Тема. Я та мій клас




Скачати 48.45 Kb.
НазваТема. Я та мій клас
Дата конвертації01.02.2014
Розмір48.45 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Військова справа > Документы
Виховна година 8 клас

Тема. Я та мій клас

Мета: навчити учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій; сприяти поліпшенню психологічного клімату у класі, налагодженню доброзичливих стосунків; виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.

Обладнання: ручки або олівці, чисті аркуші паперу.

Хід заняття

Творче завдання «Школа дружби»

Учитель поділяє учнів класу на групи і пропонує їм уявити себе вчителем «Школи дружби». Вони мають навчити своїх учнів товаришувати одне з одним і розповісти про способи, які б допомогли їм побудувати добрі стосунки з учителями, батьками, братами і сестрами, природою, тваринами.

Наприклад: щоб подружитися з братами і сестрами, потрібно:

  • частіше цікавитися їхніми справами;

  • допомагати їм у домашніх справах;

  • щиросердно поділяти їхні радощі та неприємності.

Бесіда

Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?

Що потрібно зробити, щоб ваш друг дитинства залишався поряд із вами все життя?

Чи хотіли б ви, щоб у вас було сто друзів?

Якби ви зустріли людину, в якої сто друзів, про що б ви його запитали?

^ Слово вчителя

Дружба – це добре почуття, яке може виникнути лише на основі взаємоповаги. Зустріти в житті справжнього друга вважають великим щастям для людини. У скіфів дружба скріплювалася щирою клятвою, що вважалася святою і непорушною.

Сучасні тлумачні словники визначають: «Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній прив’язаності людей, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості одне в одному».

Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Якщо між людьми немає щирості, не може бути і дружби. У кожного з нас є вади. Отже, той, хто хоче мати друга без вад, залишається без друзів.

Справжній друг, який віддає частку свого серця, силу почуття, вартий того, щоб його цінували і берегли.

Із цього приводу доцільно звернутися до оповідання Бруно Ферреро «Двоє друзів».

«Були собі два друга – Франк і Тед. Франкові було двадцять років, а Тедові – вісімнадцять. Дружили хлопці ще з дитинства і, коли виросли, вирішили разом вступити до війська. Перед виїздом із дому вони склали присягу, що берегтимуть одне одного.

Франк і Тед – опинилися в одному батальйоні. А потім їх послали воювати. Це була страшна війна, що точилася посеред розпечених пісків пустелі. Якийсь час Франк і Тед перебували в облозі. Та ось одного вечора надійшов наказ здійснити рейд на ворожу територію. Батальйон під пекельним вогнем супротивника йшов уперед цілу ніч. Зранку вояки дісталися якогось села. Раптом Франк помітив, що Теда ніде немає, а потім побачив прізвище товариша у списку пропалих безвести. Франк підійшов до командира із проханням дозволити йому рушити на пошуки.

  • Це надзвичайно небезпечно, - сказав командир. – Якщо ти загинеш, батальйон втратить іще одного бійця. Я не можу ризикувати солдатом.

Проте Франк вирушив на пошуки Теда. Минуло кілька годин, поки він знайшов його. Тед був смертельно поранений і скоро помер. Франк обережно підняв тіло друга на плечі. Але тут зненацька пролунав постріл, і куля влучила у спину Франкові. З останніх сил Франкові таки вдалося донести друга до табору.

  • Чи ж варто було вмирати, аби врятувати вбитого? – запитав командир.

  • Так, варто, - прошепотів Франк».

Запитання до учнів

  • Як ви гадаєте, чому так відповів Франк?

Слово вчителя

Оскільки тема нашої розмови – дружба, то, звичайно, не можна обійти увагою таке питання, як дружба у колективі. Мабуть, вам траплялося чути: «Це – дружний клас» або «У вас недружний клас, кожний сам по собі».

^ Запитання до учнів

Чим відрізняється дружний колектив від недружнього?

Чи важливо, щоб між учнями класу існували дружні стосунки? Чому?

Слово вчителя

Клас, творчий гурток за уподобанням, спортивна команда, співробітники фірми чи установи, товариський гурт – усе це різновиди одного поняття – «колектив». Досліджуючи психологічну атмосферу і взаємовідносини людей у різних колективах, учені визначили кілька типів угруповань: «палаючий факел», «червоне вітрило», «мерехтливий маяк», «м’яка глина» та «сипучий пісок».

А тепер спробуйте оцінити, наскільки ви дружні, й визначити, до якого із типів належить ваш клас.

^ Тестування «Мій клас: який він?»

«Сипучий пісок». Такий тип колективу зустрічається доволі часто. Взаємовідносини людей у ньому дійсно нагадують пісок, зібраний у пригорщу: начебто усі піщинки разом і водночас окремо одна від одної. Повіє вітер – і пісок розлетиться, поки хто-небуть знову не збере його до копи. Так і люди у цьому колективі: усі разом і водночас кожний сам по собі. Немає зв’язку між людьми. Ніщо їх не згуртовує по-справжньому: ані спільної мети, ані уподобання, ані симпатії одне до одного. У такому колективі немає лідера, до чиєї думки прислухалася б решта осіб.

«М’яка глина». Відомо, що глина – матеріал, що легко піддається обробці, з нього можна виліпити будь-що. У руках хорошого майстра, шматок глини може перетворитися на витвір мистецтва. Але невмілі руки лише намарно використають цей матеріал. Отже, і колектив цього типу схожий на глину: яка людина вважатиметься лідером цього угрупування, такі взаємовідносини і встановляться у ньому. Стосунки у такому колективі загалом доброзичливі, проте не скажеш, що тут панує взаємодопомога. Зазвичай він складається із малих товариських груп, які мало спілкуються між собою. Лідера у колективі цього типу немає, або він не вміє себе проявити, чи просто нікому його підтримати.

«Мерехтливий маяк». У штормовому морі маяк сповіщає мореплавців,щоб вони обрали правильний курс. Потрібно лише бути уважними, не втрачати маяк з поля зору. Зазначте, маяк горить не постійним світлом, а мерехтить, наче каже: «Тримайся мене, і не потрапиш у біду!». Отже, у колективі такого типу переважає бажання усе робити спільно, підтримувати одне одного. Група помітно відрізняється від інших своєю індивідуальністю. Проте в ній недостатньо проявляється ініціатива, воля і наполегливість щодо досягнення поставленої мети.

«Палаючий факел». Це живе полум’я, пальним для якого є міцна дружба, єдина воля, чудове взаємопорозуміння, ділова співпраця і відповідальність не лише за себе, але й за весь колектив. Світити можна і для себе, продираючись крізь хащі труднощів, долаючи перешкоди і прокладаючи шлях до поставленої мети. Проте хіба можна відчувати себе щасливою людиною, коли поруч комусь важко, коли позаду тебе товариші, які потребують допомоги. Про таке угрупування можна сказати, що воно – справжній моноліт. Тут кожний готовий прийти на допомогу іншим, вислухати, зрозуміти товариша, працювати на благо усієї групи.

Бесіда

Який опис найбільш підходить для визначення типу вашого класу?

Що треба робити, щоб ваш клас став дружнішим, щоб ви жили єдиним бажанням творчо працювати і вирішувати усі справи класу дружно?

Чи важливо для дружби у класі, щоб усі однокласники добре навчалися і мали однакові інтереси? Чому?

Слово вчителя

Гадаю, ви переконалися у тому, що дружба, взаємоповага потребують постійного горіння, а не одиноких, нехай навіть дуже частих спалахів.

Схожі:

Тема. Я та мій клас iconТема уроку: Вікна „Мій комп’ютер” та «Провідник»
Якщо на робочому столі 2-чі клацнути на піктограмі “Мй комп’ютер”, відкриється вікно “Мій комп’ютер”. При цьому відкривається вікно,...
Тема. Я та мій клас iconУрок з української літератури в 6 класі з теми: Богдан Лепкий. «Видиш, брате мій »
Тема: Богдан Лепкий. «Видиш, брате мій» Історія написання твору. Відображення святого почуття любові до рідного краю, болючі спогади...
Тема. Я та мій клас iconАнкета туриста для подачі документів
Я погоджуюсь на те, що мій закордонний паспорт під час поїздки мій паспорт буде знаходитись у керівника групи
Тема. Я та мій клас iconТема 23. Програма “Провідник”
Перегляньте древо папок, відкрийте папку “Мій комп’ютер”, клацнувши на її значку
Тема. Я та мій клас iconУрок читання 2 клас Тема. Совість це у людині головне
Обладнання. Картки для розчитування, тлумачний словник, пам’ятка для кожного учня, читанка 2 клас, ІІ частина
Тема. Я та мій клас iconОпитувальник „ Мій клас”
У кожному окремому блоці з трьох запитань 1-ше запитання вимірює ступінь задоволеності шкільним життям, 2-ге – ступінь конфліктності...
Тема. Я та мій клас iconТема: Створення документів, що містять теги форматування
Папка „Мій сайт” з малюнками знаходиться на Робочому столі. Можна використовувати фото І малюнки учителя
Тема. Я та мій клас iconВолошина Ірина Михайлівна Керівник гуртка «Умілі рученята»
Глушко Анна 2 – л клас «Дерево» Савченко Олена 3 – б клас Природні матеріали «Кущ» Чехлай Ангеліна4 – а клас та Смирнова Анастасія...
Тема. Я та мій клас iconКонкурс «Мій рідний край»
Святі нагородження переможців Міжнародного конкурсу учнівської та студентської молоді «Мій рідний край-2012», котрий об’єднав учнівську...
Тема. Я та мій клас iconУсний журнал «Градизьку мій! Повік я в полоні твоєї краси» Підготували:...
Наша зустріч присвячена знайомству із селищем Градизьк, його історією та сьогоденням. Ми запрошуємо вас в подорож сторінками усного...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка