Річка. Будова річки Мета уроку




Скачати 41.74 Kb.
НазваРічка. Будова річки Мета уроку
Дата конвертації04.02.2014
Розмір41.74 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Річка. Будова річки

Мета уроку:ознайомити учнів з поняттям “річка” та її частинами, розповісти про роль і значення річок в природі і вжитті людини. Виховувати любов і бережливе ставлення до природних багатств свого краю. Розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння працювати з фізичною картою, інтерес до вивчення географії.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Метод уроку: пояснювально – ілюстративний.

Обладнання: Фізична карта світу, Фізична карта України, опорні схеми, підручник, атласи.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

перевірка присутності; повідомлення чергового про погоду.

IІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Пригадайте, які річки течуть в нашій місцевості.

 2. Яку роботу виконує вода?

 3. Які форми рельєфу створюються водою?

 4. Яка сила зумовлює рух води в річці?

III. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

В гідросферу Землі входять не тільки води морів і океанів. Але не вся маса води знаходиться на поверхні суходолу. Значна її частина схована в надрах Землі, в гірських породах. В деяких місцях ріки протікають не тільки по поверхні, а й в глибинах Землі; існують і підземні озера. На поверхні суходолі і в надрах Землі вода знаходиться не тільки в рідкому, а й в твердому стані. На суходолі – це льодовики, в надрах Землі – багаторічна мерзлота.

Всі води суходолу беруть участь в кругообігу води в природі і постійно знаходяться в русі.

Кожний з нас, без сумнівів, бачив в природі річку – велику чи маленьку, з повільною течією, яка тече по рівнині, або бурхливий потік в горах. Будь – яка річка на наших очах “живе”, змінюється сама і змінює береги протягом всієї своєї течії.

 В житті людини ріки відіграють величезну роль. Як ми всі знаємо з історії, найдавніші могутні держави виникли саме біля великих рік – Нілу, Тигру і Євфрату, Інду і Гангу. Ці ріки використовувалися для зрошення: від них брали свій початок головні повноводні канали, від яких відгалужувалися все більш і більш дрібні, поки волога не потрапляла безпосередньо на поля, а також для судноплавства та на інші господарські потреби. Енергію рік почали використовувати вже багато століть тому назад, спочатку для водяних млинів, для приведення в дію механізмів на фабриках, а зараз її використовують для виробництва електроенергії. Більшість населених пунктів розташовано в долинах рік.

 IV. Повідомлення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про річку її частини, її особливості та роль у житті людини.

На дошці записана тема і план уроку, учні переписують його в зошити

 (До уроку учням дане завдання підготувати повідомлення на такі теми:“Найбільші ріки світу”, “Незвичайні і цікаві ріки в Україні”, “Каньйони”,

“Водоспади”, “Легенда про Дніпро і Десну”, “Великі сльози малих річок”).

 V. Вивчення нового матеріалу.

На уроці учні повинні засвоїти такі терміни і поняття:

1. Річка – природний водний потік, що протікає в зниженнях рельєфу, створених її рухом.

2. Витік – місце де починається річка.

3. Гирло – місце, де річка впадає в іншу водойму (річку, озеро, море, океан).

4. Річкова долина – звивисте заглиблення від витоку до гирла, по якому тече річка.

5. Річище – частина долини, що зайнята водним потоком постійно.

6. Заплава – частина річкової долини, що заливається водою під час повені.

7. Тераси – виступи (сходинки) річкової долини, наслідки діяльності води в річці в доісторичні часи, коли річкова долина була менш глибока.

8. Пороги – кам’янисті ділянки в річищі, що утворені виходами твердих гірських порід або валунами.

9. Водоспад – падіння води в річці з виступу, утвореного в її річищі, складеного твердими породами.

10. Річкова система – головна річка з усіма її притоками.

11. Річковий басейн – територія, з якої річка збирає усі свої води.

12. Вододіл – межа між річковими басейнами.

  Засвоєння термінів : “річка”, “витік”, “гирло”.

1.Робота з опорними схемами.

2. Повідомлення – “Найбільші ріки світу”.

3. Робота з фізичною картою півкуль в атласах (Учні знаходять Ніл, Амазонку, Міссісіпі, Янцзи.).

4. Використання краєзнавчого матеріалу “Серет – найбільша річка нашій місцевості”.

 Вивчення будови річкової долини.

1. Робота з підручником, мал. 50. ст. 101.

2. Робота з опорними схемами.



 3.     Робота з підручником (мал. 52, 53, 54, , ст. 103).

4.     Повідомлення “Каньйони”, “Водоспади”.

5.     Робота з підручником (ст. 101, читання вголос тексту “пороги”).

6.     Робота з атласами (учні знаходять найвищі водоспади світу, каньйон Колорадо).

7.     Краєзнавство – Русилівські водоспади і Червоногородський водоспад.

 Вивчення понять “річкова система”, “річковий басейн”.

1.     Робота з опорними схемами.



2.     Робота з підручником (мал. 51, ст. 102).

3.     Краєзнавство – “Тернопільська область – басейн Дністра і Прип’яті”.

4.     Повідомлення: “Незвичайні і цікаві ріки в Україні”, “Великі сльози малих річок”.

VI.            Закріплення вивченого матеріалу.

Бесіда з класом:

1.     Що називається річкою?

2.     З яких частин складається річка?

3.     Від чого залежить швидкість течії річки?

Завдання на плакаті: “Знайди правильну відповідь”.

VII.        Підсумок уроку.

 Виставлення оцінок за роботу на уроці.

 Відзначення кращих учнів за роботу на уроці.

VIII.     Домашнє завдання.

Вивчити параграф 17, ст. 100 – 102.

Схожі:

Річка. Будова річки Мета уроку iconТема. Відповідальність за тих, хто поряд. Казка «Струмок І Річка». Мета
Чи знаєте ви, як утворюються великі повноводні річки, які гордо І впевнено котять свої хвилі до безмежних синіх морів? Кожна велика...
Річка. Будова річки Мета уроку iconУрок географії в 6 класі. Тема уроку: Літосфера. Внутрішня будова Землі
Обладнання: підручник, атласи, схема «Внутрішня будова Землі», карта півкуль, мультимедійна дошка
Річка. Будова річки Мета уроку iconРічка Бистриця Солотвинська бере початок з джерел при підніжжі гір
Протікає майже паралельно до Бистриці Надвірнянської. Річки після їх злиття у підніжжі Вовчинецького пагорба біля с. Вовчинець утворюють...
Річка. Будова річки Мета уроку iconУроку в темі Тема уроку
Дискретність електричного заряду. Будова атома. Електрон. Йон. Закон збереження електричного заряду
Річка. Будова річки Мета уроку iconЩо таке геохронологічна таблиця І яку інформацію вона містить?
Малі річки України зникають. Запропонуйте програму щодо відновлення малої або середньої річки на конкретному прикладі
Річка. Будова річки Мета уроку iconТема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку
Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення...
Річка. Будова річки Мета уроку iconУроку Тема Дата
Словосполучення. Будова І типи словосполучень за способом вираження головного слова
Річка. Будова річки Мета уроку icon8 клас Тестове опитування по темі “Будова періодичної системи. Будова ядра.” І варіант. Тести
Вкажіть елементи, що належать до групи галогенів а Br, Cl, f б I, Cl, Mn в F, Ge, Br г Sc, Cd, Hg
Річка. Будова річки Мета уроку iconОй на Івана на Купала Мета
Мета: Продовжувати знайомити дітей з народними звичаями, виховувати любов до рідної природи, викликати почуття подяки до хліборобів,...
Річка. Будова річки Мета уроку iconТема уроку: «Приготування перших страв». Мета уроку
Мета уроку: поглибити І закріпити знання учнів при приготуванні перших страв, дотримання правил техніки безпеки, санітарних вимог,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка