Інформаційна війна в Іраку




Скачати 58.87 Kb.
НазваІнформаційна війна в Іраку
Дата конвертації02.03.2013
Розмір58.87 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Військова справа > Документы
Інформаційна війна в Іраку
1.Принципи військової пропаганди:
Американці завжди спирались на суспільну думку. Якщо перша війна в зоні Перської затоки 1991 р. була названа першою успішною для США інформаційною війною, то у останній Америка продемонструвала всю свою міць, на практиці доказавши, що інформація – це такий самий військовий ресурс, як солдати і військова техніка.

Принципи військової пропаганди вперше були систематизовані в письмовому вигляді британським дипломатом лордом Понсонби (1871-1946). Суть їх зводиться до наступного:

  1. «Ми» не хотіли війни. Першочергово необхідно запевнити народ саме в цьому. Це «інші» почали війну, «ми » змушені захищатись.

  2. Ворог втілюється в окремій особистості. Неможна ненавидити весь народ. Потрібно персоніфікувати образ ворога, показати своєму населенню, що голова «інших» - це психічнохвора, схибнута людина.

  3. «Наші» дії мотивуються принципами любові до людини. Але слід замовчувати, що у війні прослідковуються економічні цілі, підкреслювати лише гуманітарні цілі. Так було і під час Першої світової війни: коли воювали не за контроль над Суецьким каналом і не за нові колонії. Тоді це були принципи: розчавити мілітаризм, захистити малі народи, підготувати світ до демократії. Ці вікові принципи і досі наводяться у якості причин для інтервенції.

  4. ^ Дії ворога відрізняються особливою жорстокісттю і викликають жах. Слід максимально оперативно росповсюджувати свідотства жорстокості, скоєних ворогом, пояснюючи, що саме йому властиві подібні дії. Хоча насправді жорстокість властива всім арміям світу. Але принцип військової пропаганди в тому і полягає, щоб довести, що саме у арміїї супротивника жорстокість є звичайним тактичним засобом.

Американо – Іракська інформаційна війна мала свої особливості. Сучасна інформаційна війна ведеться, можна сказати, проти всього світу. Роботу ускладнюють альтернативні інформаційні канали, такі як катарський телеканал «Аль-Джазіра» . Але не дивлячись ні на що адміністрація Дж. Буша досягла повної перемоги на внутрішньому фронті, а ось на іракському інформаційному фронті США зустрілись з неможливісттю забезпечити виправдання для американського вторгення у цю країну в очах ії громадян.
2. Суперзброя:
Демонічний образ Саддама Хусейна довно був зрощений у свідомості громадян США. Вміло нагнічуваний ЗМІ патріотичний чад американців досяг апогею. У такому стані мирними громадянами все більше оволодівала ідея тотальної всесвітньої війни з терроризмом. З ефіру продовжували сипатись обвинуватчення на адрессу Багдаду, котрі послідовно орієнтували населення проти Іраку. Наполегливо впроваджувалася думка про прийдешню небезпеку, яку таїть для усього людсттва. а не тільки для Америки, схована зброя масового ураження, а також політика підтримки міжнародного тероризму.

Доказом були фотограіфї зроблені з космосу, обєктів де нібито схована зброя мксового ураження. Далі створювалась атмосфера непрязні, що переходила у роздратування і ненависть. Далі тривала пауза, яка породжувала такий психічний стан, що спонукав до рішучих дій задля її завершення і як правило він співпадав для таємного здійснення військових операцій.

Велика підготовча робота Вашингтону не пройшла даремно. Очікування війни зробило свою справу, привчивши світ до думки про її неминучість . Міжнародне співтовариство змушене було сприйняти інтервенцію проти суверенної держави як деяку данність. А завдякі натхненній праці ЗМІ, світове співтовариство було завчасно проінформовано про плани розправи над режимом Хусейна.
^ 3. Удар по свідомості ворога:
Головною ціллю була дискредитація С. Хусейна, злам довіри населення до іракського уряду, зниження рівня психологічного стану військових сил, подавлення волі до протистояння. Застосовувались традиційні форми інформаційно-психологічного впливу: радіо- і телевіщання, друкована і усна пропаганда. Найбільш інтенсивно велась друкована. Росповсюдження листівок розпочалось над іракським населенням ще в 2002 р.

«Якщо ти готуєшся до бою. тебе очікує загибель. Продемонструй небвжання воювати, і ти вцілієш» - говорилось у листівці з зобраденням двох американських літаків, які атакують танк. Листівка інструктувала іракських танкистів, як повернути башню назад і нахилити ствол гармати до землі. Зміст агіток варіювався у відповідності з конкретними військовими задачами. При цьому підкреслювалося, що США готові проявляти піклування про кожного хто має потребу.

Далі у повітряному просторі Іраку з 12 грудня 2002 р. діяли літаки Commando Solo. Кожний день на протязі 5 годин радіостанція передавала в ефір послання, які переслідували чітку ціль – встановити стіну між населенням і керівництвом країни.
^ 4. Схід справа тонка:
Під час ведення війни командування спеціальних сухопутних військ проаналізувало ефективність інформаційної і пропагандистської війни. Всупереч всім очікуванням моральний стан супртивника став більш стабільним і впевненим, ніж перед початком війни. За думкою експертів, це можливо було пояснити невдачами військовими кампаниіями коаліції.

Тим не менш ряд аналітиків підставили під сумнів єфективніст інформаційно-психологічної війни, тому що масової здачі в полон не було. Американські спеціалісти дотримались ряду помилок у звязку з недооцінкою ворога. Зміст листівок був критично оцінений експертами, бо вони мали занадто загальний характер. Вони були зазделегідь підготовлені без врахування свіжої інформації, погано продумане формулювання ускладнювали пропагандистське навантаження, особливо враховуючи не дуже високий рівень освідченності адресата.


  1. ^ Робота ЗМІ:


Усі журналісти були попереджені, що робота ЗМІ підлягає контролю у відповідності з правилами ведення військової операції. Тези цих правил такі:

  • усі інтервью повинні бути записані на магнітну плівку

  • інтервю з пілотами можуть бути проведені лише по закінченню польоту

  • з метою забезпечення безпеки, можуть встановлюватись тимчасові обмеження друку, включно із зйомками і репортажами

  • обмеження будуть зняті одразу після завершення операції

Дозволялось публікувати інформацію про обєкти які підлягали бомбардуванню. Інформація про кораблі, місцезнаходженнях спеціальних формувань замовчувались. Сувора заборона публікування коментарів офіційних особ. Наприклад, Кондолізі Райс, було заборонено до завершення бойових дій виступати на теми, далекі від війни. Приховувалися успіхи супротивника, и перебільшувалися їх втрати.

Продовжуючи вдосконалювати технології ведення інф. війни США досягли певних успіхів особливо у сфері дезінформації і фальсифікації.
Висновки:
Справді, друга іракська війна або - як її ще називають - третя війна в затоці позначена виразними ознаками інформаційно-пропагандистської та інформаційно-психологічної операції із використанням усіх відповідних засобів, форм, прийомів, включно з недозволеними.
Зокрема, до успіхів американців треба віднести такі речі: вони заздалегідь передбачили, що араби займуть проіракську позицію, що майже всі арабські засоби масової інформації будуть висвітлювати ситуацію на користь Іраку. І тому вони вжили запобіжних заходів. Зокрема, на це спрямований потужний корпус, так званих фронтових кореспондентів, - більше 600 осіб. Фронтові журналісти вельми потужно підтримали у інформаційному просторі цю операцію.
Щоправда, на їх діяльність накладаються обмеження, зумовлені їх підпорядкованістю військовому командуванню, і багато речей вони не мають права розголошувати. В цьому плані їхні переваги обертаються їхніми вадами.

Щодо режиму реального часу, то тут все гаразд. З правдивістю або правдоподібністю звичайно не все гаразд, тому що тут, крім інформування, домішується багато такої звичайної, добре нам знайомої пропаганди, невід’ємної від інформаційно-психологічних операцій. А щодо третьої компоненти, то тут є ще більше проблеми. Адже ми маємо, по суті, два розколотих інформаційних світи. Арабський світ не визнає тієї інформації, яка надходить із західних джерел, тим паче, американських або британських, а західний світ - тієї інформації, яка надходить із арабських джерел. І тут просто доходить до глухоти нерозуміння. Скажімо, проста людина в Єгипті принципово не дивиться, а якщо дивиться, то не сприймає те, що показують американські або західні канали, зате довіряє "Аль-Джазирі" або іншим арабським теле- і радіостанціям.
Але весь американський інформаційний інструментарій належить до західної цивілізації і не сприймається ісламо-арабським світом, тобто існують певні речі, узалежнені з культурною несензитивністю, як кажуть теоретики, неврахуванням культурних особливостей цього світу. Тут треба великий "мінус" виставити тим, хто готував цю операцію. Зрештою, можливо, це сталось тому, що надто пізно взялися її готувати. Буквально до осені минулого року нічого не чули про те, що Ірак є такий великий ворог, що з ним треба воювати, потім з’явилася в листопаді відповідна резолюція Ради Безпеки ООН, згодом виявилося, що і її можна проігнорувати. Тобто багато речей робилося в режимі імпровізації. Саме з цим пов’язані і значні прорахунки в інформаційної кампанії.

Схожі:

Інформаційна війна в Іраку iconРозділ аналіз маніпулятивних технологій в інформаційному забезпеченні війни в Іраку та Лівії
Війна в Іраку – міжнародний конфлікт, що триває з 20 березня 2003 року в регіоні Перської затоки. Війна в Іраку складається з двох...
Інформаційна війна в Іраку iconУрок №3. Тема
Принципи класифікації інформаційних систем. Інформаційні технології. Етапи розвитку інформаційних технологій. Сфери застосування...
Інформаційна війна в Іраку iconЧапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання
Джерело: з книги: Чапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання.— К.: Дніпро, 1978
Інформаційна війна в Іраку iconЧапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання
Джерело: з книги: Чапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання.— К.: Дніпро, 1978
Інформаційна війна в Іраку iconЧапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання
Джерело: з книги: Чапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання.— К.: Дніпро, 1978
Інформаційна війна в Іраку iconЧапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання
Джерело: з книги: Чапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання.— К.: Дніпро, 1978
Інформаційна війна в Іраку iconЧапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання
Джерело: з книги: Чапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання.— К.: Дніпро, 1978
Інформаційна війна в Іраку iconЧапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання
Джерело: з книги: Чапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання.— К.: Дніпро, 1978
Інформаційна війна в Іраку iconЧапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання
Джерело: з книги: Чапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання.— К.: Дніпро, 1978
Інформаційна війна в Іраку iconЧапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання
Джерело: з книги: Чапек К. Війна з саламандрами. Роман. Мати. П'єса. Оповідання.— К.: Дніпро, 1978
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка