Скачати 60.81 Kb.
|
Сценарій заходу, присвяченого скорботній даті – 20 річчю Чорнобильської катастрофи Мета: Пригадати тих, хто ціною власного здоров'я та життя, намагався ліквідувати пожежу на атомній електростанції, показати небезпеку від людської безпечності. Задуматися над рівновагою в природі, що похитнулася. З'ясувати, що учням відомо про Чорнобильську трагедію, про її наслідки для нашої країни та усього людства, а також для кожної конкретної родини. Сформувати уявлення учнів про загальну відповідальність за зухвале поводження з природою. Сприяти вихованню бережливого ставлення до природи. ^ : Для багатьох сімей, для нашої країни, а по великому рахунку, для усього світу час розпався на дві віхи: до і після… Чорнобилю… Я прошу вас задуматися, чому, адже у світі було й до того чимало трагедій, горя, війн. Чому ж саме Чорнобильська трагедія переломила час? «Мікрофон по колу» - Діти висловлюють свої думки з приводу проблеми, поставленої вчителем. Після того, як усі висловляться, підвести підсумок: Чорнобильська катастрофа – перша у світі ядерна катастрофа. Вона показала, на якій тонкій ниточці висить наш світ, наша планета тепер, коли людина, впевнена у своїх перемогах над природою. Але ця сумнівна «перемога» обернулася для людства загрозою винищення. Ми, захопившись пилянням, не помітили, що пиляємо гілку, на якій сидимо… ^ «Сумна статистика» Слово статистиці: У світі прогнозується близько 30-60 тисяч смертей від раку. Це в 7-15 разів більше, ніж за нинішніми оцінками МАГАТЕ. Близько чотирьох мільйонів українців постраждало від катастрофи. 160 тисяч людей із 170 населених пунктів змушені були залишити свої домівки через зараження території радіацією. Майже 10 % території України зазнали прямого радіаційного ураження. Після вибуху у повітря було викинуто радіоактивних речовин у 90 разів більше, ніж тоді, коли розірвалися атомні бомби, скинуті американцями на японські міста Хіросіма і Нагасакі. Радіоактивні речовини забруднили не тільки територію України, але й Росії, Білорусі, радіоактивна хмара досягла Західної і Північної Європи. ^ «Що ми знаємо про Чорнобиль» - «відкритий мікрофон» - Учні говорять, що для них є Чорнобильська трагедія. (Як варіант учні записують коротко на маленьких аркушах, а потім кріплять до одного плакату) ^ : Чорнобиль знаходиться за 160 км від Києва. Саме це місто дало назву АЕС, а місто енергетиків – Прип’ять було засновано у 1970 році. Сьогодні час у цьому місті зупинено. Завмерли каруселі, навіки замовк гомін дитячих голосів. Мертве місто… І смерть його настала в ніч з 25 на 26 квітня 1986 року, о першій годині, 23 хвилини, 48 секунд. Світ дізнався, що стався вибух, а потім пожежа на четвертому блоці АЕС. Вмикається запис повідомлення по місцевому радіо Прип’яті про необхідність евакуації. Далі вчитель прикріплює до плакату дві фотографії – футбольного матчу та першотравневої демонстрації. Пропонує учням сказати, яке відношення мають ці фотографії до нашої теми. Після цього пояснює, що світ дізнався, але не відразу. Наступного дня у Києві відбувся футбольний матч, а за кілька днів київських учнів вивели на першотравневу демонстрацію… А в повітрі уже був невидимий вбивця – радіація. Перегляд фотографій з Першотравневої демонстрації. ^ «Спогади». Перегляд відео матеріалів проекту «Чорнобиль» (Сливіна Л.І.) . Запис спогадів п’ятирічної дівчинки про перші хвилини та дні після аварії і евакуацію. Перегляд відеофільму про евакуацію жителів міста Прип’ять. Зачитують учні.
Запропонувати учням, якщо вони знають людей, що можуть розповісти про Чорнобильську трагедію, записати їхні спогади для історії. ^ «Справжні герої» Вчитель звертається до учнів із запитанням: «Хто такі ліквідатори?» Після цього поцікавитися, чи хтось із учнів знайомий з ліквідаторами. «Чому ми називаємо їх героями?» Думки з приводу… Перегляд відео матеріалів, присвячених екіпажу гелікоптера, який загинув у ядерному реакторі. Слово вчителя: Першими до палаючого реактора прибули пожежники караулу охорони станції на чолі із 23-річним начальником караулу лейтенантом Володимиром Правиком. Пожежники відправилися у саме пекло – на дах машинного залу, адже в цьому залі знаходилися усі турбіни. Через п’ять хвилин з міста прибули пожежники начолі із 23 – річним лейтенантом Віктором Кібеноком. Вони гасили полум’я із середини станції. Розпечена маса заливала чоботи, обпалювала ноги. Віктор помер у Московській лікарні, так і не побачивши свого первістка… Він був чесним, добрим, сміливим, принциповим, любив сім'ю, друзів. Його улюбленою приказкою була : «Тримайтеся ближче до життя, хлопці» Лейтенанти, хлопці непохитні, Молоде, вогненне покоління. Ви, як пам'ять у тривожнім світі, Роду незнищенного коріння. Першим важко, ви ж були найперші, Із вогню та в полум’я шугали, Не до подвигів і не до звершень, - Ви ж собою людство заступали (Микола Сингаївський) Шестеро із двадцяти чоловік двох караулів невдовзі померли: лейтенант Володимир Правик, лейтенант Віктор Кібенок, сержант Микола Ващук, старший сержант Василь Ігнатенко, старший сержант Микола Мітенок, сержант Володимир Тишура Перший удар на себе, Перший вогонь на себе, Так одчайдушний Данко Людям віддав своє серце. Як же тут не згадати, Поруч з ним не назвати – Вас, що уміли серцем Грізний вогонь зупиняти? І віддали – що мали: Життя, що одне в людини. Вірю, що ви врятували Долю моєї днини. (Микола Сингаївський) ^ «Наслідки» Цими днями (23-25 квітня 2006 року) працює Міжнародна конференція «Чорнобиль+20: нагадування на майбутнє» Вчитель малює на плакаті чорне, ніби обпалене дерево. На його гілках учні пишуть наслідки Чорнобильської катастрофи (забруднення території, забруднення води, загибель людей, висока радіація, вимушений переїзд людей, хвороби, смерть) Інформація вчителя (газета «Голос України» № 73, 20 квітня 2006 року, с. 21) Після аварії на ЧАЕС збільшилась кількість дітей, які захворіли на гостру лейкемію. Це – діти від року до 12 років. Помітно виросли показники загальної захворюваності і поширення хвороб у дітей, які були опромінені в утробі матерів. У цих дітей більше випадків інвалідності, широко поширені психоемоційні порушення, захворювання щитовидної залози, органів травлення та інші хвороби. Перегляд відеофільму «Радіофобія». Сторінка сьома «Треба жити» Бесіда, в ході якої з’ясовується, що знають діти про укриття – саркофаг. Які є варіанти, проекти. Запропонувати дітям «оживити» «чорнобильське дерево». Для цього на зелених аркушах вони пишуть побажання та застереження, щоб не допустити більше такої трагедії. Ніхто не вгоїть вирваної втрати – Нема таких на світі лікарів. І тільки сміх наївний немовляти Зове в життя стражденних матерів. Нам горе люте Миром перебути, Нам поховати зло в бетон і бронь І - не забути! – доки світ і люди, Синів землі, що відвели вогонь. (Іван Драч) КІРОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ ЗОШ №2 І-ІІІ СТУПЕНІВ « … ДЕ БУЛА КАЛИНА, ЧОРНОБИЛЮ ГРУДА…» СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ, ПРИСВЯЧЕНОГО 20 РОКОВИНАМ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ ТРАГЕДІЇ ДЛЯ УЧНІВ 5-Г КЛАСУ Підготувала Годлевська Т.Д. вчитель історії та правознавства ЗОШ № 2 І-ІІІ ступенів м. Кіровське Донецької обл. 2008 |
![]() | Орієнтовний сценарій виховного заходу, присвяченого Міжнародному... Ведучий Доброго дня, шановні гості нашого свята! Доброго дня, любі наші жінки! Сьогодні ми запросили вас на свято, присвячене Міжнародному... | ![]() | Танець Фанфари Сценарій відкриття ІІІ турніру з баскетболу присвяченого пам’яті вчителя фізичної культури Громадської Р. О |
![]() | Заява для госпсуду в Закарпатскій області Хпку прошу усунути судову помилку в Ухвалі вашого суду відносно рішення 12. 09. 03 №5/299 (в даті Ухвали). Метою цієї Ухвали – усунути... | ![]() | Сценарій виховного заходу «День Матері» Добрий день, шановна родино! Родина, бо думаю, що сьогоднішнє свято – це єднання нас у родину |
![]() | 2011 Сценарій виховного заходу Мета: розширити словник мовленнєвого етикету учнів, виробляти навички культури спілкування з дотриманням правил етикету, навчати... | ![]() | Сценарій позакласного заходу Мета: ознайомити учнів з фізичними явищами, які виникають під час приготування звичайного сніданку, розповісти як фізика допомагає... |
![]() | Сценарій виховного заходу до Дня пам’яті жертв голодоморів Мета: Вшанувати пам'ять безвинно замучених голодом та політичними репресіями людей, виховувати в учнів особистісні риси громадянина... | ![]() | Методичні поради щодо участі бібліотек в утвердженні та розвитку української мови До вашої уваги методичні поради та сценарій свята «Мова наша солов’їна», які допоможуть в проведенні загальносистемного заходу до... |
![]() | Кам'янська спеціальна загальноосвітня школа- інтернат для слабочуючих... Ніколи не будуть забуті імена тих, хто в тяжкий для нашої країни час здійснив неповторні подвиги, хто не пощадив самого життя заради... | ![]() | Кам'янська спеціальна загальноосвітня школа- інтернат для слабочуючих... Ніколи не будуть забуті імена тих,хто в тяжкий для нашої країни час здійснив неповторні подвиги,хто не пощадив самого життя,заради... |