Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей




Скачати 149.89 Kb.
НазваМетодико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей
Дата конвертації24.03.2013
Розмір149.89 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації

Центральна районна бібліотека

ім. Т.Г. Шевченка





(методико-бібліографічні матеріали

для організації літнього відпочинку дітей)


м. Вознесенськ, 2010

Шановні колеги!

До вашої уваги методико-бібліографічні матеріали «Калейдоскоп яскравих сторінок», які допоможуть вам в організації літнього відпочинку і в подальшій організації дозвілля дітей в бібліотеці.
Програму літнього відпочинку можна розпочати з заходу присвяченого Міжнародному дню захисту дітей «Світить сонечко для всіх».

До другої частини програми під назвою «Запрошення до бібліотеки» необхідно включити екскурсії до бібліотеки, знайомство школярів та дошкільнят з різними жанрами книг.

Під час останньої частини програми «Читаємо, навчаємося, граємо», яка призначена для виявлення творчих можливостей читачів, розвитку літературних запитів, потрібно провести літературні ігри, конкурси, вікторини, конкурси малюнка на асфальті.



(сценарій)

Ведуча.

Добрий день усім вам, діти!

Свято знов, і час радіти,

Що живем ми всі на світі

В морі сонця, в морі квітів.

Учень:

Свято дитинства першочервневе,

Свято для тебе і свято для мене.

Словом вітають вас, словом митця,

Від щирого серця юні серця.

Учень:

Щоб дзвенів дитячий сміх,

Дітвора не плакала,

Світить сонечко для всіх,

Світить всім однаково.

Вранці двері відчиня

Золотим мізинчиком,

Щоб на світі дітвора

Мала по промінчику

Учень:

На святі цьому всіх вітаєм,

Хто в дитсадку і входить в клас.

Всім дітям радості бажаєм,

Сьогодні свято це для нас.

Учень:

Свято миру і дитинства —

Найсвітліше на планеті.

І усмішки ваші, діти,

Краще квітів всіх на світі.

Ведуча:

Вже полуденна пора,

Гратися прийшла пора,

А пограємось ми, друзі,

Дружно в мишок і кота,

А кота ж нам де узяти ?

Треба нам його позвати:

«Котик-котику, прийди

З нами ігри проведи!». (Виходить Кіт).

Ведуча.

Котофей-котофей, ти пограйся з нами,

Щоби ноги у дітей танцювали самі.

^ Кіт у чоботях.

Що це нині тут за свято,

Що дітей тут так багато?

Учень:

Це ж дитяче нині свято, —

Ось тому нас так багато.

Граємось ми тут і там.


^ Кіт у чоботях.

Хто ж із вас мене впізнав? (Діти відповідають).

Кіт. Так, я — Кіт, ще й у чоботях,

Прошу мене любити.

Люблю на печі подрімати,

А ще мишей ловити.

Ой, як мишами запахло...


Є тут миші, знаю.

Ой, як мишу лиш побачу,

То умить спіймаю.

^ Гра «Кіт і миші»

Ведуча. То що, котику, впіймав? Чи дарма старав­ся?

Кіт. Усі миші повтікали, лише облизався.

Ведуча. Їхнє діло утікати,

Спробуй ще разок спіймати.

Знов лишивсь без мишки ти,

Дуже спритні мишки-діти.

^ Кіт.

Мур -мур -мур -мур -мур -мур ! Мабуть, спати я піду.

Ведуча.

Ні, не підеш, котку, спати

У таке велике свято!

Ще пограйся із дітками

І побудь ще трішки з нами.

Ведуча.

Хто ж це йде до нас, біжить?

Добрий лікар …….(Айболить).

Лікар.

Я — ваш лікар Айболить,

В вас нічого не болить?

Хоч-не-хоч, а перевірю,

Чи хороший у вас зір.

Хто це риба, а чи птиця,

Хто це, діти?

(Звір лисиця).

Хтось неправильно сказав?

Я пігулку зараз дам!

І хто правильно сказав —

Теж пігулки вам роздам.

Щоб були ви всі уважні,

Діти, ви ж не легковажні?

Нам ведмідь допомагає,

Він усіх вас добре знає.

Поки вам пігулки дав —

Він п 'ятами накивав.

Сядь, ведмедику, спочинь,

Діток оком всіх окинь.

Перевіримо усіх, чи ви спритні, а чи ні?

^ Гра «У ведмедя у бору»

Ведуча.

Ну, а зараз по місцях,

Хто був тут, а хто був там.

Хто це знов до нас іде?

Хитрая лисиця!

Геть не дивиться на всіх,

Дуже гонориться!

Лисиця.

Без лисиці що за свято?

Де взялось вас так багато?

Хто вас запросив сюди?

Свято нині припиняєм,

Всіх додому відправляєм!

Хто в полоні нині в нас?

(Виходить зв'язаний Буратіно).

^ Лисиця (звертається до Буратіно).

Вмить виконуй мій наказ!

Буратіно. Так і виконав я враз
Нерозумний твій наказ. (Показує язик}.

Лисиця.

Хто виховував тебе,

Суха дерев'яшка?

Геть іди! А цей наказ

Виконав Івашка.

Гей, Івашко! Йди сюди!.

Буратіно Цить руда, не кричи!

Бо заплачуть малюки,

Адже свято це дитяче.

Хай сміються всі — не плачуть!


Лисиця.

Що ж, я можу дать можливість

Свято нині зберегти,

Але хочу вас, малята,

Зараз всіх застерегти:

Як загадку відгадаєте,

Свято нині зберігаєте,

А як вам цього не знать —

Святу цьому не бувать!



Загадки

1. Із усіх один лиш він ріг на носі має. (носоріг)

2. Колючий клубочок забіг у садочок. (їжак)

3. З бородою народився, та ніколи не голився.(козел)

4. Щоб не згинути в біді, держить ножиці в воді. (рак)

Буратіно.

Нехай же щирий сміх дитячий

Над Україною луна.

Нехай ніхто в цей день не плаче,

Бажаєм щастя, діти, вам.

Учень: Кінчаєм свято це вітанням

Дорослих і дітей малих.

Всім дітям радості бажаєм,

Щоб добре було все у них.

Ведуча. Зі святом вас.
Також для підготовки заходу до Міжнародного дня захисту дітей, ви можете використати таку літературу:

1. Федорова, В. Хай щастю дитини не буде кінця [Сценарій]: виховні заходи червня / В. Федорова // Позакласний час. - 2005. - № 9-10. - с. 19-21

2. Кривосар, М. Щасливе дитинство моє [Сценарій]: виховні заходи червня / М. Кривосар // Позакласний час. - 2005. - № 9-10. - с. 22-24

3. Світить сонечко для всіх [Сценарій]: виховні заходи червня / М. Кривосар// Позакласний час. - 2005. - № 9-10. - с. 25-27

4. Міжнародний день захисту дітей [Текст]: Знаменні дати // Позакласний час. - 2008. - №5. - с. 67

5. Крамар, О. И. Живет на всей планете народ веселый - дети [Сценарій]: опит организации летнего отдыха / О. И. Крамар // Позакласний час. - 2007. - №5. - с. 93-96
Казкова літературна вікторина«З якої казки?»

1. Були собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано, на дру­гий день, посилає старшого сина ту козу пасти. Пас, пас хлопець її до вечора та й став гнати додому. Тільки до воріт почав догонити, а дід став на воро­тях у червоних чоботях та й питається: - Кізонько моя мила, кізонька моя люба! Чи ти пила, чи ти їла? («Коза-дереза»)

2. Були собі дід та баба. От раз у неділю баба спек­ла пиріжків із маком, повибирала їх, поскладала на віконці, щоб прохололи. А лисичка бігла повз хатку та так нюхає носом; коли чує - пиріжки пахнуть. Підкралась до вікна тихенько, вхопила пиріжок мо­торненько та й подалась. Вибігла в поле, сіла, виїла мачок із пиріжка, а туди напхала сміттячка, стули­ла його та й біжить. («Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»)

3. Аж ось пройшла чутка, що так і так: прилетів такий царський указ: щоб зібралися до царя всі на обід, і хто зробить такий корабель, щоб літати, і приїде на тім кораблі, за того цар дочку віддає. («Летючий корабель»)

4. Були собі чоловік та жінка, мали вони цапа й барана. От, було, цап побіжить на город по капусту - і баран за ним. - Ох, жінко, - каже чоловік, - проженімо ми цих барана й цапа, а то за ними ні сад, ні город не вдер­жаться. А збирайтесь- но, цапе й баране, собі куди-небудь, щоб вас не було у мене в дворі. Пішли вони. Ідуть та й ідуть. Посеред поля ле­жить вовча голова. («Цап та баран»)

5. От сідає на пеньок та: - Ох! Як же я втомився! - каже. Тільки це сказав - аж з того пенька - де не взяв­ся - вилазить такий маленький дідок, сам зморще­ний, а борода зелена аж по коліна. - Що тобі, - питає, - чоловіче, треба од мене? Чоловік здивувався: «Де воно таке диво взялося?» Та й каже йому? - Хіба я тебе кликав? Одчепись! - Як же не кликав, - каже дідок, - коли кликав! - Хто ж ти такий? - пита чоловік. - Я,- каже дідок» - лісовий цар Ох. Чого ти мене кликав? («Ох!»)

6. Були собі Лисичка й Журавель. Ото й зустріли­ся якось у лісі. Та такі стали приятелі. Кличе Ли­сичка Журавля до себе в гості: - Приходь, - каже, - Журавлику, приходь, лебе­дику! Я для тебе - як для себе. Я для тебе - як для себе!

(«Лисичка та Журавель»)

Конкурс «Абетка українських загадок»

1. Маленький, сіренький на соняшник сів, надзьо­бався добре й далі полетів?

(Горобчик)

2.Стоїть хлопчик під пеньком, накрив голову брильком? (Гриб)

3. Що дістане зубами потилицю? (Гребінець)

4. У зеленому кожушку, костяній сорочці, а росту собі в ліску - всім зірвати хочеться.

(Горішок)

5. Біг кінь білобокий - як упав — заіржав - увесь світ задрижав. (Грім)

6. Сиджу на дереві кругла, як куля, червона, як кров, добра, як мед. (Вишня)
Літературна вікторина «Про книгу і бібліотеку»

І варіант

1. Бібліотека — це:

а) дім, де живуть книги;

б) кімната для іграшок;

в) квартира.

2. Абонемент — це:

а) журнал;

б) документ; ,

в) місце в бібліотеці, де видають книги.

^ 3. Як називається приміщення в бібліотеці спеціально обладнане для читання книг, журналів, газет? Читальний зал

4. Визначте дитячих письменників:

а) Гайдар;

б) Леся Українка;

в) Гончар;

г) Маршак;

д) Франко;

є) Стус.

^ 5. Поєднавши відповідні частини, утворіть прислів'я:

Хто багато читає усе знати

Книги читати той більше знає.

II варіант

1. Книга — це 2. Читач - це:

а) твій друг; а) журнал;

б) газета; б) той, хто читає книги;

в) альбом. в) хто відвідує бібліотеку.

^ 3. Як зветься невеличка книжка, заведена на кожного читача бібліотеки, в яку записують дані про видані книжки? Формуляр

4. З чого починається книга? 5. Дайте назву гуртку із ремонту книг.

а) з обкладинки; а) «Книжкова лікарня»;

б) аркуша паперу; б) «Друзі книги»;

в) зі сторінок. в) «Любителі книг».

^ 6. Поєднавши відповідні частини, утворіть прислів'я:

Хороша книга на крилах політав.

Книгу прочитав це свято.
Вікторина

Кожне питання оцінюється певною кількістю балів.

1. Історичний калейдоскоп

1.1 Назвіть найвидатнішого гетьмана України. (Богдан Хмельницький)

1.2. Назвіть першого Президента України. (Михайло Грушевський)

1.3. Острів, на якому була розташована За­порозька Січ. (Хортиця)

1.4. У 1250 р. заклав це місто Данило Галиць­кий і назвав його так на честь свого сина. (Львів)

1.5. Зібрала дружину Ольга, вирушила в землі непокірних. Оточила місто і звернулася з проханням прислати з кожної хати по 3 голуби і по 3 горобці. Про яке місто іде мова. (Іскоростень)

^ 2. Літературний персонаж

2.1 Адреса якого персонажа Бейкер-стріт 227-Б? (Шерлока Холмса)

2.2. Як звали чарівну істоту, яка ввела в моду блакитне волосся? (Мальвіна)

2.3. Назвіть ім'я слуги Робінзона Крузо. (П'ятниця)

2.4. Хто той хлопчик, який часто виймав ко­лючки з лап своїх друзів? (Мауглі)

2.5. Як Дон Кіхот назвав свого коня? (Росинант)

^ 3. Мандруємо сторінками улюблених книжок

3.1. Про який твір, що оспівує кохання, сказа­но: «Нет повести печальнее на свете, чем повесть о...» («Ромео і Джельєта» )

3.2. За яким твором М. Коцюбинського С. Параджанов зняв кінофільм? («Тіні забутих предків»)

3.3. «Бережіть собори душ ваших». Назвіть ав­тора цього вислову та твір. (О. Гончар «Собор»)

3.4. Про яке явище природи періодично повідомляє Остап Бендер у творі І. Ільфа і Є. Петро­ва «Дванадцять стільців»? (Про льодохід. «Лед тронулся, господа присяжние заседатели» )

3.5. Який головний убір Д'Артаньян поміняв на шляпу з пером? (Верет)

^ 4. В об'єктиві життя письменників

4.1. Його засудили до смертної кари, яку в ос­танню хвилину замінили каторжними роботами в Сибіру. Ці хвилини очікування смертної кари він пізніше описав у романі «Ідіот». (Достоєвський Ф.М.)

4.2. Великий російський поет, автор роману у віршах. (О.С. Пушкін «Євгеній Онєгін» )

4.3. Українська поетеса, автор історичного ро­ману у віршах. (Л. Костенко «Маруся Чурай» )

4.4. Хто з українських класиків був одночасно і автором і актором своїх творів.

(І. Карпенко-Карий)

4.5. Яке справжнє ім'я Лесі Українки? (Лариса Косач)

^ 5. Зі скриньки пам'яті

5.1. Заклад культури, що організовує збережен­ня творів друку та інших посібників інформації. (Бібліотека)

5.2. Відомий у всьому світі ярмарок в Україні. (Сорочинський)

5.3. Назвіть книгу, яка знає усе. (Енциклопедія)

5.4. Національний символ, який дівчина одяга­ла на голову. (Вінок)

5.5. Назвіть твори в назвах яких використані кольори. («Червоне і чорне», «Біле ікло», «Біла гвардія», «Чорна рада» )



Літературний базар

Різнокольорові картки. На червоних написано назви творів, на синіх - автори цих творів, на жов­тих - дійові особи, персонажі присутні в книзі.

Потрібно правильно сумістити по три різнокольо­рові картки, щоб в результаті отримати правильну відповідь, щоб вірно були вказані і автор, і назва твору, і дійова особа.

1. Нечуй-Левицький - «Кайдашева сім'я» - Ма­руся Кайдашиха.

2. І. Карпенко-Карий - «Сто тисяч» - Герасим Калитка.

3. П. Мирний - «Хіба ревуть воли, як ясла повні» — баба Оришка.

4. Леся Українка - «Лісова пісня» - Перелесник.

5. П. Загребельний - «Диво» - Сивоок.

6. Ф. Достоєвський - « Злочин і кара» - Соня Мармеладова.

7. Стендаль - «Червоне і чорне» — Жюльєн Сорель.

8. М. Булгаков - «Майстер і Маргарита» -Воланд.

9. Е. Хемінгуей - «Старий і море» — Сант-Яго.

Слідство ведуть знавці

Сьогодні вночі в бібліотеці побували гості, але вранці вони так швидко пішли, що залишили нам деякі свої речі. Друзі, допоможіть нам дізнатися хто ж відвідав бібліотеку.

Учасникам пропонуються різноманітні предмети, які належать тим чи іншим літературним героям.

Сопілка - Лукаш

Трубка - Шерлок Холмс

Гранатовий браслет - Віра Миколаївна Шеїна

Панчоха - Пепі Довга Панчоха

Шляпа - Мушкетери

Горошина - Принцеса

Шкарлупа горіха - Дюймовочка

Яблуко - «Казка про мертву царівну та сім богатирів»

Азбука - Буратіно

Впізнай автора

Слово, чому ти не твердая криця,

Що серед бою так ясно іскриться?

Чом ти не гострий, безжалісний меч.

Той, що здійма вражі голови з плеч?

(Леся Українка)

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову. Пильно й ненаситно

Політь бур'ян. Чистіше від сльози

Вона хай буде.

(М. Рильський)


Ми підем, де трави похилі,

Де зорі в ясній долині,

І карії очі, і рученьки білі.

Ночами насняться мені.

(А. Малишко)
Ти знаєш, що ти - людина,

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя - єдина, -

Мука твоя - єдина, Очі твої одні.

(В. Симоненко)



О доблестях, о подвигах, о славе

Я забивал на горестной земле,

Когда твоє лицо в простой оправе

Передо мной сияло на столе.

(О. Блок)

И каждьій вечер, в час назначеними

(Иль зто только сниться мне?),

Девичий стан, шелками схваченньїй,

В туманном движется окне.

(О. Блок)


Конкурс «Далі, далі...»

Питання:

1. Розмова двох дійових осіб. (Діалог)

2. Хто автор казки « Рукавичка». (Народ)

3. Кущова рослина — символ нашого народу. (Калина)

4. Відома українка, що ввійшла в історію, як дру­жина турецького султана.(Роксолана)

5. Відома історична повість М. Гоголя. (Тарас Бульба)

6. В який день тижня Маргарита стала відьмою? (П'ятниця)

7. Який вигляд має емблема Олімпійських ігор? (5 переплетених кілець)

8. Скільки подвигів здійснив Геракл? (12)

9. Літери, розташовані у певній послідовності. (Алфавіт)

10. Скажіть одним словом - влада народу. (Демократія)

11. Автор трагедії «Гамлет». (Шекспір)

12. Найстаріший богатир. (Ілля Муромець)

13. Сини Бульби. (Остап і Андрій)

14. Від крику якого казкового героя помирали люди, осипалися квіти? (Соловей Розбійник)

15. Три самостійні твори одного автора пов'язані єдністю задуму і сюжету. (Трилогія)

16. Назва великого зібрання творів Т.Г, Шевченка. («Кобзар»)

17. Опис зовнішності персонажу. (Портрет)

18. Автори гімну України. (П. Чубинський)

19. Країна Папи Римського. (Ватикан)

20. Батьківщина Дон Кіхота. (Іспанія)

21. Що означає в перекладі слово «Біблія»? (Книга)

22. Післямова до літературного твору. (Епілог)

23. Музичний інструмент уславлений Т. Шевченком. (Бандура, кобза)

24. Хто був засновником першої на Русі бібліотеки? (Ярослав Мудрий)

25. Хто є гарантом державного суверенітету, до­держання Конституції, прав і свобод громадянина? (Президент)

26. Як одним словом сказати, усна народна творчість? (Фольклор)

27. Книги, якими ви користуєтеся на уроках. (Підручники)

28. Український байкар. (Глібов)

29. Що приніс для людей Прометей? (Вогонь)

30. Найвідоміший твір-епопея про війну 1812 р. («Війна і мир»)
Показуха

Кожному учаснику пропонуються по одному фра­зеологізму. Завдання: за допомогою пантоміми влуч­но і точно відтворити дані фразеологізми:

- Прикусити язика.

- Замилювати очі.

- Бити в барабани.

- Набрати в рота води.

- Водити за ніс.

- Взяти ноги в руки.


Упорядник: методист по роботі з дітьми Саган В.Л.

Комп’ютерний набір: Сєннікова О.А.

Схожі:

Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconМетодико-бібліографічні матеріали До Тижня дитячого читання
До вашої уваги методико-бібліографічні матеріали «Свято читання та книжки», які допоможуть вам в проведенні Тижня дитячого читання...
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconМетодико-бібліографічні матеріали для бібліотечних працівників
До вашої уваги методико-бібліографічні матеріали Голгофа голодної смерті, в яких розміщено сценарій вшанування жертв голодомору,...
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconМетодико-бібліографічні матеріали до Тижня дитячого читання
Пропонуємо вашій увазі розробку Тижня дитячого читання, сценарій відкриття першого дня та список літератури в якому ви знайдете матеріали...
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconЧорноморська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Очаківської райдержадміністрації від 13. 03. 2013 року №69 «Про організацію літнього відпочинку та оздоровлення дітей І підлітків...
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconПам’ятка для батьків Шановні батьки!
Нагадуємо Вам, що Ви несете особисту відповідальність за життя І здоров’я своїх дітей під час літніх канікул. Не залишайте дітей...
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconМетодико-бібліографічні матеріали до Тижня дитячого читання
Той, хто пізнав радість спілкування з друкованим словом, добре знає про те, що читання — це бурхлива гра уяви, інтенсивна робота...
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconМетодико-бібліографічні матеріали до тижня дитячої та юнацької книги
Пропонуємо вашій увазі розробку Тижня дитячої та юнацької книги та сценарій відкриття першого дня Тижня, список літератури в якому...
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей icon«Душу зцілює добро» (методико бібліографічні матеріали)
Доброта та милосердя – це милість людського серця, розуміння, м’якість, співчуття, ніжність, любов та жалісливе ставлення до людей....
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconМатеріали для доповіді начальника відділу освіти, сім’ї, молоді та...
Зараз відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації, за 2012 рік інформую, що найактуальнішими були питання підвищення...
Методико-бібліографічні матеріали для організації літнього відпочинку дітей iconМатеріали
Тривожні дзвони чорнобиля: Методично – бібліографічні матеріали / Срібнянська црб; Підгот. Н. Смалько. – Срібне, 2010. – 26с
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка