Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати




Скачати 54.16 Kb.
НазваМета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати
Дата конвертації28.02.2013
Розмір54.16 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати спостережливість, кмітливість, естетичні смаки.

Хід уроку

Учитель. У нас сьогодні незвичайний урок, урок-свято. А без чого не обходиться жодне свято?

Учні. Без гостей, квітів, ігор, музики, подарунків.

Учитель. Усе це буде на нашому святі. Ми запросили на урок старшокласників, які знають і люблять фізику.

А почнемо урок з легенди. Слухайте уважно.

Колись дуже давно в тридев’ятому царстві жили-були собі люди. Називалося те царство Природа, а королевою в царстві Природи була, незважаючи на свій поважний вік, горда, мудра красуня Фізика. Із століття в століття вчилася вона орієнтуватися у своєму господарстві, керувати ним. Не одразу люди визнали владу королеви. Був час, коли ними володів страх перед природою, а страх ще ніколи не був ні добрим другом, ні порадником у житті. Спалахували блискавки, гуркотів грім, сковував землю мороз, бушували бурі і шторми, а люди не знали, чому все це відбувається і часто гинули. І це дуже засмучувало королеву. Тоді вона почала збирати своє військо з найдопитливіших, найтерплячіших людей і радила їм помічати повторюваність явищ, їх взаємозв’язок, не боятися вітру і блискавки, а пробувати використати їх на користь собі.

Армія королеви все збільшувалася, в ній з’явилися свої сержанти і полководці, а також генерали – учені, які зробили найбільший внесок у скарбницю знань королеви. Імена деяких з них вам уже відомі: Архімед, Галілей, Леонардо да Вінчі, Ньютон, Ейнштейн.

(Учні-старшокласники розповідають по видатних учених, супроводжуючи свою розповідь презентацією.)

На цьому можна було б і закінчувати легенду, але в царстві Природи є багато нерозгаданих таємниць. І, хто знає, можливо, комусь із вас випаде честь їх розкрити.

Як молоді воїни, збагнувши ази військової науки, складають присягу, так і ви, ознайомившись із першими поняттями, законами, термінами фізики, сьогодні повинні довести, що можете стати вірними солдатами армії королеви Фізики.

Отже, тема нашого урок «Посвята у фізику». Перевіримо ваші знання з вивчених тем. Щоб цікавіше проходив наш урок, ви розділилися на три команди: «Атом», «Молекула», «Кристал», обрали командирів. Як і в кожному змаганні, в нас є журі: учні-старшокласники, вчитель фізики.

Наприкінці уроку за підсумками гри визначимо команду-переможницю і кращих гравців.

^ Завдання І. Фізичний диктант. Виконують усі учні. Правильна відповідь на кожне запитання оцінюється в 1 бал.

1. Якими літерами позначаються фізичні величини:

а) швидкість;

б) шлях;

в) час;

г) маса;

д) густина речовини.

2. Напишіть формулу для визначення:

а) густини речовини;

б) залежності довжини тіла від температури;

в) фокусної відстані лінзи.

3. Назвіть одиниці вимірювання фізичних величин: довжини, маси, густини, оптичної сили лінзи.

4. Якими приладами можна виміряти: довжину, час, масу тіла.

^ Завдання ІІ. Гра «Хто перший?». А зараз перевіримо розуміння вами фізичних явищ. Запитання ставляться всім командам. Право на відповідь отримує та команда, яка перша знайде розв’язок. У разі неправильної відповіді право на відповідь переходить до іншої команди. Оцінювання за п’ятибальною системою: враховується повнота відповіді, активність усіх членів команди, дотримання дисципліни під час обговорення відповіді, доброзичливе ставлення до команди-суперниці.

1. З якою мінімальною похибкою можна здійснити вимірювання за допомогою приладів?

2. Чим пояснюється поширення в повітрі запахів бензину, диму, нафталіну та інших пахучих речовин?

3. Молекули газу рухаються зі швидкостями кілька сот метрів за секунду. Чому в повітрі запах пролитого біля нас ефіру чи бензину ми не відчуваємо відразу?

4. Чому розламати чавунний стержень важче, ніж скляну паличку таких самих діаметра й довжини?

5. М’яч, що спокійно лежав на столі вагона під час рівномірного руху потяга, покотився вперед у напрямі руху потяга. Яка зміна сталася в русі потяга?

6. Чи бувають на Місяці сонячні затемнення? Якщо так, то що в цей час спостерігається на Землі?

^ Завдання ІІІ. Важливу роль у вивченні фізичних явищ відіграє експеримент. Попрошу кожну команду виділити по 1 експериментатору. На картках написані завдання. Виконавши їх, ви повинні доповісти про результати.

1. Визначити товщину аркуша книжки, користуючись лінійкою.

2. Визначити товщину дроту, користуючись лінійкою та олівцем.

3. Визначити середню довжину свого кроку.

Поки експериментатори проводять вимірювання й обчислення, ми заслухаємо оповідання на тему «Світ без кольорів». Це було домашнім завданням для команд. Журі під час оцінювання зверне увагу на науковість та художні якості твору.

(«Лірики» з кожної команди читають оповідання.)

Завдання ІV. Неможливо увити фізику без красиво розв’язаної задачі. Капітанам команд пропонується розв’язати завдання на дошці, а члени команд виконують індивідуальні завдання – розв’язують розрахункові задачі. Їх умови написані на зворотному боці пелюстки великої паперової ромашки (для кожної команди своя ромашка). Кожен учень відриває пелюстку, розв’язує задачу на пелюстці і здає журі.

^ Завдання для капітанів

1. Металевий виріб вкрили шаром срібла завтовшки 25 мкм. Яка площа поверхні виробу, якщо витрачено 1,05 г срібла?

2. Ложку вкрили шаром золота завтовшки 20 мкм. Яка площа поверхні ложки, якщо витрачено 0,77 г золота?

3. Маса мідного циліндру об’ємом V = 130 см3 дорівнює 890 г. Суцільним чи порожнистим є цей циліндр? Якщо порожнистим, то знайдіть об’єм порожнини.

^ Завдання для команд

1. Кахельна плитка має форму прямокутника розмірами 15 × 30 см. Скільки таких плиток знадобиться, щоб викласти стінку розмірами 2,1 × 3 м? 1,9 × 3,6 м? Якщо плитку розрізати, то можна використати лише одну якусь її частину.

2. Під час нагрівання на 1 °C довжина мідної пластинки збільшується на 0,0017 %. На скільки збільшиться довжина мідного дроту внаслідок підвищення його температури від 0 до 30 °C? Довжина дроту при 0 °C дорівнює 200 м.

3. Якою має бути відстань між сталевими рейками завдовжки 20 м при температурі 0 °C, щоб навіть після підвищення температури до 50 °C рейки не торкалися одна одної? Під час нагрівання на 1 °C розміри сталевих виробів збільшуються на 0,0012 %.

4. Олов’яний брусок об’ємом 100 см3 і свинцевий брусок об’ємом 200 см3 розплавили та виготовили сплав. Яка густина сплаву?

5. Яка густина металу, 15 г якого мають об’єм 2 см3?

^ Завдання V. Скласти задачі за малюнками. Поки журі підбиває підсумки змагання, пограємо в гру «Вірю – не вірю» (із сигнальними картками). Учитель зачитує вголос правильні й неправильні твердження. Якщо учні згодні з ними («вірять»), то піднімають зелені картки, якщо «не вірять» - червоні. Конкурс перевіряє вміння знаходити помилки в чужих твердженнях.

1. Спіткнувшись об перешкоду, бігун падає назад.

2. Молекули води, льоду і водяної пари однакові.

3. Об’єм твердого тіла дорівнює сумі об’ємів усіх його молекул.

4. Речовини в рідкому стані зберігають об’єм і форму.

5. Під час взаємодії тіло більшої маси менше змінює свою швидкість.

Журі підбиває підсумки, нагороджує команд-переможницю, найактивнішим учасникам вручається сертифікат «Юного знавця фізики».

Учитель. Сьогодні ви довели, що справді можете бути солдатами армії королеви Фізики. Попереду вас чекають нові відкриття. Якщо ви уважно придивитеся, то зможете побачити прояви фізичних законів у всьому, що вас оточує. Пам’ятайте, що багато відкриттів зроблено саме завдяки спостережливості, наполегливості, терпінню, допитливості.

Бажаю вам успіхів, цікавих знахідок, нових відкриттів у вивченні однієї з найважливіших наук – фізики!

Схожі:

Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconТема: Сульфур – хімічний елемент, що входить до складу білків живих організмів. Мета
Сульфуру, важливість охорони довкілля від сполук Сульфуру; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки,...
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconБазанова Т.І., Природознавство: Підручник для 5 класу
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про Всесвіт,дати характеристику планет Сонячної системи; формувати вміння І навички...
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconКіммерійці та скіфи на території сучасної україни
Передньої Азії; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати зацікавленість до історії
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconУроку з математики
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми: «Квадратний корінь. Дійні числа»; розвивати логічне мислення, мову, вміння...
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconТема проекту
Мета проекту: залучити учнів до пошуку інформації про славетних українців, вчити працювати самостійно та в групах, формувати громадянські...
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconУроку з біології Вчитель: Серветник В. В. Тема. Загальна характеристика типу Членистоногі
Членистоногі, відмітити ознаки ускладнення організації членистоногих порівняно з кільчаками; З’ясувати їхнє походження; розвивати...
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconУрок розробила вчитель математики Красноармійського нвк пономаренко О. О
Мета: Активізування пізнавальної діяльності учнів, формування вміння міркувати, аналізувати І робити висновки, розвивати творчі здібності...
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconУрок тема: Розв’язування задач І вправ підвищенної складності. Комбінаторика
Мета: Активізувати пізнавальну діяльність учнів, формування вміння міркувати, аналізувати І робити висновки, розвивати творчі здібності...
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconУрок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення...
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Прикметник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень...
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; виховувати iconТема: Мохоподібні
Мета: Сформувати в учнів знання про мохоподібних, середовище їх існування, будову І процеси життєдіяльності. Розвивати вміння аналізувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка