Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою




Скачати 123.6 Kb.
НазваРозробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою
Дата конвертації03.03.2013
Розмір123.6 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Військова справа > Урок




Сніжнянська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат № 42

Розробка уроку з предмету

« Людина і світ» за темою:

«Водойми України.»

«Листяні та хвойні

дерева.»

3 -4 клас

Вчитель: Кириченко О.Є.

Затверджено

метод. радою:

Пр. № від

2012-2013нав.рік.

- 1 -

Тема. Водойми України. Листяні і хвойні дерева.

( моря, річки, озера; їх ( Частини дерева )

позначення на фіз. карті)

Мета.Ознайомити учні з поняттям Закріпити поняття дерево;

водойми, джерела, річки, моря, розширити поняття листяні і

озера, болота та їх значенням в хвойні дерева. Формувати

житті людини; вчити спостерігати, вміння розрізняти дерева, по-

робити висновки, узагальнювати; рівнювати, виділяти істотні

виховувати дбайливе ставлення ознаки. Виховувати самостій-

до водойм. ність, прагнення знаходити

відповіді на запитання, береж-

ливе ставлення до рослин.

Обладнання: фізична карта, загадки, ілюстрації, глобус, картки,

кросворд.

^ Зміст уроку.

І. Організаційний момент.

Заходить вчитель - треба встати,

Його слід тишею вітати .

Спитати хочеш – не гукай,

А тільки руку підіймай.

В класі парту бережи,

І на парті не лежи.

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

ІІ. ЗКМ.

  • 2 -

  1. Хвилинка спостережень:

Загадка.

Жовте листячко летить.

Під ногами шелестить.

Сонце вже не припікає,

Коли діти це буває?

( восени )

2.Познач цифрами порядок осінніх місяців.




Листопад




Вересень




Жовтень

(Слайди)

3.Якими кольорами розфарбувала осінь рослини ( листя дерев ?)

3 клас . Робота з картками.

Мишеня зібрало осінній букет. Які дерева скинули листя для його букету.

4 клас. Відгадаємо загадку.

Відома звіку рідина,

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло крихта, тверда…

Звичайно - … (вода)

Повторити 3 стану води. ( твердий, рідкий, газоподібний )

  • Що б змінилось на Землі, якби зникла вода? Чому?

  • Де у природі є вода?

  • Яким кольором на карті і глобусі позначають воду?

Карта, глобус.

- 3 -

Асоціативний кущ зі словом ( вода )

( ставки, моря, болота, ріки, джерела, океани, озера)

  • Як можна одним словом назвати моря, ставки, річки,

ставки, …. - водойми. ( словарна робота )

ІІІ. Основна частина.

  1. Повідомлення теми уроку.

« Водойми України.» « Листяні і хвойні дерева.»

( Слайди)

  1. Слово вчителя.

  • Без води немає життя, вода є в кожній живій істоті. Без їжі можна прожити набагато довше, ніж без води. Людина і більшість тварин майже на 2/3 складаються з води, а деякі рослини - на 4/5. Вода займає 2/3 поверхні земної кулі, і тільки 1/3 припадає на сушу. Вода є в океанах і морях, річках і озерах, під землею і в грунті.

  • Океани, моря, річки, озера, болота, ставки, джерела, водосховища – це водойми. Розрізняют штучні і природні водойми. ( Діаграма )

Природні водойми - це водойми які утворились без участі

людини.

Штучні водойми - це водойми утворені людиною. (Слайди)

  • Які ви знаєте природні водойми? Штучні? (водосховища сл.роб.)

  1. Джерело.

Із під гірки, з - під крутої

Прокидається норою

Та й до моря утіка

Через лози по ярах.

( джерело)

- 4 -

  • Підземні води рухаються, і там, де глина підходить до поверхні землі, вода витікає на поверхню. Те місце називають джерелом.

  • Чи траплялося вам знаходити джерело?

  • Якою в ньому була вода?

  • Із давніх – давен джерельну воду люди вважали цілющою. У природі джерела часто дають початок рікам.

Джерела – природне багатство країни, їх потрібно охороняти.

  1. Річки.

Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить.

( річка )

Річка – це природний потік постійної води. Початком річок може бути невеличкий струмок джерела, який виходить на земну поверхню. Багато річок беруть початок з озер, боліт, зі схилів гір. Кожна починається невеличким струмком, який впадає в інший. Кілька струмків утворюють річку, що несе свої води в моря. Чим більше у річку впадає її приток, тим вона повноводніша.

На території України протікає 73 тис. річок і струмків: 20 із них завдовжки майже 100км, а 8 - понад 500км.

Річки є народним багатством. З давніх – давен люди селилися поблизу річок. Брали з них воду, ловили рибу, сплавляли ліс. Тепер на великих річках побудовано електростанції. Вони дають електричний струм. Ощищена вода поступає у водопроводи. По річках перевозять пасажирів, різні вантажі. У них водяться звірі, риби, водоплавні птахи. Біля річок завжди свіже повітря, тому тут добре відпочивати. Щоб вода не підмивала береги й річка не замилювалася, її обсаджують деревами.

Яка сама велика річка на Україні? (Слайди)

^ 4 клас. Робота з картою. ( позначення рік , їх назви )

  1. Дерева. ( 3 клас )

-Які види дерев ви знаєте? Хвойні , листяні.

Відгадайте загадку.

- 5 -

Хто на зиму роздягається, а на літо одягається?

( листяні дерева )

Листяні дерева - це дерева у яких є листя. (Слайди)

А зараз ми подивимось які листяні дерева ви знаєте.

  1. Загадки.

Я дерево - красень,

А звуть мене…. (ясен)

На дереві гойдається,

Жупан колючий має,

На літо одягається,

А восени скидає.

( каштан )

Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски,

Звуть цих подружок…

( берізки)

Серед літа - метелиця.

Пух летить і стелиться.

( тополя)

Навесні росте, влітку цвіте,

Восени осипається,

Взимку відсипається;

Лікує від грипу,

Кашлю і хрипу.

( липа )

- 6 -

Це все листяні дерева.

  1. Перевірка робіт за картками ( мишеня).

Картинки, слайди.

  • Про яке дерево йдеться мова в цій загадці?

Влітку і взимку вбрання одне,

Та кличуть дітки завжди мене.

Щоб я на свято до них прийшла,

Прикрас багато їм принесла. ( ялинка)

  • Чим відрізняється ялина від інших дерев? ( Замість листя, голки) такі дерева називаються хвойні.

До них відносяться: смерека ( ялина ), ялиця, сосна, сосна кримська, ялівець. Слайди

  • Сосни та інші хвойні дерева з`явилися більш ніж 300 млн. років тому. Усі вони ховають своє насіння у шишках.

  • Щоб запобігти надлишковим втратам води, хвоя вкрита шаром воску.

  • Голки зберігають вологу і взимку, коли вода замерзає.

  • Хвойні дерева не скидають хвою, бо їх вузькі листочки (голки) можуть виносити холод.

  • У хвойних дерев м`яка деревина, її використовують як будівельний матеріал, на меблі, з неї виготовляють папір, музичні інструменти, фанеру.

  • Хвоя містить багато вітамінів, її додають у корм худобі. У медицині використовують бруньки, хвою, з яких одержують вітамін С, ефірні олії.

  • Ялини та сосни висаджують уздовж залізниць, щоб рейки не заносили снігом. Сосна має велике санітарно- гігієнічне значення. Вона виділяє речовини, які пригнічують розвиток багатьох шкідливих бактерій.



- 7 -

  • ^ Частини дерева

Листя

Гілки

Стовбур

Коріння

  1. Гра « Життя дерев »

Діти розподіляються на групи й отримують картки з різноманітними фразами про життя дерев.

  1. Дерево радіє сонцю .

  2. Дерево гнеться під ураганним вітром.

  3. Із дерева опадає листя.

  4. Дерево слухає пісні птахів.

  5. Дерево лікує дятел.

Діти повинні змалювати мімікою і жестами ситуацію, описану на їх картці.

Фізхвилинка

Трава низенька, низенька,

Дерева високі, високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

То вправо, то вліво їх нахиляє,

То вперед, то назад,

То вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають,

А діти за парти сідають.

^ 3 клас. Інтерактивна гра « Коло ідей»

Як би вас призначили головним озеленювачем міста , то які дерева ви посадили б в своєї школі? В саду? Місті?

- 8 -

  • Скажить мені діти: «Без чого не зможе рости дерево?»

  1. Озера.

Серед поля лежить дзеркало –

Скло голубе, а рама зелена.

( озеро)

Озеро – це водойма, яка виникла в природних западинах на поверхні землі. На земній поверхні є западини різної глибини і ширини. Вони починають заповнюватися водою. І так виникають озера. В Україні налічується понад 3000 озер. Озера відрізняються розмірами, глибиною, солоністю води. Зустрічаються озера з прісною, а також солоною водою. Озера, як і річки, постійно

поповнюють свої запаси підземними водами, влітку і восени – дощовою водою, а навесні – ще й талою.

Воду з озер використовують на фабриках та заводах, фермах, для зрошування полів. Водночас озера служать шляхами сполучення. Мають велике значення в риболовстві. У солоних озерах добувають кухонну сіль.

^ Позначення на карті. (Слайди)

  1. Моря.

Навкруги вода, а з питвом - біда.

( море )

Вода на землі займає 2/3 усієї поверхні. Ці величезні водні простори, якими вкрита Земля, називаються океанами.

Море -це частина океану, що заходить у сушу. Море завжди з’єднане з океаном. Вода у морі є гірко – солоною. У різних морях солоність води неоднакова. У морях ростуть різноманітні водорості, з них виготовляють ліки, добриво , використовують як корм для худоби. З червоних водоростей виготовляють мармелад, губну помаду, із зелених - папір; морську капусту вживають у їжу. У морях водяться різноманітні риби: скумбрія, ставрида, камбала, оселедець, тюлька, кефаль, тунець і т.д. Також зустрічаються різні

- 9 -

тварини: краби, омари, креветки, мідії, рачки та ін.. На берегах селиться багато птахів.

На півдні наша країна омивається Чорним та Азовським морями. Чорне море більше за розмірами і глибше, ніж Азовське. Його найбільша глибина - 2245 м . В нього впадають ріки: Дніпро, Південний Буг, Дністер, Дунай.

Азовське море - це мілководна водойма, його максимальна глибина – 14м. Азовське море є унікальним. Це своєрідний рибний розплідник, природне відгодівельне господарство. Одна із найбагатших, найпродуктивніших водойм світу.

Обидва моря мають велике транспортне й промислове значення в житті країни. Крім того, це чудова зона для відпочинку й оздоровлення. На узбережжі розташовано багато санаторіїв, пансіонатів, серед яких чимало дитячих. (Слади)

  1. ^ Підсумки. Охорона водойм.

Вода - основа всього живого. Без неї все гине. Без води людина не проживе й п’яти днів. Без води не було б життя на Землі. Тому слід її використовувати економно. Адже прісної води на Землі набагато менше, ніж солоної. Воду потрібно оберігати від забруднення. Зараз ця проблема надзвичайно актуальна. Наші водойми дуже забрудненні відходами промисловості. Фабрики, заводи викидають у воду отруйні речовини. Таку воду не можна пити, тому що у ній багато шкідливих речовин, які можуть спричинити різні захворювання. Потрібно будувати очисні споруди, оберігати озера від замулювання, садити на берегах річок, озер дерева, які будуть укріплювати їх береги.

Гра « Так або ні »

  1. Вода – найбільш поширена речовина на землі.

  2. Вода є всюди: в морях, океанах, грунті , річках, повітрі.

  3. Вода може бути лише в двох станах.

  4. Життя на Землі можливо без води.

  5. Вода входить до складу живих організмів.

  6. Водойми бувають природними і штучними.

  7. Дніпро - сама велика річка України.

  8. Азовське море є глибшим за Чорне.

- 10 -

Розповіді учнів 3 класу. ( Коло ідей )

  1. Кросворд.

Розв’язавши кросворда, довідаємось про скарб, який є найдорожчим і найціннішим у світі.

  1. Це весняний чорний птах,

Називають його … ( шпак )

  1. За вікном сніжок,

Піднялася віхола,

Та не страшно пташці,

Що сидить під стріхою.

( горобець )

  1. Хитра кума сліди замела.

( лисиця )

  1. Вправні будівельники

Майструють дашок

З соснових гілок.

( мурахи )

  1. Я найперша квітка в гаю,

Синім цвітом зацвітаю.

( пролісок )

  1. Влітку наїдається,

Взимку відсипається.

( ведмідь )

  1. Влітку сіренький, а взимку - біленький.

Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає.

( заєць )

- 11 -




ш

п

а

к




г

о

р

о

б

е

ц

ь




л

и

с

и

ц

я




м

у

р

а

х

и




п

р

о

л

і

с

о

к

в

е

д

м

і

д

ь







з

а

є

ц

ь




Вірш.

Повітря, земля і вода - це Природа.

Природа - це Я. І ти - це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми - тільки частка цієї краси.



Схожі:

Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconТема: Світ професій «людина-людина». Виготовлення вітальної листівки...
Мета: Розширювати знання учнів про світ професій, ознайомити професіями, що працюють з людьми
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconРозробка уроку англійської мови у 6 класі за темою “hobbies”
Мотивація навчальної діяльності, постановка проблемного запитання “What do you do if you have free time?”
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів Людина І світ 12 клас
Вивчення запропонованого курсу «Людина І світ» дасть змогу пізнати суспільні ідеали, засвоїти критерії оцінювання й самі оцінки різних...
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconРозробка уроку за темою розв’язування комбінаторних задач
Виховна мета: важливо виробляти в учнях такі якості, як точність, стислість І ясність словесного виразу думки, довільне керування...
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою icon«Екологічна безпека Землі»
Методична розробка інтегрованого уроку навколишній світ + інформатика по темі: «Екологічна безпека Землі» (3 клас)
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconРозробка уроку у 9 класі
Учитель пропонує одну з тем, що були вивчені у цьому семестрі. Учні у швидкому темпі ланцюжком називають слова за цією темою. Той,...
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconТема уроку
Освітня мета: вчити учнів висловлюватися за темою уроку, узагальнити лексичний матеріал
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconТема уроку
Освітня мета: вчити учнів висловлюватися за темою уроку, узагальнити лексичний матеріал
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconУрок 34 Дата: 27. 01. 2010 Тема уроку
Освітня мета: вчити учнів висловлюватися за темою уроку, узагальнити лексичний матеріал
Розробка уроку з предмету «Людина І світ» за темою iconНавчальні програми для спеціальних загальноосвітніх шкіл інтенсивної педагогічної корекції
Я І україна” охоплює зміст галузі Державного стандарту початкової загальної освіти “Людина І світ” І реалізується окремими навчальними...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка