Школа добрих вчинків




Скачати 98.26 Kb.
НазваШкола добрих вчинків
Дата конвертації03.03.2014
Розмір98.26 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Тема. Школа добрих вчинків

Мета: доповнити і розширити знання учнів про життя і творчість В.О.Сухомлинського. Формувати читацьку активність дітей, оцінні судження щодо ознак добра і зла, навики узагальнювати прочитане. Сприяти формуванню образного мислення і мовлення, збагачувати словниковий запас учнів. Допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Виховувати доброту, чуйність, милосердя у ставленні до близьких і чужих людей, осуд проявів жорстокості, байдужості, заздрощів,ненависті, недоброзичливості.

Обладнання: збірник творів «Позакласне читання. 4 кл.»; збірники творів В. О. Сухомлинського; Хрестоматії для читання (1-4 кл.); портрет В. О. Сухомлинського;відео.

Епіграф. Твори добро завжди і всюди.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Дзвінко пролунав дзвінок –

Всім пора нам на урок.

Все у нас уже на місці,

Залишилось тільки сісти.

  • Кому дозволимо сісти першим?

  • Так, спочатку краса…

  • А потім сила…

  • А тепер…

( Хвилинка психологічного настрою)

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

Мені, діти, усміхніться,

Веселіше подивіться!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Легенда

Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі і посилає до неї ангела – хоронителя. Уві сні ангел цілує немовлятко тричі: в чоло – аби воно зросло розумним, в личко, щоб було красивим, та в груди, аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце та душу.

Мабуть саме так і було 28 вересня 1918 року в день народження Василя Олександровича Сухомлинського.

  • Адже В. О. Сухомлинський людина добра і мудра, щира і сердечна, щедра і світла, яка вміє любити і співчувати, поважати і порадити, людина з добрим серцем і світлою душею. Василь Олександрович Сухомлинський дуже любив дітей і написав для них багато-багато оповідань та казок. Він був доброю людиною і дуже хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб мали тата і маму, рідну домівку, любили нашу прекрасну Україну з її широкими лугами, густими лісами, безмежними ланами.

ІІІ. Оголошення теми і завдання уроку

Подивіться, будь – ласка, на дошку. На ній зображена школа. А що написано на її вивісці?

^ ШКОЛА ДОБРИХ ВЧИНКІВ

Саме до школи добрих вчинків я пропоную завітати з героями оповідань В.О.Сухомлинського.

  • Як ви думаєте чого вчать в такій школі?

  • Як ви розумієте слово вчинок( реальна дія).

  • Сьогодні ми свій урок присвячуємо творчості В.О.Сухомлинського, і тема його – «Школа добрих вчинків» - за творами цього письменника.

ІV. Повідомлення про життя В. О. Сухомлинського.

  • На дошці – портрет письменника із записом 1918-1970 рр.

  • Що ви знаєте про В. О. Сухомлинського?

1. Виступ Всезнайок .( Підчас розповідей показ )

1 – й учень.

  • Народився В. О. Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівка на Кіровоградщині. Батько письменника працював столяром, був освіченою і шанованою людиною в селі. Мати – Оксана Юдіна, працювала в колгоспі. В їхній сім’ї було ще троє дітей – Іван, Сергій та Меланія. Всі вони стали вчителями.

2 – й учень

  • Василь Олександрович був учасником війни. Після тяжкого поранення повертається додому. В 1948 році стає директором Павлиської школи. Цією школою він керував до кінця свого життя. 23 роки життя в Павлиші стали найпліднішими. Для наймолодших школярів він написав 1500 казок, оповідань, легенд, новел.

Не раз був нагороджений орденами і медалями за свою плідну працю.

3 – й учень

В. О. Сухомлинський говорив своїм дітям, Сергійкові та Олі, що людина народжується не для того щоб зникнути безслідно, як пилинка, а для того щоб залишити на землі добрий слід.

В. О. Сухомлинський залишив добрий слід в історії нашої країни. Він прожив лише 52 роки. Але фізична смерть не поклала край життю його творчих надбань.

Сьогоднішній урок є підтвердженням цього.

  1. Презентація.

  2. Довідкове бюро. Вправа «Асоціація».

  • Що ви знаєте про В. О. Сухомлинського?

  • Заслужений вчитель України(слайди: нагороди!)

  • Відомий письменник( збірки книг)

  • Писав для вчителів,батьків(«Серце віддаю дітям», «100 порад вчителю», пед. ж-ли).

  • Для дітей писав казки, оповідання.

  • Герой соціалістичної праці.

Висновок.

На прикладі життя і діяльності В.О. Сухомлинського ми з вами переконалися, що добре ім’я краще від багатства. Добро можна порівняти з сонечком. Якщо доброта, як сонце, світить, то радіють і дорослі, й діти.

Пропоную і нам засвітити в віконцях нашої школи добрих вчинків сонечко.(На сонечку вислів «Добре ім’я краще від багатства »).

Ви помітили, що лише одне сонечко засвітилося в віконечку, а скільки тепла воно подарувало всім нам.

V.Обговорення прочитаних творів.

1. «Щоб ти став кращий»(с.156).

Перед учнями ілюстрації до оповідання. Кожен малюнок підписаний словами з тексту.

Завдання: Відновити послідовність. Переказати оповідання.(Учні стають по-порядку, переказують).

  • Про який добрий вчинок ми дізналися з оповідання В. О. Сухомлинського « Щоб ти став кращий»?( незнайома людина потурбувалася про подорожніх).

  • У тебе були випадки в житті, коли тобі допомагали незнайомі люди? Що ти відчував?

  • А ти допомагаєш незнайомим людям?

        • Допомагати незнайомим людям дуже добрий вчинок. Тому пропоную прикрасити нашу школу ще одним сонечком яскраві промінці якого зігріють нас своїм теплом.( На сонечку напис «Добре діло роби сміло!»)

2.«Красиві слова і красиве діло»(с.156).

  1. Слова вчителя.

Саме так сміло, і не говорячи красивих слів, зробив добрий вчинок один незнайомий хлопчик іншому.

Тепер його розшукує наш наступний герой.

  • Хлопчику, розкажи нам що ж за пригода з тобою трапилася в лісі, кого ти розшукуєш і для чого?

  1. Розповідь хлопчика.

Одного літнього дня в лісі мене застав дуже сильний дощ і я сховався в маленькій хатинці. Там вже було 3 хлопчика. Одежа на мені була дуже мокра і я тремтів від холоду. Перший хлопчик сказав, що йому дуже жаль мене, бо я змок на дощі. Другий хлопчик мені поспівчував, адже страшно опинитися зливу серед поля. А третій не промовив жодного слова. Він мовчки зняв із себе сорочку і дав її мені. Я скинув мокру і одягнув суху.

На жаль я не встиг подякувати незнайомому хлопчикові та запропонувати свою дружбу.

  1. Вчитель.

  • Дітки, герой якого оповідання завітав до нас і розповів нам свою історію?

- Чи хотіли б ви мати такого друга як третій хлопчик?

- Що ви зробили б на місці хлопчика, якому віддали суху сорочку?

- Які слова тексту висловлюють головну думку? (Гарні справи говорять самі за себе. Їх треба робити).

Дуже гарно ми попрацювали над оповіданням В.О.Сухомлинського «Красиві слова і красиве діло» і з’ясували, що « гарні не ….»

То ж можемо засвітити ще одне сонечко в віконечку нашої школи.( На сонечку вислів « Гарні не красиві слова. Гарні красиві діла».

  1. Гра «Долонька»

Вчитель.

  • У житті людина робить різні справи: добрі і не зовсім, погані і просто жахливі. Зазвичай вона бажає іншим добра. Та інколи забуває про всім зрозумілу пересторогу: чини добро, остерігайся зла.

Пропоную пограти в гру «Долонька».

Вислів: « Якщо ти добра людина, то ти повинен…»

Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.

  • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.

  • Не вмиватися.

  • Шанувати працю інших людей.

  • Галасувати, коли хтось відпочиває.

  • Обманювати, сваритися, хвалитися.

  • Спати на уроках.

  • Допомагати друзям у біді.

  • Добре вчитися, багато читати.

  • Красти.

  • Захищати слабшого.

VI. Фізкультхвилинка.

Зараз ми зарядимось позитивною та доброю енергією за допомогою фізкультхвилинки.

- Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці –

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра!

Друзі, вам всміхаюся,

Зичу всім добра.

VII. Гра. « Мої добрі справи».

  • Що ж таке добра справа? ( Вміння швидко бачити, кому необхідна допомога і яка саме; вміння послужити хоча б чимось кожній істоті).

Варто задуматись!

        1. Один рік має 365 днів.

        2. Кожен день – 24 години.

        3. Кожна година – 60 хвилин.

        4. Отже, рік має 525 600 хвилин.

        5. Як багато часу нам дає Бог! Але яку частину цього часу ми приділяємо добрим справам?!

Хай світом править доброта,

Хай творить тисячі чудес,

Вона на цій землі свята,

а сягає до небес.

^ Правила гри « Мої добрі справи».

Учням роздаються картки у формі сердець, на яких вони записують свої добрі справи. Записане зачитується, і картки вивішуються на дошку.

Молодці! Ми переконалися, що ви не тільки знаєте що таке добрі справи, а й вмієте їх теж робити.

На школі з’являється ще одне сонечко зі словами « Хай світом править доброта!»

VIII. Читання та обговорення творів.

  1. « Врятував сонечко».

( З’являється іграшка Сонечко)

  • З героєм якого оповідання асоціюється у вас ця іграшка?

  • Давайте прочитаємо це оповідання і дамо відповідь на запитання:

  • Чому Василько врятував сонечко?

        • Читання вголос.

  • Відповідь на запитання.( Йому стало жаль сонечка).

  • А ти заради маленької комашки ладен змокнути до нитки?

( Іграшка грає музику)

  • Здається наше сонечко хоче щось сказати, але не може. Візьміть його в руки, уявіть, що це вас врятував Василько. Що б ви сказали людям?

        • Лише добра людина могла заради маленької комашки побігти під дощ і змокнути до нитки. Нам залишається лише повчитися у Василька робити такі добрі вчинки. Тому з гордістю можемо засвітити ще одне віконечко в нашій школі добрих вчинків.( Сонечко з надписом « Природа – наша мати, треба її шанувати». )

  1. «Сива волосинка»

  • Доброта потрібна всім, особливо рідним та близьким нам людям. На жаль інколи ми спішимо на допомогу до незнайомців, а про рідних мало турбуємось. Вони це відчувають, хвилюються, плачуть. Починає боліти серце, з’являються сиві волосинки.

        • Інсценізація оповідання( група Всезнайки).

Проблемне запитання:

( відповідає група Знайки)

  • Чого це посивіла ще одна волосинка у мами Михайлика?

Запитання

  • Як ти думаєш, що зробить Михайлик, щоб у мами не стало сивих волосинок?

  • А ти вмієш бути вдячним за вияви піклування про тебе?

        • Народна мудрість говорить: « У дитини заболить пальчик, а у матері - серце». То ж не завдавайте болю вашим рідним матусям і татусям!

« Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько». Саме це прислів’я ми напишемо на нашому сонечку. (Прикрашаємо віконечко прислів’ям « Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько»).

ІX. Підсумок уроку.

  1. Бесіда.

* Дітки, подивіться на школу. Вона засвітилася яскравими вогниками – сонечками. Це добрі вчинки, які робили герої оповідань В.О.Сухомлинського. Це сподівання, що ви теж станете добрими людьми і засвітите не одне сонечко. Погляньте скільки ще віконець чекає на вас.

- Так до якої школи ми сьогодні завітали?

- Чого ви навчилися в школі добрих вчинків ?

- Чого вчать нас твори В.О.Сухомлинського?

* Знати, цінувати, оберігати минуле предків.

* Любити й поважати своїх батьків.

* Поважати старших.

* Бути справедливим у своїх діях і вчинках.

* Розуміти оточуючих нас людей.

*Бути добрими людьми.

Сказав мудрець:

  • Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра,

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра.

2 учень.

Тож , люди на Землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

X. Оцінювання.

1.Заповнення листів самоконтролю «Вибір»

- Я працював чудово

- Я працював добре

- Я працював недостатньо

2.Взаємооцінювання.

XI. Домашнє завдання.

  1. Продовжувати читати твори В.О.Сухомлинського.

  2. Розглянути ситуації « Уявіть собі…», обговорити їх з батьками.

  • Старенька бабуся просить вас сходити до аптеки за ліками, а на вас чекають друзі.

  • У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на волю.

  • Мишко захворів і довго не має в школі.

  • Ваш друг забився і йому боляче.

  1. Підбирати твори до наступного уроку позакласного читання з теми «Твори зарубіжних письменників».

Збіг урок наш, як коротка мить,

Ще попереду у нас багато кроків:

І цікавих, і важких уроків.

Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом,

Ходіть до школи, малюнки,

І хай вона вам домом буде!

Заслужений вчитель України

Відомий письменник

Для дітей писав казки, оповідання.

Герой соціалістичної праці.

Добре ім’я краще від багатства.

Добре діло роби сміло!

Гарні не красиві слова. Гарні красиві діла.

Хай світом править доброта

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Варто задуматись!

  1. Один рік має 365 днів.

  2. Кожен день – 24 години.

  3. Кожна година – 60 хвилин.

  4. Отже, рік має 525 600 хвилин.

Схожі:

Школа добрих вчинків iconУрок позакласного читання (4клас) Тема. «Школа добрих вчинків» за творами В. О. Сухомлинського
Обладнання. Портрет В. О. Сухолинського, збірки творів В. О. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом», «Вогнегривий коник»,...
Школа добрих вчинків iconПлан-конспект уроку в 2 класі Тема: Молитва до Святого Миколая
Мета: розкрити образ великої людини – Святого Миколая, який увійшов у народну свідомість як заступник, чудотворець, помічник, ознайомити...
Школа добрих вчинків iconКонспект занят т я по озна йомленню з довкіллям в старшій групі І ванченко т ет яна Юр ії вна
Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про моральні якості людини – доброту, чуйність, уважність. Сприяти прояву цих якостей...
Школа добрих вчинків icon«Правоосвітня робота у напрямі профілактики дитячої злочинності та...
В цьому віці у 7 разів збільшується кількість негативних вчинків, І у 40 разів зростає кількість невмотивованих вчинків
Школа добрих вчинків iconФорма проведення
Мета виховання добрих якостей дітей, уміння дружити й дбайливо ставитися друг до друга
Школа добрих вчинків iconВступ 2
Питання про взаємозв'язок математики І філософії (Мілетська школа, Піфагорійська школа, Елейска школа, Демокріт, Платонівській ідеалізм,...
Школа добрих вчинків iconБез добрих справ немає доброго імені!
«добро» І «зло», чуйність, сміливість, боягузтво, егоїзм, усвідомлення дітьми відповідальності за думку, слово, вчинок
Школа добрих вчинків iconШкола як центр виховуючого
Виступ на Всеукраїнські педагогічні читання “Школа О. А. Захаренка як модель сучасної сільської школи”
Школа добрих вчинків icon2 Звича є ва повед І нка
Згідно, проведених юристами, вони визнали звичку в категорії домінуючого мотиву своїх вчинків в сфері права. Свідоме присвоєння правових...
Школа добрих вчинків iconШаровечківський навчально-виховний комплекс
Дошкільний навчальний заклад, загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Школа української І польської культур
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка