Скачати 53.01 Kb.
|
| План – конспект уроку біології. 7 клас. Вчитель Скороход Г.І. Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини Мета уроку: Освітня. Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; розкрити роль цих рослин у природі та господарській діяльності людини; намагатися створити цілісність уявлень про первинне значення рослинності на планеті. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати значення рослин у природі та в житті людини; уміння аналізувати, спостерігати, визначати лікувальні особливості. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю, гордість за хвойні ліси як легені планети; сприяти екологічному вихованню. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником, робота з м\м дошкою. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4.Візуальний: складання схем. 5.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, музика. 6.Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: історія, геральдика, географія. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, картини. Основні поняття та терміни: смола, бурштин, камфора, хвоя,фітонциди. ^ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Гра “Розминка”. Відгадати правильність написання представників голонасінних та визначити їх клас. - анлия – ялина – Хвойні; - дерефа – ефедра – Гнетові; - итс – тис – Хвойні; - воксея – секвоя – Хвойні; - нікгог – гінкго – Гінкгові; - никвосаг – саговник – Саговники; - насос – сосна – Хвойні; - ячівільве – вельвічія – Гнетові; - уят – туя – Хвойні. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Давайте згадаємо деякі народні прикмети: - хвоя модрини перед ясною погодою розгортається, ширшає, а перед негодою – стискається, стає круглішою; - на сосні багато шишок – добре вродить ячмінь; - на смереках рясно шишок – запасайтесь на зиму добрими кожухами; - затріщали смереки – буря недалеко; - бічні гілки сосни дугоподібно згинаються в бік стовбура – на відлигу, розгинаються – на мороз; - лусочки соснових шишок розкриті – триватимуть сухі, гарячі дні, а стуляться докупи – настане волога погода; - сухі гілочки ялини висипають білу порошу – чекайте погоду хорошу. ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Розповідь про значення голонасінних: - ліси – основне джерело кисню та летких фітонцидів; - домівка для багатьох тварин; - використання деревини як сировини; - виготовлення паперу та штучного шовку; - сировина для хімічної промисловості (скипидар, спирт, ацетон, смола…); - використання в озелененні. ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Дати характеристику деяким хвойним рослинам і визначити їхню назву та значення в природі та житті людини. Вельвічія дивна: - мешканець пустель Південно-Західної Африки, вперше її побачили в пустелі Наміб; - живе близько 2 000 років; - майже все стебло занурене у піщаний грунт і підіймається над його поверхнею лише на 30 см; - має всього два листки довжиною 3-4 м, які зберігаються все її життя і за товщиною нагадують фанеру; - здалеку вельвічія схожа на клубок змій. Секвоя вічнозелена: - найтовстіше дерево в світі, товщина стовбура 11-36 м; - висота сягає 100 м; - назва походить від імені вождя індіанського племені, що очолив боротьбу з колонізаторами; - зараз можна зустріти на узбережжі Каліфорнії в США; Тис ягідний: - його називають негний-дерево; - росте в горах Карпат і Криму; - могутнє дерево в кілька обхватів, висотою до 30 м; - деревина міцна, з неї робили гарматні ядра; - має міцну бурувато-червону деревину, що не гниє; - кора червонувато-сіра, гладка або пластинчаста; - має малинові шишкоягоди, яким ласують птахи; - має отруйну хвою, кору і деревину; - рідкісна рослина. Ялина європейська: - з її деревини роблять скрипки Страдиварі, Аматі, Гварнері; - це дерево конусоподібної форми може рости до 90 м; - хвоїнки розташовані густо поодинці; - шишки великі; - утворює темнохвойні ліси; - улюблене дерево малят. Кедр: - це священне дерево в Індії та Лівані; - висота сягає 50 м, крона шатроподібна; - росте на Південному березі Криму; - нерідко йому приписують насіння, що насправді належить сосні сибірській; - росте в Гімалаях на висоті 2 00 м; - нерідко силу юнака порівнюють з силою цього дерева. Туя західна: - струнке дерево з густою конічною кроною, 20 м заввишки; - листки плоскі, лускоподібні, темнозелені; - кора яскраво коричнево-червона; - деревина грубоволокниста, м’яка, легка, але досить міцна; - виділяє велику кількість фітонцидів і поглинає пил; - використовується як декоративна рослина. Гінкго дволопатеве: - це дерево поширене в Японії. Китаї, Кореї; - в Україні вирощується в ботанічних садах і дендропарках; - учені називають його “живим викопним”, оскільки це єдиний представник свого класу; - дерево високе до 30 м, листопадне; - насінину із сріблястим придатком називають в Японії “сріблястий абрикос”; - відвар його листків вживають для поліпшення роботи мозку; - листочок плоский з двома лопатями, формою нагадує серце. V. Узагальнення та систематизація знань. Прослухати повідомлення учнів та їхні розповіді про голонасінних рослин. VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. |
![]() | Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета Мета: Ознайомити учнів з особливостями будови та процесів життєдіяльності голонасінних рослин на прикладі класу хвойних їхньою роллю... | ![]() | Різноманітність голонасінних рослин. Їх значення в природі та в житті людини Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю та поширенням голонасінних рослин, дати поняття про їх значення, необхідність охорони. Розвивати... |
![]() | Урок 7 кл. Тема: “Різноманітність земноводних. Значення земноводних... Тема: Різноманітність земноводних. Значення земноводних у природі та житті людини. Охорона земноводних | ![]() | Урок тема. Значення вищих спорових рослин у природі та в житті людини Мета: розглянути значення вищих спорових рослин у житті людини та в природі; розвивати вміння учнів працювати з додатковими джерелами... |
![]() | Тема: Відділ Папоротеподібні, їхня різноманітність І значення в природі та житті людини Мета. Сформувати в учнів знання про особливості будови папоротеподібних І процесів життєдіяльності, їхню роль у природі пі житті... | ![]() | Значення голонасінних у природі та вжитті людини Мета: Пояснити значення різних рослин відділу Голонасінні для життя людини; особливе значення звернути на використання їх як лікарські... |
![]() | Тема : Різноманітність павукоподібних та їх значення в екосистемах.... Мета: Ознайомити учнів із різними видами павукоподібних, визначити особливості будови та процеси життєдіяльності різних рядів павукоподібних;... | ![]() | Урок подорож Тема : особливості будови, різноманітність, значення молюсків Мета: - узагальнити, систематизувати знання про молюсків, їх будову, різноманітність, значення в природі та житті людини |
![]() | Конспект уроку. 7клас Тема : різноманітність І значення плодів Продовжити розвивати поняття про процеси життєдіяльності рослинного організму (розвиток плодів І насіння ); систематизувати знання... | ![]() | Урок Тема уроку: Окисно-відновні реакції, їх значення «окисник», «відновник»; навчити складати прості окисно-відновні реакції; охарактеризувати значення цих реакцій у природі та житті... |