Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків




НазваМарінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків
Дата конвертації03.03.2014
Розмір99.3 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Відділ освіти Артемівської міської ради Донецької області

Міський методичний кабінет

Розробка уроку з природознавства

«Комахи восени», 2 кл.

( з мультимедійним супроводом)

учителя початкових класів

Артемівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 18 Артемівської міської ради Донецької області

Петриченко Ольги Вікторівни

Конкурс «Учитель року – 2014»

Номінація «Початкові класи»

d:\оля\атестація\атестація 2018\учитель року - 2014\урок\комахи восени\anywalls.com-52742.jpg

^ 2013 р.
Задачі уроку:

а) продовжувати формувати уявлення учнів про комах, показати взаємозв’язок сезонних змін у природі зі змінами в житті комах;

б) розвивати пізнавальний інтерес учнів, спостережливість, мислення, уяву, самостійність; уміння робити висновки; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати інформаційні, комунікативні, соціальні, ,природознавчу компетентності;

в) виховувати бережливе ставлення до живої природи і переконання необхідності власної участі в посильній природоохоронній діяльності, інтерес до вивчення природознавства, естетичні почуття.
^ Тип уроку: засвоєння нових знань, урок - дослідження
Обладнання: підручник Природознавство : підруч. для 2-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. – К. : Генеза, 2012;

календар погоди, мультимедійна презентація, набір малюнків «Комахи», гумові іграшки «Комахи», вінок із кленового листя (для вчителя), колекція комах, картки зі словами «Користь» та «Шкода», картки зі словами–відповідями для заповнення таблиці «Користь-шкода», виставка книжок про комах;

на дошці – малюнок «Осінь», картки для асоціативного куща «Осінь», картки з буквами (для теми уроку), гілочка осіннього листя;

у кабінеті на різних місцях – картки зі словами та відповідними малюнками «Ґрунт», «Кора дерева», «Вода», «Вулики»;

роздавальний матеріал – шапочки із зображенням комах; малюнки комах, розрізані на 4 (6) частин для роботі в парах.

Література:

Марінюк Т.А.

Природознавство. 2 клас : розробки уроків. – Х.: Вид-во «Ранок», 2013


^ Хід уроку

І. Організаційний момент

- Дітки, сьогодні з вами урок проведу я, Ольга Вікторівна. Ми будемо працювати однією дружною командою. Я сподіваюсь на вашу допомогу і в нас все вийде.


Слайд 1 Вправа «Погода»

Календар погоди

  • Яке сьогодні число? місяць?

  • Тепло чи холодно надворі?

  • Яка температура повітря?

  • Який стан неба?

  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

  • Яка ж пора року зараз?


ІІ. Актуалізація опорних знань

КЛІК

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (слайд осінь)

  • Доведіть, що зараз пора року – осінь-чарівниця.

(Я одягаю віночок-тепер я – Осінь)

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

-Я - Осінь, така …

- Ось яка я! І я буду з вами на уроці.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Якщо я, Осінь, така прохолодна, на що це впливає в живій природі?

  • Про що піде мова на уроці?

Видаліть однакові літери на дошці, що більше за все повторюються, та прочитайте тему уроку

^ УКУОУМУАУХИ ВУОУУСЕУНУИУ (2учні прибирають зайві літери)

Слайд 2 (Комахи восени)

  • За кожну правильну відповідь до вас на парту буде сідати комашка

2 ШАПОЧКИ за допомогу зняти листя
ІV. Мотивація навчальної діяльності

Осінь ніколи не залишиться назавжди, прийде зима, настануть холоди. Що треба зробити комахам? Про що ж сьогодні на уроці ми дізнаємося? Чого ви очікуєте від уроку?
^ V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  • Ось мої друзі прилетіли (показую на гумових комах , крім бджілки). Їм цікаво, що ми знаємо про них.

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

  • Комах відрізняє від інших тварин те, що…

  • Ось тобі на парту сіла комашка . ШАПОЧКА

  1. Відгадування загадок.

Всі мої комашки замахали крильцями. Вони дуже задоволені вашими відповідями. Комахи вас зараз ще більше здивують, бо самі про себе загадають загадки.

^ Після відгадування кожної загадки дитина вивішує на дошку малюнок з відгадкою і отримає ШАПОЧКУ

Слайд 3


Ця маленька трудівниця

Мед збирає як годиться:

Все у вулик, все у соти,

Не цурається роботи. (Бджілка)
Слайд 4


У червоного малятки

На спині краплинки – цятки,

Чорні вуса, голова,

Любить лагідні слова. (Божа корівка)


Слайд 5


Тільки лялечка проснеться –

Враз у шати одягнеться.

Погляду не відірвати –

Здатний всіх зачарувати! (Метелик)

  • Що означає слово ШАТИ?





Слайд 6

Сидить у куточку

і тче сорочку. (Павук)
Слайд 7


По травичці, по землі

Коні бігають малі.

Іподром для них – це луг,

Не поставиш їх у плуг. (Коник - стрибунець)


Слайд 8


Їх дружина кров з нас п’є,

В неї хист до цього є.

Як над вухом запищить –

Так і хочеться набить! (Комар)
Слайд 9

Тонкі ніжки, два крила.


І за розміром мала.

У кімнаті, надворі

Рідна нам, як комарі. (Муха)


Слайд 10


Серед лісу горбик-дім,

Тисячі живуть у нім.

Працелюбні ці комахи:

Добрі, щирі, розумахи… (Мурахи)

Слайд 11


У живого гвинтокрила

На спині прозорі крила.

Кольорові шати,

любить мандрувати. (Бабка)


  1. Гра «Видали зайве» з малюнків-відгадок (зайвий - павук) ШАПОЧКА

  • Скільки ніжок повинно бути у комах?

  • Чи всі тут на малюнках – комахи?

  1. Слайд 12 Фізкультхвилинка «Бджілка»


  • Хто це шкребеться у моїй шухляді? Бджілка! Що? Не просто бджілка!А музика!

Вона пропонує нам відпочити і потанцювати.

  1. Слайд 13 Гра «Склади комаху» із 4-х та 6-ти частин. Робота в парах.

  1. ШАПОЧКИ (за швидкість)

  • Прочитайте, як називається комашка, яку ви склали.


  • Знайдіть таку саму комаху у колекції.

  • Чи дійсно це комахи? Звідки це видно? ШАПОЧКА


Слайд 14 Найсильнішою твариною на планеті Земля є жук-носоріг. Ці жуки мешкають переважно в тропічних лісах. Жук-носоріг може підняти вагу в 850 разів більше, ніж важить він сам. Це рівнозначно тому, якби людина могла підняти 20 тонн



  1. ^ Розповідь вчителя про підготовку комах до зими.

Від того, як комахи підготуються до зими, залежить їхня подальша доля – виживуть вони в зимові холоди чи загинуть. Комахи можуть зимувати в різних станах: у вигляді яєць, личинок, лялечок, дорослих комах.

Дуже відповідальним є вибір місця зимівлі. Де тільки не зимують комахи!


Слайд 15 Бджоли щільніше закривають воском вхід у вулик, залишаючи невеличкі отвори. Якщо кормових запасів вдосталь, то бджоли живуть до весни, якщо запасів мало – гинуть.

Слайд 16 Сонечка відлітають в ліс або гори на зимівлю. І там обирають затишні місця: забираються в різні тріщини і щілини, під камені, сухе листя, кору дерев.




  • КЛІК Багато метеликів до самої весни впадають у сплячку. Так чинять, наприклад, кропив'янки, лимонниця. Метелик обертає своє тільце крилами, наче ковдрою, забирається в яку-небудь щілину або дупло. Деякі метелики ховаються в людських будинках. У такому випадку нерідко виходить, що метелик

прокидається серед зими. Скажімо, красуня забилася в щілину біля печі, а піч розтопили. Метелик відчув тепло і прокинувся, ніби настала весна. Він вилітає на вулицю, де незабаром гине від холоду.


  • ^ КЛІК Коники ще влітку відкладають яйця в землю або в тканини рослин, де вони і зимують. Дорослі комахи майже всі вимирають КЛІК (зникає)




  • КЛІК Комарі зимують як в природних укриттях (в прикореневій частині дерев, під корою, в сухій траві, норах тварин, печерах, так і в штучних сховищах (погреби, підвали) . Більшість комарів взимку кров'ю не харчуються

  • ^ КЛІК Лялечки мух зимують у перегнилих відходах, ґрунті на глибині до 50 сантиметрів.

  • КЛІК Окрилені мухи переживають зиму в прохолодних приміщеннях, і стають активними з настанням тепла. Тому навесні в приміщеннях слід знищити всіх нерухомих мух.

  • КЛІК Зимують зазвичай яйця і личинки бабки, зимують вони у воді. Личинка виповзає навесні з води на стебло рослини і після останньої линьки перетворюється на дорослу бабку.

Первинне закріплення нового матеріалу

Розподілити малюнки комах на зимівлю


  1. Робота з підручником. С.49-50 . Читання по групах-рядах

1) про осіннє життя мурах. ШАПОЧКА

  1. про білана капустяного . ШАПОЧКА

  2. про ос ШАПОЧКА

  3. Прикмета (д/з – перевірити)






  1. Слайд 17 Фізкультхвилинка «Кумедні комахи»

КЛІК по малюнку

VІ. Осмислення, узагальнення та систематизація знань

  1. Колективне заповнення таблиці «Користь – шкода» ШАПОЧКИ

  • Комахи не тільки кумедні, а й допитливі, обізнані істоти. Зараз перевіримо, а які ви.

  • Скажіть, які комахи приносять користь мені, Осені? А які - шкоду?

Користь: божа корівка поїдає попелиць, бджілка дає мед, комахи є кормом для тварин, комахи запилюють рослини, комахи допомагають в утворенні ґрунту

^ Шкода: можуть шкодити рослинам і тваринам, можуть переносити хвороби

Висновок: Чого більше: користі чи шкоди? Усі комахи мають право на існування. Без комах природа б дуже збідніла.


  • ВСІ УЧНІ ВЖЕ ІЗ ШАПОЧКАМИ, значить всі відповідали правильно.

  1. ^ Гра «Ховайтеся!»

- Скоро настануть холоди. Уявіть себе тією комашкою, яка у вас на парті. Одягніть шапочку на голову. Ви - мої комашки. Настали холоди! Ховайтеся!

(Діти розходяться по класу до картки згідно малюнку з комашкою на своїй шапочці)


  1. Слайд 18 Вплив зникнення комах на життя птахів.




  • Ви заховалися, а що ж робити птахам? Детально про зимівлю птахів ви дізнаєтеся на наступному уроці.



VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія


  • Чи сподобався вам урок?

  • Про що ви дізналися і розкажете батькам, друзям?

  • Чи здійснилися ваші очікування?

Слайд 19

  • Подивіться на виставку книжок. В них дуже багато цікавого і невідомого ще вам про комах. Прочитайте їх, будь ласка.



VІІІ. Домашнє завдання

  • Діти, я не завжди буду з вами. Скоро прийде моя сестричка Зима. І я хочу, щоб ви запам’ятали вивчений матеріал. Тому вдома дайте відповіді на запитання у підручнику на с. 50, перевірте правильність прикмети, підготуйте творчу роботу - малюнок «Якою комахою я себе уявляю і чому?»

  • * Підготувати міні-проект «Як готуються до Зими бджоли?»

  • Напам’ять про наш урок я, Осінь, приготувала для вас маленькі сувеніри - магнітики у вигляді комашок.


Слайд 20 Дякую, мої друзі комашки, за плідну роботу на уроці.

Схожі:

Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconУрок-казка (1 клас)
Збірка містить розробки уроків в 1 – 4 класах з використанням інноваційних технологій навчання та оригінальний дидактичний матеріал...
Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconПриродознавство, 5 клас Контрольна робота за 1 семестр

Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconРозклад уроків 3–А класу Софіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Понеділок Четвер
...
Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconСтруктура розділу «Учим и учимся»
Розробляти власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний матеріал)
Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconПриродознавство 6 клас – 35 годин
Практична робота №3«Складання харчового ланцюга в екосистемі.» Контрольна робота
Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconД идактична мозаїка розробки уроків інформатики у 5 класі
Узагальнення та систематизація знань «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси»
Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconОсобливості роботи за підручником «Українська мова. 2 клас» (автор...
Віту, вирішення життєво важливих завдань)» (Програма, с. 10), уможливлює зміст навчально-методичного комплекту, до якого входять:...
Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconСамоосвіти
Робота над реалізацією проблеми школи: (розробки уроків, виховних годин, виступи на педрадах, батьківських зборах)
Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconПропедевтичні основи формування природничих знань в курсі «Природознавство» 5-6 кл
У загальноосвітніх навчальних закладах у 2005 році розпочато викладання нового предмету інваріантної складової «Природознавство»,...
Марінюк Т. А. Природознавство. 2 клас : розробки уроків iconПочуття виник І утвердився емоційний стан – пристрасне бажання вчитися
Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського у діалозі з сучасністю. (Розробки уроків)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка