Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ”




Скачати 48.86 Kb.
НазваКонспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ”
Дата конвертації02.03.2013
Розмір48.86 Kb.
ТипКонспект
uchni.com.ua > Військова справа > Конспект

Першотравневий РМК



Конспект

уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми:


“Друга світова війна у дзеркалі літератури.

Г.Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”

Підготувала

вчитель зарубіжної літератури


Комишуватської ЗОШ

І-ІІІ ст.

Охтирько А.В.


-2007-

Тема: Друга світова війна в дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти


прийдеш у Спа...”

Мета: узагальнити вивчене, осягнути “нове мислення” і творчість Г. Белля,

проаналізувати його оповідання “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”;

розвивати навички самостійної роботи, зв’язного мовлення, аргументування

своєї думки, аналізу оповідання; виховувати почуття відповідальності, вчити

розрізняти добро і зло, спонукати до роздумів, формувати духовний світ

учнів.

^

Перебіг уроку




І. Мета, мотивація – вступне слово учителя




Сьогодні ми з вами продовжуємо говорити про події ІІ світової війни у дзеркалі літератури. Зупинимось на постатях письменників різних країн, які говорили про цю страшну війну, які засуджували фашизм, які відстоювали гуманістичні засади життя. Більш докладніше зупинимось на постаті Белля і його оповіданні “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”. На тлі розпалу війни та розрухи повоєнних років література відновлювала й плекала духовні скарби людства, обпалені полум’ям цієї катастрофи.

Що то була за катастрофа? Я гадаю, слово надамо нашому історику.(Повідомлення)

  • Чому ж так сталося, що така висококультурна нація стала осередком “коричневої чуми”? Хто винен в цьому?

Ви відповідали на питання анкети, згадайте їх.(питання на дошці)

Результати анкетування показують, що ми з вами надто егоїстичні, думаємо тільки про себе і ніяк не бачимо себе в масштабах країни, а тим більше планети. Мало хто відчуває провину за те, що відбувається навкруги. Ми навіть знаходимо винних і в тому, що ми чимось невдоволені. Саме така позиція людини і призводить до війн.

Зло процвітає тому, що є безліч байдужих людей, які його не бачать.

Почуття провини приніс із війни О. Твардовський, Г. Белль; про єдність усіх людей, про відповідальність кожного за те, що відбувається поряд, говорить Джон Донн – англійський поет XVII століття.

Таке розуміння життя притаманне не кожному. О.Твардовський, Г.Белль, Д. Донн – це люди високого духовного рівня. Чи кожен може відчувати єдність з усім світом, відповідальність за все, що відбувається у світі? Звичайно, може кожен, але цього треба вчитися. І сьогодні ми з вами будемо продовжувати вчитися бути людьми з великої літери.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Письменники різних країн говорили про ІІ світову війну у своїх творах. Давайте послухаємо письменників, ролі яких виконають наші учні.

  • Альбер Камю – французський письменник, автор роману “Чума”;

  • Бертольд Брехт – німецький письменник;

  • Пауль Целан – німецькомовний письменник.

- Звісно, ми, громадяни України, сприймаємо війну крізь призму подвигу наших дідів, прадідів, які у складі радянських військ пройшли шлях до Берліна.

Ми знаємо ветеранів Великої Вітчизняної війни,які захищали наше село, знаємо й шануємо ветеранів, які живуть поряд, їх в живих лишилося дуже мало.

Назвіть, будь ласка, наших ветеранів.

- Велич перемоги СРСР і дорога ціна, яку було сплачено за неї, гірка правда війни – все це увійшло до творів радянських письменників – О. Твардовського, О. Гончара, Є. Симонова, Б. Васильєва, М. Шолохова, М. Стельмаха...

  • Послухаємо О. Твардовського – російського поета;

  • Олесь Гончар – український письменник.

- А зараз давайте ближче познайомимось із Г. Беллем – німецьким письменником за допомогою інтерв’ю.( учні розповідають біографію)

- Останню крапку в цьому русі проти течії поставила смерть. Помер письменник

16 квітня 1985 року. На його могилі, яка знаходиться у селищі Мартен, встановлено звичайний дерев’яний хрест з простим написом: “Генріх Белль. 1917-1985”.

- Яку літературну спадщину залишив нам цей письменник?( називаються твори Г.Белля)
ІІІ. Аналіз оповідання за питаннями:

  • Від імені кого написано оповідання?

  • Як звати цього хлопця?

  • Скільки йому років?

  • Які деталі прибуття героя до госпіталя вводять тему руйнувань, спричинених війною?

  • Яку першу фразу почув герой?

  • Продовжити фразу –“ всі прибулі поділялись на ...”

  • Розкрийте символічний смисл “мерці – решта”

  • Проведіть екскурсію по гімназії, що бачить хлопець, коли його несуть на ношах?

  • Герой просувається коридорами гімназії, його бентежать два питання, які?

  • Чому герой не може повірити власним враженнням, що він потрапив до рідної гімназії?

  • Ще одну прикмету наглядів герой,- це хрест (зачитайте)


Висновок: ідеологи фашизму намагалися стерти зі свідомості молодого покоління

навіть пам’ять про моральні заповіді християнства.

- Зачитайте, яким побачив себе герой у склі лампочки на операційному столі?

- Який символічний смисл цих слів “вкороченого”, “куценький”, “кокон”?

- І що ж таки остаточно переконало юнака, що знаходиться він в своїй рідній гімназії?

- Давайте послухаємо нашого історика, що ж означає ця обірвана цитата?

- У розумінні цієї цитати є два боки, два плани, подумайте, які?

Учитель робить висновок:
Г. Белль у своєму оповіданні розповідає про юнака, який тільки-но закінчив гімназію і, залишившись без руки та ноги, зовсім не розуміє, за що він воював, кого він захищав, і за що він поплатився своїм здоров’ям. Він став “рештою”, неповноцінною людиною.


  • І головне питання, яке ми спробуємо сьогодні з’ясувати:

  • Як цьому хлопцеві жити далі? (думки учнів)

- У нас стоять гвоздики – квіти, які називають супутниками тривоги, червоні гвоздики – символ крові, пролитої на війні. Передаючи один одному гвоздику, висловіть свою думку до музичного уривку. Чи буде у хлопця інтерес до життя? (прослуховування уривку, висловлювання думок)

- В рамках цієї теми ми ще повернемось до цього питання й познайомимось з людьми, які знайшли в собі сили жити далі, не втратили інтересу до життя в дуже складних життєвих обставинах.

- Поміркуйте, уявіть, як нашого героя зустрінуть близькі? (думки учнів)

  • Найдорожча людина для нас – мати, і для матері її дитина найдорожча. Яким би не повернувся наш герой, для матері головне, що він живий. Тому матерям присвячували пісні, вірші, встановлювали пам’ятники. Є пам’ятник Батьківщині –матері і у нас в селі. Про це в своєму вірші написала Охтирько Альона. (вірш)


IV. Підсумки.

V. Домашне завдання. Написати твір-мініатюру “Що б ви порадили юному гімназисту, якби він був поряд?”
- Музика, діти виходять для покладання квітів на пам’ятник.

Схожі:

Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconПлан-конспект відкритого уроку із зарубіжної літератури у 5 класі...
«рольова гра»: розкажіть від імені пасербиці про те, як вона почувалася в зимовому лісі
Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconЦей Загадковий Оскар Уайльд Конспект уроку з зарубіжної літератури у 10-му класі
Необхідним обладнанням на уроці стануть фотопортрет письменника  Дж. Гуггенхейма, портрет Вайльда художника Германа Страка (1878),...
Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconІ. Основні завдання та зміст роботи кабінету зарубіжної літератури
Кабінет зарубіжної літератури – це спеціально обладнане приміщення Ладижинської школи №3 зі створеним навчальним середовищем, оснащеним...
Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconПлан-конспект уроку з української літератури в 11 класі
Тема: Андрій Малишко. Відомий український поет І його пісні, що стали народними
Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” icon“Виховання красою” на уроках зарубіжної літератури
Державному ліцеї м. Білої Церкви вивчалася система роботи вчителя-методиста, спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії, викладача...
Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconМетодичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх...
Метою вивчення курсу зарубіжної літератури в загальноосвітній школі є формування широкої читацької компетенції у старшокласників,...
Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconВимоги до виконання письмових робіт І перевірки зошитів з української...

Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconПро вивчення зарубіжної літератури у 2008-2009 навчальному році
України №10, 2005 р.) кількість годин на вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах з українською мовою...
Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconПоложення про навчальний кабінет зарубіжної літератури
Положення про навчальний кабінет зарубіжної літератури (далі кабінет) роз­роблено відповідно до Закону України «Про загальну середню...
Конспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова війна у дзеркалі літератури. Г. Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ” iconКонспект відкритого уроку із світової літератури у 7 класі О. Генрі «Останній листок»
О. Генрі «Останній листок». Взаємопорозуміння та прагнення зробити добро іншим як засіб подолання життєвих негараздів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка