Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку




Скачати 55.25 Kb.
НазваУрок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку
Дата конвертації03.03.2014
Розмір55.25 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Урок №1
Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку

МЕТА: розширювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості; навчити розпізнавати такі твори з-поміж інших, орієнтуватися в їх особливостях; розвивати вміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов до казок.

ОБЛАДНАННЯ: плутанка, індивідуальні карточки для розширення кола читання; дидактичні картки, кросворд, Читайлик, малюнок летючого корабля, ілюстрації до казок.

ХІД УРОКУ
І. Організація класу.


  • І знову у нас незвичайний урок. Я запрошую вас до подорожі. Адже всі ми любимо мандрувати. Але ж яку дорогу обрати, куди вирушити? Допоможе нам ось ця таблиця. Потрібно сполучити букви стрілочками і прочитати назву країни, по якій ми будемо подорожувати.

Додаток 1

К А

З

А К

Казок країна чарівна

У гості нас чекає вона

Отож, часу не гайте,

У подорож рушайте!

  • А щоб ми не заблукали, нашим помічником у подорожі буде Читайлик. Ось він, знайомтесь. А Читайлик прилетів до нас на чарівному летючому кораблі і вам пропонує на ньому подорожувати.

  • Сіли всі зручно. Вирушаймо.



  • Додаток 2

ІІ. Мовленнєва зарядка.


  • Перша наша зупинка – це мовленнєва зарядка.

  1. Спускаючись з нашого корабля, ми чуємо:

Жук літає угорі

І дзижчить: ........... (жу-жу).

Вуж сховався у норі

І шипить:............(шу-шу).

Шелестить трава:..........(ша-ша)

Пилка дзенькає: ........... (дза-дза).

Краплі падають: ............ (дзінь-дзінь).

Повний звуків день.

  1. – А Читайлик хоче дізнатися, чи вмієте ви правильно і швидко читати. І пропонує вам прочитати скоромовку-плутанку.

Додаток 3
Тишком вийшла ніс
із нори. В шкряботушки
мишка
нишком і вушка догори.


  1. Гра “Добери до слів суперників”.

  • Тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати слово, а ви повинні дібрати слово, протилежне за значенням.


Ніч (день) знайшов (загубив)

Початок (кінець) веселі (сумні)

Холод (тепло) наївся (зголоднів)

Спочатку (вкінці) лінивий (працьовитий)

Голосно (тихо) працювати (відпочивати)


  • Ми з вами добре розім’ялися, то швидше сідаймо в корабель і подорожуватимемо далі.

  • Додаток 4


ІІІ. Перевірка домашнього завдання.


  • І прилетіли ми на зупинку, яка називається “Домашнє завдання”.

Бесіда.

  • Який розділ завершили вивчати?

  • Пригадайте твори, що найбільше запам’ятали.



ІV. Повідомлення теми уроку.


            1. Метод «Прес»

  • Ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву.

  • Як ви її зрозуміли? Поясніть.

  • Наступна наша зупинка – “Нова казка”. Та казковий Король зашифрував її назву, щоб ми не змогли з нею познайомитися. Діти, ми розшифруємо її назву? А для цього нам потрібно розгадати кросворд.



Додаток 5

  1. Який жанр усної народної творчості ми опрацьовуємо у цьому розділі? (Казка).

  2. Хто автор цих казок? (Народ).

  3. Гостродзьобий герой казки про невдале гостювання. (Журавель).

  4. Страшний звір, якому не вдалося обманути сімох діток. (Вовк).

  5. Рудохвоста, улеслива тварина, яка у всіх казках хоче тільки хитрувати і обманювати. (Лисиця).

  6. Мати сімох чемних, слухняних козенят. (Коза).

  7. Хто перехитрив навіть лисицю? (Їжак).

  • Уважно подивіться на кросворд і по горизонталі прочитайте назву казки.

  • То яку ми сьогодні прочитаємо казку? (Колосок).

  • Перед вами казкові колоски. “Обмолотивши” їх і переставивши зернята місцями, ви дізнаєтеся імена героїв казки.

  • То хто ж герої цієї казки?


V. Засвоєння нових знань.


  1. Вступна бесіда

  • Що таке казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні часи не пам’ятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких завжди так бракує в житті. Створені в сивій давнині, їх, як і всю усну народну творчість, переказувати з вуст вуста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки – це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. Казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості.




  1. Робота за підручником (с.34)

  1. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання учням вірша А.Костецького.

  • Чому присвятив свій вірш А. Костецький?

  1. Словникова робота.

Баский – дуже швидкий, прудкий, жвавий.

  1. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами.

  • Де, на думку автора, живуть бабусині казки?

  • Коли казки найчастіше приходять до дітей?

  1. Опрацювання тексту про казку Всеволодя Нестойка.

а) читання тексту вчителем.

б) словникова робота.

Читання слів «луною» за вчителем: одвічна, непереможні, зазнайство, лукавство, лінощі, здебільшого, присвячуються.

Хиба – недогляд, помилка та ін.. у чому-небудь; недолік. Негативна риса, ознака та ін.. кого-, чого-небудь. Фізична вада, дефакт.

В) Читання тексту учнями «ланцюжком».

- Про що головне йдеться в казках?

- З чого починається боротьба добра і зла?

- Які казки найдавніші? (Про тварин.)
Фізкультхвилинка
Щось стомились ми сидіти

Треба трохи відпочити,

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки,

Вище руки підніміть,

І спокійно опустіть.

Плесніть діти кілька раз,

До роботи! Все гаразд!
^ VІ. Закріплення знань.


  • І ми прибули на зупинку, яка має назву «ЗАГАДКОВА».

Додаток 6


  • До нас завітав їжачок із завданням і лісовими гостинцями. Він приніс нам яблучка, на яких записані загадки. Цими яблуками мудрий їжачок хоче вас пригостити, але за умови, що ви відгадаєте всі його загадки.

На городі виростала,

Сили набирала,

Непомітно, дуже швидко

Великою стала.

Став дід усіх гукати

Та красуню рвати.

А цю казку, діти, ви

Встигли відгадати. («Ріпка»)
Підробив він голосок,

Став малим співати.

Здогадалися вони:

Вовк – не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)
Вигнав дід козу із хати –

Та й пішла вона блукати:

В зайця хату відібрала.

Всі козу ту виганяли,

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув. («Коза-Дереза»)


  • От і наближається наша подорож до кінця. Залишається тільки одна зупинка “Подорож”.


VІІ. Підсумок уроку.


  • Який новий розділ почали вивчати?

  • Що читатимемо в цьому розділі?

  • Які казки називають народними?

  • Які з них найдавніші?


VІІІ. Домашнє завдання.


  • Ну от і все. Читайлику пора повертатися додому.

Завдання зі скриньки народних казок (с.35)

Додаток 1



К А
З
А К

Додаток 2


Додаток 3





Додаток 4



Додаток 5


Схожі:

Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку icon„Дружні звірі” (українська народна казка)
Мета: поглибити уявлення дітей про народну казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку. Викликати зацікавленість...
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconУроки з курсу історії стародавнього світу Урок № Тема: «Вступ. Що...
Мета: Сформувати уявлення учнів про періодизацію історії та відлік часу. З'ясувати особливості епохи стародавнього світу як першого...
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconУрок я І Україна (природознавство) тема: Материки Землі
Мета: Продовжувати формувати уявлення про глобус, карту півкуль, вміння читати карту І працювати з нею; сформувати уявлення про материк;...
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconУрок-мандрівка до країни Читанії Тема: Маленькі казки багато розуму...
Мета: поглиблювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку казки; розвивати вміння...
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconТема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку
Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальні уявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основних...
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconУрок №18. Тема
Тема: Підсумкове заняття з теми «Базові поняття програмування. Засоби візуальної розробки програм»
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconУрок-подорож з використанням інтерактивних вправ
Мета: ознайомити з життєвим І творчим шляхом Н. Забіли,закріплювати знання про казку, заохочувати до читання
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconУрок №17. Тема
Тема: Підсумковий урок з теми «Системне програмне забезпечення. Службове програмне забезпечення»
Урок №1 Тема: Вступ до теми. Уявлення про народну казку iconУрок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення...
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Прикметник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка