Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік




Скачати 140.41 Kb.
НазваЗвіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік
Дата конвертації13.03.2013
Розмір140.41 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Військова справа > Документы
Затверджено

рішенням Луганської міської ради

від 26 ___02___ 2009 № _48/5__

ЗВІТ

про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік
Нестабільність економіки, яка визначає реалії сьогодення, не дає можливості забезпечити необхідний рівень життя значної частини населення, надати необхідну соціальну допомогу всім, хто в неї має потребу. Тому, одне з важливих питань органів місцевого самоврядування, в умовах гострого дефіциту грошових коштів - надавати допомогу соціально незахищеним верствам населення, зробити все необхідне для їх матеріальної та натуральної підтримки.

Сьогодні соціального захисту потребує кожен другий мешканець міста, а це понад 200 тисяч окремих категорій громадян, з яких: близько 130 тис. пенсіонерів, понад 23 тисяч ветеранів Великої Вітчизняної війни; до 60 тис. чоловік, які мають статут „діти війни”; понад 20 тисяч інвалідів, більше тисячі дітей-інвалідів; близько 3-х тисяч постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській атомній електростанції.

З метою підвищення добробуту та поліпшення життя людей, надання адресної допомоги найменш захищеним верствам населення міста, Луганською міською радою згідно Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” приймаються додаткові до встановлених законодавством пільги. Так, вперше у грудні 2003 року Луганською міською радою була затверджена цільова програма соціального захисту населення на 2004-2005 роки “Турбота”, у 2005 році була розроблена та діє до теперішнього часу програма соціального захисту населення на 2006-2010 роки, головною метою якої є продовження вирішення медичних, соціально-побутових та інших невідкладних задач для соціально-незахищених верств населення міста Луганська.

Необхідно відмітити, що з метою удосконалення системи соціального захисту населення, поліпшення якості соціальних послуг, адресної соціальної допомоги, втілення нових форм та методів надання населенню соціальних послуг, сприяння розвитку волонтерського руху, отримання соціально-педагогічної, правової, психологічної та інформаційної допомоги в місті, згідно Закону України “Про соціальні послуги” з 2004 року у місті діє Луганській міський центр по наданню соціальних послуг. В функції міського центру на відміну від функцій районних територіальних центрів по обслуговуванню самотніх громадян та громадян похилого віку входить надання соціальної допомоги усім соціально-незахищеним категоріям громадян.

Міська програма соціального захисту (далі Програма) включає додаткові заходи щодо поліпшення обслуговування громадян міста, які потребують соціальної допомоги та підтримки. У межах цієї програми за рахунок коштів міського бюджету забезпечується комплексне вирішення проблем соціального захисту мешканців міста.

У зв'язку із перерозподілом та передачею повноважень щодо виконання Програми в районні у м. Луганську ради основними виконавцями програми є районні у м. Луганську ради та їх виконавчі служби (районні управління праці та соціального захисту населення, територіальні центри соціального обслуговування пенсіонерів та самотніх непрацездатних громадян), Луганський міський центр по наданню соціальних послуг.

На реалізацію цільової програми соціального захисту населення „Турбота” у 2008 році з міського бюджету було виділено близько 2,5 млн.грн., фактичне виконання по напрямкам видатків склало:

  • адресна грошова допомога надана понад 3-м тисячам мешканцям міста на загальну суму 450 тис.грн.;

  • натуральну допомогу отримали близько 2,5 тисяч громадян на суму 126,00 тис.грн.;

  • додаткові до установлених законодавством пільги по соціальному захисту населення надані на суму 1,3 млн.грн., у тому числі, на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг для окремих категорій громадян (інвалідам по зору, сім’ям воїнів, загиблих в Афганістані; Почесним громадянам міста та їх сім’ям) використано 822,7 тис.грн. – відшкодовані витрати 776 сім’ям ;

- на фінансову підтримку міських та районних громадських організацій використано, у-цілому, 355 тис.грн.

Разом з міськими громадськими організаціями за звітний період управлінням проведено 25 заходів, присвячених пам'ятним, історичним та календарним святковим датам:

Дню Перемоги, річницям визволення міста Луганська від фашистських загарбників та виводу військ з Афганістану, Дню Захисника Вітчизни, Міжнародному Жіночому дню, Міжнародному дню звільнення в'язнів фашистських концтаборів, Великодню, річниці аварії на Чорнобильській АЕС, Дню Матері, Дню міста, Дню партизанської слави, Дню інвалідів, новорічним та різдвяним святам та іншим. На організацію та проведення заходів було використано 145,8 тис.грн.

Програма складається з трьох розділів:

- організаційно-правове та інформаційне забезпечення;

- організація та надання соціальної допомоги та додаткових пільг окремим категоріям громадян;

- організація та проведення загальноміських заходів для окремих категорій громадян.

Основним розділом програми є розділ «Організація та надання соціальної допомоги та додаткових пільг окремим категоріям громадян», який складається із 7 блоків (по категоріям громадян) і передбачає вирішення питань соціальної допомоги та підтримки наступних соціально незахищених категорій громадян: ветеранів війни та праці; громадян, постраждалих від аварії на Чорнобильській АЕС; осіб з обмеженими фізичними можливостями, довгожителів, дітей соціально незахищених категорій, багатодітних сімей та малозабезпечених громадян, а також питання фінансової підтримки громадських організацій міста:

^ Ветерани війни

Соціальний захист людей, які врятували людство від фашизму, є обов'язком та невід'ємною складовою соціальної політики суспільства.

У нашому місті мешкає понад 23-х тисяч ветеранів Великої Вітчизняної війни та сімей загиблих ветеранів ВВв, з них:

- инвалідів війни - 2435 чол.,

- учасників бойових дій - 2359 чол.,

- учасників війни - 14285 чол.,

- сім'ї загиблих - 2749 сім.

Пільги та права цієї категорії громадян установлені та надаються згідно Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантіях їх соціального захисту”.

З метою удосконалення соціального захисту ветеранів війни міською Програмою передбачені на 2008 рік додаткові до встановлених законодавством пільги:

- відшкодування витрат поліклінікам та лікарням міста щодо зубопротезування та ремонту зубопротезів пільговим категоріям громадян, у першу чергу, ветеранам війни на суму 200 тис.грн., виконання склало 100%. Повністю були забезпечені зубопротезуванням інваліди війни, учасники бойових дій та частково учасники війни;

- надання засобів реабілітації – було видано слухових апаратів громадянам, які мають у цьому потребу (у першу чергу ветеранам Великої Вітчизняної війни) та інших засобів на суму 18,8 тис.грн.;

- надання грошової допомоги головам первинних організацій ветеранів на суму 22,8 тис.грн.;

- підписка на періодичні видання, надання матеріальної та натуральної допомоги, фінансова підтримка громадських організацій ветеранів, тощо.

У місті Луганську мешкає понад 1500 воїнів-інтернаціоналістів, а також 33 сім'ї воїнів, загиблих в Афганістані.

В соціальній програмі міста передбачається ряд мір для того, щоб наші земляки, які пройшли афганську війну, та їх рідні, знали - вони не забуті. Так, у Програмі передбачена додаткова до встановлених законодавством пільга у виді оплати за житлово-комунальні послуги сім’ям воїнів, загиблих в Афганістані. На виконання цієї пільги використано 79,8 тис.грн. (виконавці – районні у м.Луганську ради); надана одноразова щорічна грошова допомога сім’ям воїнів, загиблих в Афганістані в розмірі 6,6 тис.грн., передбачена підписка на періодичні видання, надавалась матеріальна та натуральна допомога, фінансова підтримка міській організації ветеранів Афганістану, тощо.

Інваліди

Необхідно відмітити, що найбільш незахищеною категорією є люди з обмеженими фізичними можливостями, на яких у першу чергу відображається увесь тягар экономічної ситуації.

В обласному центрі зареєстровано понад 21,5 тисяч людей з інвалідністю, у тому числі:

- загального захворювання - 17,2 тис.чол., інвалідів з дитинства – 4,3 тис.чол., дітей-інвалідів до 18 років понад 1,3 тис., інвалідів праці – понад тисячі чол. та інші.

За кожною цифрою – своя доля, чиїсь проблеми та надії.

Основний закон, захищаючий права громадян цієї категорії – Закон України “Про основні принципи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

У міській програмі 2006-2010 років закладено додаткові до встановлених законодавством пільги, найбільш важливіші з яких: відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги інвалідам 1 і 2 груп по зору (виконання за 2008 склало близько 500 тис.грн.) та зниження абонплати за користування квартирним телефоном (використано 151,2 тис.грн.) у розмірах 50% (відповідно), а також 100% зниження абонплати сім'ям, що мають дітей-інвалідів у віці до 18 років (виконання – 22,5 тис.грн.), виконавцями яких є районні у м.Луганську ради.

У 2008 році дітям, молоді та малозабезпеченим громадянам, хворим на цукровий діабет, надано апаратів для вимірення цукру у крові: глюкометрів на суму 10 тис.грн. На протязі року нуждаючим інвалідам надавалась грошова та натуральна допомога, фінансова підтримка громадським організаціям інвалідів міста (УТОСу, УТОГу, міській громадській організації „Центр соціальної реабілітації інвалідів”).

Люди з обмеженими можливостями здоров'я мають однакові права, свободи та привілегії, але вони повинні ще й мати можливість використати їх у повсякденому житті. Соціальна реабілітація інвалідів так саме важлива як і медична.

У своєї діяльності МІСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ та Міський центр по наданню соціальних послуг приділяє значну увагу удосконаленню роботи міського Центру соціальної реабілітації інвалідів щодо сприяння соціальної адаптації та інтеграції в суспільстві людей з обмеженими функціональними можливостями, надання соціально-педагогичної, психологічної, консультативної допомоги.

Діти

У місті Луганську мешкають різні категорії дітей, які потребують соціального захисту, а саме: діти-сиріти та діти, позбавлені батьківського піклування, діти – інваліди; діти, що виховуються в неповних та багатодітних сім'ях; діти, які постраждали від аварії на ЧАЕС.

Основними Законами України, на яких базується соціальне забезпечення, соціальний захист та підтримка незахищених дітей є: Законі України “Про державну допомогу сім'ям з дітьми”, “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям”, “Про охорону дитинства”.

Необхідно відмітити, що у теперешній час суттєво зросли розміри сплат державної допомоги самотнім матерям, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам та сім'ям з дітьми, особливо при народжені дитини. Однак, соціально-економічна криза попередніх (90-х) років спричинила суттєве зниження життєвого рівня переважної більшості населення, у т.ч., сімей з дітьми й по теперішній час.

У міській програмі соціального захисту населення “Турбота” на 2006-2010 роки не замала увага приділяється наданню допомоги дітям та сім'ям, які мають дітей. Приорітетними напрямками для цієї категорії становлять:

- надання щорічної матеріальної та натуральної допомоги дітям з вадами фізичного та розумового розвитку, на це використано 20,5 тис.грн.;

- щорічна грошова допомога сім'ям, що виховують дітей-інвалідів віком до 18 років, надано на суму 17,4 тис.грн.;

- грошова допомога до Дня Матері матерям-героїням та сім'ям, у яких виховується 9 та більше неповнолітніх дітей у загальній сумі 21,5 ти.грн.;

- придбання молочних сумішей для покинутих новонароджених та дітей з малозабезпечених сімей на суму 17,6 тис.грн. та інш.

Болісними проблемами у державі залишаються: дитяча безпритулість, жебракування, насильство над дітьми тощо.

Захист дитинства, діяльність державних та громадських структур в інтересах підростаючого покоління, боротьба з дитячою бездоглядністю – це соціально значні задачі, які стояти перед державою. З ціллю їх виконання з 1 січня 2006 року вступив в силу Закон України “Про основи соціального захисту бездомних громадян та бездоглядних дітей”.

Піклування про “дітей вулиці” це не тільки справа держави, проте і органів місцевого самоврядування, громадських організацій та кожного громадянина.

^ Громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС

У Луганську мешкає близько 3-х тисяч громадян указаної категорії, з них – 132 сім'ї, які отримують пільги внаслідок втрати годувальника.

Фінансування пільг та компенсацій, передбачених Законом України «Про статус та соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильскої катастрофи» здійснюється з державного бюджету.

Для надання дійсної допомоги в програмі «Турбота» щорічно передбачаються грошові кошти на надання матеріальної та натуральної допомоги, проведення різних заходів, надання допомоги на поховання та встановлення пам'ятників, кошти на утримання громадських «чорнобильских» організацій. Так, у Програмі на 2008 рік з міського бюджету передбачено:

  • на поховання померлих громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у т.ч., дітей, віком до 18 років (виконавець - районні в м.Луганську ради) 25,9 тис.грн.;

- на грошову допомогу сім’ям загиблих та померлих внаслідок аварії на ЧАЕС у сумі 11,1 тис.грн.;

- протягом року надавалась матеріальна та натуральна допомога, фінансова підтримка міським „чорнобильським” організаціям, підписка на періодичні видання тощо.

^ Довгожителі та люди похилого віку

Не можливо не приділити увагу питанням соціального захисту громадян похилого віку – це одинокі престарілі громадяни, яких мешкає в місті понад 6 тисяч; довгожителі міста – понад 200 чол., що потребують до себе чуйної та тремтливої уваги.

Найбільш важливішими питаннями надання допомоги для цієї категорії громадян у міській програмі є:

- надання матеріальної та натуральної допомоги у виді забезпечення продуктами харчування, одягом, взуттям, ремонтом складно-побутової техніки та ін.;

- щомісячні грошові виплати Луганського міського голови для довгожителів міста (від 95-100 та більше років), у 2008 році використано на це 114,4 тис.грн.

У межах проведення міських заходів до Днів благодійності та милосердя сумісно з керівниками міста відвідуються геріатричний будинок–інтернат, пансіонат для ветеранів війни та праці, відділення ветеранів при лікарнях міста з врученням продуктів харчування, білизни, святкових наборів та іншої натуральної допомоги.

^ Малозабезпечені та особи, які потрапили в складні життєві обставини

Першочерговим пріоритетом соціальної політики держави була та залишається боротьба з бідністю.

В урядовій програмі “Назустріч людям” поставлені масштабні задачі щодо удосконалення системи соціального захисту населення. Завдяки підвищенню якості соціальних послуг, наближення їх до європейського рівня, розширення кола соціально незахищених користувачів таких послуг, вдається пом'якшити проблеми бідності. Так, суттєво зросли розміри сплат малозабезпеченим сім'ям, інвалідам, сім'ям з дітьми та інших.

Основними законами, які захищають права цієї категорії громадян є Закони України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям”, «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та інвалідам».

Для надання реальної допомоги малозабезпеченим громадянам у програмі “Турбота” передбачені наступні види допомоги:

- одноразова (нецільова благодійна) грошова допомога громадянам, які знаходяться в складних життєвих обставинах,

- надання матеріальної допомоги особам, які опинились в екстремальній ситуації в зв'язку з хворобою, пожежею, катастрофою; тощо.

Також, для громадян цієї категорії в програмі передбачено проведення благодійних обідів, забезпечення їх продуктами харчування, одягом, взуттям, білизною, ремонтом складно-побутової техніки.

Турбує той факт, що в останній час постійно зростає кількість безпритульних громадян. З ціллю реалізації прав та свобод безпритульних, передбачених діючим законодавством, з 1 січня 2006 року діє Закон України “Про основи соціального захисту безпритульних громадян та бездоглядних дітей”.

У липні 2006 року при Луганському міському центрі по наданню соціальних послуг відкрито Відділення обліку бездомних громадян, у якому зареєстровано 438 осіб без постійного місця мешкання.

У комплексній програмі соціального захисту населення “Турбота” на 2006-2010 роки передбачено виділення грошових коштів на:

- відшкодування витрат за оформлення паспортів для осіб, звільнених з місць позбавлення волі та осіб без постійного місця мешкання; на це у 2008 році використано 1700 грн.;

- відшкодування витрат за надання лазневих послуг для осіб без постійного місця мешкання та осіб, звільнених з місць позбавлення волі;

- надання матеріальної та натуральної допомоги у виді забезпечення продуктами харчування, одягом, взуттям та проведення благодійних обідів.

Одним з невирішених питань сьогодення є кроки, пов’язані з соціальною адаптацією безпритульних громадян та осіб, звільнених з міст позбавлення волі. Фінансування з державного бюджету на вирішення цих питань збільшено, однак це в більшій мірі проблема місцевих бюджетів та громад. І, оскільки ці люди мешкають поряд з нами, соціальний захист міста повинен приймати саму активну участь щодо регулювання вищевказаних проблем.

Для надання реальної допомоги малозабезпеченим громадянам, Програмою передбачено продовження роботи по наданню фінансової підтримки та сприянню діяльності громадських організацій ветеранів та інвалідів, таким як: міська рада ветеранів України, міська громадська організація «Клуб Ветеран», міська організація ветеранів Афганістану, міське відділення «Українська спілка в’язнівжертв нацизму”, громадське об'єднання “Союз Чорнобиль”, міське добровільне товариство “Діти Чорнобиля”, Фонд “Інваліди Чорнобиля”, міські організації УТОС, УТОГ, Асоціація громадських організацій «Сузір’я”, міська організація “Центр соціальної реабілітації інвалідів”. На фінансову підтримку в 2008 році було виділено 275,7 тис.грн. (по міському управлінню).

^ Соціальна сфера

Соціальна допомога по своєї суті є адресною, тому що надається тільки тим, хто ії потребує. Через соціальну допомогу соціальний захист виконує реабілітаційну функцію: допомагати людям, які опинились у скрутній життєвій ситуації, уберегти від зубожності, небезпеки опинитись на узбіччі суспільства.

Однак, реалізувати соціально-організаційну функцію може тільки экономічно та організаційно стабільна держава. Основа стабільності - ії кадровий корпус, який складається з службовців, об'єднаних єдиною ціллю. На практиці це означає створення, перед усім, необхідних умов для нормальної діяльності, усунення перешкод у виконанні службових обов'язків. При цьому враховуються основні орієнтири службовця, у тому числі: забезпечення нормальних умов праці, транспортом, телефоном.

Для досягнення цих умов у програмі в розділі «Організаційно-правове та інформаційне забезпечення» закладено рішення слідуючих задач: організація навчання робітників системи соціального захисту, забезпечення участі в роботі семінарів і конференцій за межами міста, забезпечення оздоровлення дітей (диспансерної групи) і родин працівників соціальної сфери на базі дитячих оздоровчих комплексів. Злободенними питаннями залишаються: безкоштовний проїзд робітників соціальної сфери з ціллю виконання службових обов'язків та заохочення працівників соціальної сфери за високі досягнення в праці.

Жадано відмітити, що спеціалістів соціальної сфери міста об'єднує бажання допомагати, разом радіти маленьким перемогам, вірити в краще, спільно будувати та змінювати основу нашого суспільства - соціальний захист.

Одночасно, необхідно відмітити, що система соціального захисту міста ще не в повній мірі відповідає рівню сучасних вимог. У роботі щодо реалізації програми соціального захисту населення мають місце недоліки та невирішені питання в зв'язку з недостатнім фінансуванням з міського бюджету.

До вищезгаданим проблемам та недолікам треба додати:

- не в повному обсязі виконується розділ програми, спрямований на надання адресної грошової допомоги громадянам, які знаходяться в скрутних життєвих обставинах, що викликано недостатнім виділенням коштів з міського бюджету, сума, яка була виділена на 2008 році, що як мінімум у двічі менш потреби;

- з тієї ж причини тільки частково вирішено передбачене програмою питання відшкодування витрат полікліникам та лікарням щодо зубопротезування та ремонт зубопротезів ветеранам війни (довідково: у черзі на зубопротезування перебувають 523 учасника війни, понад 300 чол. – діти війни та ветерани праці, 5632 – пенсіонери та інш.);

- у неповній мірі забезпечуються мешканці міста, які потребують у слухових апаратах. Згідно даним міського сурдолога у черзі по місту знаходиться близько 1300 чол., 1100 чол. з них – ветерани війни;

- не вирішено питання щодо відшкодування витрат по встановленню, зняттю та повірці в житлових будинках або квартирах водомірів на пільгових умовах для одиноких ветеранів війни;

- відкритим залишається питання відшкодування витрат за проїзд у міському транспорті („маршрутках”) ветеранам війни, інвалідам по зору, активу міській організації ветеранів Афганістану та вдовам воїнів, загиблих в Афганістані; активу багатодітних сімей;

- не вирішено питання з мобільного зв'язку для ветеранів війни, які не мають технічну можливість щодо установки стаціонарного телефону; а також для інвалідів по слуху;

- не має можливості надати пільги ветеранам війни щодо користування послугами кабельного телебачення тощо.

Однак, можна засвідчити, що з прийняттям міської програми соціального захисту населення «Турбота» значніше поліпшилось розв'язання найболісних питань у місті: питань організаційно-правового та інформаційного забезпечення, матеріально-технічного, медичного, соціально-побутового, культурного обслуговування соціально-незахищених громадян міста Луганська.
Начальник

Міського управління праці

та соціального захисту

Луганської міської ради М.Кудінов

О.Ткаченко

Схожі:

Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconМіської цільової Програми Назва: Цільова програма соціального захисту...
Розробник Програми: Міське управління праці та соціального захисту населення Луганської міської ради
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconЛуганської міської ради від 19. 06. 2009 р. №53/5
Звіт про хід виконання «Програми підтримки малого підприємництва у м. Луганську на 2008-2009 роки» за 2008 рік
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconПро хід виконання Програми раціонального й ефективного використання...
Луганську на 2006-2010 роки, керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, на підставі рішення виконавчого комітету...
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconПро затвердження міської цільової програми "Турбота. Назустріч киянам" на 2011 2015 роки
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з метою підвищення соціального...
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconПрограми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища...
Управлінням, відділам та іншим структурним підрозділам районної державної адміністрації забезпечити виконання зазначених заходів...
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconЗвіт про результати виконання за 2006 рік Програми економічного І...
У 2006 році робота виконавчих органів Луганського міської ради|поради| була спрямована|спрямована| на подальшу|дальшу| стабілізацію...
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconКабінет міністрів україни постанова від 7 березня 2007 р. №410 Київ...
Затвердити Державну цільову програму протидії торгівлі людьми на 2006-2010 роки (далі -програма), що додається
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconІнформація про виконання плану роботи управління праці та соціального...
Про виконання делегованих повноважень управлінням праці та соціального захисту населення міської ради за 2012 рік
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconПрограма роботи з обдарованою молоддю чернігівського району на 2008-2010 роки
Обдарованою молоддю на 2007-2010 роки”, наказ Міністерства освіти І науки України від 08. 10. 2007 №886 „Про план заходів щодо виконання...
Звіт про хід виконання цільової програми соціального захисту населення на 2006-2010 роки «Турбота» за 2008 рік iconПлан роботи міського відділу освіти на грудень 2008 року
Про хід виконання міської Програми розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002-2008 роки
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка