування учасників ліквідації наслідків...
Пам’яті мужності І слави, що відкрилася 1987року у приміщенні Управління пожежної охорони Київської області у першу річницю чорнобильської...
Павло Тичина \"Пам\День пам’яті воїнів – афганців Ведуча І
День пам’яті воїнів – афганців. Сьогодні ми з вами дізнаємося про героїв цієї страшної війни
Павло Тичина \"Пам\1. Поняття пам'яті та її теорії
Мета: дати теоретичні відомості про процеси пам’яті та уяви, а також практично дослідити рівень розвитку цих процесів у кожного студента,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка