Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами




Скачати 62.89 Kb.
НазваУрок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами
Дата конвертації03.03.2014
Розмір62.89 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок

УРОК 5

Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту і розвитку рослин. Способи

розмноження рослин.
Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами

розмноження рослин, умовами росту і розвитку; розвивати

спостережливість, вміння аналізувати, дослідницький підхід до вивчення

природи; виховувати бережливе ставлення до рослин.
Обладнання: таблиці, предметні малюнки, ілюстрації.
Тип уроку: урок-казка. (слайд 1)
Хід уроку:
І. Хвилинка спостережень.
- Що можна сказати про сьогоднішню погоду?

- Я вирішила посадити деякі рослини, як видумаєте, чи доречно це зробити

зараз Доведіть.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.


  • Але сьогодні все можливо, бо ми зустрінемося з казкою, яка допоможе нам.


ІІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд 2)


  • А казка буде про рослини, які водночас і схожі, і різні..

  • Цікаво, звідки взялась така кількість рослин?

  • Давайте пригадаємо таку історію:

  • Жила якось одна жінка. Вона дуже хотіла мати малесеньку дитинку. От вона й пішла до старої чаклунки і сказала їй:

  • Мені так хочеться мати маленьку дитинку. Чи ти не скажеш, де мені її взяти?

  • О! Цьому можна допомогти! - мовила чаклунка.- Ось тобі зерно ячменю. Поклади його в квітковий горщик, тоді побачиш, що буде!

  • Спасибі тобі! - сказала жінка, дала чаклунці грошей і пішла додому.

Дома посадила ячмінне зерно, і одразу ж з нього виросла велика чудова

квітка, схожа на тюльпан, але пелюстки були ще міцно стулені, як у

пуп'янка.

  • Яка мила квітка! - сказала жінка і поцілувала гарні пелюстки, і тільки вона їх поцілувала, як у квітці щось тріснуло і квітка зовсім розкрилась. Тепер було видно, що це справжній тюльпан, але всередині квітки сиділа крихітна дівчинка, така гарненька та ніжна! Вона була на зріст не більше дюйма. Тому її й назвали Дюймовочкою.

ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда про розмноження рослин. (слайд 3)
а) розмноження насінням;


  • Із чого виросла рослина, в якій мене знайшли? – спитала Дюймовочка.

  • Отже, органом розмноження квіткових рослин є квітка. З неї утворюється плід з насінням. Якщо посіяти насінину, то виросте рослина, на якій буде кілька десятків насінин.

  • Розмноження – це збільшення кількості рослин.


а) як виростити нову рослину без насіння;


  • Не тільки насінням можна виростити рослину, - сказала Полуничка. У нас із сестричкою-Суничкою, наприклад, від кущиків відростають довгі тонкі стебельця, які називають вусиками. У тих місцях, де вони торкаються вологого ґрунту, утворюються корені й незабаром з’являється нова рослина.

  • А в мене є цибулина, з якої навесні виростає нова рослина, - голосно

заверещав Цибуліно. Крім мене цибулиною розмножуються…

  • Зупинись, - перебила його Чарівна книжка, - нехай про це та інше діти

дізнаються самостійно. А я їм допоможу в цьому.

б) «Думайте-працюйте в парах – обмінюйтесь думками»)( робота

з підручником с. 124);

- Дізнайтесь, як ще можуть розмножуватись рослини?

в) «Доповідач-респондент» (два учні виходять до дошки, один переказує

зміст прочитаного, а інший слухає і доповнює те, що не було сказано);
г) складання таблиці «Розмноження рослин» (слайд 4).
2. Бесіда про запилення рослин.
а) запилення комахами (слайд 5);


  • А я пропоную розглянути малюнки вишні, маку, яблука, - втрутилася в розмову Бджілка Майя.

  • Скільки насінин у кожному з цих плодів?

  • Проте плоди утворюються не з усіх квіток. Інколи ви бачили, як рясно квітує вишня чи яблуня, але плодів на ній мало. Чому?

  • Плід з насінням утворюється з квітки лише після запилення пилком. Ми – бджоли та інші комахи є комахами-запилювачами.

  • Як це відбувається в природі?

  • Я можу вам допомогти, - сказала Чарівна книжка.


б) робота з підручником (с. 120);
в) перегляд відеофрагмента «Джмелі»;
г) запилення вітром (слайд 6);
- А що робити рослинам, в яких квітки маленькі й непомітні, без запаху і

нектару? – запитала Дюймовочка.

  • Тоді їм на допомогу приходжу я, - відповів Вітер.

  • Багато рослин (клен, ясен, череда, лопухи, дуб, вільха, береза, осика, граб, ліщина) мають спеціальні пристосування для розповсюдження: крильця, гачки, парашутики.


ґ) розповсюдження рослин птахами;
- А ми також допомагаємо рослинам у розповсюдженні, - втрутилися в

розмову Ворона, Горобець та Сойка, бо полюбляємо соковиті яскраві

плоди та смачне насіння рослин.

д) перегляд відеофрагмента «Рух насіння».
Фізкультхвилинка
3. Розповідь про умови росту і розвитку рослин (слайд 7).
а) створення проблемної ситуації;
- А я вважаю, що як би ви всі не старалися, а без мене ні одна рослина б не

виросла, бо я для них головне, - поважно сказало Сонце. Я даю рослинам

світло і тепло, без яких вони були б кволі і бліді.

  • Ні, - відповіла Вода. Це без мене всі рослини загинуть, бо ти – Сонце їх

спалиш. А зі мною вони соковиті і життєрадісні.

  • А я думаю, що я найважливіше, - не забарилося і вступило в суперечку Повітря. Якщо я не дам рослинам кисню, то не буде сили в них ні пити води, ні радіти сонцю. Адже всі знають, що для кожної живої істоти необхідний, в першу чергу, кисень, який є тільки в мені.

  • Рослини хочуть не тільки пити воду та дихати, їм необхідно, перш за все, живлення. А без нас вони взагалі не виростуть, - хвасталися Поживні речовини, що були в ґрунті.

  • Не сперечайтеся, - знову сказала Чарівна книга. Я вам допоможу.


б) робота з підручником (в парах) (с. 124);
в) проростання рослини;


  • Ой, як довго я спало! – здивовано промовило маленьке ячмінне зернятко.

  • Мені час вже проростати.

В цей час і справді дбайлива жінка взяла до рук зерня і вкинула його в

ямку. Тут було тепло, затишно і вогко. Через кілька днів із зерня з’явився

маленький корінець, а потім стебельце з двома листочками. Це проросток.

(перегляд відеофрагмента)

Пройшов час і з маленького зернятка виросла чудова квітка, яка радувала

всіх своєю красою.

  • Тепер я зрозуміла як виросла квіточка, в якій я народилася, - з задоволенням сказала Дюймовочка.

  • А ви зрозуміли, діти? Зараз ми дізнаємося.



VІ. Закріплення вивченого матеріалу.


  1. Робота в зошиті (с.42)


а) запиши назви рослин, плоди яких намальовано;

б) за допомогою чого розповсюджуються кульбаба, клен, горобина, череда,

обліпиха, конюшина?

в) перелічи необхідні умови життя рослин.


  1. Творча робота (метод «Мікрофон»).




  • Чому після дощової весни урожай яблук невисокий?

  • Навесні в сади, що квітують, виносять вулики із бджолами. Для чого це роблять?




  1. Гра «Назви зайве слово»(слайд 9).




  • бульбами розмножуються: картопля, горох, цибуля, мак, пролісок, тюльпан;

  • живцями розмножуються: верба, смородина, нарцис, аґрус.

  • насінням розмножуються: огірок, кріп, малина, абрикос;

  • вусами розмножуються: суниця, картопля, полуниця;

  • листками розмножуються: сенполія, бегонія, капуста;

  • відводками розмножуються: малина, пирій, яблуня, конвалія.




  1. Гра « Знайди пару» (слайд 10).

(ілюстрації рослин: тюльпан, підсніжник, смородина, виноград, суниці, малина, картопля, горох, мак, пирій і слова: цибулина, вуса, живець, бульба, відводки, плід з насінням; знайти пару, чим розмножується рослина).


  1. Тест (слайд 11).


1.Які умови необхідні для росту і розвитку рослини?

а) вода, повітря, тепло, світло, поживні речовини;

б) вода, тепло, повітря.

2. Органом розмноження квіткових рослин є:

а) листок; б) стебло; в) квітка.
3. Запилення відбувається за допомогою:

а) птахів; б) комах; в) вітру.
4. Що утворюється з квітки:

а) плід з насінням; б) нектар; в) пилок.
V. Підсумок уроку.



  • Чи сподобалася вам казка, яку ви почули на уроці?

  • Про що вона вам допомогла дізнатися?


VІ. Домашнє завдання.


  • Опрацювати статті (с 120-125), намалювати ілюстрації до казки , яку

почули на уроці.




Схожі:

Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconУрок по темі "Розмноження та розвиток рослин"
Уч и т е л ь. Упродовж кількох уроків ми з вами вивчали тему Розмноження та розвиток рослин, тобто знайомилися з різноманітністю...
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconТема. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі...
Мета. Продовжити формувати поняття природа нежива І жива, сформувати уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітність...
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconУрок 4 Тема: Різноманітність рослин у природі. Водорості, мохи, хвощі...
Налічується понад 300 тисяч видів рослин. Залежно від особливостей будови представників царства Рослини традиційно поділяють на нижчі...
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconУрок 1 Тема: Різноманітність живих організмів. Значення рослин у...
Сьогодні ми дізнаємось, які живі організми живуть на планеті Земля та познайомимось із рослинами – зеленим дивом Землі
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconТема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета
Мета: Ознайомити учнів з особливостями будови та процесів життєдіяльності голонасінних рослин на прикладі класу хвойних їхньою роллю...
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconПлан конспект уроку із біології тварин у 8 класі на тему: Особливості...
Сформувати поняття про особливості розмноження І розвитку ссавців ознайомити учнів з різноманітними формами турботи про нащадків,...
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconРізноманітність голонасінних рослин. Їх значення в природі та в житті людини
Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю та поширенням голонасінних рослин, дати поняття про їх значення, необхідність охорони. Розвивати...
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconТема. Рослини
Мета. Ознайомити учнів із розмаїттям рослин. Формувати поняття «дерева», «кущі», «трав’янисті рослини». Вчити визначати плоди дерев....
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами iconТема. Рослини. Розмаїття рослин
Мета. Розширити й уточнити знання учнів про розмаїття рослин, встановити залежність
Урок 5 Тема: Розмноження квіткових рослин. Умови росту І розвитку рослин. Способи розмноження рослин. Мета: Формувати поняття «запилення», ознайомити учнів із різними способами icon«Розмноження тварин»
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка