Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини




Скачати 53.01 Kb.
НазваТема: Значення голонасінних у природі та в житті людини
Дата конвертації29.12.2023
Розмір53.01 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Військова справа > Документы
План – конспект уроку біології. 7 клас.

Вчитель Скороход Г.І.

Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини

Мета уроку:



Освітня. Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; розкрити роль цих рослин у природі та господарській діяльності людини; намагатися створити цілісність уявлень про первинне значення рослинності на планеті.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати значення рослин у природі та в житті людини; уміння аналізувати, спостерігати, визначати лікувальні особливості.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю, гордість за хвойні ліси як легені планети; сприяти екологічному вихованню.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником, робота з м\м дошкою.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний. 
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схем.
5.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, музика.
6.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв ́язки: історія, геральдика, географія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, картини.
Основні поняття та терміни: смола, бурштин, камфора, хвоя,фітонциди.




^ ХІД УРОКУ



І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.


Гра “Розминка”. Відгадати правильність написання представників голонасінних та визначити їх клас.
- анлия – ялина – Хвойні;
- дерефа – ефедра – Гнетові;
- итс – тис – Хвойні;
- воксея – секвоя – Хвойні;
- нікгог – гінкго – Гінкгові;
- никвосаг – саговник – Саговники;
- насос – сосна – Хвойні;
- ячівільве – вельвічія – Гнетові;
- уят – туя – Хвойні.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Давайте згадаємо деякі народні прикмети:
- хвоя модрини перед ясною погодою розгортається, ширшає, а перед негодою – стискається, стає круглішою;
- на сосні багато шишок – добре вродить ячмінь;
- на смереках рясно шишок – запасайтесь на зиму добрими кожухами;
- затріщали смереки – буря недалеко;
- бічні гілки сосни дугоподібно згинаються в бік стовбура – на відлигу, розгинаються – на мороз;
- лусочки соснових шишок розкриті – триватимуть сухі, гарячі дні, а стуляться докупи – настане волога погода;
- сухі гілочки ялини висипають білу порошу – чекайте погоду хорошу.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. 
Розповідь про значення голонасінних:

- ліси – основне джерело кисню та летких фітонцидів;
- домівка для багатьох тварин;
- використання деревини як сировини;
- виготовлення паперу та штучного шовку;
- сировина для хімічної промисловості (скипидар, спирт, ацетон, смола…);
- використання в озелененні.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. 
Дати характеристику деяким хвойним рослинам і визначити їхню назву та значення в природі та житті людини.
Вельвічія дивна: 
- мешканець пустель Південно-Західної Африки, вперше її побачили в пустелі Наміб;
- живе близько 2 000 років;
- майже все стебло занурене у піщаний грунт і підіймається над його поверхнею лише на 30 см;
- має всього два листки довжиною 3-4 м, які зберігаються все її життя і за товщиною нагадують фанеру;
- здалеку вельвічія схожа на клубок змій. 
Секвоя вічнозелена: 
- найтовстіше дерево в світі, товщина стовбура 11-36 м;
- висота сягає 100 м;
- назва походить від імені вождя індіанського племені, що очолив боротьбу з колонізаторами;
- зараз можна зустріти на узбережжі Каліфорнії в США;
Тис ягідний:
- його називають негний-дерево;
- росте в горах Карпат і Криму;
- могутнє дерево в кілька обхватів, висотою до 30 м;
- деревина міцна, з неї робили гарматні ядра;
- має міцну бурувато-червону деревину, що не гниє; 
- кора червонувато-сіра, гладка або пластинчаста;
- має малинові шишкоягоди, яким ласують птахи; 
- має отруйну хвою, кору і деревину;
- рідкісна рослина.
Ялина європейська:
- з її деревини роблять скрипки Страдиварі, Аматі, Гварнері;
- це дерево конусоподібної форми може рости до 90 м;
- хвоїнки розташовані густо поодинці; 
- шишки великі;
- утворює темнохвойні ліси;
- улюблене дерево малят.
Кедр:
- це священне дерево в Індії та Лівані;
- висота сягає 50 м, крона шатроподібна;
- росте на Південному березі Криму;
- нерідко йому приписують насіння, що насправді належить сосні сибірській; 
- росте в Гімалаях на висоті 2 00 м; 
- нерідко силу юнака порівнюють з силою цього дерева.
Туя західна:
- струнке дерево з густою конічною кроною, 20 м заввишки;
- листки плоскі, лускоподібні, темнозелені;
- кора яскраво коричнево-червона;
- деревина грубоволокниста, м’яка, легка, але досить міцна;
- виділяє велику кількість фітонцидів і поглинає пил;
- використовується як декоративна рослина. 
Гінкго дволопатеве:
- це дерево поширене в Японії. Китаї, Кореї;
- в Україні вирощується в ботанічних садах і дендропарках;
- учені називають його “живим викопним”, оскільки це єдиний представник свого класу;
- дерево високе до 30 м, листопадне; 
- насінину із сріблястим придатком називають в Японії “сріблястий абрикос”; 
- відвар його листків вживають для поліпшення роботи мозку;
- листочок плоский з двома лопатями, формою нагадує серце. 
V. Узагальнення та систематизація знань.

Прослухати повідомлення учнів та їхні розповіді про голонасінних рослин.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Схожі:

Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconТема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета
Мета: Ознайомити учнів з особливостями будови та процесів життєдіяльності голонасінних рослин на прикладі класу хвойних їхньою роллю...
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconРізноманітність голонасінних рослин. Їх значення в природі та в житті людини
Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю та поширенням голонасінних рослин, дати поняття про їх значення, необхідність охорони. Розвивати...
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconУрок 7 кл. Тема: “Різноманітність земноводних. Значення земноводних...
Тема: Різноманітність земноводних. Значення земноводних у природі та житті людини. Охорона земноводних
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconУрок тема. Значення вищих спорових рослин у природі та в житті людини
Мета: розглянути значення вищих спорових рослин у житті людини та в природі; розвивати вміння учнів працювати з додатковими джерелами...
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconТема: Відділ Папоротеподібні, їхня різноманітність І значення в природі та житті людини
Мета. Сформувати в учнів знання про особливості будови папоротеподібних І процесів життєдіяльності, їхню роль у природі пі житті...
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconЗначення голонасінних у природі та вжитті людини
Мета: Пояснити значення різних рослин відділу Голонасінні для життя людини; особливе значення звернути на використання їх як лікарські...
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconТема : Різноманітність павукоподібних та їх значення в екосистемах....
Мета: Ознайомити учнів із різними видами павукоподібних, визначити особливості будови та процеси життєдіяльності різних рядів павукоподібних;...
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconУрок подорож Тема : особливості будови, різноманітність, значення молюсків
Мета: - узагальнити, систематизувати знання про молюсків, їх будову, різноманітність, значення в природі та житті людини
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconКонспект уроку. 7клас Тема : різноманітність І значення плодів
Продовжити розвивати поняття про процеси життєдіяльності рослинного організму (розвиток плодів І насіння ); систематизувати знання...
Тема: Значення голонасінних у природі та в житті людини iconУрок Тема уроку: Окисно-відновні реакції, їх значення
«окисник», «відновник»; навчити складати прості окисно-відновні реакції; охарактеризувати значення цих реакцій у природі та житті...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы

Головна сторінка