Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них




Скачати 112.78 Kb.
НазваВажче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них
Дата конвертації18.03.2013
Розмір112.78 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Обережно: перший клас

Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них середовище, а ще через те, що школярами тепер стають на цілий рік раніше, в 6 років. Тому дуже важливо правильно організувати цей період життя маленької людини, аби не перенавантажувати її і не допустити зривів із здоров'ям.

Насамперед відпочинок… До шести років організм більшості дітей ще недостатньо міцний для шкільних навантажень, тому перед батьками коштує завдання максимально пом'якшити їм процес адаптації. «У дітей, які ходять в садок, він проходить легше, а домашнім потрібний значно більше часу, — говорить Ірина Стратілат. — Але в будь-якому разі добре, якщо на першу чверть хтось з батьків візьме відпустку, аби забирати дитину після уроків додому, де він зможе відпочити, поїсти і нормально поспати. Адже діти втомлюються не стільки від занять, скільки від галасливої шкільної обстановки. Особливо це необхідно в школах, де немає умов для сну. Потім можна разом вийти на прогулянку і поговорити по душах про те, що було в школі. А ось ГПД украй небажана, і якщо вже немає іншого виходу, то треба забирати дитину якомога раніше».

Важливе правило: ні в якому разі не усаджуйте первачка відразу за домашні завдання, а дайте відпочити хоч би годину і так, як йому звично: одним краще пограти у футбол, а іншим — полежати на дивані.

А уроки потім. Вважається, що в першому класі уроків зовсім не повинні задавати. Але вчителі часто практикують міні-завдання, пропонуючи дітям дописати удома декілька рядочків, щось домальовувати або повторити склад числа. На перших порах дитині важко потрапляти в стандартні клітинки. Підбадьорюйте її: хваліть за кожну вдалу букву і цифру і просіть написати ще таку ж. Веселіше писати гачки під ритмічний рахунок раз, два, три, і дуже корисно тренувати дрібну моторику рук — ліпити, розфарбовувати, збирати конструктор — це розвиває навички усного рахунку. Використовуйте кожну можливість на прогулянці, аби пограти з числами: представити образ числа (з яких інших чисел воно складається), злічити кроки до будинку. Прекрасно розвивають мислення загадки, але при цьому не варто вимагати від дитини єдину стандартну відповідь, вітайте креативні варіанти, але просите його довести свою правоту.

Часто батьки змушують дітей переписувати завдання. На думку Ірини Стратілат, зловживати цим не варто, краще залиште вибір за учнем — поясніть, що навіть за правильно виконане, але брудне завдання він може отримати лише пів-оцінки.

Найскладніше в цьому віці — сидіння на одному місці, так зване статичне навантаження. «Долі мозку, які відповідають за утримання тіла в одній позі, формуються до 7 років, тому не потрібно лаяти малят за непосидючість: дозволяйте їм бігати, скидаючи енергію, — радить Світлана Ройз. — Такі діти здатні сприймати інформацію лише 10—15 хвилин, тому заняття треба переривати п'ятихвилинками для розминки. І ні в якому разі не усаджувати дитину за стіл із словами «доки не зробиш, не встанеш».
Ефект від такої строгості буде зворотним. А аби дитина краще запам'ятовувала, батьки і педагоги повинні враховувати його психотип, тобто яким способом він краще сприймає інформацію: бувають аудіали, візуалы і кінестетики. Перші краще всього ловлять інформацію на слух, другим треба обов'язково побачити картинку, а треті — під час руху.

Якщо маля не дістає ногами до підлоги, обов'язково купіить підставку для ніг. Це потрібно не лише для профілактики сколіозу, але і для стійкої уваги. Часто дуже соромливі діти бояться піднімати руку в класі. Старайтеся частіше грати з ним удома «в школу», давши йому роль вчителя, — це допоможе виявити і усунути причини його боязні.

^ 10 ПОРАД БАТЬКАМ

1. РЕЖИМ. Режим дня додатково дисциплінуватиме, але складайте його з врахуванням звичок і стану здоров'я дитини. Вставати вранці він повинен не пізніше чим за годину до виходу з будинку, аби спокійно зібратися і поснідати (обов'язково щось гаряче), а перед тим ще і встигнути зголодніти. Тому лягати спати слід до 9 вечора.

2. КНИГИ. Діти зараз змінилися. Навіть найменші частенько вільно володіють інтернетом, звідки черпають багато інформації. А ось книжки у них не в шані. Тому прагніть більше читати, оскільки без читання і письмо не піде.

3. ЛІМІТ. Скоротіть до мінімуму перегляд телевізора і «спілкування» з комп'ютером — не більше години в день. Особливо лімітуйте ігри на комп'ютері: вони перезбуджують нервову систему, на яку зараз і так великі навантаження.

4. ЗДОРОВ'Я. Школа для шестирічки — сильний стрес, тому у багатьох малят можуть статися психосоматичні розлади здоров'я (тобто викликані нервовим перенапруженням). Дитина може скаржитися, що у нього болить живіт, голова, можуть бути блювота, пронос, підвищена температура або навіть можуть з'явитися такі серйозні захворювання, як псоріаз, екзема, дерматити, бувають порушення сну. Батьки часто думають, що ці симптоми не більше ніж симуляція, аби не йти в школу. Але діти відчувають справжній біль, тому треба звернутися спочатку до профільного фахівця, аби виключити отруєння або гастрит, а потім, можливо, і до психолога або психоневрології.

5. КОРИСНА ЗВИЧКА. Обов'язково треба давати дитині в школу маленьку пляшку води. По-перше, вода, як відомо, є хорошим переносником інформації, і діти, які п'ють більше, дійсно краще міркують.

6. ТАБУ. Не можна з'ясовувати проблеми дитини з вчителем в його присутності, оскільки це б'є по його самооцінці. Не можна також говорити йому, що вчителька сказала про нього щось погане. А треба з'ясувати ситуацію в бесіді наодинці — можливо, дитина бачить цю ситуацію зовсім з іншої точки зору. Не порівнюйте дитину ні з відмінниками, ні з двієчниками, причому ні в поганому, ні в хорошому плані, а лише з самим собою. У першому випадку провокується розвиток комплексу неповноцінності, а в другому ви ризикуєте виростити такого нарциса, який не зможе ні з ким дружити.

7. ГУРТКИ. Часто батьки прагнуть одночасно з початком занять в першому класі визначити маляти ще і в якісь гуртки, спортивні секції або музичну школу. Школа сама по собі вже великий стрес, і не варто посилювати його освоєнням ще одного нового заняття. Тому гуртки варто підключати вже з другого півріччя або навіть з другого класу. Але це стосується лише чогось нового. Якщо дитина вже ходила в дитсадку на плавання або танці, то ці заняття краще продовжувати.

8. КАНЦЕЛЯРІЯ З СЕКРЕТОМ. Зелений колір акумулює увагу, тому купите пенал, зошити, обкладинки для підручників зеленого кольору.

9. РЕЦЕПТ ОТ СЛІЗ. Якщо дитина дуже сумує, можна дати їй з собою родинну фотографію. Почастіше обіймайте його, нагадуючи, як ви його любите (рекомендується не менше вісім раз на день) — в цей період дитині особливо поважно відчувати тілесний зв'язок з батьками.

10. СУБОРДИНАЦІЯ. Часто шестирічки ще не можуть визначитися з субординацією по відношенню до вчителя і поводяться із словами «тіткою», «бабуся» або навіть «ей ти». Це не дає мотивації до навчання як серйозного заняття, а соромливі діти, не знаючи, як звернутися, можуть замкнутися, та і вчителя таке звернення дратуватиме. Тому привчайте дитину називати його лише по імені-по батькові.

Матеріали із сайту http://schoolvilshanka.ucoz.ru/

^ Як можна допомогти дитині добре поводитись?

Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не зовсім упевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією із проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре? Тож скористайтеся нашими порадами.

Подавайте дітям приклад хорошої поведінки

Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.

Змінюйте оточення, а не дитину

Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.

Висловлюйте свої бажання позитивно

Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте.

Висувайте реальні вимоги

Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.

Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням

В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.

Обирайте виховання без побиття та крику

На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру. Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.

^ Факти, що можуть Вас здивувати...

Діти часто не розуміють, чому їх покарано. Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам'ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано. Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти. Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.

Діти мають право на позитивне ставлення до себе

Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.

Десять кроків, щоб стати кращими батьками

1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності. 2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.

3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.
4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.

5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.

6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.

7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.

8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.

9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.

10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.

^ Сім порад лікаря про те, що треба і чого не треба робити в канікули

Порада перша - заздалегідь продумайте, як будуть організовані канікули? Якщо у вас є можливість поїхати з дитиною в будинок відпочинку або санаторій - це здорово!Нагадую, що тривалість безперервного заняття за комп'ютером для дітей у віці з 7-12 років складає 20 хвилин, а старше - не більше півгодини.

Порада друга - прогулянки, ігри і спортивні заняття на свіжому повітрі - ось кращий відпочинок після шкільних занять. Перебування на свіжому повітрі як можна далі від проїжджих доріг, транспорту, промислових підприємств.

Порада третя - постарайтеся зробити все від вас залежне, щоб уберегти дитину. Пам'ятайте, що в канікули збільшується ризик не лише вуличного, але і побутового травматизму. Поговоріть з дитиною про це.

Порада четверта - необхідно дотримувати режим дня, але можливі деякі відхилення від режиму. Чим молодше за віком дитина, тим більше часу вимагається його мозку і всьому організму, щоб повністю відновити працездатність. Тому потреба уві сні в зимовий час - збільшується.

Порада п'ята - щоб канікули стали часом відновлення і накопичення сил вашого дитяти, необхідно, щоб в його раціоні була достатні кількість молочних і м'ясних продуктів, овочів, фруктів. «Що може бути корисніше, Ніж овочів бальзам і фруктів сік? Вони цілющі від всіх хвороб, І життя нашого подовжують термін.»

Порада шоста - скористайтеся канікулами, щоб проконсультуватися у педіатра, окуліста, стоматолога, ортопеда. Часто хворіючому дитяті незайве буде провести курс лікувальних процедур. Комплекс вправ для корекції постави.

Порада сьома - канікули - самий відповідний час для екскурсій, відвідин музеїв. Проте у всьому потрібна міра. Не забувайте, що відвідини дитячих свят і видовищних заходів таять в собі і ризик інфекційних захворювань, особливо в період епідеміологічного неблагополуччя.

^ Якщо дитина не може всидіти за уроками

Для досягнення педагогічних цілей можна використовувати як тихі настільні ігри, так і рухливі сюжетно-рольові.

Давайте більше доручень і стежте, щоб все було зроблено точно за завданням.

Для дитини корисно виконувати яку-небудь справу разом з дорослими. Робити все швидко, весело, без попереднього розгойдування і томливих пауз (мити посуд, лагодити, читати).

Можна виробити у дитини звичку швидко перемикатися з однієї справи на іншу. Якщо її звуть їсти, то вона повинна негайно припинити гру. Неприпустимо дозволяти дитині ігнорувати батьківські вказівки.

Необхідно привчати дитину відокремлювати вільний час від часу, коли вона зайнята чимось серйозним, не плутати справу з грою, не перетворювати одне на інше.

Добивайтеся, щоб все необхідне дитя робило без додаткового нагадування, ні на що не відволікаючись.

Для успішного навчання необхідно дотримуватися режиму дня, мати твердо встановлений час для приготування уроків.

Виховання звички до систематичної роботи починається зі встановлення чіткого режиму занять. Без цього не можуть бути досягнуті успіхи в навчанні.

Режим дня не повинен змінюватися залежно від кількості уроків, від того що по телевізору показується цікавий фільм або додому прийшли гості.

Дитина повинна сідати за уроки не лише в один і той же час, але і на постійне робоче місце.

Потрібно виділити дитині постійне місце, щоб вона могла тримати там книги і зошити. Коли у дитини сформується установка на певне місце і час роботи, їй буває досить всістися за звичний стіл, як сам собою приходить робочий настрій.

Необхідно виконувати правило: до початку занять із столу повинно бути прибрано все, що не має до них відношення. Добре встановити чіткий і постійний лад розташування предметів на робочому столі.

^ Як навчити дитину успішно виконувати домашнє завдання

Як допомогти дитині не просто виконувати сьогоднішнє домашнє завдання, але й навчити її обходитися без нашої допомоги? Комусь з дітей вистачить тиждень – другий, комусь – декілька місяців або ще більше. Але у будь-якому випадку в цьому процесі буде декілька етапів.

Перший етап – ви якомога більше завдань виконуєте разом із дитиною. Прагнете зрозуміти, яких знань, навичок їй не вистачає, з’ясувати, чи немає у неї неправильних способів виконання, звичок у роботі. Допомагаєте позбутися недоліків і неправильних способів дії.

Другий етап. Частину роботи дитина виконує сама. Але ви повинні бути впевнені, що з цією частиною роботи вона впорається. Швидше за все, спочатку це буде дуже невелика частина, але дитині необхідно відчуття успіху. Оцініть з нею результат. Після кожної самостійної й успішно виконаної частини ставте який-небудь значок, наприклад знак оклику або задоволене личко. Через якийсь час ви разом з дитиною переконаєтесь, що правильно зроблена частина збільшується щодня. У разі невдачі спокійно розберіться, що є перешкодою. Навчіть дитину звертатися по допомогу у разі виникнення конкретних питань. Головним на цьому етапі має бути усвідомлення дитиною, що вона може працювати самостійно і впоратися зі своїми труднощами.

Третій етап. Поступово самостійна робота розширюється до того, що дитина сама виконує всі уроки. Ваша підтримка на цьому етапі швидше психологічна. Ви знаходитесь неподалік, займаєтесь своїми справами. Але готові прийти на допомогу, якщо знадобиться. Перевіряєте зроблене. Сенс цього етапу у тому, аби дитина переконалася, що вона вже дуже багато може зробити сама, але ви завжди її підтримаєте.

Четвертий етап. Дитина працює самостійно. Вона вже знає, скільки часу піде на те або інше завдання, і контролює себе за допомогою годинника, звичайного або пісочного. Ви в цей час можете бути відсутні удома або знаходитися в іншій кімнаті. Сенс цього етапу у тому, що дитина прагне подолати всі труднощі сама. Відкладати до вашої появи можна тільки найважче. Ви перевіряєте зроблене. Це необхідно, поки остаточно не виробиться навичка самостійної роботи. Ви вважаєте, що такий підхід займе у вас багато часу і сил? А хіба менше часу і емоцій ми витрачаємо на безплідну боротьбу ( «щоб сів, щоб почав, щоб не відволікався…»)? На надолужування упущеного по ночах перед контрольною? Чого ж тоді вимагати від дитини, якщо ми самі не можемо організувати, спланувати свою допомогу їй?

Матеріали із сайту http://schoolvilshanka.ucoz.ru/

Схожі:

Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconВажче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам....

Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconВедучий 1
Ведучий Звичайно, вчителі є в кожній країні. І вони намагаються дати якнайбільше знань своїм ви­хованцям. А як вони це роблять, ми...
Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconПро підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010...

Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них icon" Фізіологія жіночої статевої системи". Вона повинна зазначити, що...
Все материалы для подготовки к экзаменам крок-1, крок-2, крок-3, крок-б и крок-м
Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconУрок 1 нове створіння
Тому то, колихто в Христі, той створіння нове,— стародавнє минуло, ото сталось нове! !
Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconМетодичні рекомендації щодо вивчення суспільних дисциплін у новому...
Методичні рекомендації щодо вивчення суспільних дисциплін у новому 2010\2011 навчальному році
Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconНака з
З метою створення належних умов для роботи закладів освіти в новому навчальному році та своєчасній їх підготовці до роботи в осінньо-зимовий...
Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconМетодичні рекомендації щодо викладання історії в 2012-2013 навчальному...
Учні 5-9 класів навчальних закладів опрацьовуватимуть програму «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи» (2010 рік)
Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconЯк спостерігати з дітьми сезонн ими змін ами в природі (Рекомендації для батьків) Восени
Спостерігайте за птахами що шукають вони в траві? За метеликами чому вони літають біля квітів? Що вони роблять? Висновки зробіть...
Важче за всіх в новому навчальному році доводиться, звичайно ж, першокласникам. І не лише тому, що вони роблять сміливий крок в абсолютно нове для них iconЗавідувач лабораторією дошкільної та початкової освітиЧеркаського обласного інсититуту
Початкова школа у новому навчальному році починає працювати в умовах оновлення змісту освіти. Основна суть запропонованих змін у...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка